Jump to content

Electroventilatoare/ventilatoare - probleme


mario zaccaria
 Share

Postare recomandată

Pai ala mare e de 345 si ala mic e de 290mm. Deci ai nevoie de cel mare.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut. Am si eu o problema. Azi dimineata, cu climatronicul pus pe AUTO, am pornit motorul. Dupa pornirea motorului, pret de cateva secunde, s-a auzit un tarait care s-a estompat progresiv. Am mai sesizat ca sunetul provenea de undeva de sub capota, din zona ventilatorului mare (dupa parerea mea). Care credeti ca este cauza si care ar fi cea mai ieftina rezolvare? Multumesc

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Daca zgomotul apare numai cand este compresorul pornit, problema poate fi ambreiajul aflat pe fulia compresorului.

Verifica daca acel zgomot se mai aude cand ai compresorul decuplat (apasata tasta ECON).

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Se aude doar la prima pornire cand este cuplata clima - AUTO. In cursul zilei nu mai apare deloc zgomotul.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...

salutare la toata lumea!

o interbare am si eu pentru cunoscatori si astept cateva sfaturi in problema ventilatoarelor de la radiatoare,unul dintre ventilatoare( cel mare), a inceput sa uruie, nu prea rau dar da semne din ce in ce mai mult pe zi ce trece.La un control minor am constatat ca la miscarea paletelor stanga dreapta are un joc in ax.Am hotarat ca trebuie schimbat,bun si facut , si am plecat la cumparaturi numai ca surpriza la magazin , cand l-am comandat mi-au spus ca ventilatoarele nu se schimba sepatat unul de celalalt, ca au niste coduri si conlucreaza numai intre perechi, s-a mai confruntat cineva cu acesta problema?

sa-u un alt ajutor daca cineva a avut curiozitatea sa desfaca ventilatorul, axul ruleaza pe rulmenti sa-u pe bucse, pentru ca el nu e ars numai ca are joc in ax, si banuesc ca nu are rost sa schimb doua ventilatoare ptr un rulment sau o bucsa?

va multumesc ptr ajutor si astept sfaturile dumneavoastra!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cine ti-a spus acest lucru nu stie ce vorbeste, ventilatoarele se schimba separat la GIV, daca despre asta vorbim, si nu conlucreaza in nici un fel. Si NU se poate schimba acea bucsa de la elice deoarece nu se poate desface elicea de pe ax.

Si stiu ce spun, am schimbat cateva de cand lucrez cu masinile din gama VAG, chiar si la fosta mea masina.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

este vreo problema daca ventilatorul mare i-l decuplez ( scot mufa de alimentare), a inceput sa uruie cam tare si mi-e cam frica sa nu ia foc, asta insemnand sa nu mai folosesc clima!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu am circulat un an cu ventilatorul mare stricat, nu am stiut si nici nu am avut probleme, am fost si-n tara, am trecut Transfagarasanul am folosit clima si abia dupa ce am citit acest topic legat de functionarea celor doua ventilatoare mi-am dat seama ca am probleme pt ca al meu nu mergea niciodata dar motorul nu s-a supraincalzit si clima mergea perfect :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pe caldurile astea o sa cam fie probleme. LA drum intins, nu in oras poti sa mergi si fara ventilatoare ca se asigura racirea din viteza masinii, dar in oras sau in stationare...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

o intrebare ptr cunoscatori, pentru schimbarea electroventilatorului este necesar sa se demonteze parte din fata a masinii?

( bara fata, tragar , radiatoare), sau se poate schimba prin interior?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

:Driver: Pentru cei care au timp recomand sa se inceapa demontare din spatele masinii pana se ajunge la ventilatoare in fata. :icon_thumright:

NU se demonteaza decat ventilatorul. Fara nimic altceva.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

multumesc ptr ajutor adi, problema e ca la mine nu e de la perii , acum ventilatoarele functioneaza normal numai ca cel mare dupa cum am spus are un pic de joc cand misti stanga dreapta paletei si atunci cand functioneza se aude un mic rontait provenit din dezechilibrul paletei datorita jocului, eu am dat gaura cu un spiral de 1mm in capacul din spatele axului motorului si am picurat acolo cu o siringa si ac o picatura de ulei de mecanisme fine , o saptamana nu s-a mai auzit zgomotul dar dupa iar a revenit, eu cred ca bucsa e de vina , s-a mancat , problema este ca a-s putea sa o confenctionez la un strungar meserias , dar dupa spusele voaste ma indoiesc ca o pot scote si pe cea din fata cea de langa elice, ptr ca automat si aceea are joc, se pot gasi si cumpara din comert acele bucse de care vb? dar s-ar gasi eu a-s incerca varianta care am spus-o!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu stiu cum ii prinsa paleta pe ax dar cumva trebuie sa iasa cu o presa... eventual inghetat axul daca este acces la el

eu m-am interesat si erau separat de cumparat ventilatoarele, aprox 200 ron ala mare

pe partea cu paleta sigur ii rulment, asa am vazut la alte ventilatoare, deoarece solicitare-i cam mare si nu face fata o simpla bucsa.

oricum ceva trebuie sa faci cu el, daca il desfaci fa cateva poze sa-i vedem partile intime :)

Modificat de adi_bm
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

LA cele la care elicea nu e prinsa cu piulita nu se paote scoate de pe ax. AM eu 2 defecte, cu aceleasi simptome, joc radial in bucsa de la elice, cred ca e bucsa nu rulment, luni o sa fac eu disectie pe unul din ele, chiar daca trebuie sa sparg elicea. Faza cu gaura si uleiul am facut-o si eu dar nu tine.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 months later...

Salut!Am un prieten cu un golf 4 din 2000,1,6-16v si il cam chinuie ventilatoarele.Intr-un timp nu-i mergeau nici pe racire si nici cand dadea drumu la AC.Acum au inceput sa mearga pe AC,dar nu le simte pornind cand este incins motorul si mai zice ca observa in bord fluctuatii mici ale ceasului de temperatura apa.Eu unu am banuit a fi releul care le comanda(cel de sub lonjeronul din stanga).Am verificat sigurantele si sunt bune.Mai are alt releu in afara de cel dupa lonjeron?Ma puteti ajuta cu ceva indrumari sau sa-mi dati niste idei?Va multumesc!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ai verificat termocupla ?

Functionarea corecta a ventilatoarelor :

- Cu motorul pornit si AC oprit avem :

Termoswitch F18----------------------------V7-----------------------V35

temperatura lichid racire -----------ventilator mare---------ventilator mic

intre 84 si 91 grade C----------------------Off------------------------Off

intre 92 si 97 grade C ------------------turatia 1---------------------turatia 1

intre 98 si 105 grade C -----------------turatia 2---------------------turatia 2

- Cu motorul pornit si AC pornit avem:

Termoswitch F18-------------------------F129 senzor-----------------V7-----------------------V35

temperatura lichid racire -------------- Presiune AC -----------ventilator mare---------ventilator mic

intre 91 si 98 grade C ---------------------------sub 16 bari ------------turatia 1------------------turatia 1

intre 99 si 105 grade C -------------------------sub 16 bari ------------turatia 2 -----------------turatia 2

intre 91 si 98 grade C --------------------------peste 16 bari -----------turatia 2------------------turatia 2

intre 99 si 105 grade C -------------------------peste 16 bari -----------turatia 2------------------turatia 2

Modificat de aurelian08
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Termocupla,electroventilatorul mic,releul de pe lonjeron,termostatul si furtunele de apa sunt schimbate acum 4-5 luni in Italia la service(nu pe marginea santului).Nu zic ca daca-s noi,trebuie sa fie si bune!Nu am vag-com sa verific parametrii,dar termocupla o pot verifica scotandu-i mufa si facand punte intre pinii ei.La 1,6 este diferita mufa fata de la 1,9.Motorul de 1,6 are 2 fire in mufa iar cel de 1,9 are 3 fire in mufa. Ciudat este faptul ca ininte nu-i mergeau nici cand dadea drumu la climatronic pe low.Mai are vreun releu ce-l camanda pe ala de pe lonjeron?Este o mare prostie daca ar mai avea vreun releu in afara de ala mare,pentru ca nu vad rostul ca un releu sa-l comande pe celalalt!Multumesc!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

La mine (1.6 16 valve) electroventilatorul mare are 3 fire ( 2 viteze ) iar cel mic are doua fire . Si eu am avut problema cu electroventilatorul mare . S-a verificat siguranta din cutia de pe baterie , termocupla si ventilatorul . Defectiunea a fost la ventilator , o perie a fost blocata . Am rezolvat-o fara probleme .

Ca sa porneasca ventilatoarele fara clima trebuie sa ajunga la temperatura de 92 grade . Daca mergi in afara orasului nu prea pornesc , trebuie testate in oras , stat la semafoare , etc .

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

eu ma refeream la termocupla ca are 2 fire!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ce cod de motor are si am inteles ca e AC si nu climatronic nu ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu stiu codul motorului.Are climatronic,nu AC!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Hasurat cu rosu sunt cele doua electroventilatoare . Ai in schema cum sunt legate cele doua .

post-27958-1250953194_thumb.jpg

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

marius1982.11

De acolo se intelege ca doar unua din viteze e controlata d releu, si cealata de chestia partata care nu vad ce e.

Modificat de marius1982.11
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Chestia patrata este " Engine coolant blower motor control module " .

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!