Jump to content

Electroventilatoare/ventilatoare - probleme


mario zaccaria
 Share

Postare recomandată

Cel de pe partea dreapta a masinii. Nu stiu daca e mai mic, asa cum vad in poza... mie, sincer, mi s-au parut egale :icon_thumright:

Oricum, nu are nimic in spate asa cum se vede in poza la cel mare. Este doar ventilatorul si atat.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Sigur e mai mic. Cat de descentrat e? Cam cat e bataia, axiala sau laterala? Atinge in deflectorul de aer sau unde?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Are joc lateral (se misca marginile) si freaca destul de mult pe suport. Pe margini, acolo... Are doar un punct in care se blocheaza mai mult, in rest merge frecand cam jumatate de rotatie, poate mai putin.

O sa ma uit cand am timp sa vad daca are si miscare axiala... sper sa nu :Driver:

Deci, are cineva idee ce pot sa fac? Bani sa merg in service acum nu am - am vazut aici ca ma costa o gramada de bani un ventilator :P(

Modificat de mihai01
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Din ce scrie pe aici inteleg ca cel mic, asta care imi face mie probleme, este pentru clima. Asta inseamna ca pot sa il demontez si sa merg linistit cu masina numai sa nu pornesc climatronic-ul? Racirea motorului este asigurata de ventilatorul mare si este in regula daca merg doar cu ala?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

La cat de frig este acum, poti sa-l decuplezi nu sa-l demontezi, si chiar sa pornesti clima, un singur ventilator face fata.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Astazi am pornit un pic masina pe loc. Toate bune si frumoase: amandoua ventilatoarele stateau. Normal. Pornesc clima si intalnesc urmatoarele probleme (precizez ca am climatronic, poate conteaza si asta).

1. Cand am pornit clima a inceput sa se invarta ventilatorul mare. Ala de racire... nu? Si facea un bazait (sau vajait, nu stiu cum sa-i zic) pe care nu l-am mai auzit pana acum. Intrebarea e: de ce a pornit asta mare cand am pornit clima? Si bazaitul? Sa fie de la ventilatorul mic, care era blocat si nu se invartea? Forta in el si de-aia facea asa? Pentru ca nu mi-am dat seama de la care venea bazaitul, dar incepea imediat ce deschideam clima si inceta imediat cum o opream.

2. Sigur cand am avut-o in service mi-au stricat ventilatorul, pentru ca acum am observat ca este spart in dreptul axului ca si cum s-a apasat pe el spre ventilator...

3. Nu am vazut niciun cablu si niciun sistem de prindere la electroventilatorul mic. Nu e ca in schema de mai sus :( Este elicea, pur si simplu, pusa pe ax... La electroventilatorul mare am vazut chestia aia cu 3 brate pe care este prins, dar asta mic nu are asa ceva... Cum il decuplez? Cum il dau jos?

Multumesc...

Modificat de mihai01
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ventilatorului mic i se spune "de clima" deoarece este doar pe masinile cu AC.

E normal ca la pornirea climei, cu temp < 90 grade sa porneasca ventilatoarele pe tr1 si pe tr 2 daca temp > 90 grd.

Cel mic e identic fixat ca cel mare.

Mai multe detalii aici: http://vwforum.ro/index.php?showto...mp;#entry534435 postul 34, acolo e corect.

Modificat de al bundy
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Multam frumos Al Bundy, intre timp am gasit si eu topicul ala si m-am mai documentat :blah:

Ramane intrebarea legata de bazait...

Si ma intereseaza cum il decuplez pe cel "de clima"... Adica ce mufa scot si de unde. Nu am avut prea mult timp sa ma uit pe forum si chestia asta n-am gasit-o.

Modificat de mihai01
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Bagi mana pe langa marginea radiatorului dinspre baterie pana sub el si acolo dasesti 2 mufe fixate intr-un suport de plastic, una e de la cel mare si cealalte de la cel mic. In mufe intra cate un fir rosu si unu maro si unu nu mai stiu ce culoare, scoate una din mufe, cred ca e cea mai dinspre motor, nu cea dinspre fata masinii.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Senzorul de pe radiator defect(decalibrat).

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 months later...

salu` ... am si eu o problema cu electroventilatoarele ... mi-au ramas blocate ... merg non-stop chiar si dupa ce opresc motorul ele tot merg ... si nici acul in bord nu-mi indica temp. cred ca nu are nici ce sa indice atat timpt cat alea merg si racesc in continuu ... am fost pe la 2-3 service si nu mi-au gasit problema.. au scos si iar scos toate mufele.. au masurat , au luat-o prin eliminare... pana a ajuns la releul ala de sub baterie care e capsulat si nu mere umblat la el ... ( VW BORA este vorba ) sa fie oare de la releul ala ? nush ca ma disperat ca la fiecare oprire trebuie sa scot borna sa se opreasca draciile de ventilatoare .. Astept niste info daca exista bineinteles

Cu respect !

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

La prima vedere pare sa fie cu probleme termocupla de pe radiator. Scoate mufa de acolo si vezi daca se opresc, este langa acel releu mare de care spui tu dar montata pe radiator. Daca tot nu se opresc, poti scoate una din sigurantele mici de pe baterie, cred ca e prima din stanga cum te uiti la masina. . Fa treburile aste a si mai vorbim.

Uite cum se verifica: http://vwforum.ro/index.php?showto...atoare&st=0

Modificat de al bundy
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

au fost scoase toate mufele ... degeaba tot nu se opresc ... cu siguranta care spui u se opresc .. o mai scot si paia din cand in cand ... dar ce fac pana la urma cu ele ? ca la fiecare oprire cum am mai spus scot borna ba siguranta aia .... si ca sa le decuplez detot sa nu mai mearga ... nu cred ca`i bine , mi`e sa nu fiarba motoru :icon_thumright: pffff si maine am un drum lung de facut si nush ce sa`i mai fac .. al bandy daca vezi postu azi da-mi un beep la 0767891321 si te sun eu... poate o rezolv azi ca am o gramada de treaba ! apropo la TESTER mi`a dat : SCURT LA MASA ELECTROVENTILATOR 2 !

Cu Respesc !

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

care`mi gaseste si mie codul, seria, de la RELEU ELECTROVENTILATOARE ala mare de sub baterie pentru VW BORA 1.6 benzina normal tip:AVU 75kw

URGENT va rog !

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

am revenit .. cand pornesc motorul incep si ventilatoarele sa mearga vekea problema bunnnn, dar acum cand opresc motorul se opresc si ele, dar am observat ca nu`mi cupleaza AC`u acum. am scos mufa de la ventilatoru mic se opreste (inainte nici asa nu se oprea) , am scos mufa de la ventilatoru mare se opreste si asta (nici asta nu se oprea inainte cand scoteam mufa) deci acum nu trebuie sa mai scot de fiecare data siguranta dupa ce opresc motorul ca se se opreasca ventilatoarele... se opresc singure, dar pornesc automat cand pornesc si eu majina... Releu ala de la electroventilatoare(cred eu ca de acolo e problema) costa 550 - 650 ron NOU, la SH nu am gasit (daca cumpar si nu`i de la ala dau banii dejeaba si...) nici nu stiu ce sa mai fac.. ma disperat ! PE TESTER NU DA NIMIC !

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cum adica inainte nu se oprea daca scoteai mufa de la unul din ventilatoare? Si cum se alimenta, prin aer? Termocupla ai testat-o cum se arata pe forum?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...

bun ....... termostat defect + senzorul de temperatura si ELECTROVENTILATORUL mare defect ! asa zice testeru`l de la reprezentanta VW :Driver:

aaaa si inca ceva... al bundy daca potzi sa`mi zici unde se afla SENZORUL DE LA SERVODIRECTIE ( power steering sensor) ca si asta e defect

Cu respect !

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Multumesc mult de tot Marius .... imi potzi spune in ce program ai gasit , ?

Cu respect !

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salve,

Am o problema si sper ca cineva de pe acest forum sa ma ajute.

Dupa doi ani de zile de cand mi-am luat masina, printr-o intamplare un mecanic si-a dat seama ca ventilatorul de clima la mine nu merge. Era murdar si plin de praf. Nepornit de cel putin 2 ani de zile. Masurat...clar dus, ars, habar n-am.

Nu am avut niciodata probleme cu temperatura desi era cald sau frig afara niciodata nu a urcat apa in acesti ani.

Am zis...trebuie sa-l schimb. Asa am facut, am mers la un mecanic, l-a schimbat si acum toate bune si frumoase numai ca atunci cand functioneaza clima clar merge si asta nou....dar vibreaza volanul, trepidatii neregulate, aiurea. Cand opresc clima....liniste. Cred ca nu se invarte tocmai uniform. Habar n-am...ca si cum nu ar fi echilibrat.

Se poate remedia cumva? Stiti vreun service, mecanic BUN care poate sa-l faca sa functioneze ca cel de la motor sau trebuie schimbat? ....deja e enervant.

Multumesc .

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!