Jump to content

Electroventilatoare/ventilatoare - probleme


mario zaccaria
 Share

Postare recomandată

Va salut!
Va prezint si eu pe scurt o problema pe care o am cu masina mea (Golf 4, 1.6, 16V, AUS, 2001) in speranta ca ma veti putea ajuta:
- prin iunie masina a inceput sa bage aer rece (clima) din ce in ce mai putin
- in iulie nu a mai bagat AC deloc si am mers la un service unde mi-au verificat instalatia de clima si au zis ca e ok, mi-au completat freon, masina nu avea pierderi.
- clima a functionat bine vreo 2-3 saptamani dupa care brusc nu a mai bagat aer rece deloc
- tot atunci, prin august, am observat ca ambele ventilatoare pornesc imediat ce pun contactul si dupa ce scot cheia din contact continuau sa mearga inca vreo 15-20 minute la turatie destul de mare, nu conta ca motorul era rece
- am verificat sigurantele, toate sunt OK
- am dus masina la un service, au pus tester pe ea, nu a dat nicio eroare
- intre timp, din cauza ventilatoarelor care functioneaza intruna, m-a lasat si bateria
- am inlocuit senzorul G62 (senzor temperatura lichid de racire din motor) iar ieri am inlocuit si releul ce controleaza ventilatoarele (cel mare de sub baterie), ambele fiind piese noi (de la Hella, respectiv Febi)
- problema persista, cum pun contactul, ventilatoarrle pornesc la turatie mare desi am clima oprita si continua sa mearga dupa ce scot cheia din contact (rece nu mai baga deloc) si imi consuma bateria peste noapte incat o pornesc cu cabluri
- azi am pus tester din nou si a dat eroare ca avea senzorul G62 (cel nou) in scurt. Mecanicul a zis ca a ramas eroarea de la cel vechi (desi initial nu daduse eroare ?!?), asa ca a sters-o. Dupa ce a scanat din nou masina nu au mai aparut erori. Cu toate astea problema a ramas: cum pun contactul, ambele ventilatoare pornesc la turatie mare si continua sa functioneze mult timp (chiar si 30 de minute) dupa ce scot cheia din contact.
S-a mai lovit cineva de aceasta problema? A gasit cineva cauza si rezolvarea?
Va multumesc!
O zi buna!

Modificat de DDThomas
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Sper sa nu ma insel dar parca pe radiator exista o termocupla care da comanda pt cele doua trepte ale ventilatoarelor. Scoate i mufa, daca se opresc, inlocuieste o

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Multumesc pentru sfat, Alexandru P. Am sa caut sa o identific si incerc si asta.

Modificat de DDThomas
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

daca pornesc la turatie mare, problema nu e de la termocupla, doar pe turatie mica sunt comandate de termocupla. Verifica alimentrile releului de sub lonjeron.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Multumesc, Al Bundy.
Incep sa cred ca este vorba de un scurt. Poate in ventilatorul mare sau poate pe cabluri. Numai ca nu gasesc pe nimeni dispus sa ma ajute cu partea electrica. Imi spun ca "masina e prea batrana si nu mai merita efortul/banii". Recomandarea pe care am primit-o a fost sa scot mufa de la releul de sub lonjeron si sa o folosesc asa. Sa renunt la clima/AC ca oricum vine iarna. Numai ca nu imi place aceasta solutie de compromis.
Incerc sa ma documentez si poate reusesc sa identific cauza.
Multumesc pentru raspuns.

Modificat de DDThomas
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ca sa fie si mai ciudat, azi cand am pus testerul pe ea, la una din scanari am decuplat releul de sub lonjeron, i-am scos mufa. Dar totusi, nu a dat nicio eroare pe tester, desi releul era practic anulat.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salutare, cand am bagat masina pe tester printre alte erori a aparut si g62, am schimbat senzor turatie arbore cotit, pentru ca ala ma durea mai tare, dar acum intrebarea mea este, cateodata cand pornesc masina sta turata la 1100, cateodata trage cum trebuie alteori nu mai trage cum trebuie, iar pornirea la fel cateodata sfert cateodata mai greut, dar prima cheie ce i drept, pana sa schimb senzor turatie, abia a 2 a si greu, iar temperatura la apa imi urca foarte greu, dar asta banuiesc ca are legatura cu termostatul...

Ce spuneti are treaba cu g62? Pana ma urma pe mine ma deranjeaza mai mult treba cu trasul, ca mai sta cateodata 2/3 min la 1100, nu prea ma intereseaza...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

On 10/13/2018 at 10:05 PM, Al Bundy said:

daca pornesc la turatie mare, problema nu e de la termocupla, doar pe turatie mica sunt comandate de termocupla. Verifica alimentrile releului de sub lonjeron. 

Multumesc, Al Bundy!
Problema a fost la mufa de alimentare a releului de sub lonjeron.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 months later...

Salutare,

Am citit tot topicul insa nu am gasit o problema asemanatore cu a mea.

Toata treaba a inceput de cand am gasit putin ulei sau mizerie in vasul de expansiune. Am observat ca pierdeam ulei pe la racitorul de ulei si l am schimbat. Se pare ca s a remediat aceasta problema insa tot ridicand capota si  verificand pe acolo am observat ca nu imi pornesc ventilatoarele chiar daca am lasat masina pornita pe loc aproate o ora. Mentionez ca indicatorul nu a depasit mici o data 90 grade pe bord. Primul lucru pe care l am facut a fost sa schimb termostatul cu unul pe care il aveam de cand am inlocuit toata carcasa aceea de distributie a apei. Cand am inlocuit acea carcasa am decis sa pastrez termostatul vechi deoarece era cel origunal. Acum dupa ce l am dat jos pe cel original si l am pus pe acesta au inceput sa mearga ventilatoarele in continuu indiferent de temperatura motorului. Pornesc ambele odata cu motorul si se opresc ambele cand oprec motorul. Urmatorul lucru pe care l am facut a fost sa inlocuiesc senzorul de temperatura verde g62 insa nici un efect. Urmeaza sa il inlocuiesc si pe cel de pe radiator g83 maine deoarece am inteles ca cele doua lucreaza impreuna, insa daca problema persista care credeti ar fi urmatorul lucru de verificat? 

Releul de sub baterie? Senzorul de presiune Ac?

A mai avut cineva aceasta problema?

 

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 weeks later...

Rezolvat. Problema era Termostatul. Avea circuitul intrerupt

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 weeks later...

Buna seara ! Am si eu doua probleme , sper sa fi postat unde trebuie si sa nu fac off topic,  din aceasta iarna am observat ca nu imi mai merge degivrarea (dezaburire luneta), am verificat siguranta si era topita, ok am inlocuito cu una de 5 si a arso instant, apoi am pus una de 15 si am obsevat ca imediat dupa ce am pornit degivrarea a incalzito atat de rau incat incepea sa se topeasca siguranta, nu sa ars. Nu inteleg, de la ce ar putea fi , bineinteles atat cat as putea eu sa verific fiind amator.

O alta problema , nu ii dau de cap de vreo 2 ani cel putin , acum am observat cel putin cum se manifesta. Imediat ce pornesc clima , nu conteaza AC sau caldura, o dau pe ce temperatura vreau, si intensitate , cum merg cu masina incepe sa suiere , daca o las la 2-3 liniute , si bate vantu la fel suiera pe la aeroterma, destul de rau .Daca opresc clima nu mai suiera. Inainte am crezut ca e de pe la oglinzi,chedere, parbriz, am verificat tot si nu e de acolo. Ce ar putea avea? Pe unde sa verific cum isi trage aer de afara aeroterma sau nu stiu ,dar banuiesc ca o fi vreaun plastic spart, deci nu inteleg dece face doar cand este pornita ventilatia iar cum o opresc dispare sunetul...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ai scurt undeva pe traseu...iar cu aeroterma sa da jos si se greseaza.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

am dat-o jos , am gresat-o , am bagat wd40 si vaselina lichida , nu era deloc murdara de praf, dar tot asa face.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Trebuia sa o alimentezi in mana dupa gresare...la temperaturi scazute o sa scartaie oricum pentru ca este pe bucse de bronz rotorul.La cald tot scartaie?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

On 1/26/2019 at 4:03 PM, sdR+ said:

Trebuia sa o alimentezi in mana dupa gresare...la temperaturi scazute o sa scartaie oricum pentru ca este pe bucse de bronz rotorul.La cald tot scartaie?

da, dar nu scartaie , suiera , ca si cum ai merge gen cu geamu deschis , sau ca si cum s-ar auzi la viteza mare vantul care trece pe  langa oglinzi,  cum trec de 100/km gata incepe suieratul , uneori daca bate vantul mai cu putere si am ventilatia pornita la fel incepe sa suiere,nu la fel de puternic ca si cum as merge cu masina ,dar tot se aude. Ma dispera...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Iti pierzi vremea cu gresatul nu tine , schimba aeroterma doar Hella sau Valeo restul sunt gunoaie pe aftermarket

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Intrebare: daca pui pe ECON mai face?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

da . oricum as tine ventilatia tot face....

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 months later...

Salut, incepand de azi cand scot cheia din contact se porneste ventilatorul principal de la radiator si nu am vazut sa dea semne de oprire. Asta se intampla si cu motorul rece. A trebuit sa scot o siguranta care opreste ventilatorul (una din cele 3 de deasupra bateriei) ca sa nu ma trezesc ca nu mai pot porni maine masina. S-a lovit cineva de asa ceva si a gasit solutia?

Masina e un golf IV TDI 1.9 (ALH) din 2002

Modificat de vwi
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

F l o r i n

Verifica termocupla de pe radiator

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Daca era termocupla mergea si cu cheia in contact. 

@vwi Verifica releul de sub lonjeron si alimentarea lui. Gasesti un DIY facut de mine pe aceasta tema. 

Modificat de Al Bundy
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 4 weeks later...
On 8/15/2013 at 11:10 PM, Theo_w said:

Am rezolvat problema...era acea punte pana in sigurante (care si ea este defapt un fel de siguranta).

Poti sa fii mai explicit? La ce punte te referi?

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...

Buna ziua, o marca mai buna de ventilatoare sa imi recomandati?

Nu imi porneste ventilatorul mare, deloc , nici cand imi cupleza clima si porneste cel mic.

Ma gandesc ca ventilatorul mare e defect.

Multumesc

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salutare, am si eu o problema cu ventilatoarele de la al meu golf 4 1.6 16v, se incalzeste cam tare(valoarea din vcds nu este ai mare de 102 grade) iar ventilatoarele pornesc abia la 102 grade si la 97 se opresc, nu cumva ar trebui sa aiba 2 trepte? sa intre undeva la 92 de grade in treapta 1 ventilatorul mare si la 102 sa intre in treapta 2 ambele? (inclusiv cel mic). Am fost la mecanic pentru problema, a zis ca nu este nimic anormal si ca atata timp cat nu fierbe apa nu trebuie sa imi fac griji. Tin sa mentionez ca in bord imi arata 90 de grade (valoarea de 102 este din vcds), iar in bord uneori nu imi indica corect temperatura chiar si dupa ce am schimbat senzorul de temperatura (in mers cade la 0 si cand opresc imediat se urca la 90). Eu ma gandesc sa nu fie stricat comutatorul(termocupla sau cum ii zice ?) pentru ventilatoare de pe radiator cel de jos din partea stanga.

Modificat de Zokk
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!