Jump to content

Electroventilatoare/ventilatoare - probleme


mario zaccaria
 Share

Postare recomandată

Nu are logica dearece, la masina ta ventilatoarele sunt in paralel, deci, atunci cand merge cel mic, trebuie sa mearga si cel mare, pe treapta 1. daca nu merge, inseamna ca e defect. testeaza ventilatoarele si intreaga instalatie dupa DIY facut de mine si aflii unde este problema, 

In afara de termostat ai si treapta 1 de la ventilator defecta.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

florynbadescu

Am schimbat termostatulsi dupa 7-8km in oras la 32grade afara apa nu a trecut de 90 grade. Termostatul vechi nu era defect ci doar carcasa avea o bucata rupta din ea in interior (pe care am gasit-o acolo) mai bine zis partea pe care se sprijina tija termostatului si astfel neavand in ce sa se sprijine tija nu mai comprima arcul si termostatul nu se deschidea. Mai bine spus tija termostatului intra pe o gaura de ghidaj astupata la un capat iar la mine s-a rupt exact capatul unde era astupata gaura. Am cumparat termostat cu tot cu carcasa pt. ca nu se gaseste doar carcasa (un fel de capac la care se conecteaza furtunul ce duce la radiator) la 60 lei si 1.5l antigel. Pt. cine mai schimba termostat la azd sa aveti grija sa luati cu tija scurta si cu un mic umar pe acea tija pt. ca eu cand am schimbat primul termostat aia de la piese auto mi-au dat unul cu tija mai lunga si fara acel umar si cred ca asta a dus la ruperea acelei bucati din carcasa. Ca sa ma fac inteles mai bine tija termostatului care are acel umar se sprijina pe acel canal de ghidaj atat cu acel umar cat si cu capatul tijei care lovrste partea astupata a gaurii de ghidaj a carcasei. Atasez o poza cu piesele cumparate>> Mai ramane sa testez ventilatoarele si revin cu detalii. O zi buna.

termostat.jpg

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

florynbadescu

Nu pot sa scot mufa la f18. Pot sa testez treptele ventilatoarelor cu vcds? Sigurantele de pe baterie care trebuie verificate sunt cele verzi sau celelalte din stanga? Multumesc.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ca sa scoti mufa trebuie sa impingi mufa inainte si sa apesi cu degetul in zona marcata cu rosu, apoi sa tragi si iese.
598d3d11deff5_OEM-Klimaanlage-High-Low-Drucksensor-Mit-Stecker-Fuumlr-font-b-Seat-b-font-Leon-Fabia-Octavia.thumb.jpg.8d638f60d12d81dbece932f78df8ed15.jpg
N-am gasit varianta in engleza asa ca-ti pun varianta in germana. Sigurantele pentru ventilatoare sunt S164 si S180 pe cutia de pe baterie, nu-mi dau seama daca S164 sigur e siguranta insa daca nu ai asa ceva S180 sigur e siguranta.
100553-4038.jpg.690960c45aa52212fad6a4f7420029cb.jpg

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salutare, 

Ma poate ajuta cineva cu un sfat. este vorba de masina din semnatura.

Am testat ventilatoarele "pe direct "asa cum s-a descris aici de nenumarate ori si functioneaza. In mers oras/inafara nu le-am auzit/vazut niciodata sa functioneze. De o saptamana nu mai functioneaza climatronicul :((. Un sfat/recomandare? 

Multumesc! 

Adresa 08: Clima automata        Eticheta: ROJ\6Q0-907-044.clb
   Numar VAG: 6Q0 907 044 E
   Componenta: CLIMAtronic PQ24    3805  
   Atelier: WSC 00000 000 00000
   VCID: 346D772554DEC2BE40B-515A

1  coduri de defecte 
00705 - Releu electroventilator treapta 1  -J279- 
            009 - întrerupt sau scurt la masa

Modificat de VingaDan
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

verifica alimentarea releului de sub lonjeron.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

imi poti da cateva detalii scurte despre cum pot ajuge la acest releu ? 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Uite cum e la golf4 poate te ajuta.Sub lonjeron, intre far si baterie-prima poza.E indicat cu un bat.Celelalte poze sunt de sub masina.Cam cit un pachet de tigari cu 2 mufe infipte in el.Spor.

Imag006.jpgImag000.jpgImag004.jpg

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salutare

Daca ma puteti indruma intr_o problema.Am un golf 4 motor 1.6 benzina AUS ,cand stau pe  loc si pornesc  AC si afara este foarte cald pornesc ventilatoarele functioneaza 2 min si se opresc si se opreste apoi si compresorul si nu mai baga aer rece automat.Daca merg la drum lung functioneaza fara probleme doar cand opresc la semafoare etc atunci se intrerupe.AC.Am facut punte la ventilatoare sa vad daca functioneaza treptele 1 si 2 si la treapta 2 da sa porneasca ventilatoarele dar se opresc.Am schimbat senzor presiune si modulul de la electroventilatoare, am incarcat cu freon.....nu mai stiu ce sa fac.....daca ma puteti ajuta cu un sfat.....Va multumesc!!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 weeks later...

Buna seara, probabil s-a mai discutat de problema asta, dar sincer sunt cam presat de timp si nu am avut timp sa rasfoiesc toate paginile. Imi merg electorventilatoarele de la radiator non-stop, de cum pun contactul si dupa ce opresc motorul ele tot merg. Trebuie sa iau borna de la baterie sau sa deconectez relelul de sub aceasta ca sa se opreasca. Pana acum am schimbat senzor poma de apa, releulul de sub baterie si senzorul de la radiator. Pe tester mi-a dat senzorul de la pompa de apa defact, dar cum spunea l-am schimbat si degeaba. Toata saptamana am fost pe la service-uri si nimic. Daca poate cineva sa imi zica o alta cauza, va rog. Am vazut ca am trei sigurante verzi pe placuta aceea cu bornele de la baterie, ar putea fii de acolo problema? Nu am incercat sa le scot. Multumesc.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

nu am auzit pana acum de senzor la pompa de apa. Doar una din cele 3 sigurante alimenteaza releu de sub lonjeroane si ca urmare acesta nu va mai merge daca o scoti.

Mai ai eroarea exact cum era pe tester? 

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu mai am eroarea respectiva. Asa mi s-a spus la service, poate se refereau la senzorul de temperatura a apei. Parca mai ''comod'' ar fi sa scot siguranta respectiva cand opresc motorul decat sa ii iau borna. Oricum, cert e ca nu am idee ce are.  Am uitat sa preciez, nu stiu daca are importanta, inainte sa o ia ventilatoarele razna, am folosit AC-ul pentru dezaburire fiindca plouase si se formase condens pe parbriz, am oprit masina, ventilatoarele functionau, cand m-am intors la masina se oprisera. La a doua oprire, cand am ajuns acasa am observat ca erau in functiune din nou, desi ploua si era destul de frig si nu prea avea de ce sa se incalzeasca motorul, mai ales ca mersem normal, fara turatii inalte si altea alea. Atunci mi s-a parut ceva ciudat si am mai stat langa masina sa vad daca se opresc.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 5 weeks later...

salut! am aceeasi problema ca tine . imi poti spune cum ai rezolvat.o ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

On 28.02.2017 at 12:03 AM, Alexel said:

Revin cu update, pe test nu am avut nici o eroare, totodata, daca scot mufa de la termocupla simptomele sunt aceleasi. In aceasta situatie ma gandesc ca problema este de la releu, ceva sfaturi? Totodata, care dintre releele de sub baterie este aferent electroventilatoarelor/electroventilatorului?

eu am schimbat releul si tot degeaba. cand pun contactul pornesc ambele ventilatoare.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 months later...

Salutare. Problema mea e urmatoarea : nu merge deloc AC, nu pornesc ventilatoarele. Nu am facut verificarile indicate de Al Bundy in DIY, insa am descoperit siguranta S180 de pe baterie topita si bateria masinii descarcata. Ce credeti ca putea sa se intample ?

image.png.27694795107d5d2a1e742b70c335f9a9.png

Modificat de sandilidavid
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 months later...
On 8/15/2013 at 11:10 PM, Theo_w said:

Am rezolvat problema...era acea punte pana in sigurante (care si ea este defapt un fel de siguranta).

Salut...ma poti ajuta sa imi spui cum ai rezolvat problema cu electroventilatoarele ca nici mie nu imi pornesc in treapta 2

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 months later...
marius_priti
On 4/11/2013 at 9:47 AM, apollo^^ said:

Ai perfecta dreptate, aseara l-am desfacut pe al meu si am gasit rezistenta intrerupata la un capat, am facut o adapare romaneasca, acum sa vedem cat merge.

CE FEL DE ADAPTARE ROMANEASCA , m ar interesa

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 months later...

Salutare. Am un golf 4 tdi agr. Am releul de la ventilatoare cu terminatia H. Cand dau drumul la clima nu se invarte niciun ventilator. Am incercat 3 relele si nimic tot nu merge. Am facut tester nicio eroare. Compresorul nu cupleaza. Este defect senzorul de presiune ac? Daca era efect nu trebuia sa il dea eroare pe tester. Am atasat si poze cu valorile de la clima.

1.png2.png3.jpg

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

marius1982.11

Se aude cand cupleaza compresorul? Se pare ca se alimenteaza, din ce scrie in vag-com.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu se aude cand cupleaza. Un senzor cred ca nu da voie releului de la ventilatoare sa isi faca treaba. Pe tester nu imi da nicio eroare. Am desfacut releul de la ventilatoare si cu o surubelnita am apasat pe tablita care cupleaza au  pornit ventilatoarele si cupleaza si compresorul. Nu cred ca ete stricat acest releu deorece am probat trei relee si nu a mers niciunul. Este ceva care nu ii a voie sa functioneze dar nu stiu ce. Multumesc.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

marius1982.11

PE vag-com asa scrie ca primeste tensiune, vezi daca e in mufa tensiune si vezi daca bobina de la ambreiajul compresorului are continuitate, cativa ohmi. Posibil sa fie el problema.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

am verificat nu am tensiune in mufa de la compresor.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

21 hours ago, MILEI said:

am verificat nu am tensiune in mufa de la compresor.

cum pot verifica daca am curent de la releul de la ventilatoare la clima. De la compresor la releu am. Releul are 10 pini, am gasit diy pentru 14 pini.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

Am schimbat ambele ventilatoare pt erau gripate si nu mai invarteau. Am dat comanda de 2 noi cu talonul la magazin de piese auto dar aerul care il genereaza se duce spre motor nu inspre radiator. Am inteles ca e vb de sensul de invartire al motoarelor electrice.e ciudat pt ca m.am dus cu talonul si ala trebuia sa imi dea ce aveam nevoie nu asa la intamplare. Se poate schimba sensul cumva? Sau nu am ce sa fac? 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Asta e si scopul lor, sa traga aerul dinspre radiator. Presupun ca in momentul in care circuli cu viteza, volumul aerului care trece prin radiator e suficient incat electroventilatoarele nu mai sunt alimentate. Cum crezi ca ar functiona daca in momentul in care circuli aerul din fata masinii ar intra in radiator ca apoi dupa radiator sa functioneze ventilatoare care sa-l impinga in sens contrar, banuiesc ca s-ar anula reciproc. Sper ca m-am facut inteles!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!