Jump to content

Electroventilatoare/ventilatoare - probleme


mario zaccaria
 Share

Postare recomandată

fa testul de verificare ventilatoare.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu te supara cum pot sa testez?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ai citit în acest topic? Ca scrie.... 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut . Detin o masina vw Bora motor 1.9AJM . Din instinct am observat ca nu imi porneste electroventilatorul . Am tinut-o 5min pe loc pornita cu tester-ul pus pe ea verificand atingelul pe tester imi indica 110grade si in bord 90 , si m.am uitat si nici un ventilator nu pleaca . Mentionez ca nici clima nu porneste (clima mii s-a spus ca nu pleaca din cauza ca ventilatorul din bord are cărbuii arși . De la ce poate fi sa nu porneasca electroventilatorul.  Nici cel mare nici cel mic nu pleaca . Siguranțe verificate pe tester nici o eroare??...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

ai citit putin prin topic pe aici sa vezi rezolvarea? dureza putin dar ajungi la rezultat. multumesc

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

marius1982.11

daca nu porneste ventilatorul din bord iti clipoceste climatronicul.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 4 weeks later...

A incercat cineva detasarea paletei de axul ventilatorului ? Ma refer in mod special la ventilatorul mare.Electric este functional dar se pare ca rulmentul de la palete este cauza zgomotului.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

NU il poti scoate si nu are rulment.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Esti sigur? Cel mic are rulment, nu  vad de ce nu ar avea si cel mare.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

On 5/14/2019 at 10:29 PM, vwi said:

Salut, incepand de azi cand scot cheia din contact se porneste ventilatorul principal de la radiator si nu am vazut sa dea semne de oprire. Asta se intampla si cu motorul rece. A trebuit sa scot o siguranta care opreste ventilatorul (una din cele 3 de deasupra bateriei) ca sa nu ma trezesc ca nu mai pot porni maine masina. S-a lovit cineva de asa ceva si a gasit solutia?

Masina e un golf IV TDI 1.9 (ALH) din 2002

Am zis ca vin cu o rezolvare mai bine mai tarziu decat niciodata. Era vorba de una dintre sigurantele din habitaclu. Am inlocuit siguranta arsa si s-a oprit si motorasul. Nu stiu de ce s-a ars, mi-am facut probleme ca am remediat efectul si nu cauza dar au trecut 4 luni si nu am mai avut probleme inclusiv in perioada caniculara de vara.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 7 months later...

Salut, 

In cauza se afla un G4, 1.6 AZD cu AC simplu.

Am urmatoarele simptome: La apasarea butonului AC din bord, ventilatoarele nu pleaca pe treapta 1. In blocurile de comanda din VCDS observ ca aceasta comanda este preluata, dar compresorul ramane pe DEC aici. 

Sigurantele de pe baterie si cele din stanga bordului au fost verificate. Cele de pe baterie au fost si scoase fizic si stranse la loc. Tot nu pleaca ventilatoarele. 

Modulul de sub baterie a fost schimbat cu unul nou si lucrurile sunt neschimbate. 

Mentionez ca ventilatoarele pe direct merg, iar cand motorul este incins, la fiecare (sa zic asa) 2-3 minute pleaca pe treapta 2 ambele si racesc motorul dupa care se decupleaza. 

Compresorul si ambreiajul de pe el primesc curent. 

Un lucru ciudat este urmatorul: Daca scot mufa sigurantelor de pe baterie si o conectez la loc ( cu butonul de AC pe on in bord), ventilatoarele dau se plece, la fel si compresorul, dar se decupleaza dupa aproximativ 2 secunde.

Senzorul de presiune de pe instalatia de AC a fost si el schimbat, lucrurile stau neschimbate. 

 

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

LE: 

Am facut DYI-ul expus de Al Bundy:

6. Verificati daca exista 12V permanent pe conectorul T4, pinii 1 si 3. Aceasta tensiune vine direct din baterie prin sigurantele S164 si S180 

Aici am 12v doar pe pinul 1. Ambele sigurante de pe baterie sunt intregi. 

 

7. Treceti cheia in pozitia OFF. Masurati daca exista continuitate intre pinii 5 si 14. Aceasta continuitate este data de senzorul de temperatuta exterioara pentru Ac F38. Contiunuitatea trebuie sa existe doar daca temperatura exterioara este mai mare de 5 Grade celsius. 

Aici nu am continuitate intre pinii 5 si 14. 

Nu gasesc referinte pentru senzorul acesta F38. Un part number ar fi util. 

 

9. Verificati daca exista o tensiune de referinta de 11 V la pinul 3. Aceasta tensiune este generata de J293 si poate fi pusa la masa de ECU in anumite circumstante (full throtle, kick dowe, etc ) si opreste functionarea compresorului de AC.

Daca tensiuea acolo este de 0 V, atunci ECU comanda compresor OFF sau firul respectiv este in scurt catre masa. Turati motorul la peste 2500 rpm si masurati tensiunea la pinul 3 . Daca aceasta ajunge la 12V si compresorul porneste, atunci este nevoie de un basic –settings asupra clapetei de acceleratie (la motoarele pe benzina).

Aici am pe la 3v ( nu 11v) . La accelerare se duce pe la 5v iar compresorul nu pleaca.  Am dat si basic setting la clapeta si lucrurile raman neschimbate. 

 

Daca toate aceste teste au fost trecute cu succes, verificati prezenta tensiunii de 12V la pinul 10. Aceasta tensiune comanda cuplarea ambreiajului la compresorul de AC. Daca nu exista tensiune aici, atunci modulul de comanda este defect.

Tensiune zero la pinul 10. In concluzie, modul comanda defect. Dar fiind nou..

Modificat de smecs
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut

Din cite inteleg nu merg ventilatoarele pe treapta mica.

Pe schema treapta mica trece prin s24 si vine din sig f3.

 

S24 e bun?(engine coolant blower temperature switch, nu stiu ce este, banuiesc senzor temperatura lichid racire).

Capture6.JPG

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

On 5/13/2020 at 5:42 PM, smecs said:

LE: 

Am facut DYI-ul expus de Al Bundy:

6. Verificati daca exista 12V permanent pe conectorul T4, pinii 1 si 3. Aceasta tensiune vine direct din baterie prin sigurantele S164 si S180 

Aici am 12v doar pe pinul 1. Ambele sigurante de pe baterie sunt intregi. 

 

7. Treceti cheia in pozitia OFF. Masurati daca exista continuitate intre pinii 5 si 14. Aceasta continuitate este data de senzorul de temperatuta exterioara pentru Ac F38. Contiunuitatea trebuie sa existe doar daca temperatura exterioara este mai mare de 5 Grade celsius. 

Aici nu am continuitate intre pinii 5 si 14. 

Nu gasesc referinte pentru senzorul acesta F38. Un part number ar fi util. 

 

9. Verificati daca exista o tensiune de referinta de 11 V la pinul 3. Aceasta tensiune este generata de J293 si poate fi pusa la masa de ECU in anumite circumstante (full throtle, kick dowe, etc ) si opreste functionarea compresorului de AC.

Daca tensiuea acolo este de 0 V, atunci ECU comanda compresor OFF sau firul respectiv este in scurt catre masa. Turati motorul la peste 2500 rpm si masurati tensiunea la pinul 3 . Daca aceasta ajunge la 12V si compresorul porneste, atunci este nevoie de un basic –settings asupra clapetei de acceleratie (la motoarele pe benzina).

Aici am pe la 3v ( nu 11v) . La accelerare se duce pe la 5v iar compresorul nu pleaca.  Am dat si basic setting la clapeta si lucrurile raman neschimbate. 

 

Daca toate aceste teste au fost trecute cu succes, verificati prezenta tensiunii de 12V la pinul 10. Aceasta tensiune comanda cuplarea ambreiajului la compresorul de AC. Daca nu exista tensiune aici, atunci modulul de comanda este defect.

Tensiune zero la pinul 10. In concluzie, modul comanda defect. Dar fiind nou..

pentru pct 6 verifica din nou sigurantele si firele.

pentru pct 7 acel termoswitch se afla langa motorasul de stergatoare, inspre aripa.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

On 5/13/2020 at 10:46 PM, alinfa said:

Salut

Din cite inteleg nu merg ventilatoarele pe treapta mica.

Pe schema treapta mica trece prin s24 si vine din sig f3.

 

S24 e bun?(engine coolant blower temperature switch, nu stiu ce este, banuiesc senzor temperatura lichid racire).

Capture6.JPG

Salut,

Nu gasesc date despre sensorul asta S24, insa senzorul G62( coolant  care e pe circuitul de antigel a fost schimbat cu unul nou.

Multumesc pentru reply-uri, o sa testez din nou si revin cu update-uri.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

F l o r i n

S24 este o siguranta, nu senzor

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Revin cu detalii: Am ajuns la senzorul de sub plasticul stergatoarelor si acesta avea unul din fire rupt. Dupa ce am refacut firul, ventilatoarele si compresorul imi pleaca.

A fost o verificare de 2 lei dar care mi-a redat confortul din masina. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Sa inteleg ca s24 este cel la care ai gasit firul rupt?

 

@Florin, parerea ta care este?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

F l o r i n

Sub stergatoare este un switch, la masinile cu AC, fara climatronic. Daca acolo avea fir rupt, normal ca nu functiona

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Scuzati-mi insistenta dar acest switch caruia @smecsi-a gasit un fir rupt (amplasat sub plasticul stergatoarelor) este s24 din schema?

Doar pentru a intelege bine lucrurile.

Multumesc.

 

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 months later...
On 17.05.2020 at 12:26, F l o r i n a scris:

Sub stergatoare este un switch, la masinile cu AC, fara climatronic. Daca acolo avea fir rupt, normal ca nu functiona

Vă salut!  Am si eu un VW Bora, 1,6,16V,77KW. Mașina am cumpărat-o de la reprezentanță in 2004. După 2009, mașina a staționat si nu a mai fost nici măcar pornit motorul, până alaltăieri, când după ce am pus altă benzină in rezervor, am schimbat uleiul, filtre, etc. Surpriză! Motorul a pornit in câteva secunde, dar au rămas "aprinși" doi martori: EPC si CHECK ENGINE, pe lângă asta, aerul condiționat nu funcționează. Întrebare, senzorul de lângă ștergătoare (cel despre care se spune ca este o condiție in pornirea AC) este un contact normal închis? Sau deschis?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Va salut! Dețin vw bora cod motor alh din 2002. Problema mea este următoarea : compresorul de aer condiționat nu întra un funcțiune când dau comanda din climatronic, am testat senzorul de presiune ac, am schimbat senzorul de temperatura (cel de pe motor care măsoară temperatura antigel), am verificat toate cablajele și mufele cu tensiuni cu tot. Compresorul tot nu pleacă, am schimbat și modulul de sub baterie, cel de comanda. Am verificat și instalația de freon dacă are presiune, e în regula. Compresorul merge, l-am pus pe direct și baga rece pe instalație. Încă o problema e faptul ca ventilatoarele primesc comanda cum trebuie când motorul e pornit, pornesc se opresc, în schimb când motorul este oprit și scot cheia din contact rămân pornite 10 minute, indiferent dacă motorul e rece sau cald. Dacă o pornesc dimineața și o opresc în 3 minute, ele merg timp de 10 minute. 

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

salut

@zedrapp  ce iti lipseste in mufa compresorului de nu porneste, plusul sau minusul?

masoara cu lampa de control caci aparatul de masura te mai inseala.

 

@Solstițiu dupa cum se vede in schema pe care am postat-o mai sus contactele lui S24 sint normal deschise (dupa parerea mea).

Modificat de alinfa
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

13 hours ago, zedrapp said:

Va salut! Dețin vw bora cod motor alh din 2002. Problema mea este următoarea : compresorul de aer condiționat nu întra un funcțiune când dau comanda din climatronic, am testat senzorul de presiune ac, am schimbat senzorul de temperatura (cel de pe motor care măsoară temperatura antigel), am verificat toate cablajele și mufele cu tensiuni cu tot. Compresorul tot nu pleacă, am schimbat și modulul de sub baterie, cel de comanda. Am verificat și instalația de freon dacă are presiune, e în regula. Compresorul merge, l-am pus pe direct și baga rece pe instalație. Încă o problema e faptul ca ventilatoarele primesc comanda cum trebuie când motorul e pornit, pornesc se opresc, în schimb când motorul este oprit și scot cheia din contact rămân pornite 10 minute, indiferent dacă motorul e rece sau cald. Dacă o pornesc dimineața și o opresc în 3 minute, ele merg timp de 10 minute. 

 

CAuta DIY facut de mine si urmareste pasii de acolo si gasesti defectiunea.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut, am cautat ce ai spus tu, spune-mi te rog la mufă T14 ce fac toți pinii și la T4 la fel. Problema e următoarea la mine, ceva baga curent continuu după ce opresc motorul în ventilatoare, și se opresc după 10 minute deoarece seziseaza ecu ca pierde baterie. 

 

Am nevoie sa îmi spui pinii care duc curent către releu și comanda ventilatoarele, deoarece vreau sa le trec pe manual și în momentul în care opresc mașina sa tai alimentarea către ventilatoare dintr-un mic întrerupător. 

 

La mine e o problema mai complicata cu firele, trebuie făcută toată instalația electrica de la A-z deoarece sunt multe lipeli... Climatronic-ul funcționează și da comanda cum trebuie la ventilatoare, văzând asta am tras plusul de la compresor și l-am alimentat la comanda ventilatoarelor punându-i o siguranță de 30. Singura problema este ca trebuie sa fiu atent când instalația rămâne fără freon ca sa nu stric compresorul ca merge în gol, dar asta nu este o problema pentru mine. Când apăs butonul ECON se opresc ventilatoarele, deci e ok. Singura problema e ca vreau sa știu ce fire baga curent continuu în releu, ca să bag un microintrerupator ca după ce opresc motorul sa tai alimentarea ventilatoarelor sa nu mai meargă. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!