Jump to content

Ulei Pe La Joja


mihaidimache
 Share

Postare recomandată

Salut.Am patit-o si eu cu uleiul.Alaltaieri am ridicat capota si surpriza numai ulei aruncat peste tot,pe la jorja pe la buson...A doua zi la service...era epuratorul cu condens...si o mizerie in el de s-au speriat aia de acolo...mi-au zis ca am pornit motorul si am accelerat tare cu el rece(ceea ce am si facut...)si din cauza asta.Uleiul oricum avea 10.000 -11.000 km.L-au curatat am schimbat uleiul si acum vad ca merge fara probleme dar nu o mai accelerez foarte tare pana cand nu se incalzeste.Bafta! :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

anul trecut am avut problema de cel putin 3 ori cu epuratorul ala...

sunt mai multe cauze:

1. ulei de proasta calitate sau aditiv incompatibil cu uleiul pe care il aveti

2. aer fals

3. drumuri scurte cu motor rece la turatii prea mari

4. combinatii ale celor de mai sus

eu m-am incadrat la punctul 2. aer fals - tragea aer fals pe sub clapeta de acceleratie (cine a dat-o jos sa o curete a vazut ca sunt niste garnituri de tabla acolo trebuie schimbate aproape de fiecare data cand se curata clapeta)nu e nevoie sa traga mult putin si foarte rece ajunge sa faca condens suficient cat sa infunde epuratorul ... sfat ca sa nu mai pierdeti ulei pe la joja dimineata porniti motorul inainte de plecare trageti capota verificati daca pe furtunul ala care intra din epurator in filtru de aer sufla gaze/aer si daca nu desfaceti busonul de completare ulei lasati motorul sa se incalzeasca bine si verificati daca incepe sa sufle pe furtunul mai sus mentionat in momentul in care sufla puneti tot la loc si puteti pleca daca e graba mare puteti turna apa calda pe epurator si verificati dinou acel furtun.

PS. trebuie curatat epuratorul (care nu e consumabila - o cutie goala de plastic nu poate fi consumabila) periodic cel putin o data inainte de sezonul rece si nu o sa mai fie probleme. La mine metoda asta a dat rezultate.

Bafta la toata lumea si spor la curatat pt cei care au probleme.

Modificat de Pma54
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

pma54, eu nu am vazut nici o garnitura de tabla cand am dat clapeta jos.Ai cumva o poza,sau imi poti spune exact unde se afla?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 weeks later...

raspuns corect mecanicul ti-a explicat si sfatuit exact ce trebuia facut

.bravo

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Va salut.As vrea si eu sa curat epuratorul la masina din semnatura ca de cand am masina(3ani)nu a fost desfacut niciodata,mentionez ca nu am probleme cu uleiul dat pe la joja numai ca as vrea sa il desfac sa il curat asa preventiv.Ma poate ajuta cineva cu niste sfaturi il legatura cu demontarea acestuia.MERSI

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu e greu deloc, iti trebuie o groapa/elevator, un imbus de 5...

E prins doar in 3 suruburi, accesul il ai pe dedesubt, insa am vazut aici ca unii l-au schimbat si pe deasupra(insa trebuie sa dai jos si filtru de aer si cu tot racordul ala din fata.), eu unul l-am curatat cu benzina, si daca mai ai si un compresor de aer e perfect, daca nu baga in el benzina si curata bine.

Uita-te si la garnitura sa nu fie dusa, de preferat ar fi sa o schimbi si pe ea, sa nu strangi foarte tare ca e posibil sa crapi urechile lui.Verifica bine si furtunul sa nu fie crapat si sa prinda aer fals, eu am incercat o improvizatie cu un altul dar nu a tinut decat 2 luni, pana la urma a trebuit sa cumpar altul nou.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...
sorin atanasiu

anul trecut am avut problema de cel putin 3 ori cu epuratorul ala...

sunt mai multe cauze:

1. ulei de proasta calitate sau aditiv incompatibil cu uleiul pe care il aveti

2. aer fals

3. drumuri scurte cu motor rece la turatii prea mari

4. combinatii ale celor de mai sus

eu m-am incadrat la punctul 2. aer fals - tragea aer fals pe sub clapeta de acceleratie (cine a dat-o jos sa o curete a vazut ca sunt niste garnituri de tabla acolo trebuie schimbate aproape de fiecare data cand se curata clapeta)nu e nevoie sa traga mult putin si foarte rece ajunge sa faca condens suficient cat sa infunde epuratorul ... sfat ca sa nu mai pierdeti ulei pe la joja dimineata porniti motorul inainte de plecare trageti capota verificati daca pe furtunul ala care intra din epurator in filtru de aer sufla gaze/aer si daca nu desfaceti busonul de completare ulei lasati motorul sa se incalzeasca bine si verificati daca incepe sa sufle pe furtunul mai sus mentionat in momentul in care sufla puneti tot la loc si puteti pleca daca e graba mare puteti turna apa calda pe epurator si verificati dinou acel furtun.

PS. trebuie curatat epuratorul (care nu e consumabila - o cutie goala de plastic nu poate fi consumabila) periodic cel putin o data inainte de sezonul rece si nu o sa mai fie probleme. La mine metoda asta a dat rezultate.

Bafta la toata lumea si spor la curatat pt cei care au probleme.

...pupa-ti-as talpile tale Doamne...

ce treaba are carterul cu aerul fals de la clapeta???

unde ingheata si se infunda si mai ales unde ajunge aerul fals???

ai habar de unde apare presiunea in carter?

ai idee cum apare condensul la epurator?

"CONDENSUL

Conform legilor fizicii cantitatea maxima de vapori existenta in aer(AERUL DIN BAIE/CARTER) este in stransa legatura cu temperatura acestuia. Astfel un metru cub de aer la 0 grade Celsius poate sa contina o cantitate maxima de 5 g vapori de apa. Daca temperatura incaperii creste, atunci aerul poate primi o cantitate mai mare de apa. Astfel la 20 C vom avea 17g si la 30 C se ajunge la 30 g la m3

Formarea condensului apare si atunci cand umiditatea aerului din incapere este conform raportului, ridicata, iar temperatura suprafetei de pe partea interioara este coborata."

ai idee cum functioneaza motorul de pe masina ta si mai ales un motor Otto???

http://ro.wikipedia.org/wiki/Motor_cu_ardere_intern%C4%83

uite o explicatie data de mine acum un an si cateva luni...

presiunea in baie e normal sa apara.

segmentii aia cat de noi sunt ei, tot mai scapa o mica compresie pe langa ei si atunci gazele se aduna si bineinteles ca trebuie sa si iasa.

de aceea a fost montat un epurator care colecteaza aceste gaze si la baga in admisie, undeva in filtrul de aer, si le foloseste. Tot cu aceste gaze, mai apare si un condens, o mica cantitate de apa, ce se amesteca cu uleiul in epuratorul de care am amintit anterior si formeaza o pasta destul de moale cu o culoare destul de urata.

In momentul in care in carcasa filtrului de aer gasesti o cantitate mare de ulei ars si mizerie creata de acesta, abia atunci te gandesti la uzura unui motor.(bineinteles aceasta este insotita si de alte simptome)

cat despre uleiul pe la joja, nu trebuie sa te ingrijoreze presiunea de acolo, ci calea de iesire a gazelor spre filtrul de aer deci implicit spre admisie, care sigur este infundata.

ca o verificare a acestei cai de evacuare, in anotimpul rece, cand avem temperaturi mai scazute, se poate scoate furtunul care vine de la epurator si intra in filtrul de aer si se verifica daca ies gaze...

bineinteles nu e o solutie eleganta si practica

fenomenul de iesire a uleiului pe la joja, apare cu precadere in anotimpul rece, la temperaturi foarte scazute, cand acel condens amestecat cu ulei, ingheata si obtureaza calea de iesire a gazelor. de aici probleme si nervi...

cineva a spus ca exista o componenta ce se monteaza pe epurator sau pe furtunul dintre epurator si filtru de aer si care are rolul de a elimina acel condens.

eu pe motorul meu nu am asa ceva, a fost deajuns o spalare a epuratorului cu benzina. pot sa ma laud ca nu au mai parut probleme si au trecut deja doua ierni si un pic.

deci fiecare alege solutia care il avantajaza si care ii convine

sper ca explicatia mea a fost de folos...

numa' bine

This post has been edited by sorin atanasiu: 16.01.2010 @ 14:25

aviz celor care au auzit si ei de niste motoare, s-au uitat sub capota si deja dau sfaturi...inainte sa va dati "experti si pe deplin stiutori" imaginati-va macar ca nu va crapati doar motoarele voastre ci si pe ale celor naivi care va citesc posturile si pun botul la prostiile si ineptiile pe care le debitati...

aveti toate informatiile necesar remedierii/spalarii/verificarii circuitului de aerisire carter(epuratorul cu heater pipe sau fara)in acest topic.

Chiar nu se poate sa cititi un topic cap/coada? adica nu puteti avea rabdare sa lecturati niste intamplari care va sunt sigur de folos?

e chiar mai mult decat jenant...

P.S

rog un modertor sa ia decizia cea mai potrivita cu privire la acest post si la nivelul meu de warn...

Modificat de sorin atanasiu
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu ma pot abtine....DAR "aviz celor care au auzit si ei de niste motoare, s-au uitat sub capota si deja dau sfaturi...inainte sa va dati "experti si pe deplin stiutori" imaginati-va macar ca nu va crapati doar motoarele voastre ci si pe ale celor naivi care va citesc posturile si pun botul la prostiile si ineptiile pe care le debitati...".....aici e FORUM,fiecare are dreptul la o parere,fara a fi OBLIGATIA de a urma.Pe FORUM se confrunta idei,nu ne dam atotstiutori,ca altii.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

sorin atanasiu

Din educatia primita de mine, pot spune ca imi dau cu parerea atunci cand ma bazez pe ceva, cand sustin cu ceva cele spuse de mine.

Cand imi dau cu parerea folosesc sintaxa "parerea mea este" sau "eu cred ca" sau "consider ca" si nu "va sfatuiesc sa" sau "sfatul meu este".

Dau sfaturi foarte rar si cand sunt ABSOLUT sigur de ceea ce spun.

Datorita unei "confruntari de idei",formulata cam in genul "DIY" si "sfat", am luat o teapa de o sa o tin minte multa vreme. Am postat anterior, asa cum am spus, in ideea de a proteja de idei total eronate si de informatii gresite pe cei care isi cauta rezolvarea unei probleme pe forum si nu stiu ca aici se confrunta idei respectiv se da cu parerea.

Cat despre tine stimate coleg de forum, incerc sa vad rostul postului tau...esti genul de membru care schimba pareri indiferent daca sunt bune sau total pe langa? Vad ca detii o interfata VAGCOM (sau mai multe) si te mai ocupi si cu easy service...

Daca am facut o observatie vis-a-vis de postul total eronat al unui coleg, asta nu inseamna ca sunt atotstiutor, ci doar stiu cu ce se mananca aerisirea carterului si cam ce inseamna un motor cu ardere interna.

Te cam "simti cu musca pe caciula" sau ti-am mentionat numele in acel post de sari asa ars???

In fine...nu vreu sa merg offtopic mai mult decat am ajuns cu acest post. Nu vreau sa transformam aceasta discutie intr-o polemica fara rost in urma careia sa avem amandoi de suferit.

Pun punct acestei discutii, pe tema postului anterior semnat de mine. Oricine este liber sa il denunte, unui moderator, ca spam sau ca avand un continut tendentios si/sau eronat.

Sunt de principiul ca aceia care au mintea sa inteleaga spusele mele, le vor intelege, ceilalti...sunt liberi sa faca orice...

Toate bune!!!

Modificat de sorin atanasiu
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

referitor la problema cu aruncatul uleiului pe langa joja problema se rezolva relativ usor . se da jos epuratorul de gaze si se curata (cu benzina ) se monteaza la loc si problema e rezolvata .

http://vwforum.ro/index.php?app=core&module=attach&section=attach&attach_rel_module=post&attach_id=121327 . epuratorul de gaze este incercuit

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...

Au venit caldurile, si am vrut sa verific daca rezistenta de incalzire a gazelor din carter care sunt trimise in filtrul de aer mai este alimentata. Din pacate este alimentata; am pus un bec in locul rezistentei si lumineaza, daca pun rezistenta, aceasta frige. In consecinta, am scos mufa de la rezistenta pe timpul verii. Sper sa nu uit sa o pun la iarna inapoi. Rolul ei este ca sa nu inghete condensul pe furtun si apoi sa arunce uleiul tot afara pe la joja. Daca va intrebati ca de ce am scos mufa, raspunsul este ca vreau sa crut acel incalzitor si sa nu am surpriza ca la iarna el sa fie ars ca a mers fara rost toata vara.

Eu credeam ca este alimentat doar la temperaturi negative, dar la mine vad ca este tot timpul. Mai consuma si curent degeaba vara, plus ca coace furtunul de cauciuc in care este pus si se rupe mai repede.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 5 months later...

e bine cine nu are rezistenta respectiva..sa circule macar 1 zii pe luna cand vine vremea rece cu furtunul de la epurator scos din carcasa filtrului de aer.Se mai elimina din jegul si vaporii de apa din eprator si de pe furtun.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Dupa ce anul trecut am patit chestia asta, ieri am dat jos epuratorul si i-am facut o curatare temeinica. Sa nu va zic ce jeg a iesit din el. Sa spera, cu nu ingheata anul acesta.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

daca vreau sa-i pun rezistenta respectiva unde trebuie sa fie legata la partea electrica? nu vreau s-o fac sa mearga pe buton s-o pornesc eu, vreau sa mearga odata cu motorul

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

GABI, scoate furtunul de la epurator ca inainte de inghetare sa fie furtunul mai usor plin de condens (ceata de ulei). Si atunci cand epuratorul gol se umpla mult mai usor cu condens furtunul fiind lasat liber, macar poti sa zici ca ai adunat o experienta de Motorschaden cu furtunul scos de pe epurator. Ce sa zic idea asta nu era buna.

Golf 416 bine ai facut ca ai curatat epuratorul eventual daca mai faci si un schimb de ulei inainte sa vina gerul. Asa procedez si eu in fiecare noiembrie.

Birba; cablul plus pentru resistenta se leaga la o mufa maro, mufa care se afla pe partea dreapta sub stergatoarelor intro cutie neagra (ca sa ajungi acolo trebuie sa le dai bratele de stergator jos).

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Asa am procedat si de acum incolo asa voi porceda mereu. Schimb de ulei inainte iernii si curatare epurator.Sper sa functioneze procedura.

Modificat de golf416
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

La mine a mers treaba cu furtunul scos,nu am avut probleme cu gheata.Cand am desfacut epuratorul ..nu era asa mizerabil si plin de spuma :blah: .Am desfacut epuratorul l-am curatat(mare parte a iesit din el doar ceva asemanator cu zatul de cafea..dar nu foarte mult..dar spuma alba ..deloc)...si peste o saptamana am montat epurator nou.Am un topic referitor la asta si poze postate.Rezistenta respectiva o curat o data pe an..la inceputul sezonului friguros..cu spray de clapeta .Sunt tare curios daca cineva cu rezistenta montata din fabricatie a avut probleme cu gheata....si cu uleiul pe la joja.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut, odata am patit si eu sa imi arunce motorul uleiul afara prin joja, noroc ca data acea am mers abia 800 de metri cu masina si de atunci dau atentie mare la problema asta a motorului mic de 1.4 .

Sunt multi care au patit si sunt si uni care au distrus motorul fiind pe autostrada si au ramas fara ulei si daca au mai mers un pic au trezit cu un motorschaden total.

Daca nu poti schimba uleiul inainte de ger atunci ar fi indicat sa mergi cu masina macar atat pana se fierbe uleiul ca sa se evaporeze condensul din el. Altfel chiar daca ai KGE (Kurbelgehause) epuratorul curatat poti sa ai neplacerea ca in baia de ulei se fac dopuri de gheata din cauza condenzului si dopurile astea poate sa infunda sonda a pompei de ulei care daca nu functioneaza atunci stiti ce inseamna asta pentru motor.

Dupa parerea mea cel mai bine ar fi sa ai un incalzitor in baia de ulei pe care il actionez 5 minute inainte sa pornesti la drum cand afara e ger.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

pt voi ..e o alternativa,se stie ce temperaturi sunt in zona.Dar e de ras in 2011 sa stai cu incalzitorul sub masina.Imi aduce aminte de vremea lui culae..cu raba cu bidonul de vopsea taiat..cu carbuni..cu festila :lol: .Eu unul nu am patito..si masina e parcata pe campie cu viforul pe ea si toate intemperiile.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Furtunul l-ai scos sus de filtrul de aer sau jos de la epurator?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

sus din filtru...jos de la epurator e cam nasol de scos,exista posibilitatea sa nu iasa si apoi sa se rupa clemele siguranta de la stutul de plastic in care intra furtunul.Eu abia am reusit sa scot furtunul propriuzis din accel stut ..cand am schimbat epuratorul.Curatati si incalzitorul cu spray de contacte..e mult mai bine sa lucreze corect.Trebuie avut grija de furtune..sunt destul de vechi si au tendinta sa se rupa.

post-64586-0-51691900-1318839846_thumb.j

post-64586-0-16108900-1318839880_thumb.j

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am inteles. SI l-ai lasar asa acolo aiurea(furtunul)? Nu face mizerie?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

am mers o zi cu el asa..doar o sa ai putin miros de gaze in masina daca folosesti aeroterma.Trebuie legat cu ceva sau prins...pt ca exista riscul sa frece de ceva si sa se strapunga.

de cruiozitate..scoateti furtunul din filtru si puneti pe cineva sa dea talpa la masina..sprituri,o sa fedeti ce funingine ies.E doar o solutie de compromis..si doar face sa mai dispare umezeala si mizeria acumulata in el pt ca e liber si respira si evacuarea se face in mod direct....

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 months later...

Bun,daca tot nu a rezolvat nimeni problema, uite cum am procedat eu : in capatul dinspre motor al furtunului de gaze carter se afla o piesa asemanatoare unei bucse - deci intre furtun si epurator. Piesa aia contine mai multe site( e impropriu spus, ca nu arata ca niste site) ce au rolul de a lasa sa iasa catre filtrul de aer doar gazele, nu si uleiul. Solutia romaneasca(ieftina si rapida, fara sa stiu ce efecte are pe termen lung) : se indeparteaza cu grija respectivele site, apoi se monteaza toate piesele la loc , in ordinea inversa desfacerii. Sa dati voi berea! PS Nu mai da ulei pe la joja garantat !A mea masina e pe gaz, deci condenseaza mai rau ca ale voastre, si tot nu mai da ulei pe langa!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!