Jump to content

Ulei Pe La Joja


mihaidimache
 Share

Postare recomandată

Dupa ce in toamna am curatat epuratorul,mi-a facut iar figura cu ulei pe la joja.

de incalzit imi incalzeste sonda aia dar cred ca se aduna mizerie din aia galbena de la condens in epurator acolo.

stie cineva ce consecinte are asupra motorului faptul ca iti curge ulei pe la joja?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

nu e mai sigur cu un buson de ulei ca in imagine?

post-35579-0-54885500-1296306976_thumb.j

Modificat de Birba
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

eu am AXP din 10.2002 si are acea siguranta pe furtunul de la epurator

si pana acum n-am completat o singura data uleiul :) ce-i drept nici nu are km multi, dar ger a fost si iarna trecuta si iarna asta in piatra-neamt

deci cel mai sigur este daca comanzi acel furtun cu siguranta

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@soila Merci pentru schema!

@copanu Ai verificat acel furtun sa nu fie intepat? Pe ger asta conduce aerul rece fix in epurator si ingheta instant, asta am patit eu. Era spart din toamna, simteam gaze in masina si ma tot intrebam de unde vin, am descoperit cu ocazia asta.

Intre timp am fost la un mecanic, mi-a dat jos epuratorul si l-a curatat bine cu benzina si aer comprimat, am "pansat" furtunul temporar cu multa banda de izolier neavand altceva.

O sa-l schimb saptamana asta, l-am gasit in 2 variante: simplu la 85ron, iar cu rezistenta 205ron (doar ca nu stiu cum o alimentez).

Modificat de pakman
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

firul la al meu vine de undeva din interior, sincer nu-mi dau seama, dar sigur are legatura la ECU, pentru ca aceasta rezistenta e alimentata numai cand scade sub 4 grade celsius din cate am inteles.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@pakman,e posibil sa ai dreptate...furtunul e ceva mai imbatranit exact acolo unde intra in carcasa filtrului de aer.

O sa cumpar o banda izolatoare si il pansez temporar.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salutari,

La motoare de 1.4 16V este o problema cunoscuta cu furtunul de aerisire carter, care iarna la temperaturi sub -7 grade inghetze, este o sita acolo, care se inghete pentru ca e un amestec de ulei cu apa (vezi poza a doua jos atasata) si dopul asta de gheata opreste circulari gazului de carter (este o cutie neagra epuizatorul pe spatele motorului prinsa cu 3 surubi de imbus 5 (vezi prima poza )si nu mai putand iesi aerul care e presat de pistoane in motor si din cauza aerului presat si blocat trebuie sa iasa undeva si sita in epuizator fiind inghetata aerul preseaza uleiul asa fel ca asta isi cauta drumul pe langa joja

De ce se intampla toate chestia asta cu bloc de motoare din aluminiu?

Penru ca motoarele astea mici 1,4 sunt din aluminiu si aluminiul se raceste repede si asa apare condenzul(apa) care ramine in baia de ulei care in timpul ierni inhetze si face dop de gheta si la pompa de ulei si infunda teava prin care suge pompa uleiul plus si sita respectiva e infundata/inghetzata.

Ca sa remedieze problema cu inghetatul dupa 2001 Vw a mai instalat un incalzitor pe furtunul de epurator care dupa parerea mea nu ajuta absolut la nimic.

Au mai inventat astia de la volkswagen un fel de instalare de aerisire (Kurbelgehauseentluftung (care se vede si pe poza atasata de Furistul Birba) a motorului prin capac de motor si o valva de blocare dar nici incercarea asta nu rezolva problema la inghetarea tevei a pompei de ulei.

Eu personal ca sa nu am problema inghetari a motorului inainte de iarna (pe la inceputul lui decembrie)fac un schimb de ulei, o demontez si curatz cutia cu sita si folosesc in timpul ierni un capac de ulei gaurit ca sa aiba aerul unde sa iasa din motor.

Ideal ar fi sa treci cu masina cand in cand si pe autostrada cu 4000rpm pana cand se face uleui fierbinte in asa fel sa se evaporeze condensul respectiv care se acumuleaza la distante mici in baia de ulei.

De mult am intenzia sa va impart informatia asta cu cei interesatzi, dar pana acum nu gaseam topicul respectiv .

si poza

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

uite o schema pentru aerisire la epurator (ultima incercare a VW ului de a remedia problema inghetari) motor 1.4 16v

post-62048-0-96522200-1296461423_thumb.j

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut.

Si varianta cu busonul de ulei gaurita merge? Unde se duc gazele de carter?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

intreb si eu in prostia mea.. daca gauriti busonul.. nu incepe sa scuipe ulei pe acolo ? totusi la 4000 rpm sare uleiul peste tot prin motor :D

eu nu v-as recomanda sa gauriti, ca apoi poate nu mai puteti astupa :D

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Saltari,

Am un buson de rezerva (luat cu 10 ron)pe care folosesc in timpul ierni ca sa evit problema cu inghetzul.

Asta e improvizatia mea. Vezi poza atasata.

post-62048-0-30162000-1296472331_thumb.j

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

repet.. nu iese uleiul pe acolo ?

eu daca ma duc acum si desfac busonul, e plin de ulei pe interior.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Si care e faza cu balonul? nu se sparge de la atatea gaze?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

problema este ca iti ingheata furtunul de la epurator la temp scazute si face presiune in motor si iti arunca uleiul pe unde poate si eu am patit asa

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@soila deocamdata nu am sesizat ca ar fi iesit ulei prin teava de plastic in buson.

@golf416 balonul inca nu s-a spart de la gaze si daca se sparge atunci ma avertizeaza ca epuratorul e inghetzat si trebuie sa opresc motorul imediat :)

dar in loc de balon ar fi ideal o valva care la o anumite pressiune se deschide(numai ca eu nu gaseam inca o astfel de valva).

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Si daca s-ar face mondtajul asemanatr cu acel sugerat de VW, doar ca furtunulsa se lege direct de furtunl care iese din epurator, in acest caz daca va curge ulei pe acolo se va scruge in epurator.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

am masina din 2001 cod AXP si pana acum 2 ani cand a crapat acea heater pipe (sonda aia de incalzire) nu mi-a inghetat nicioadata apa in epurator/motor/furtun...

cum a crapat cum au aparut problemele

am schimbat piesa cu una noua si de acum 2 ani nu am probleme iarna.

Concluzie:

renuntati la inventii cu luftbalon si alte furtune trase aiurea ca tot ingheata apa

sonda aia elimina apa - asta e rolul ei..transforma apa in vapori...

care nu aveti piesa,puneti-o care o avteti arsa,inlocuiti-o

nu stiu daca se alimenteaza la -4 sau -7 grade, dar stiu sigur ca sonda aia si vara si iarna atata timp cat motorul este pornit frige rau.

in topicul asta am 1000 de posturi in toate etapele..de cand a crapat si pana am ajuns la concluzia ca e utila si trebuie inlocuita acea piesa

cititile ca veti intelege rolul piesei si veti scapa de alte cheltuieli mai mari mai tarziu

astept reply-uri

numai bine :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

S-a inteles idee, normal ca e bine de montat acel heater pipe, problema este unde sa face legatura ei in caz ca nu avem cablajul facut pt asa ceva.

Un diy pe tema asta ar fi chiar bine veneita.

spor.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salutari

Fiecare face cum crede el ca e mai bine (deocamdata eu raman la temperaturi foarte scazute la varianta cu buson gautit si acoperit cu balonul macar asa evit sa iasa ulei pe la joja si sa imi murdareasca tot motorul pe care de 3 ani nu am mai patit).

Pana cand cineva descopera cum sa incalzeasca uleul in baia de ulei unde se afla sonda a pompei de ulei,care se infunda din cauza ca apa condenza care se afla in ulei inghetze.

Normal ca e bine sa il inlocuiesti epuratorul ca cel nou e curat (vezi poza jos cum arata unul de 6 ani, dar nu toata lumea isi permite sa cumpere in fiecare doi an un nou epurator si cu asta tot nu elimina problema sondei de ulei.

Acel "heater pipe" nu foloseste la nimic dupa parerea mea ca nu are cum sa se incalzeasca epuratorul inghetat. (furtunul ala cu incalzire cred ca era inventat numai ca sa poate sa raspunde cumva sau cu ceva VW la plangerea clientiilor dupa care a venit cu o alta inventare a (Kurbelgehausedurchluftung).(am mai pus o poza sus despre KGDurchluftung)

post-62048-0-18202900-1296633029_thumb.j

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

uleiul de calitate schimbat mereu prematur (maxim 1 an sau 9000-10.000km)

+ acea siguranta incalzita pe furtun, previne orice dop de gheata si scuipatul uleiului pe la joja :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am avut probleme si eu cu epuratorul anul trecut,l-am curatat cu benzen si suflat cu aer comprimat.Intradevar atunci aveam un ulei mai prost in motor.Am schimbat cu aceasta ocazie si uleiul,am pus castrol 5w40.Am pe masina acel heater pipe.Ideal ar fi fost ca epuratorul sa fie schimbat ca doar e consumabil.In principal problemele apar pe drumuri scurte cand motorul e rece si nu are timp sa se incalzeasca suficient,deci varianta incalzirii furtunelor cu agent termic din punctul meu de vedere e necorespunzatoare.

Ma intreb de ce ne-am luat masina daca nu avem bani sa o intretinem corespunzator si umblam tot cu improvizatii si dam vina pe epurator sau pe cei de la vw ca au facut masina proasta,mentalitate de roman...

Pt cei care nu au heater pipe si vor sa-si puna montajul se face f simplu.Pactic se achizitioneaza ansamblul complet impreuna cu rezistenta respectiva.Rezistenta se alimenteaza de pe contact printr-un montaj cu termistor care iti permite alimentarea ei doar la temperaturi negative ale mediului.Multi o sa renunte,piesele respective costand ceva bani.E mai bine sa spalam anual epuratorul sau sa dau la gauri in capac,sau sa montam o supapa de suprapresiune in capac care sa declanseze la o anumita presiune sau sa facem un by-pass peste epurator cu o supapa reglabila asfel scapandu-ne de bucuria de a mai umbla la masina si asfel marind "fiabilitatea " masinii.

Succes la improvizatii!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 4 weeks later...

Rezolvarea nu vine odata cu spalarea separatorului (cel putin la mine), dupa nici 2 luni azi dimineata am simtit iarasi un miros de gaze in masina, minunea a reaparut, tot uleiul s-a dus.

E posibil ca rezistenta chiar daca se incalzeste sa fie defecta ???

Cert este ca iar fac schimbul de ulei la 2000 km :lol:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Se incinge foarte tare, insa e foarte imbatranit furtunul, am si ceva ciupituri pe el am vazut, plus ca surpriza mare a fost la epurator, se pare ca a fost desfacut de altcineva si lipit :blink:

L-am curatat cu benzina cat am putut eu de bine, sper sa ies din iarna cu el, oricum stiu ce am de facut, trebuie sa caut altul, si neaparat un furtun nou.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

la primele modele de 14 16 valve nu a fost montata rezistenta aia pe furtunul de reaspiratie.apoi cand au inceput sa aiba belele cu clientii ceei de la vw au inceput sa monteze dispozitivul.prin 98.e indicat o data pe luna sa scoti furtunul de la epurator ,partea care intra in filtrul de aer,si sa mergi o zi cu el asa.CU OCAZIA ASTA SE MAI CURATA PUTIN INSTALATIA SI EPURATORUL.totusi exista un inconvinient.O SA SE SIMTA MIROS DE GAZE IN MASINA MAI ALES DACA ESTE IARNA SI MERGE AEROTERMA.oricum e o chestie buna..mergi o zi cu furtunul scos o data pe luna si va garantez ca nu o sa mai aveti probleme iarna ;)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!