Jump to content

Telescoape / Arcuri


calin13
 Share

Postare recomandată

Sunt foarte bune si cele din cehia sau polonia,eu pe unde am auzit si fost mi sau recomandat Kyb sau Sachs! Intr-un final am ales Kyb,am facut itp-ul zilele trecute si baiatul de acolo mi-a recomandat Kyb! 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@eftincanicusor -  cele care au si gaz ridica putin garda deoarece gazul e sub presiune si impinge sa se extinta telescopul, doi la mana nu se lasa masina asa de tare cu ele fiind mai stabile. Asta daca doresti sa protejezi baia...

Amortizoare am luat Monroe Original toate 4 cu 600 lei, cred ca pe fata erau undeva la 350 lei. Pe o punte erau facute in Cehia (fata parca), pe cealalta in Polonia. Le am din 2014 si nu se simte oboseala, zic doar ca e o alternativa ok, nu incerc sa conving pe nimeni...

Modificat de SergiuD
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

eftincanicusor
în urmă cu 8 ore, SergiuD a scris:

@eftincanicusor -  cele care au si gaz ridica putin garda deoarece gazul e sub presiune si impinge sa se extinta telescopul, doi la mana nu se lasa masina asa de tare cu ele fiind mai stabile. Asta daca doresti sa protejezi baia...

Amortizoare am luat Monroe Original toate 4 cu 600 lei, cred ca pe fata erau undeva la 350 lei. Pe o punte erau facute in Cehia (fata parca), pe cealalta in Polonia. Le am din 2014 si nu se simte oboseala, zic doar ca e o alternativa ok, nu incerc sa conving pe nimeni...

Le-am luat in calcul si pe cele cu gaz, dar ma gandesc sa nu fie prea rigide.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Un test de amortizoare costa 30Lei...asa ai la mana hrtia si sti cum stai!!!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pe mine m-a costat 20 RON testul, la Autosoft Militari. :P 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

In teorie telescoapele pe gaz sunt mai stabile in detrimentul  confortului pe drum accidentat, ramane la latitudinea fiecaruia ce alege. Asta daca se mai gasesc pe ulei ca eu nu prea am mai vazut...

Testul de telescoape e foarte subiectiv, e foarte influentat de presiunea in cauciucuri, cat de tari sunt cauciucurile, starea arcului si a suspensiei in general (jocuri/uzuri), si distributia greutatii pe cele 4 roti care niciodata nu e perfecta. DAR e o unealta buna de diagnosticare a telescoapelor insa nu e precisa cum ziceam mai sus.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cele pe ulei sunt mai rezistente in timp, si mai confortabile in mers,cine merge pe drum accidentat poate sa isi puna pe gaz,exista pe ulei,eu pe unde am cautat pana sa imi cumpar majoritatea erau pe ulei! 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@SergiuD m-ai facut sa zambesc. :))))))))))
Uite cam asa arata un test adevarat si asta NU e subiectiv deloc si este cat se poate de precis!
Acelasi test il faci cu aceleasi arcuri, aceeasi greutate, aceeasi presiune smd....daca ai telescoape noi iti iese 100% pe cele 4 roti!

PS: Daca aduni kg rotilor iti da greutatea masinii care iti scrie in talon. ;)

2016-03-0316.18.13517a1.jpg

Modificat de mariuscbn
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ma bucur ca te binedispun :) dar din raspunsul tau imi dau seama ca nu operezi un astfel de tester, mai mult decat atat nu ai vazut cat iti da un telescop blocat, testerul iti arata ca ai cat e cat un telescop si tu poti avea doar cauciuc moale si bucse, si scoti 30% lejer :biggrin: Si cu asta inchei ca o dam in penibil. :rolleyes:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

:)))))))))))))))) cu asta "telescop blocat" mi-ai descretit fruntea......am toate setul de brate schimbate noi pe OEM (Audi), NU troncane, NU bocane NIMIC la cotetul asta, presiunea in roti a fost egala ca tocmai incatatasem cotetul cu Hankook DOT 2016, deci noi si acestea.....telescopul cand ajunge la 60% iti da cu rosu.....NU cu verde, NU cu galben....asta sa stie si un novice ca tine! :banghead:

Cum ai "vazut" tu telescop blocat la testul asta ... ramane totusi o enigma......da tu ai vazut!!! :))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))


2016-03-0316.35.205b0ad.jpg


PS: E doar o hartie asta....da tu vezi telescoape blocate pe ea! :biggrin:

Modificat de mariuscbn
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

este vorba numai de amortizoare fara nimic altceva,sant luate din germania.acesta e saitul   www.ahw-shop.de    .eu am acum pe fata  kib excel si nu m-au tinut 2 ani ,la fel si cele de pe spate care sunt al-co. acum fiecare face cum crede ,si cum il duce buzunarul !

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Vreau sa inchei acest subiect Marius, imi pare bine ca stii sa citesti hartia testerului dar eu vreau sa ajut colegii si nu am chef de polemica sau mistouri.

 DOAR pentru restul colegilor! Telescopul blocat nu se vede dar se aude ingrozitor bataia (cauciuc pleznit) talerului testerului pe anvelopa care sta teapana si nu misca pe verticala dupa miscarea talerului. In aceste conditii un tester arata peste 30%. Ceea ce am vrut sa subliniez, pentru cine doreste sa faca testul, e sa verifice presiunea in anvelope sa fie cea pentru incarcare mica a vehicolului daca asa e dus la test (pe capacul busonului sunt indicate mai multe presiuni in functie de incarcare). de asemenea daca exista bucse sau articulatii obosite vor influenta si acestea rezultatul testului. Deci rezultatele trebuie luate cu putina sare, cum se zice.

Modificat de SergiuD
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cu mare respect, asta incerc si eu sa spun colegilor si sa-i ajut....testul cand ajunge la 60% din capacitatea telescopului iti apare cu rosu si se impune de urgenta inlocuirea lui si NU trebuie sa ajungi la 30-40-50%.....vezi telescoapele mele pe fata sunt pe galben, deci anul acesta mai mai carcai cu ele, dar la anul cu siguranta trebuie inlocuite.
-Verde = bune
-Galben = acceptabile
-Rosu = duse
Am sa repet testul in toamna, pentru siguranta mea si a pasagerilor din cotet.
Si multe telescoape sunt bune....insa flansele lor sunt duse si se aude ingrozitor.
Asa ca la inlocuitrea telescoapelor se impune obligatoriu si schimbarea flanselor.
Si eu am incheiat acest subiect aici...bafta domnilor!!!

Modificat de mariuscbn
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

salut, am schimbat in urma cu 9000 toate telescoapele ( AL-KO) ideea e ca sint atit de tari ca nu pot apasa masina nici 2 cm si bineinteles ca la drum stau ca in carutza.. am tot sperat ca se vor mai lasa.. dar nimic, telescoapele? mecanicul? soarta ? ms

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Telescoapele cu siguranta, asa e cu marcile ieftine...

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Va salut colegi,eu tin sa va spun ca am reusit sa schimb amortizoarele cu tot cu arcuri KYB,baieti de la service au constatat ca am si un pivot cu un mic joc si am schimbat si pivoti,dar de problema mea indelugata nu am am scapat,deci pe fata am absolut totul schimbat,bucse bascule,bucse bara stabilizatoare,pivoti,capete de bara,amortizoare,arcuri,flanse cu tot cu rulment,si tot imi bate ceva! Este al 3-lea service in care merg si nu ii dau de cap "mecanicii" astia de duzina,la plecarea dupa loc si la franare se aude un cloncanit,clonc clonc ca o bataia usoara! mecanicul care mi-a schimbat amortizoarele dupa 2 ore de stat in service si controlat absolut tot pe fata,a ajuns la concluzia ca sunt placutele de frana :))) care cica sunt dintr-un material mult prea rigid si cand pun frana se aude bataia! vroiam sa va intreb daca a mai avut cineva problema asta? sa fie de la caseta de directie? planetarele sunt bune nu am joc in ele,le-au verificat baieti si au spus ca sunt bune! ce altceva o fi?

Modificat de D-A-N
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

suporti motor i ai controlat ?daca era din caseta de directie ar trebui sa uzeze aiurea cauciucurile

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Da sau uitat si la suporti motor sunt ok! dasta si mecanicul sa mirat am stat 2 ore in service sa ne dam seama de la ce poate fi,si nu am ajuns la nici o concluzie,el zice ca nu are voie sa mai faca la cate am schimbat! le-am luat pe toate prin eliminare,pivoti,bucse,flanse,capete de bara,amotizoare etc,si tot nu am scapat de "cloncanitul" asta enervant! nu stiu de la ce mai poate fi! oricum nu am avut noroc nici de mecanici straluciti,dar nici nu imi convine sa stau numai prin service-uri!! 

Modificat de D-A-N
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

La plecarea de pe loc si la franare daca tii mana pe schimbator simti socuri in el ??

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

oarecum,nu foarte rau! dar cloncanitul se audeva la roata dreapta! si se aude numai la plecarea de pe loc,si la franare! 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Verifica si bielete bara de torsiune, bielete directie, caseta de directie, caseta se prinde cu o bucsa pe partea dreapta care se poate inlocui, cremaliera poate avea joc pe capete din bucsele din caseta, atentie cand se verifica caseta si bieletele aferente e usor sa confunzi jocul la acestea, eu am verificat caseta prin burdufe prinzand de partea bieletei ce se infileteaza in cremaliera, bieleta se verifica tragand de bara acesteia. Bieletele de torsiune se verifica prin leganarea masinii stanga-dreapta de pe o parte a ei prinzand de cupola.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Dupa ce ai schimbat toate acele repere ''geometrie'' ai facut? ca nu ai mentionat.

OFF topic-Eu am schimbat cap bara stg si binenteles nu am vrut sa fac geometria in acel service.Cand am dat cu spatele sa ies din service a facut un mare ''poc'' de zici ca s-a rupt  masina'n doua(evident nu mi-am dat seama care era cauza).Am dat fuga la al doilea service,au facut geometria dar nu a verificat acel cap de bara pentru ca era nou si evident am ramas tot cu acel cloncanit.Dupa 6 luni cind am ajuns la ITP m-a respins pe motiv ca am joc prea mare si zic ca -uite-l domne e nou ,abia montat dupa care i-mi arata capul de bara facut ferfenita.

Cauza-piesa avea cel putin 3 ani de raft si mecanicul a strins piulita ''la mana'' fara cheie dinamometrica

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

12 hours ago, SergiuD said:

Verifica si bielete bara de torsiune, bielete directie, caseta de directie, caseta se prinde cu o bucsa pe partea dreapta care se poate inlocui, cremaliera poate avea joc pe capete din bucsele din caseta, atentie cand se verifica caseta si bieletele aferente e usor sa confunzi jocul la acestea, eu am verificat caseta prin burdufe prinzand de partea bieletei ce se infileteaza in cremaliera, bieleta se verifica tragand de bara acesteia. Bieletele de torsiune se verifica prin leganarea masinii stanga-dreapta de pe o parte a ei prinzand de cupola.

Sergiu ca sa ma duc sa verific toate alea de le-ai enumerat tu mai sus,trebuie sa gasesc si eu service bun,cred ca in ultima vreme am fost la 5 service-uri si tot degeaba,mecanici vai de mama lor,nu stiau ce sa spuna ca sa scape de tn,am fost si la constatari si tot degeaba,ba ca sunt amortizoarele,ba pivoti le-am schimbat si tot degeaba! nu imi convine nici sa arunc cu bani inutil,bieletele le-au tot verificat,au balansat masina,inafara de caseta de directie cred ca tot am verificat!! 

 

2 hours ago, rayn said:

Dupa ce ai schimbat toate acele repere ''geometrie'' ai facut? ca nu ai mentionat.

OFF topic-Eu am schimbat cap bara stg si binenteles nu am vrut sa fac geometria in acel service.Cand am dat cu spatele sa ies din service a facut un mare ''poc'' de zici ca s-a rupt  masina'n doua(evident nu mi-am dat seama care era cauza).Am dat fuga la al doilea service,au facut geometria dar nu a verificat acel cap de bara pentru ca era nou si evident am ramas tot cu acel cloncanit.Dupa 6 luni cind am ajuns la ITP m-a respins pe motiv ca am joc prea mare si zic ca -uite-l domne e nou ,abia montat dupa care i-mi arata capul de bara facut ferfenita.

Cauza-piesa avea cel putin 3 ani de raft si mecanicul a strins piulita ''la mana'' fara cheie dinamometrica

Geometria am facut-o cand am schimbat capate de bara,bucse etc asta fiind acum cateva luni,amortizoarele,flansele,pivoti le-am schimbat mai de curand sapt trecuta,mecanici mi-au spus ca nu este necesar sa fac geometria pentru ca nu sa umblat la directie! 

Modificat de D-A-N
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Poti sa verifici tu daca iti gasesti unde sa te bagi sub masina, sau mai greu cu cate o roata pe cric (cel putin la mine).

Unghiurile se cam schimba dc desfaci amortizoarele deoarece se desface pivotul de pe brat si acolo are un ic joc mai ales ca ai alti pivoti, de asemenea si flansa are putin joc la prinderea pe oala. Consider ca zgomotele nu apar de la unghi.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Da pai si eu tot la fel am spus,consider ca trebuie facut-a si geometria,o sa dau o fuga sa fac si geometria cand am timp! mecanicul tot o tine pe a lui ca nu trebuie pentru ca nu sa umblat la directie,capeta de bara etc! am verificat si bieletele,am balansat masina,la un momendat am zis ca mai rau fac la cat am tras de ea! am lasat si masina jos dupa elevator fara sa fie prinsa bara stabilizatoare,dasfacuta din bielete sa ne dam seama daca e de acolo,si tot facea! am crezut ca poate fi de la etrier,disc pe acolo l-am pus sa verifice si pe acolo,nimic in neregula! 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!