Jump to content

Avans Injectie


enrico
 Share

Postare recomandată

:lol: pfoai nu mai inteleg nici fiecare spune in felu lui... cine ma lamureste si pe mine?:-?

cand avansul e prea mare masina scoate fum negru si consuma mai mult?!

nu?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Conteaza ce se intampla cand avansul nu e in parametri ?

Si atunci de ce pe fulia pompei de distributie exista acea gaura care corespunde cu o gaura de pe corpul pompei si astea devin concentrice doar cand motorul e la PMS cu axa cu came calata.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

marius1982.11

La carte scrie ca se regleaza pompa la fiecare schimbare a curelei, si acel pin introdus acolo asigura o pornire a motorului indiferent unde ai srtange suruburile alea 3.Asa numit "fereastra de injectie" relativ la axa cu came si arbore.

Sunt unii care nu mai slabesc acele suruburi, cum voi face si eu ,si spera ca daca pune noua curea "la dinte" va merge ca cea veche, umbland doar la fulia axei cu came.

Asta nu stiu daca si in realitate asa va fi, dar teoretic e fezabil.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

SA ne arati si noua avansul dupa aceasta operatiune. De ce umbli la axa cu came?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

undeva mai sus gresisem din cauza oboseli,dar mam tot tinut sa il contrazic pe swat cat ca atunci cand dai avans nu iti da motorina mai violent,ci tio da un pic mai rapida fata de momentul normal al injectii,iar atunci cand e unghiul de avans mai mic injectia o da un pic intarziat

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

marius1982.11

Al bundy, eu ziceam la schimbarea distrubutiei, nu asa ca ti-a venit tie sa iti reglezi avansul, atunci nu ai ce umbla la axa cu came.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nici la schimbarea distributiei la nonPD nu se umbla la fulia de la axa cu came. Si oricum acolo e cu pana si are o singura [pozitie. Doar la PD se poate regla "avansul" din cele 3 suruburi de la axa cu came.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

marius1982.11

Nu stiu Cristi, ori esti pe langa, ori vorbim de 2 lucruri diferite. Eu asa am vazut in vesis si si in documantatie de pe alt forum. Axa cu came nu are decat un surub central si nu are pana, doar locul panei. Probabil e universala axa. In fine ,am un pdf unde e descris cu lux de amanunt, a4timingbelt.

Am mai vorbit si cu Misu_tdi si cu MasinaPoporului si ambii au aceasi versiune.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

La inlocuirea curelei de distributie : Se blocheaza axa cu came( cala), pompa( bolt 16 mm), se aliniaza vibrochenul, se intinde cureaua si apoi se stringe surubul fuliei( axa). La sfirsit se verifica avansul cu vag com si se regleaza, daca e nevoie. La reglajul avansului se umbla numai la suruburile de fixare ale pompei.

Aceasta este procedura, pe scurt, pentru motoarele cu pompa distribuitoare.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu stiu Cristi, ori esti pe langa, ori vorbim de 2 lucruri diferite. Eu asa am vazut in vesis si si in documantatie de pe alt forum. Axa cu came nu are decat un surub central si nu are pana, doar locul panei. Probabil e universala axa. In fine ,am un pdf unde e descris cu lux de amanunt, a4timingbelt.

Am mai vorbit si cu Misu_tdi si cu MasinaPoporului si ambii au aceasi versiune.

Nu stiu cine e pe langa :vaidecapulmeu: . Am specificat clar mai sus, PD si nonPD.

LA nonPD e un singur surub la care nu e nevoie sa umbli cand schimbi cureaua de distributie, nu stiu de ce in acel PDF e prezentat altfel.

La PD fulia are 3 suruburi, din acre se poate regla "avansul", acel sincro belt care variaza intre +-3 , nordicii il duc inspre plus parca, pentru o pornire usoara la rece.

Oricum multumesc pentru cuvintele "frumoase" la adresa mea. :D

Pages_from_AXR_timing_belt_procedure.pdf

Modificat de Al Bundy
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

marius1982.11

:coffee_lol: Te-ai convins de el?

Daca zici ca nu umbli lacel surub, la NON-PD ,ALH, imi explici si mie te rog, poate nu e corect, dar mie mi se pare logic, cum pui cureaua si cum strang intinzatorul cu axa cu came blocata si fulia stransa?

post-34985-1251454196_thumb.png post-34985-1251454145_thumb.png post-34985-1251454208_thumb.png

- Verify that the TDC mark on flywheel and reference mark are aligned.

- Loosen camshaft sprocket bolt by one revolution. To loosen bolt, counterhold camshaft sprocket using counter-holder 3036.

Note:

When loosening and tightening the camshaft sprocket, never use the camshaft bar T10098 A to counter-hold! Use the counter-holder 3036 .

Citat din manualul de specialitate.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

La inlocuirea curelei de distributie : Se blocheaza axa cu came( cala), pompa( bolt 16 mm), se aliniaza vibrochenul, se intinde cureaua si apoi se stringe surubul fuliei( axa). La sfirsit se verifica avansul cu vag com si se regleaza, daca e nevoie. La reglajul avansului se umbla numai la suruburile de fixare ale pompei.

Aceasta este procedura, pe scurt, pentru motoarele cu pompa distribuitoare.

asa se face.... daca nu desfaci fulia de la axa cu came apare un mic decalaj din cauza diferentelor dintre curele.. (care se poate neglija) dar asa zice manualul...

Modificat de Swat Cat
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

:) Te-ai convins de el?

Daca zici ca nu umbli lacel surub, la NON-PD ,ALH, imi explici si mie te rog, poate nu e corect, dar mie mi se pare logic, cum pui cureaua si cum strang intinzatorul cu axa cu came blocata si fulia stransa?

Daca axa cu came e blocata se va misca arborele cotit, asa ca tot aia e ...

Dupa aia reglezi avansul.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

marius1982.11

Nu va separati ca va intreb , Al bundy si swat_cat: voi cum puneti cureaua? numaratii dintii si o puneti inapoi ca pe aia veche?

Daca e asa, nu trebuie reglat nici avansul dupa schimb...

aaa da,un mic detaliu: boltul ala e de 6 ,nu de 16mm.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

BA da, avansul trebuie obligatoriu verificat. Pe partea unde nu e intinzatorul, chiar daca nu numeri dintii nu ai cum sa pui altfel cureaua noua fata de cea veche.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu va separati ca va intreb , Al bundy si swat_cat: voi cum puneti cureaua? numaratii dintii si o puneti inapoi ca pe aia veche?

Daca e asa, nu trebuie reglat nici avansul dupa schimb...

aaa da,un mic detaliu: boltul ala e de 6 ,nu de 16mm.

ce am zis eu?

ca sa nu mai existe dubii.... http://www.tdiclub.com/articles/pdf/a4timingbelt.pdf

Modificat de Swat Cat
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

marius1982.11

Swat_cat, tu ziceai ca nu e neaparat sa slabescti fulia, lafel ca si Cristi, ceea ce e contradictoriu cu acel document. In fine, eu nu o mai lungesc, am sa fac exact ca in pozele alea cu explicatiile aferente fara sa slabesc suruburile de la pompa si apoi verific avansul si daca trebuie mai surubaresc eu. Numai sa porneasca din prima :).

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

MasinaPoporului
Si de MasinaPoporului sunt lamurit de mult ...

Cu ce te-ai lamurit cu mine? :D

La non-PD(cel putin la ALH) nu este pana pe axul cu came, desi axul are canal de pana. Fulia axului cu came se slabeste doar la strangerea(intinderea) curelei de distributie , nu are nici o treba cu avansul pompei de injectie.

Modificat de MasinaPoporului
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 9 months later...
am facut cateva poze pt cei care vor mai avea nevoie sa regleze avansul injectiei la un motor 1z

dupa ce se roteste pompa, foarte putin, 1mm, se strang la loc suruburile si se verifica avansul cu vag-com-ul (tdi timing). daca graficul este in limite, e ok. daca nu, se refac pasii anteriori.

multumesc inca o data tuturor celor care m-au ajutat cu sfaturi in aceasta problema

Cum se ajunge la cele 2 suruburi din spatele fuliei de la pompa ? Eu m-am uitat la mine si arata ca in poza, adica suruburile nu se aliniaza cu gaurile din fulia.

post-52549-1276967205_thumb.jpg

Din cate imi dau eu seama sunt doar 2 optiuni, sa fie demontata cureaua de distributie+fulia de la pompa sau se roteasca fulia de la vilbrochen pana se aliniaza gaurile din fulia pompei cu suruburile.

Va rog sa ma lamuriti, pentru ca vreau sa reglez avansul si mi-am prins urechile.

Modificat de cozmino
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am rezolvat problema.

In spatele rolei sunt 3 piulite de 13. Este nevoie de acces doar la 2 dintre ele deoarece la a 3-a se desface surubul care e pe corpul pompei.

Mai este un surub in partea din spate, dar nu cel de pe centrul pompei (sa va uitati cu atentie).

Cum am procedat eu:

-am scos capacul motorului dupa care capacul care acopera distributia.

-am ridicat masina pe cric, pe fata si doar pe o singura parte. Cu frana de mana am bagat in viteza a 5-a.

-am facut semn pe pompa si pe suportul ei , pentru a-mi putea da seama ulterior cat de mult am miscat-o.

-avand in vedere ca nu se aliniaza gaurile din fulie cu piulitele din spatele acesteia, eu am rotit de roata care era suspendata. Rotind de roata se invart fuliile. Am rotit pana am reusit sa aliniez gaura din fulie cu piulita, am desfacut piulita respectiva, dupa care am mai invartit un pic de roata si am desfacut si cea de-a 2-a piulita.

Dupa asta am desfacut celelalte 2 suruburi care sunt pe cealalta parte (partea cu pompa).

Am dat cu putin degripant exact la imbinarile dintre pompa si suporti .

Rotind pompa in sensul acelor de ceas , avansul(intersectia celor 2 linii) va cobori in grafic . Daca se roteste in sensul invers al acelor de ceas, acesta se va ridica in grafic.

Am rotit de pompa app 2mm , lucru care a dus avansul de la stadiul de retardat(putin peste linia rosie) la un pic avansat (f putin peste linia verde).

Eu am folosit o cheie dreapta de 13 , una tubulara de 13 (nu dreapta ci de forma _/------\_ ) si un cricket cu tubulara de 13, pentru a desface cele 2 suruburi si cele 2 piulite.

Surubul cel mai problematic este cel din spatele pompei (partea opusa rolei). Am avut foarte putin loc si din cauza numarului limitat de unelte m-am chinuit foarte tare. Ideal ar fi sa aveti o cheie de 13 lunga pentru acel surub.

Masina in cauza este un Audi A4 B5 1.9 TDI , cod motor 1Z , fabricat in 1995.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 years later...

Salut, avansul pentru alh- cel perfect este putin peste linia albastra ( porneste motorul mai usor ) , asa imi era inainte sa schimb distributia - era cea originala pe el, acum dupa schimbarea distributiei avansul e mai sus in grafic, motorul este usor mai zgomotos dar trage mai bine, legat de consum nu stiu, mie tot asa mi se pare, ideea e ca la viitoarea distributie cred ca avansul va iesi din grafic, acasa nu ma pun sa il modific, cat se cere la service pentru asa ceva si se poate la reprezentanta strict reglarea avansului ? - eventual daca imi schimb distributia la reprezentanta ei scaneaza si pun la punct avansul ?

post-35789-0-56480700-1348126257_thumb.j

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Trebuia ca avansul sa-l regleze cel care a facut distributia.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Stiu ca e vechi postul ... dar poate cineva sa puna niste poze cu ce suruburi trebuie slabite pentru a regla avansul la un motor 1z va rog?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Domnu' Pop , la AFN e la fel? Daca da, atunci in weekend ma apuc si eu, la mine e sub linia inferioara.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!