Jump to content

Avans Injectie


enrico
 Share

Postare recomandată

de unde ai scos-o si pe asta?daca schimbi distributia si o schimbi cum trebuie avansul nu se deregleaza.la ALH avansul nu se autoregleaza,cu VAGcom-ul doar il verifici.

RZF te rog eu daca nu stii sigur ceva nu ataca cu expresii de tipul "De unde ai scos-o si pe asta?". Eu iti scanez din manualul de reparatii si intretinere cum arata ca pentru orice TDI non PD (si non CR evident) se verifica cel putin (de obicei si regleaza) distributia datorita repozitionarii intinzatorului si datorita curelei diferite (proaspete).

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@andREI bine ai revenit in forta,sper sa ai aceeasi promtitudine si in cazul altor membrii in ce consta agresivitatea,ca pana acum eu nu am observat(ca tot omul avem si treburi de rezolvat decat forum).

dupa parerea mea este diferenta intre verificat si reglat(modificat),nu cred sa fie asa mare diferenta intre cele doua curele incat sa se produca o modificare considerabila a avansului incat sa influenteze functionarea buna a motorului.parerea mea este ca e putin exagerat(nu imposibil)ce spuneti.

Modificat de R Z F
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Din ce am inteles pana acum trebue verificat si daca e cazul reglat prin intermediul acelor 3 sau 4 suruburi .

Concluzie: ALHul nu isi regleaza singur avansul.

multumesc mult de info

Ce motoare tdi mai au nevoie de reglaj manual in afra de cel ALH

Modificat de cosmin86cos
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

1z, ahu, agr, asv,alh... si mai sunt cateva, in general cele care au pumpa de injectie

Modificat de cipos
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

La unele se regleaza si "hardware" si "software" :) ... hardware tu, software ECU.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

dupa parerea mea este diferenta intre verificat si reglat(modificat),nu cred sa fie asa mare diferenta intre cele doua curele incat sa se produca o modificare considerabila a avansului incat sa influenteze functionarea buna a motorului.parerea mea este ca e putin exagerat(nu imposibil)ce spuneti.

Avansul, mai exact momentul injectiei, se masoara in grade BTDC. Iar aceste grade sunt foaaarte mici. Atat de mici incat schimbarea curelei de distributie determina o modificare mare a acestuia.

Morala #1: Dupa schimbarea distributiei se regleaza avansul. Asta daca-ti pasa de masina, ca ea saraca merge si-asa.

Morala #2: Avansul la TDI non-PD este de doua feluri: static si dinamic. Cel static este reglat din axul pompei, iar cel dinamic se regleaza automat in anumite limite.

Morala #3: Cu VAG-COM se verifica, dupa cum zicea un coleg mai sus.

Morala #4: Cand cineva iti cere un sfat si vrei sa i-l dai, e bine sa citesti ce ai scris, ca omul s-ar putea sa aiba, in naivitatea lui, incredere totala in ceea ce citeste. Doar e pe un forum tehnic. Sau nu.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu stiu un caz concret, de aici de pe forum, care si-a facut distributia la Augsburg si nici ei nu i-am reglat avansul. Ba chiar cand a intrebat de ce nu l-au reglat, au avut si "atitudine". Realitatea a fost ca avansul devenise de la 99% perfect, la limita (inferioara sau superioara, nu mai stiu).

Faceti "cum stiti" sau "cum trebuie". E alegerea fiecaruia.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Masina o sa functioneze si cu un avans dereglat (in anumite limite). De aici credinta populara (apropos "prost" in slava inseamna "din popor") ca daca merge masina si fara reglaj atunci nu e nevoie de el..

Practic cu avansul prea "inapoi" (retardat) veti avea EGT mare, performanta mai proasta iar cu avans prea "mare" veti avea tacanit ca de tacheti distrusi + solicitari interne mari.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@andREI,nu cu avansul mare este motorul mai zgomotos?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ba da, m-am incurcat. Corectez acu'.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Administrator

Sa inteleg ca PD-urile n-au nevoie de reglajul avansului la injectie dupa schimbarea distributiei ?

PD-urile fac acest regaj automat ?

Am inteles bine sau nu ?:))

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Avansul, mai exact momentul injectiei, se masoara in grade BTDC. Iar aceste grade sunt foaaarte mici. Atat de mici incat schimbarea curelei de distributie determina o modificare mare a acestuia.

Morala #1: Dupa schimbarea distributiei se regleaza avansul. Asta daca-ti pasa de masina, ca ea saraca merge si-asa.

Morala #2: Avansul la TDI non-PD este de doua feluri: static si dinamic. Cel static este reglat din axul pompei, iar cel dinamic se regleaza automat in anumite limite.

Morala #3: Cu VAG-COM se verifica, dupa cum zicea un coleg mai sus.

Morala #4: Cand cineva iti cere un sfat si vrei sa i-l dai, e bine sa citesti ce ai scris, ca omul s-ar putea sa aiba, in naivitatea lui, incredere totala in ceea ce citeste. Doar e pe un forum tehnic. Sau nu.

corect

cat despre PD-uri e alta discutie...acolo exista dispozitive speciale de blocat motorul la punct (un pin pt axa came si o cala la arborele cotit) iar dupa intinderea curelei nu ai pompa care sa trebuiasca reglata.

cat despre ALH daca avansul verificat cu vag-com nu este in specificatii o sa avezi un motor zgomotos care consuma un pic mai mult si e si un pic mai puturos...diferente care pentru unii nu se simt prea tare. motorul poate fi blocat la punct si verificat dupa (invartit la "mana") vizual si totul sa fie ok dar avansul pe vag com sa nu fie in specificatii.

caz clar in care m-am lovit de avansul nereglat: octavia 1 alh dupa 2000km de la distributie schimbata a facut tuning si efectul nu se simtea aproape deloc...omul nemultumit...am corectat avansul si totul s-a schimbat. precizez ca tuningul nu l-am facut eu, si diagnosticul avansului a fost facut de persoana care a facut tuningul. eu doar am corectat mecanic avansul.

deci DA se regleaza, la alh din 3 suruburi la fulia pompei de injectie...corectiile fiind foarte mici.partea soft care o regleaza ecu automat (exista si asta...) este pt a compensa motorul rece sau pornirile in sarcina mare (demaraje mai violente) si este in stransa legatura cu avansul mecanic.

ATENTIE !!! nu umblati la piulita centrala a axului pompei de injectie...se poate decalibra si e nasol.

Dan

O.T. execut distributii la TDI si TDI PD in Timisoara, asigur si piese de calitate cu garantie.

Modificat de danubius
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu te supara, dar pe ce anume se bazeaza parerea ta ? O fi atat de pertinenta incat sa combata explicatiile de mai sus?

O mica tema de gandire, inainte de a raspunde: Oare ce se intampla daca avansul static era oricum aproape de o limita, inainte de schimbarea distributiei? :(

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

daca vrei sa nu ma supar nu sari la gatul meu.in primul rand nu am spus ca nu sunt de acord cu explicatiile de mai sus(perfect de acord).in al doilea rand asa cum tu sti cazuri cand avansul s-a modificat la scimbarea distributiei(neatentie,neglijenta) asa stiu si eu cazuri cand nu a fost nevoie si motoarele functioneaza binemersi.adica sa inteleg ca odata cu uzarea distributiei se modifica si avansul?cred ca din alte motive se modifica.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

in urma schimbariii distributiei se face automat si avnsul deoarece o curea noua este mai tensionata decat cea vece si avansul are de suferit, avansul dinamic nu il poate compensa pe cel static!!!

ca sa va faceti o iedee, dac ase misca 1 mm de respectiva roata dintata de reglaj, avansul sare cu ffmult din limite, deci reglajul avansului este o chestie de mare precizie

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

alexrosiu vorbea despre mine. Avansul se deregleaza pentru ca (spre exemplu) cureaua noua se va mai lasa, iar avand in vedere ca in manualul de service al masinii se impune verificarea avansului dupa schimbarea distributiei, inseamna ca nu e chiar o raritate si nu se intampla numa' din neglijenta. Intr-adevar, masina mergea la fel de bine (cel putin la nivelul la care pot sesiza eu) dar avansul era la limita. In parametrii, dar chiar la limita. Iar inainte de a o duce acolo era PERFECT. Ce se intampla daca o duceam la schimbarea distributiei direct cu avansul la limita?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

daca nu s-a umblat la reglajul din pompa sau de la fulie,cand o tragi la punct nu vine in pozitie corecta?(sunt semne,ghidaje)si daca nu e, mecanicul trebuie sa-si dea seama ca nu e bine si face ajustari,nu?mai sigur la motoarele cu distributia pe lant apare aceasta modificare odata cu uzura lantului si a intinzatorului hidraulic.

Modificat de R Z F
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu am vazut o distributie de TDI inca, stiu doar din schite cum arata o curea de distributie. Stiu de la benzinare doar ca o curea de distributie are evident DINTZI, pentru asigurarea sincronizarii intre arborele cotit, arborele cu came (sau arborii) si - in cazul diesel-ului cu pompa de injectie - evident pompa de injectie. Asadar semnele de pe volant si blocarea pinioanelor la schimbarea curelei asigura exclusiv la modul grosier sa zic asa pozitionarea corecta a curelei in sensul "numarului de dinti" dintre marcajele de pe pinioane. Acest numar de dinti este clar fix, insa intre o curea si alta apar intotdeauna variatii tehnologice (o curea veche e mai intinsa decat una noua), deci desi distanta de "ics" dintzi intre doua semne e aceeasi, distanta efectiva poate sa fie diferita.

Acum, revenind la cazul de fata... La un diesel clasic, fara calculator, este clar ca avansul este gestionat pur mecanic, din reglajul pompei de injectie.

La un diesel cu unitate de comanda si pompa de injectie clasica, eu stiu ca functionearea se bazeaza in principiu pe comanda in antifaza a unei valve de by-pass din pompa. Adica pompa incepe sa faca presiune de la <sa presupunem> minus 10 grade arbore cotit pana la plus 20 grade arbore cotit (adica toata plaja in care ar putea fi nevoie in timpul functionarii motorului de faza de injectie - initiere + durata). Apoi, initial calculatorul tine deschisa supapa de by-pass - care scurtcircuiteaza partea de inalta presiune de pe refulare, dupa care, cand se atinge momentul necesar injectiei - luandu-se in calcul si avansul, calculatorul inchide supapa de by-pass si refularea pompei e fortata la injector - are loc initierea arderii, apoi calculatorul deschide din nou by-pass-ul - dupa durata necesara cantitatii necesare de injectat.

Acuma... nu prea vad unde ar putea sa vina avansul static care se regleaza la pompa... la motorul ALH. Nu stiu cum isi ia calculatorul informatia despre pozitia motorului (senzor hall pe coroana secundara de pe volant, ca la benzinare ?). Daca da, atunci nu prea vad ce reglaj s-ar mai putea face la pompa de injectie.

Prin logica, sa zicem ca pompa ar da cumva acel avans static... si anume de initiere a injectiei... dar... in cazul asta, calculatorul nu mai are cum sa introduca avans dinamic, pentru ca nu poate sa afecteze un eveniment deja petrecut. Calculatorul poate sa introduca temporizari doar prin intarziere, dar daca injectia (avansul static) este declansata mecanic - prin reglajul de la pompa, atunci calculatorul nu mai are cum sa introduca avans dinamic. O posibila varianta ar fi ca pompa sa furnizeze semnal logic catre calculator despre pozitia motorului la un moment dat (nu e citita de pe volant, ci de la pompa), informatie care sa fie analizata, integrata - dedusa turatia si pozitia motorului si calculat avansul, caz in care acest reglaj ar fi clar foarte important.

Altfel, ma gandesc ca reglajul de la pompa nu este decat asigurarea acelei plaje "acoperitoare" (-10 grade - +20 grade fata de PMS), plaja in care pompa livreaza presiune pentru un anume cilindru. In cazul asta reglajul ar parea intr-adevar redundant, deoarece ma gandesc ca plaja asta a fost proiectata cu tolerante suficiente care sa preia abaterile tehnologice ale curelei de distributie.

Eu as rezuma deci prin urmatoarea intrebare - cum isi ia calculatorul informatia de pozitie a motorului la tdi alh ? Daca o ia de la pompa, reglajul avansului dupa schimbarea distributiei e critic pentru functionarea cat mai aproape de ideal a motorului. Daca o ia de pe volant, atunci reglajul acela nu este un reglaj de avans la injectie, ci doar un fel de calibrare a pompei de injectie.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

daca nu s-a umblat la reglajul din pompa sau de la fulie,cand o tragi la punct nu vine in pozitie corecta?(sunt semne,ghidaje)si daca nu e, mecanicul trebuie sa-si dea seama ca nu e bine si face ajustari,nu?mai sigur la motoarele cu distributia pe lant apare aceasta modificare odata cu uzura lantului si a intinzatorului hidraulic.

R Z F raspunsul e NU. Daca n-ai facut/vazut o schimbare de distributie la ALH, nu te grabi cu supozitii.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Acuma... nu prea vad unde ar putea sa vina avansul static care se regleaza la pompa... la motorul ALH. Nu stiu cum isi ia calculatorul informatia despre pozitia motorului (senzor hall pe coroana secundara de pe volant, ca la benzinare ?). Daca da, atunci nu prea vad ce reglaj s-ar mai putea face la pompa de injectie.

Asa cum bine zici, avansul dinamic (comandat de catre ECU) este cel "real" DOAR in timpul functionarii motorului. Limitele intre care poate opera acest avans, mai precis punctul de plecare, se regleaza static din pompa de injectie.

Fara acest avans static, basic setings, motorul nu poate porni pentru ca nu are o referinta in curba dinamica de avans. La pornirea motorului, avansul dinamic nu exista, ECU nu poate comanda avansul pentru ca nu exista presiune in pompa de injectie (avansul dinamic este furnizat de catre valva COI pe baza presiunii din prima camera de presiune din pompa)

Modificat de ender
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@LuciangIII esti 100% sigur ca omul ala ti-a reglat avansul invartind pompa FARA sa verifice altfel? Ai stat tu acolo 100% din timp cu el? Sunt foarte surprins, pentru ca mi se pare aproape imposibil... Cine stie si-o fi facut ceva semne aditionale pe undeva :) Ma mir oricum...Sau poate o fi facut operatiunea de foarte multe ori.. cine stie... E ca si cum ti-as cere sa imi spui secundele la un ceas cu minutar si orar :ceuameni:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@LuciangIII esti 100% sigur ca omul ala ti-a reglat avansul invartind pompa FARA sa verifice altfel? Ai stat tu acolo 100% din timp cu el? Sunt foarte surprins, pentru ca mi se pare aproape imposibil... Cine stie si-o fi facut ceva semne aditionale pe undeva :D Ma mir oricum...Sau poate o fi facut operatiunea de foarte multe ori.. cine stie... E ca si cum ti-as cere sa imi spui secundele la un ceas cu minutar si orar :vaidecapulmeu:

nu este chiar asa cum spui

ia gandeste-te la dieselurile de pana in 92 care nu aveau mufa de diagnosticare si se regla f bine avansul dupa ureche

un dieselist bun ti-l regleaza frara probleme dupa felul cum suna

asa ca....

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

chiar asa, cand nu exista vag-com-ul nu se regla avansul cum trebuie?un diesel-iest cu experienta isi da seama imediat daca motorul are avansul cum trebuie si-l regleaza si fara vag-com.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

ia gandeste-te la dieselurile de pana in 92 care nu aveau mufa de diagnosticare si se regla f bine avansul dupa ureche

Ia ganditi-va de ce in manualul masinii mele (pentru Passat 94-97) ce priveste si Diesel-uri fara ECU (de exemplu 1.9 TD - AAZ, 1.6TD RA/SB) se specifica faptul ca trebuie sa se verifice si eventual sa se regleze avansul.

Si faptul ca nu au ECU nu te opreste din a-i regla avansul. Se foloseste un ceas comparator.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!