Jump to content

Cutie De Viteze


bogdangolf
 Share

Postare recomandată

Guest ghicicine

Pune si tu un an de fabricatie la masina...eventual motorul care il ai...ca fara astea nu sunt prea precise informatiile pe care le da etka.Daca stii...pune si tipul de ctuie pe care il ai acum...adica cea cu motorul diesel simplu.

Modificat de v@sy
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Anul de fabricatie al masinii este 93 iar motorul e TD.In urma cu ceva timp cutia ei s-a spart si am inlocuit-o cu alta de la dezmembrari iar acum la 3000rot/min in treapta a5a am 117km/h fata de cealalta cu care aveam undeva la 120-125.Ma gandesc sa nu fie cutie de diesel simplu.Trebuie sa mentionez ca atunci cand am schimbat cutia nu s-a potrivit exact la prinderea cu planetarele (flansele de pe cutie erau mai mici) asa ca le-am luat pe cele de la cutia mea.

Modificat de MrPigos
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Guest ghicicine

Ca si parere...ca nu ma pricep f mult la mecanica, cutia pe care ai luat-o e de benzinar.

Ma gandesc ca la rapoartele de transmisie intre un diesel simplu si un turbo diesel nu este mare diferenta, intrucat turatia e cam aceeasi.La benzina in schimb, motorul se tureaza mai mult.

Deci... daca a trebuit sa schimbi flansele, probabil cutia care o ai acum nu este cea care mergea bine pentru motorul tau.

In Etka nu reusesc sa imi dau seama pentru modelele golf 3 daca este diferenta intre cutiile de viteze, pentru ca nu gasesc motorul diesel simplu, de 75cp (din cate stiu, asta e puterea lui).

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

motorul simplu e de 60 sau 63cp, cel TD e de 75.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

cutie de golf 2 cu vitezometru electronic ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

da, se poate monta in orice cutie in locul cablului de km

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am inteles, dar operatiunea asta necesita desfacerea cutiei? Inca ceva, cutia de golf 3 diesel,se potriveste la un motor de 1.6TD cu ambreiaj cu tot , de golf 2?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu necesita desfacerea cutiei, scoti cablu si introduci sistemul cu mufa de la g3. Discul de ambreiaj trebuie sa se potriveasca cu priza cutiei si este recomandat sa aibe diametrul cit mai mare, 210 la g3, 200 la g2.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Exagerat de usora treaba cu kilometraju.Oare se simte tare diferenta celor 5cp in minus care-i are JR-ul fata de AAZ, pe cutie de g3 ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 weeks later...

m-am apucat sa schimb simeringul de la cutie pe unde intra tija schimbatorului (pierdeam putin ulei pe acolo). dupa aceasta operatie am vrut sa verific nivelul uleiului din cutie. Surubul de la gaura de verificare a nivelului nu-l mai pot desface cu imbusul de 17 (peretii aproape s-au rotunjit).

Aveti vreo solutie de scoatere a acelui surub? (in poza incercuit cu cerc rosu)

post-982-1232807147_thumb.jpg

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Se poate suda un surub, dupa care desfaci cu cheie normala. Asa am eu.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

e din fier? am incercat sa-i dau cu o dalta sa-l urnesc si intra dalta in el de parca ar fi din aluminiu.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

e din fier? am incercat sa-i dau cu o dalta sa-l urnesc si intra dalta in el de parca ar fi din aluminiu.

E din fier de obicei incearca cu sudura ,daca nu merge fa o gaura mai mica cu burghiul si un filet ,un surub cu o garnitura de cupru si atentie la span, sa ai un magnet sa nu scape in cutie bafta :Driver:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Daca se da gaura in el pt a se fileta, trebuie filetat cu filet de stanga si utilizat un surub cu filet pe stanga, pt ca atunci cand surubul se strange, celalalt sa se desfaca...chestia asta se mai utilizeaza si in cazul suruburilor de la roti in cazul deteriorarii...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Scuze ,nu m-am exprimat eu bine,nu se da gaura pentru a scoate dopul vechi,gaura si filetul il faci pentru umplere si nivel, acel surub ( buson) ramane acolo definitiv.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...

In manualul de intretinere si reparatie scrie ceva de genul:

Motorul AEA cu cutie de viteze 020

fabricat din 12/94 cat ~i motoarele

AEX, AEE, APQ: Baie de ulei din

aluminiu in locul celei din tabla de

pana atunci.

Intrebarea mea este, cum pot sti ce fel de cutie de viteze am, 020, 0xx, etc. ? Eu cunosc tipul cutiei de viteze ca fiind CHV, mai multe nu stiu... dar m-ar interesa cum pot sa aflu acest lucru si chiar mai multe lucruri despre cutia mea de viteze.

Mentionez ca am motor de tip AEA dar fabricata inainte de 12/94 si am baia de ulei din tabla, cred ca este undeva la 10-11/94 deoarece prima inmatriculare in germania a fost in 11/94.

Si daca tot am ajuns sa scriu si despre baia de ulei, ca sa nu mai postez in alt topic sa adun post-uri aiurea, cine imi poate spune ce fel de cheie (am inteles ca imbus dar nu sunt sigur) si ce marime imi trebuie pentru a deschide busonul de evacuare al uleiului din baie si dimensiunile garniturii care trebuie inlocuite acolo (care am inteles ca este din cupru) pentru ca imi picura ulei pe acolo (destul de des deci implicit cantitati destul de mari in timp) iar cand am facut schimbul de ulei baietii de la service bineinteles ca nu mi-au schimbat si garnitura poate nici nu au strans foarte bine busonul si prefer sa o fac singur "reparatia".

Am inteles ca se mai da cu ceva pasta de etansare pe acolo sau nu am "auzit" eu bine, daca da ce fel de pasta, un cod, un nume... ceva. Sa pun si ceva c

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

http://www.brokevw.com/020oil.html Aici vezi unde se afla busonul de umplere si cel de golire.

Nu trebuie sa pui calti si nici o saiba/garnitura nu este acolo. Busoanele sunt conice si daca sunt stranse calumea nu picura nimic. Iti trebuie imbus de 17 ca sa le desfaci pe amandoua, dar ai grija sa nu strici capul busonului (sa nu iti scape imbusul---eu am patit-o si nu mai puteam desface cu imbusul asa ca a trebuit sa sudez o piulita).

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Sa inteleg deci ca intradevar am cutie de viteze 020? Atunci am rezolvat una din probleme insa cea mai grava pentru mine este cea cu baia de ulei nu la cutie. Acolo m-ar interesa un raspuns iar acolo stiu sigur ca exista garnitura de cupru dar nu stiu dimensiunile garniturii si nici a surubului pentru a putea imprumuta o cheie :"> sa-l desfac. Iar faza cu caltul era tot pentru baia de ulei, in nici un caz nu pentru cutie! Merci de raspuns

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

La baia de ulei desfaci cu cheie de 17 sau 19 nu imi mai aduc bine aminte. poate difera- eu am motor diesel. Inlocuieste saiba aia de cupru. Eu la cate schimburi am facut nu am schimbat-o niciodata si nici nu am probleme cu ea.

Dca vrei sa te apuci tu de desfacut ar fi bine sa ai un minim de scule. Cine stie ce intervine si ce faci atunci, iar alergi sa imprumuti ce iti trebuie?

bafta

Modificat de b-66-six
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Acolo m-ar interesa un raspuns iar acolo stiu sigur ca exista garnitura de cupru dar nu stiu dimensiunile garnituri

In cazul in care nu gasesti saiba noua poti proceda astfel:

Se ia saiba veche si se leaga cu o bucata de sirma, apoi se incalzeste ,,la rosu"( de ex la aragaz) si se scufunda brusc in apa rece. In acest fel vei avea o saiba ,,ca noua".

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am gasit saiba noua fara probleme, mi-a cautat la magazin pe codul de original si dupa acel cod a cautat echivalentul sau aftermarket in programul furnizorului lor. Costa 1 RON (10.000 lei vechi) si vine pe comanda, da PE COMANDA la acel pret "exorbitant" :icon_cry: =)), maine dimineata. Codul pe original este N0138492 si are:

Diametru interior: 14 mm

Diametru exterior: 20 mm

Grosime: 1.5 mm

Material: Cupru

Forma: forma de A (acest lucru nu sunt sigur, asta am gasit-o pe elitecat.cz la detalii produs).

Am scris toate cele in caz ca o sa mai aiba cineva nevoie. Nu inteleg cum as putea deschide cu cheie de 17 sau 19 (oridecare defapt) tinand cont de faptul ca eu cand m-am uitat ultima oara sub masina la baia de ulei (respectiv la acel buson) avea forma de inbus. Sau vorbiti de inbus de 17/19 ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nykey eu am acelasi motor ca al tau si fabricatie tot 11/94 si eu am dat cutia jos odata si pe cutie scrie CHV02114 142 banuiesc ca ai acelasi model de cutie.

Pt ca tot am ajuns la topicu asta, am si eu un zgomot in stanga fata, se aude ca un vajait, o bataie, la viteze de peste 50km/h, nu se aude tare, si se aude numai cand accelerez, daca iau picioru de pe acceleratie nu se mai aude. Sa fie de la cutie....sau de la planetara?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

salut.am si eu o mica problema cu golful meu -fabricat 1997-172000 km -are un fel de haraiala care dispare cand apas ambreiajul-am citit in forum ca at fi rulmentul de presiune--problema este ca nu am rulment -cutie e identica cu cea de pe vento--si spus aproximativ-din cutie iese o tija care trece prin disc si apoi impinge o tablita de pe placa de presiune.ma poate deslusi cineva?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!