Jump to content

Cutie De Viteze


bogdangolf
 Share

Postare recomandată

Verifica sa nu bata catalizatorul pe protectia sa de sub caroserie

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 weeks later...

am fost la doua service-uri diferite si mi-au constat lucruri diferite: pe scurt in trepta 1 imi intra fff greu agata parca ar avea o piedica pe traseu parca al lovi intr-un colt la fel si in a 2- doar ca ceva mai usor...in marsarier '' caraie '' ca un camion gen saviem din alea vechi...inca ceva...in treapta 1 cateodata da sa mi-o arunce afara....la primul service mi-au spus ca e kitul ambreiaj....la al 2 lea service mi=au spus ca sunt cablurile ce pleaca din cutie...vreo parere? masina e un vw vento 1.9 tdi cod motor AFN...cutia e pe cabluri nu pe tije

a inca ceva am fost la un magazin de piese auto si cablurile costa amandoua in jur de vreo 1400 ron cel de la magazin m-a intrebat daca sunt sigur ca sunt cablurile pentru ca el lucreaza acolo de 10 ani si nimeni nu le-a comandat vreodata. am mai fost la cineva '' mecanic" si mi=a zis ca e cutia sincroanele deci in total 3 pareri diferite

Modificat de taz21
topic mutat
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

nu sunt mare expert...la mine la golf in prima treapata imi face probleme si f rara in marsarier....dar oadata am patzito ca nu vroia din 4 in trei de mai mai sa o patzesc...nu caraie sau ceva dar ori nu intra in prima treapta ori ca si la tine agatza...baiatul care se ocupa de masina a zis pe scurt...timoneria...a mai dat cu niste vaselina dintr-un tub(parca siliconata)si a zis cand faci rost de bani o schimbam...si intradevar tijele alea sunt deja haotice pe acolo...joaca de parca sunt prinse cu scotch..o zi buna si sper ca nu te incur sau pe altzi membrii..nu-s expert nu trebuie sa ascultzi ce-ti zic

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Hai sa o luam logic. Daca este ambreiajul, adica cand il apesi nu decupleaza motorul de cutia de viteze, intr-adevar acest lucru poate da simptomele: nu intra in vit.1 iar in mars ariere caraie. Ca sa fii sigur, vezi cu motorul oprit intra usor? Daca da, vezi in vit.1 cu ambreiajul calcat daca accelerezi masina tinde sa o ia inainte? Daca o ia inainte desi ai ambreiajul calcat, inseamna ca asta este de vina. Daca este bun, nu are cum sa se miste masina, ca doar ai despartit motorul de cutia de viteze.

Daca elimini ambreiajul sau actionarea lui hidraulica sau prin cablu ca nu stiu cum este, vezi daca sunt sincroanele. Sincroanele sunt niste piese care egalizeaza miscarile de rotatie ale rotilor dintate din cutie inainte de a se angrena ele efectiv. Mai demult masinile nici nu aveau sincroane. Schimbarea vitezelor se facea cu dublu ambreiaj. Adica apasai ambreiajul, puneai schimbatorul pe liber, dadeai drumul la ambreiaj, apoi iar il apasai si bagai in viteza care vroiai. Apoi ii dadeai drumul. Asa iti intra? Inseamna ca sunt sincroanele.

Ulei in CV ai la nivel? Eu totusi cred ca este ceva legat de ambreiaj, pentru ca mars arierul nici nu are sincroane ca sa fie ele devina.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

De obicei (nu este regula dar cu asta m-am intalnit eu) cand nu intra bine sau deloc in 1, 2, marsharier de vina sunt tampoanele motorului si/sau timoneria.

Ia vezi motorul sta drept?

se misca usor motorul cand tragi/impingi de el?

tremura schimbatorul la ralanti?

La rece cum intra tot asa greu? Intra mai usor daca apesi usor pe schimbator pana trece putin pintenul ala de opritor?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

si mie imi intra mai greu in treapta 1 si 2 mai ales cand e rece motorul...credeam ca e uleiul de tansmisie de vina,dar se pare ca nu...acesta din urma fiind inlocuit de curand...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Daca intra putin mai greu la primele manevrari ale schimbatorului , mai ales dupa o noapte mai friguroasa cred ca este o chestie destul de normala

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

cu ambreiajul calcat in panta si bagat in vit 1 la semafor...adica in locul unde m obsevat masina nu tinde sa o ia ininte dar sta pe loc ca si cum as avea frana calcata...deci pe scurt.....a1-a in panta ambreiaj calcat la fund....masina sta pe loc.......fara picior pe frana

la rece idem....opresc....si ca tot omul lasi bagata in vit 1....intra la fel...parca nu ar intra in viteza parca bag in viteza si schimbatorul intra printre '' pietre''

in mers am incercat cu dublu ambreiaj si intra mai usor...inc ceva ambreiajul la mine este hidraulic....functioneaza cu lichidul de la frana...care este ok...la nivel...are 2 pompe asa au zis meserisii de la service una sub pedala...ceva de genul un piston si una pe linga motor.....nu am tije....cutia are 2 cabluri care pleaca spre schimbator

ASTEPT ORICE PARERE INDEFERENT DACA E BUNA SAU NU

de tremurat nu tremura schimbatorul la relanti.......nu se aude nici un zgomor din cutie...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Vento intradevar are timonerie pe cabluri si ambreiaj hidraulic.

Din ce ai zis in ultimul post,e ori cilindrul de pe cutie (care se invarte in jurul a 200 RON nou) sau pompa centrala de ambreiaj (300-350 RON in functie de producator)

De cand am citit "In mers am incercat cu dublu ambreiaj si intra mai usor" io zic ca una din alea doua,sau poate chiar amandoua, sigur e ...

Valvolina din cutie a fost verificata/schimbata ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

cojocariu.marian

incearca sa bagi intai in viteza a II-a si dupa aia in prima, la plecarea de pe loc, sa vezi daca e vreo schimbare

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

turigioiuvas_AG

Schimbai uleiul din cutia de viteze, si aeriseste din nou ambreiajul si vei vedea o schimbare totala. Este mult mai ieftin sa faci asta, decat sa te apuci sa cumperi tot felul de piese, in cazul in care face tot la fel, cauzele pot fi :

1.Timonerie dereglata(trebuie reglate acele cabluri)

2.Placa de presiune sparta

3.Pompa de ambreiaj defecta(dar numai in cazul in care, dupa aerisirea facuta, intra bine in viteze in prima faza, iar dupa un timp face la fel)

4.Rulment de presiune defect (numai dupa o verificare a vasului de lichid de frana, cand se constata ca din el se pierde lichid)

5.Sincronizarea cutiei de viteze nu mai este buna(atunci cand cutia de viteze agata doar in treapta I, nu caraie in marsarier, iar cand se face trecere de la o treapta superioara la o treapta inferioara cutia nu intra in viteza)

Modificat de turigioiuvas_AG
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

adrianviperdodge2012

Am o problema cu cutia de viteze,cand sunt in treapta a 2a sau intai,daca bag piciorul in acceleratie,simt o bataie in cutie.Oare ce sa fie?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

da ....la plecare de pe loc a 2 a apoi 1 parca intra mai usor.....mai dau niste detalii desi nu sunt elocvente cred eu....daca bag piciorul sub pedala de ambreiaj si o trag putin intra destul de usor in viteza...adica e diferenta e mare ...intersectie a 1-a.....nu vrea sa intre .....trag putin de pedala inapoi si intra mai usor....mecaniciii de aici sunt jalnici daca le spui tu ce problema ai si le spui ce au de facut sunt cei mai mari zmei....daca le spui am problema asta.....ce facem?....... trebuie schimbata masina.....in cutie am bagat ARAL EP SHYNT 75 W 90 API GL 4 +....sunt zapacit....eu ca neavizat....nu cred ca e cutia....adica sincroanele....sunt si eu in domeniul tehnic electric.....oricum am asa de multe probleme ca as putea face singur un forum......spre exemplu....nu vrea sa mai treca de 3000 de ture nu stiu ce topic sa deschid ..............unul cu masini catastrofale.....desi am motor bun zic eu pe vento AFN....la multi nu le vine a crede ca am 81 Kw 1.9 tdi pe vento

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

la bataie in cutie din ce stiu e rulmentul si placa de presiune deci pregateste-te sa scchimbi tot kitul de ambreiaj: disc, placa , rulment......sper ca nu gresesc

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Esti sigur ca bataia vine din cutie?

Sa nu se atinga pe undeva evacuarea de caroserie. Asta se manifesta de obicei la accelerarea in treptele inferioare cand motorul are vibratii mai mari.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

adrianviperdodge2012

O sa bag masina pe canal zilele urmatoare sa ma uit,dar mi-e si frica sa zic asa de ce o sa vad acolo :lol:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am schimbat uleiul in cutie am facut o aerisire....a intrat fff bine in viteze o perioada 2....3...zile apoi au revenit simptomele....sa fie pompa centrala de ambreiaj?....lichid nu se pierde din vasul pentru lichidul de frana, deci banuiesc ca nu e rulmentul?.....daca ar fi placa de presiune sparta fisurata decalita....care ar fi simptomele?...nu inteleg ce e cu cilindrul de pe cutie...o sa ma uit pe eticheta din portbagaj...si poate imi spuneti care e codul cutiei mele..poate imi furnizeza cineva mai multe detalii

inca ceva linga scrumiera am mufa OBD2...daca o bag pe un tester rezolv ceva?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

E cineva pe forum din zona Sucevei care ma poate ajuta?

am mai gasit ceva in legatura cu problema mea

Prinderea cablului de parghia de pe cutie se face cu o tablita profilata asezata in partea sa inferioara. Aceasta are prostul obicei de a se roade si ambreierea- debreiera nu se mai poate face. La cablu nu-ti recomand sa umbli de capul tau , deoarece are un sistem de compensare in extremitatea camasii si albesti pana ii dai de cap. La comanda hidraulica "buba" ar fi fost garantat garniturile de pompa si de la cilindrul receptor. Un alt motiv dar extrem de rar ,poate fi cauzat de ruperea unuia sau mai multor arculete de la disc, intercalarea lor intre lamelele "soarelui" si decuplarea incompleta. Dar in acest caz fenomenul se manifesta permanent si nu se amelioreaza dupa cele 10 minute.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

intrebare ....garniturile de la pompa de ambreiaj si de la cilindrul receptor se gasesc separat de cumparat?...sau trebuie sa cumpar pompa intreaga...la fel si cilindrul?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

o sa verific la sfarsitul saptaminii tampoanele de la motor....uitati ce am patit ieri am trecut peste o cale ferata industiala mai in viteza...adica 50km/h de obicei acolo incetinesc dar ieri ma grabeam....du pa trecerea peste ea...nu mai vroia sa intre deloc in viteza....am incercat 3...2...1...nimic pina la urma a intrat in 3...si apoi si-a revenit incet incet....cineva mi-a raspuns aici ca ar putea fi si de la tampoane...o sa verific....pentru ca am mai patit treaba sta acum vreo 2 luni

Multumesc lui turigioiuvas_AG pentru ca am eliminat din cele descrise de el sincroanele si rulmentul de presiune......

poate imi raspunde cineva care ar fi simptomele la placa de presiune sparta..

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

salut am si io o problema golf 3 1.6 ABU

pe la semeringu la cutie imi pierde ulei,acu cateva zile a inceput sa carie am compeltat cu ulei 80w90 si cand pornesc dimineata la rece si merg cu masina nu se aude nimik,dupa ce se incalzeste incepe sa carie in treapta 3 4 5 pe la 2500 turatii,ce poate fi?

mentionez k problema cu scurgerea de ulei e mai demult si am mai completat cu ulei pana acuma tot 80w90 tot cam asa 1l la 6 luni si nu se mai auzea !!!

Cine stie merge cutia de 1.4 abd pe 1.6 abu

Modificat de vwgolf_trei
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu pune alta cutie decat cea care trebuie. Faza cu caraitul este din cauza lipsei de ulei. Tu , intradevar, i-ai completat, dar exista posibilitatea sa fi mers cu ea si fara ulei si atunci sa se fi stricat ceva prin ea. Asa am patit eu. Dupa ce am schimbat cutia, am schimbat si semeringurile tot din cauza ca imi curgea. Deci pune o cutie de 1.6 ABU. Pe mine m-a costat 550 de lei.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 weeks later...

Buna Ziua, un prieten de-al meu are o problema gu golf-ul lui (motor 1.4 din 92-93).

Deci cand merg in marsarier cu masina si las ambreajul se simte o smunceala, ca si cand ambreajul s-ar decupla brusc.

Problema aceasta este doar in marsarier, mentionez ca smunceala este destul de puternica.

A mai avut cineva problema asta? Care ar putea fi solutia?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 weeks later...

salut tuturor.va rog sa-mi spuneti de ce nu imi intra in primul treapta ,ori cat de tare il fortez.pur si simplu nu intra.iar in marselier si in treapta 2 3 4 5 intra fara nici-o problema.de 2 zile pornesc cu tr. a 2-a.astept un raspuns.cu

stima

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!