Jump to content

Cutie De Viteze


bogdangolf
 Share

Postare recomandată

Eu unul as lua o cutie la mina a doua, as desface-o sa vad cum arata inauntru si daca vad undeva uzura mai mare as da jos cutia mea si as pune piese de pe ea in cutia cumparata sau invers . Adica din doua cutii as face una cu uzura cea mai mica. Un sfat pentru astfel de operatii, este bine cind se schimba un pinion sa se schimbe si perechea lui, fiindca cele doua danturi care au lucrat impreuna sau ,,pasuit'' adica lucreaza bine inmpreuna .

Pentru Acrim17 -

cel mai rau scenariu arata asa : se blocheaza cutia si se face praf inuntru, se rupe cel putin o planetara , fiindca ti s-au blocat rotile in mers , ca o frina puternica (ABS-ul nu te mai ajuta ), o sa zbori de pe sosea sau o sa te dai peste cap . Si in fine, ori se rupe ambreiajul, ori rupi supape, pistoane, biele... in motor .

Cred ca e destul, nu ?!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

salutare posesori deG3

sunt un proaspat posesor de g3 si am nevoie de anumite sfaturi:

1)are cineva idee cum se schimba bucsele de teflon de la sch de viteza?

2)am observat pete de ilei, sub masina, in dreptul cutiei de viteza. Pe deasupra, nu sunt urme vizibile deulei

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 weeks later...

Sa incep cu noua mea problema.Zilele trecute s-a stricat furca la cutie si am fost la mecanic a dat-o jos a reparat-o si gata.Totul era frumos.Azi am avut un drum mai lung cu masina si am vazut ca nu intra in a 5-a(intra in a 3-a cand dadeam a 5-a).Bun.Am ajuns acasa si am mai plecat pana undeva cand sa dau cu spatele vad ca nu intra...nu mai intra nici in 1-a doar a 3 mergea.Am deschis capota si m-am uitat acolo la cutie(unde sunt tijele de la schimbator) si e o bucata de plastic care vine pe o bila(bucara te plastic se deschide pe mijloc) care era desfacuta.am pus-o la loc dar nu sta inchisa.ce sa-i fac?

asa cum am pus plasticul ala la loc merge 1-a si a 2-a

Modificat de MojoGaby
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Gata s-a rezolvat. Era un brat mic de plastic.Si nemtii astia nu puteau sa puna ceva mai solid.(8 lei m-a costat toata distractia,si mers in a 2-a vreo 6km)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...
Bengy_mk3LOW

O sa le verific, dar abia in weekend am timp. Dar daca ar fi asa, nu ar trebui sa faca si la o plecare mai "in tromba"? Pentru ca azi dimineata am incercat una, chiar gandindu-ma la chestia asta si nu face. Ma voi uita, oricum. Merci de sfat. Dar tot azi am constatat ca mai are un simptom: cand se incalzeste cutia, intra mai greu in viteze. Reformulez: schimbatorul culiseaza mai greoi un pic, dar intra in viteze. Si la marche-arriere e un zgomot de tonalitate inalta, asa, ca un zumzait... offf, as schimba cutia, nu e bai, dar acum chiar nu am bani pentru asta...:(. sper sa ma mai tina cam o luna...

La mine era tabla care este impinsa de "cuiul" de pe axul cardanic de la cutie. Pentru aia a trebuit sa imi pun ambreiaj nou.

Tabla , daca se poate numi asa , avea un ghidaj de centrare rupt si locul unde calca "cuiul" era deplasat/necentrat.

Vad ca ai motor 1.8 90cp , deci sitemul e acelasi , disc 210mm. Tabla aceea trebuie sa fie tot de 1.8 fiindca la 1.6 nu are ghidaje.

Sper sa o poti gasi separat , eu nu am gasit-o si mi-am cumparat kitt de ambreiaj cu toate ca placa era ok , chiar f bine , iar discul avea 1mm diferenta... :(

sper ca am fost de ajutor.

P.S. Cine ma ajuta si pe mine cu o lera VW-3104(cea pt reglare timonerie) Imi trebuie neaparat , o returnez . Multumesc anticipat

post-52738-0-07773400-1305249786_thumb.j

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

merci de sfat. o sa ma uit. lipsa de timp si mai ales de bani nu mi-a dat voie. ar fi ciudat sa fie ambrieiajul, ca e aproape nou. dar, orice e posibil... va anunt ce gasesc pe-acolo cand ma apuc de ea. cred ca in doua saptamani...

Modificat de Alex.
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Bengy_mk3LOW

daca ai drum prin Bucuresti am eu o lera de reglat timoneria

Modificat de b-66-six
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

Salutare baieti...azi,dintr-o data schimbatorul are un joc foarte mare si cand este pe liber dar si cand este in viteza,cand pornesc merge foarte incet si da sa moara si in marsarier intra dar merge tot inainte,ca si cum ar fi intr'a intaia...Merci

Nu mai e nevoie baieti...era iesita bucsa aia care face legatura intre intre cutie si tija...am bagat-o inapoi si totu e ok...

Cum se schimba bucsa aia?

Pur si simplu tragi de ea?

Mie nu imi mai prea intra in march-ariere si in a 5-a

Modificat de kapaionutz
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

- Am si eu o problema la cutie: imi intra mai greu (cateodata foarte greu) in a 2-a. In rest intra usor in orice viteza. Care poate fi cauza?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cum se schimba bucsa aia?

Pur si simplu tragi de ea?

Mie nu imi mai prea intra in marche-arriere si in a 5-a

Ok,am tras de ea, a iesit, apoi, am imbracat-o cu niste camera de bicicleta, acum merge.

Am cautat prin sibiu la magazine de piese dar au spus ca nu se gaseste decat daca fac comanda la wv, si costa cam mult...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

untouchablle

Salut !

Ma ajuta si pe mine cineva ? Cu cateva informatii.

Cum am postat mai sus, mai nou am probleme cu cutia de viteze. Totul a inceput cu patinarea ambreiajului si in ultimul timp imi sare din viteza. Mai exact imi sare din a 2-a (mai rar) si din a 3-a incontinuu.

Sa fie din cauza uzurii a discului de ambreiaj, a placii de presiune sau a rulmentului ?

Vreau sa stiu concret daca trebuie sa schimb si cutia de viteze, sa stiu la cati bani sa ma astept sa scot din buzunar. Kit-ul l-am cumparat deja si nu prea as vrea sa fac munca de 2 ori.

Doar imi sare din viteza si la relanti, scoasa pe liber caraie ambreiajul cred. Cum am mai zis doar in a 2-a si a 3-a am probleme plus ca intra foarte greu in viteza. Merg cu ea asa de 3 saptamani.

Mentionez ca mi s-a rupt odata la timonerie, contragreutatea respectiva, am sudat-o perfect la loc si nu am avut probleme cu ea de atunci. Problemele au aparut de cand a inceput sa imi patineze.

Ma gandesc ca nu e vorba de nici un tampon sau timonerie cum zic toti pentru ca imi arunca schimbatoru inapoi.

Va multumesc !

Modificat de untouchablle
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Gabi_Ciolpani

untouchablle daca iti sare din viteza si iti mai si patineaza tre sa schimbi discul, de preferabil e sa schimbi tot kitul iar daca aveai probleme de la vreun pinion de la cutie se auzea un troznit (asa am patito io sa-u spart dinti de la pinionu de prima treapta )sau in cel mai rau se gripa si dupa aia se sparge cutia asa ca te sfatuiesc sa schimbi cat mai curand kitul de ambreiaj

PS cand mi sa bulit pinionu de la vit 1 nu imi sarea din viteza dar se auzea un troznit mentionez ca nu imi sarea din viteza si ca uzura kitului pe care il aveam pe ea era pe la jumatea vietii

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

untouchablle

la mine e uzat de tot. Trebuie sa o accelerez foarte incet. Nu se aude nici un trosnit decat in treapta a 2-a, dar nu e trosnit e mai degraba un carait. In rest nu se aude nimic in nici o treaba, chiar si a 3-a din care imi sare. Am cumparat tot kit-ul, fara volant care nu cred ca e oglibatoriu sa o schimbi. Din ce am inteles ar fi si varianta ca nu am ulei in cutie insa l-am verificat acum 6 luni, posibil sa se fi dus. Vineri o desfac complet. De asta am vrut sa stiu sigur, ca nu imi e de altceva dar muncesc de 2 ori si poate trebuie schimbata si cutia desi nu am avut probleme decat cu timoneria cand s-a rupt un surub.

Mie mi-a explicat cineva, care a lucrat la uzina de tractoare si omu desfacea cutii de viteze in timpul liber, ca ar fi de la pinioane, nu stiu ce bucse de franare, mare lucru nu am inteles.

Oricum mersi si daca mai stie cineva vreun simptom al defectiunii cutiei de viteze astept un mesaj. Va multumesc !

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Gabi_Ciolpani

dar ai grija ca e posibil sa fie numai de la disc si daca mai mergi mult cu ea asa sa r putea sa strici cutia sfatul meu e sa o tragi pe dreapta pana cand iti faci timp sa o desfaci

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

untouchablle

cum era normal in cazul meu :)) cutia este defecta si trebuie schimbata. Imi sare din a 3-a incontinuu si dupa ce am fost ieri la un mecanic foarte bun acesta mi-a zis clar ca trebuie sa o schimb.

Se potriveste oare cea de pe Seat 1.9 TDI 1Z cu aceasta ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

Salut,

Detin un Golf 3 1HXO 90 Cp din 93' si de curand am fost sa fac o echilibrarea a rotiilor. La vulcanizare surpriza...acestea nu mai iesau si mesterul de acolo nu a reusit sa le scoata decat batand (SERIOS DE SE MISCA SI VOLANUL ) cu o alta roata in roata mea ( in cauciuc ) .Mentionez ca masina era in treapta 1 cu frana de mana trasa.

Dupa toata osteneala de scoatere a rotiilor si echilibrare am constatat la a 3 a incercare ca nu mai vrea sa intre in treapta I la rece cat si la cald. In rest totul e perfect functional, nu caraie nu face nimic, doar nu pot baga treapta I, parca nu o mai are.

O parere sau o recomandare mi-ar prinde bine. MS ANTICIPAT !!!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Dintr-un motiv sau altul s-ar putea sa se fi dereglat timoneria. Daca reusesti sa bagi in viteza 1 cu o usoara apasare (dai mansonul de la schimbator la o parte si te uiti ca pintenul ala de pe schimbator sa intre putin sub plasticul alb, dar nu mult ca dupa aia intra in marsharier)atunci aproape sigur este din timonerie.

Pentru inceput ar fi bine sa o pui pe un canal sa faci o inspectie vizuala, sa verifici nivelul de ulei din cutie si sa dai cu WD40 pe la toate articulatiile timoneriei sa nu fie ceva gripat.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

carceacristian

Salutare,

untouchablle de obicei pe un motor,au fost puse mai multe cutii de viteza.De potrivit se potrivesc,insa de ex,la tine poti sa ai ambreja hidraulic,si la cealalta e posibil sa fie mecanic.Cel mai bine,te uiti dupa codul de cutie in portbagaj,unde ar trebui sa gasesti un sticker,cu codul motor,codul de cutie,codul vopselei.Daca nu il ai,atunci desfaci capota si langa capacul verde(cel pt alinierea volantei la semn,cand se face distributia),o sa vezi un cod format din 3 litere.

Pentru cei care au probleme cu cutiile si care se "risca" sa le desfaca singuri,am sa le arat un site,care de altfel s-a mai postat acum ceva vreme : http://www.brokevw.com/.Cu 200e,in total,am luat o cutie viteze SH,si mi-am si refacut-o pe asta,cu aproape toti rulmentii schimbati noi,am avut niturile de la grup rupte.Cutiile de la Golf mk1 la mk4,NU difera decat la raportul de viteze,adica practic pinioanele sunt mai mici sau mai mari,in rest constructia e FIX aceeiasi.Le doresc succes celor care vor sa incerce :icon_thumright:

cooldream,sa nu cumva sa iti fi dereglat ceva la timonerie...vreo parghie cand a batut nea caisa in roata.Verifica timoneria

post-9811-0-43737900-1307881220_thumb.jp

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ulei in cutie am , iar de gripat ceva nu are cum(s-a verificat). Ramane de verificat timoneria. Va tin la curent si astept in continuare pareri , mai ales daca a-ti patit-o si voi. Ms anticipat !!!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

lupo_bv am facut exact cum mi-ai spus tu si cu o usoara apasare am reusit sa bag in viteza 1 . Timoneria o reglez numai pe sus sau mai trebuie umblat si pe dedesupt ? MS MULT !!! ( astept orice informatie detaliata cum sa reglez timoneria )

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

parghia de la cutie balangane ...s-a rupt cava in cutie...stie cinava sau a mai patit cinava asa ceva?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

cooldreeam din ce an este masina ce cod are motorul si ce cod are cutia?

De exemplu la aam este ca in atasament si cred ca asa este la toate. Iti trebuie lera aia din figura dar ti-am dat si cotele, ti-o poti face singur din textolit sau o tabla de aluminiu mai gros

post-40889-0-30841200-1307889237_thumb.j

post-40889-0-48511200-1307889243_thumb.j

post-40889-0-81205200-1307889249_thumb.j

post-40889-0-29545500-1307889254_thumb.j

post-40889-0-23683800-1307889260_thumb.j

Modificat de lupo_bv
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Masina e din 93 . Ramane de maine sa ma uit de seria motorului ( nu e trecut in certificat ) si seria de cutie. Inca ploua nu nu am cum sa le verific acum.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

vezi mai sus ca nu am vazut ca ai postat :)

Nu trebuie seria ci codul motorului scrie in talon, la 1.8 l din 93 poate fi AAM sau ABS.

Iar codul cutiei este pe stick-erul de langa roata de rezerva (asa este la mine)

Modificat de lupo_bv
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu unul nu am gasit . Uita-te tu pe certificat iar despre stiker-ul din porbagaj lispeste ( ca acolo gaseam si codul de vopsea ca am nevoie de el pt un mic retus ) si daca gasesti sa imi zici si mie care e seria si ce tip de motor am

post-92388-0-75093700-1307890414_thumb.j

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!