Jump to content

Cutie De Viteze


bogdangolf
 Share

Postare recomandată

Multumesc de raspunsuri! O sa dau comanda de un rulment, dar am vazut ca sunt mai multe dimensiuni. Cred ca pentru codul ABS al motorului (nu stiu inca ce cod are cutia, trebuie sa ma bag sub ea) dimensiunile sunt 18,5 mm lungime si 32,5 mm diametru exterior. Am vazut ca exista si o tija (push rod). Si ea trebuie inlocuita?

S-ar putea sa fiu off topic dar va spun inca o chestie pe care am observat-o... La 90-100 km/h cand apas ambreiajul, pe langa disparitia huruitului, apare un joc al volanului stanga-dreapta mai puternic decat atunci cand cutia e cuplata. De ce oare?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Codul cutiei pt ABS este 020. Tija nu se inlocuieste.

Pentru scoaterea rulmentului nu trebuie presa

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

In legatura cu jocul volanului, verifica si tu bucsele si capetele de bara.

Cand mergi, rotile fata trag, caci sunt in sarcina datorita planetarelor, si ambele roti sunt tensionate.

Cand planetarele nu mai sunt in sarcina, respectiv nu mai trag rotile, nu mai sunt in sarcina, jocul este mare.

Sper ca m-am facut inteles

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am vazut pe brokevw.com ca se poate scoate rulmentul pe la capacul acela rotund din capatul cutiei; dupe ce se scoate capacul am vazut ca trebuie altul nou. Ce modalitate de fixare are, se pune vreun silicon sau altceva sa nu curga ulei?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

In tutorial se spune ca se distruge capacul verde de la cutie la desfacere.Este real sau daca se lucreaza cu grija nu se intampla?Se gasesc capace de schimb?

Modificat de divinewind
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@ cheloo_e13 - cand am facut itp-ul in aprilie, mecanicii nu au descoperit vreun joc la rotile fata. O sa o sui pe lift la un mecanic si o sa il pun sa verifice. Multumesc pentru sugestie.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

In tutorial se spune ca se distruge capacul verde de la cutie la desfacere.Este real sau daca se lucreaza cu grija nu se intampla?Se gasesc capace de schimb?

capace se gasesc si sunt ieftine, dar nu stiu exact cum se pune la loc (poate intra fortat sau...). Poate a schimbat cineva sau a vazut cum se face.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Se pot strica si bucsele alea, ca sunt facute pentru drumuri normale, nu pentru cratere cu sunt in Romanica

Te asteptam cu detalii

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Tocmai asta e, ca eu locuiesc in Danemarca si aici soselele sunt excelente... n-ar avea motive sa se strice asa repede.

Saptamana viitoare ajung la nemti si o duc acolo intr-o reprezentanta VW sa o verifice mai amanuntit, pentru ca aici service-urile sunt exagerat de scumpe.

Revin cu detalii.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am si eu niste probleme la cutia de viteze cod CHE motor 2E

s-a rupt parghia care apasa pe rulmentul de presiune, am desfacut capacul cutiei si cand l-am scos a iesit 0 tija care tine furcile la sincroane cred pe care nu pot sa o mai bag.Ce ar fi de facut in afara de parghia de la rulment care trebuie sudata.multumesc

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am cumparat azi un rulemt de presiune - marca LUK. Intrebarea este daca as putea sa-l montez singur fara sa trebuiasca sa duc masina la un mecanic. As putea sa merg (pe blat) la un garaj unde exista o rampa si o tona de scule si ma pot baga sub masina sa lucrez. Mai am si un 'crestin' cu mine care e dispus sa ma ajute. :)

Asa arata:

post-68562-1284408765_thumb.jpg

Modificat de taz21
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

sal ce sa mai spun :coffee_lol: e durere am avut pedala blana si am zis,ca e ambreiajul.O duc la mecanic si surpriza imi zice ca este cutia de viteza faramata mai precis a intrat axul ala prin cutie ,cred ca ala de la sincron sau cam asa ceva .Asta este am zis acum trebuie sa dau bani sa iau alta .Morala cand aveti pedala de ambreiaj la fund sa fiti pregatiti financiar ptr orice sal

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pot inlocui rulmetul de presiune fara sa curga ulei din cutie? Stie cineva cum se procedeaza? Trebuie sa dau cutia jos?

Multumesc

Modificat de ultimu_neuron
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cutia trebuie neaparat data jos (sau motorul), ulei nu are de ce sa curga.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

nu curge ulei cand dai cutia jos, dar curge cand desfaci sa schimbi rulmentul.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pot inlocui rulmetul de presiune fara sa curga ulei din cutie? Stie cineva cum se procedeaza? Trebuie sa dau cutia jos?

Multumesc

Ulei va curge, insa la 1,8 nu trebuie data jos cutia, fiindca rulmentul este plasat in partea opusa ambreiajului.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Multumesc Paul. Asa ma gandeam si eu, din moment ce exista tija aceea care apasa pe ambreiaj, dar n-am vrut sa zic o prostie :Driver:

Acum am vazut un post mai vechi de-al tau in sectiunea DIY un link la borkevw.com cu inlocuitea rulmentului.

Si inca o chestie.... am inteles ca acel capac care vine in capatul cutiei se cam strica cand il desfaci...o sa iau unu nou sa-l inlocuiesc. El va trebui lipit? Sau se infige acolo pur si simplu? Pe site zice ca ar fi o pasta care sa etanseizeze..

post-68562-1284572030_thumb.jpg

Modificat de ultimu_neuron
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

NU am desfacut vreodata acel capac. Este posibil ca tabla sa fie subtire si sa se deformeze la demontare. Daca acel capac se gaseste separat (o sa caut si eu codul) ar trebui sa vina cu o garnitura de etansare

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

';Am si eu o problema cu un golf 3, motor abd 1.4, an 1992. De o vreme am pierderi de ulei unde este simeringul (?) de la tija care intra in cutia de viteze. AM fost ieri in valcea si nimeni nu stie ce piesa sa comande, parca sunt loviti cu leuca in cap.

Ce simering, sau mai bine zis, pot comanda de pe net direct asa ceva? sau daca se stie cotele acelui simering? risc sa gripez cutia daca mai merg mult asa. Multumesc. "

Salutari. Am dus masina la macelar, a durat o gramada de timp ca sa o faca dar macar e facuta, acum sper sa fie bine totul, vad de maine incolo.

Probleme intampinate la Abd 1.4.:

- a trebuit sa fie demontata roata stanga fata

- Accesul la piulita aia pe unde se baga uleiul s-a facut destul de greoi ptr a se desface

- simeringul ala a iesit foarte anevoios de acolo, practic iese doar cu o surubelnita zdravana si cu batai de ciocan in ea, ca sa sara si sa iasa. Inevitabil camasa care inveleste simeringul se stramba dar e recuperabila.

-Simeringul se gaseste greu pe stoc, avea seria pe el 15 24 , am gasit una de 14 24 ( pret 2,5 lei- facuta pe vapor probabil), sper sa nu fie probleme. Ulterior am gasit la un magazin, daca faceam comanda original 15 24 la pretul de 9 lei dar dura cateva zile pana venea ori eu aveam nevoie de masina urgent.

Pierdusem cca 800 ml de ulei, am completat pana la refuz cu ulei recomandat de un forumist de aici, caruia ii multumesc cu aceasta ocazie.

Dupa ce s-a pus Simeringul, m-am pomenit ca e dusa mingea aia de cauciuc care vine intre levierul schimbatorului de viteza si tija ce intra in cutia de viteza. Era pe jumatate doar si coapta ca toate visele, daca ii dadeai un bobarnac se sfarama toata. Mecanicul a dat cu banda izoliera, in ideea ca o tine pana reusesc sa comand alta mingiuca d-aia. Nici n-am scos bine masina ca am si ramas fara viteze.S-a urcat masina pe cric, si mingiuca aia era praf facuta. Noroc ca mecanicul a gasit din pura intamplare la el acasa alta de la un polo din 96, identica ca a mea si am pus piesa cu minciuga in cap in locul alei mele. Acum imi merg vitezele fara problema, dar parca nu ies asa lejer ca inainte. Ma gandesc ca poate mai trebuie sa se toceasca capul ala, ca arata ca nou, e cauciuc tare. Codul piesei este 191711235, poate aveti nevoie careva. Inainte nu intra bine in viteza 1, dar de azi de cand am schimbat piesa cu pricina merge brici. Poate aveti acest necaz, si e musai sa schimbati aia.

Cam astea au fost relele intampinate pana azi.

Modificat de xkos
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Codul de la capac este 020 141 073 A - Locking cover - aprox. 5 Euro

Modificat de ultimu_neuron
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

are cineva idee ce cod are cutia (au cutiile) care au insotit motorul afn ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

In link explica faptul ca se poate ajunge la rulment prin desfacerea celor 6 suruburi fara sa fie desfacut capacul dar o sa fie nevoie de o garnitura.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@ divinewind - Ai dreptate, dar niste banuti tot trebuie dati...ori pentru capac, ori pentru garnitura, asa ca mi-e indiferent. Cheie dinamometrica pentru a strange suruburile alea 6 nu am deocamdata :salut:, plus ca am vazut ca se aduna depunerile alea acolo langa rulment si mi-ar placea sa le curat. Ideal ar fi sa dau cutia jos de pe masina, sa o desfac si sa o curat cu totul...dar nu-s asa de priceput :))

Modificat de ultimu_neuron
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!