Jump to content

Cutie De Viteze


bogdangolf
 Share

Postare recomandată

O problema asemanatoare am si eu la dacie,numai ca la mine huruie.Un mecanic mi-a zis ca nu poate fi rulmentul de presiune pentru ca trebuia sa se auda cand calci ambreiajul.Acum nu stiu cat de adevarat este.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu stiu daca mai am ulei in cutie. Trebuie sa gasesc un imbus de 17 ca nu am si il verific dar nu cred ca se rezolva problema doar daca ii pun ulei. Oare e posibil? Ulei in cutie eu de mult zic ca nu mai am dar nu am apucat sa verific. Ar fi prea de toto daca o rezolv asa desi cred ca visez. Deocamdata nu ma grabesc sa ma duc pe la mecanic pentru ca stiu ca e cam aiurea prin bucuresti. Daca stiti vre-un mecanic s-au va oferiti careva sa va uitati v-as fi recunoscator. :icon_thumright:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

ZUUUP, fa te rog si o poza la motor ( si cutie), e posbil sa ai codul cutiei CHL

Am fost astazi la un service local sa vad care-i problema la cutia de viteze. Problema venea de la timonerie, asa cum ati zis si voi . mai precis schimbatorul statea prea in fata astfel tija intra prea adanc in cutie sau ceva de genul. Dupa ce am taiat un surub ruginit care tinea tija am reusit sa reglam schimbatorul sa stea ok adica horizontal putin spre dreapta iar vertical in mijloc. Ca sa fiu sigur ca totul o sa fie ok am schimbat si uleiul. Am bagat 3l de Luiqui Molli 75W90 GL4/5 si 3 pliculete de aditiv impotriva uzurii special pentru cutia de viteze. Schimbatorul intra mult mai usor acum in viteze iar problemele legate de viteza I-a si a V-a au disparut :) Merge perfect... Multumesc pentru sfaturi . Multumesc vwforum.

Costuri :

3x1l Liqui Molli 75w90 GL 4/5 = 45RON/buc

3xAditiv anti uzura Cutie de Viteze = 18 RON/buc

1xManopera = 40 RON

Total : 229 RON . Nu zic ca era putin dar s-a meritat .

Simptomele erau :

salutare . am si eu o problema la cutia de viteza la golfuletul meu 1.6 55kw ABU . Cateodata cand bag in a I-a se aude un scartait urat(fier la fier parca) din zona cutiei de viteza, dupa ce scot din viteza si apas putin mai tare schimbatorul intra si porneste masina fara probleme. La fel si in a V-a intra numai daca apas schimbatorul mai tare cu forta in rest se aude zgomotul ala urat exact ca si la I-a. Am uitat sa mentionez ca schimbatorul nu sta in mijloc ci sta putin spre dreapta cand e scos din viteza... Oare ce are ? se poate repara ?
Modificat de zuuup
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ti-a dat cutia de viteze jos sau doar ti-a umbrat pe langa, pentru ca e putina manopera.. :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ti-a dat cutia de viteze jos sau doar ti-a umbrat pe langa, pentru ca e putina manopera.. :icon_thumright:

Nu a dat jos cutia, doar tija trebuia reglata in spatle cutiei. A taiat surubul ruginit cu flex dupa care a reglat maneta de la schimbator sa steie corespunzator dupa asta a schimbat uleiul din cutie impreuna cu aditivul anti-uzura . cam atat.

Dupa 70 de km in oras cutia merge din ce in ce mai bine intra mai fin fara frictiune. Recomand cu caldura acest aditiv pentru cei care aveti probleme cu cutia :

http://www.liquimoly.co.uk/index.php?p=pro...tails&id=11

este foarte bun . Daca am inteles bine din ceea ce zicea baiatul de la service acest aditiv contine resturi de grafit care se descarca in zonele mai uzate ale cutiei de viteze imbunatatind astfel functionarea acestuia.

Te rog numai da quote la mesajul anterior.

Modificat de taz21
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salutare din nou. Am o problema. Vreau sa vad daca am ulei in cutie sau nu si nu gasesc surubul ala nenorocit. Am cautat pe net vreo 3 zile si nu am gasit decat foarte putine poze cu felul meu de cutie.

Este cutie 085 din cate am gasit eu si nu stiu care este surubul care se verifica uleiul sau pe care se scurge. Nu am gasit decat 2 suruburi cu cap de inbus pe diferential.

Am pus poze cu cutia de viteze si cu locurile unde am cele 2 suruburi.

Daca stie careva sa imi spuna unde am surubul pe care verific sau introduc uleiul, i-as fi recunoscator ca eu ma chinui de o saptamana sa il gasesc.

post-46434-1258820254_thumb.jpg

post-46434-1258820275_thumb.jpg

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut.Pe liber,cand misti maneta de viteze dreapta-stanga at trebui sa se auda vreun zgomot?Caci la mine se cam aude de parca ar bate capatul inferior al schimbatorului de viteze in peretii cutiei,sau ceva de genu.Si imi pare ca nu intra asa de usor in viteze.Adica ar avea parca o mica piedica inainte de a intra in viteza.ar trebui sa imi fac griji?Multumesc.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salutare din nou. Am o problema. Vreau sa vad daca am ulei in cutie sau nu si nu gasesc surubul ala nenorocit. Am cautat pe net vreo 3 zile si nu am gasit decat foarte putine poze cu felul meu de cutie.

Este cutie 085 din cate am gasit eu si nu stiu care este surubul care se verifica uleiul sau pe care se scurge. Nu am gasit decat 2 suruburi cu cap de inbus pe diferential.

Am pus poze cu cutia de viteze si cu locurile unde am cele 2 suruburi.

Daca stie careva sa imi spuna unde am surubul pe care verific sau introduc uleiul, i-as fi recunoscator ca eu ma chinui de o saptamana sa il gasesc.

grija mare ce desfiletezi pe acolo sa nu patesti cum am patit eu . vb din propria experienta .am desfacut un surub care nu trebuia iar ceva din cutie s-a deranjat(era fixat cu ajutorul acelui surub) . am fost nevoit sa dau jos cutia si sa o desfac. asigura-te 100% ca ai gasit busonul.

Modificat de tracto
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Asta incerc si eu tracto dar in toate manualele si pozele care le-am vazut sunt prezentate suruburi pe care eu nu le am, si repet am cautat forte mult pozele acelea cu cutia de viteze a mea si la mine la masina am doar 2 suruburi care le-am ilustrat acolo... Nici eu nu prea as vrea sa desfiletez ceva de prin cutie sincer... :D

Daca ma ajuta careva, sa imi spuna si mie exact daca acelea doua sunt suruburile de umplere/verificare respectiv golire, i-as fi recunoscator

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Daca zgomotul dispare cand apesi ambreiajul atuci e ceva de la cutie, cand apesi ambreiajul rulmentu este impins inspre in fata si apasa placa de presiune care depreseaza discul de ambreiaj de pe volant, iar cutia este decuplata de motor.

Suruburile de la ulei sunt de fapt ca niste dopuri care au spre interior locas pentru imbus de 17 si se afla de obicei undeva pe laterala spre partea de sus a cutiei

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

La 1.6 ABU, codul cutiei este CHL. Am auzit ca sunt, nu am verificat, cu toate ca cutia mea a fost bulita, si a trebuit sa cumpar alta, 2 suruburi cu imbus de 17, alea care le-ai aratat tu. Eu nu a fost nevoie sa le desfac, caci, dupa ce am montat cutia cea noua, am observat ca imi curge mult ulei pe la capacul de la a-5-a, l-am schimbat, si am bagat ulei pe la cititorul de viteza

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu gasesc nicaieri codul cutiei, am cautat stickerul in portbagaj dar nu l-am gasit. L-a magazinele de piese auto (gen autokarma) imi arata, dupa ce aleg modelul masinii, anul etc ca as avea cutie CNU, dar e singurul loc in care am gasit literele astea si nu cred ca e ceva sigur. Toti cu motor ABU am auzit ca au CHL.

Am facut un fel de tabel cu toate situatiile cand se aude si nu se aude zgomotul. Nu prea stiu cum arata exact cutia mea in interior pentru a imi da seama de la ce e zgomotul. Daca va uitati bine in tabelul facut de mine interesante sunt ultimele 2 situatii, si cineva care stie cum arata o cutie de viteze in interior ar stii sa imi spuna de la ce e zgomotul.

In legatura cu dopurile de umplere, am sa incerc sa le desfac pe unul din cele 2 indata ce fac rost de un inbus de 17 pentru ca nu prea se gasesc. Daca are cineva timp, unelte, spirit civic, si chef de o bere ,:beerchug: as fi mai mult decat bucuros sa ma ajute sa rezolv ceva. Precizez ca stau in Bucuresti.

post-46434-1258920535_thumb.jpg

Modificat de mere
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

M-ati speriat cu cutia la 1.6 ABU.

Pana anul asta am avut doar audi 80 B3 si B4... probleme legate de cutie erau inexistente.

Dar se pare ca am sa iau masuri ca m-ati pus pe ganduri.

Cutia mea e CHL, masina are 183.000 km reali, dar preventiv am sa schimb uleiul din cutie desi cutia imi functioneaza ireprosabil. Deocamdata :). Am sa pun Mobil 75w-90 sintetic. Numai ca e cam scump... o sa ma coste peste 120 lei cred uleiul, ca manopera e moca (mi-o fac singur). Off.... cand ma gandesc ce miros de rahat are uleiul de cutie. :beerchug:

M-am mai documentat si intr-adevar sincronul la a 5-a ar suferi la capitolul lubrifiere... nu prea ajunge uleiul la el in unele conditii si banuiesc ca daca ai si ulei lipsa e cam rau. Cel putin asa spun nemtii...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@dorur - La cutiile de ABU, am inteles ca probleme ar fi pinionul de la a-5-a. Nu este panica cu ele, stai linistit. Daca nu o omori, are grija de tine, si bine faci ca vrei sa schimbi uleiul. La mine, era fisurat diferentialul, de mult imi facea figuri, avand in vedere ca i-am aflat si trecutul, adica prin cate maini a fost, si ce persoane erau acei fosti proprietari

@mere - la a mea, aia sparta, scria pe burta cutiei, adica la carcasa de ambreiaj, jos pe burta ei. Iti mai poti da seama, ca are la timonerie o singura tija, si ai electromotorul spre scaune, adica sub admisie, NU inspre radiator. Inca ceva, daca nu ai imbus de 17, merge foarte bine si cu un surub cu hexagonul de 17, pui pe el 2 piulite, le strangi una in alta, si ai cap de imbus de 17

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

la golful meu ce fel de cutie este si ce tip de ulei sa folosesc?

conteaza si anul din care este masina?

poate ma ajutati si cu o schema pe unde se verifica uleiul din ea si p unde se goleste.. eu am vazut 1 dop pe partea de sus a cutiei in partea stanga si ma gandesc ca acela este locul prin care se verifica uleiul.parerea mea :Computer:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Asta incerc si eu tracto dar in toate manualele si pozele care le-am vazut sunt prezentate suruburi pe care eu nu le am, si repet am cautat forte mult pozele acelea cu cutia de viteze a mea si la mine la masina am doar 2 suruburi care le-am ilustrat acolo... Nici eu nu prea as vrea sa desfiletez ceva de prin cutie sincer... :P

Daca ma ajuta careva, sa imi spuna si mie exact daca acelea doua sunt suruburile de umplere/verificare respectiv golire, i-as fi recunoscator

Eu am completat ulei la acest tip de cutie si cele doua suruburi

cu cap imbus de 17 care le-ai insemnat sunt cele bune.

Deci cele de pe diferential.

Cel de sus este de completare si cel de jos de golire ulei din cutie

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

M-ati speriat cu cutia la 1.6 ABU.

Pana anul asta am avut doar audi 80 B3 si B4... probleme legate de cutie erau inexistente.

Dar se pare ca am sa iau masuri ca m-ati pus pe ganduri.

Cutia mea e CHL, masina are 183.000 km reali, dar preventiv am sa schimb uleiul din cutie desi cutia imi functioneaza ireprosabil. Deocamdata :). Am sa pun Mobil 75w-90 sintetic. Numai ca e cam scump... o sa ma coste peste 120 lei cred uleiul, ca manopera e moca (mi-o fac singur). Off.... cand ma gandesc ce miros de rahat are uleiul de cutie. ;)

M-am mai documentat si intr-adevar sincronul la a 5-a ar suferi la capitolul lubrifiere... nu prea ajunge uleiul la el in unele conditii si banuiesc ca daca ai si ulei lipsa e cam rau. Cel putin asa spun nemtii...

salut, da am avut si eu problema cu a 5-a dar dupa schimbare ulei la service, au pus doar jumate ce e recomandat pt cutie.... trebuie 3,1 L ;) am schimbat si de atunci merge perfect ;)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cine imi poate zice daca uleiul de cutie este vascos sau mai putin vascos ca ala de motor gen(15W 40)? 75W90 mie mi se pare ca e mult mai vascos ca uleiul de motor, asta daca se poate compara.

Azi am reusit sa desfac dupa mult timp dopul de la cutie si am observat ca e cam cu 4 cm sub gaura, si de asemea e ceva de vascozitatea apei, cand ma asteptam sa fie chiar mai gros decat cel de motor. Cred k ma apuc si il schimb pe tot dar pana reusesc sa desfiletez si celalalt dop vine 2012 :|.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@mere - uleiul de cutie este mai vascos decat cel de motor. Un sfat pe care ti-l pot da in legatura cu golirea cutiei de viteze, este sa ridici masina pe partea dreapta cat poti de mult, apoi sa desfaci capacul de la a 5-a. Asta in cazul in care nici in ruptul capului nu reusesti sa desfaci surubul de golire

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

daca nu reusesti sa desfaci surubul de golire...poti folosi de ex 1 pompa de ulei de dacia :Driver:...astfel poti scoate uleiul din cutie

Modificat de szrobik
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Szrobik, cu ajutorul unei pompe de benzina :icon_thumright:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

intrebare:

cine stie cutia de la golf 3 1.4, cu motor abd 44

ce fel de rulmenti are?

de unde sa ii iau?

cat costa?

In Buc

In caz ca, problema e prea mare si nu se limiteaza la rulmenti, are cineva idee, unde sa ma duc sa cumpar o cutie sh?

daca o cumpar sh, cum o verific, sa fie buna si completa si efectiv pentru masina mea?

cat costa o cutie sh si cat costa una noua?

un mecanic exista, tot in Buc?

Cat costa manopera?

Modificat de paizisc
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!