Jump to content

Curatarea Turbinei - Motoare Tdi


WRC
 Share

Postare recomandată

In cele mai multe cazuri agata geometria variabila a turbinei. Pt. a o verifica, dai jos actuatorul, apoi misti cu mana levierul mic pe care sta tija actuatorului, inainte/inapoi, cursa completa, usor. Asa iti dai seama daca agata vanele. Verifica si furtunurile de vacuum sa nu scape (mai ales daca nu au fost schimbate niciodata). Cu actuatorul demontat, il poti verifica si pe el mai bine. Tragi aer cu gura sa intre tija cam 2 cm, apoi tii 20 secunde vacuumul sa vezi ca nu scapa, iar cand ii dai drumul tija trebuie sa iasa liniar, fara sa agate.

Pt. curatat turbo, eu am facut aici vara trecuta (postul #576), daca nu te deranjeaza sa lasi masina o zi doua la ei (is cam dezorganizati)

Modificat de asap03
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

mersi mult de informatii, am vb cu Cipos si o sa merg la el pt curatare, numai bine!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am si eu o problema cu turbina! Daca ii dau talpa mai tare, dupa un timp, presupun cand se inclazeste, turbina incepe sa fluiere foarte tare, dar de tras trage. Care ar putea fi cauza?Am gasit si un furtunas de la EGR care era spart, l-am inlocuit dar tot fluiera puternic daca o calc.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

nu vreau sa te speriu, dar asa imi facea si mie inainte sa iau limp mode, mi-a fluierat 2-3 luni apoi mi-a luat limp mode si a inceput acel zgomot ciudat-harsait pe decelerare. Sper sa nu fie asa, numai bine!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Merg azi la service cu ea si am sa revin cu noutati ! O zi buna si multumesc de raspuns!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

S-a rezolvat problema cu limp-mode-ul si hoscaitul pe decelerare....Desi locuiesc in Alba Iulia am preferat sa bat drumul pana la Bucuresti, la CIPOS...PROFESIONALISM, SERIOZITATE, OPERATIVITATE...NOTA 20...RECOMAND CU INCREDERE.

a curatat turbina si a schimbat geometria variabila.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 weeks later...

In curand as dori sa-mi dau jos turbina de pe masina (Golf4 1.9, vnt15) pentru curatare si as dori sa te intreb cu ce piese de schimb sa ma pregatesc?

Saptamana trecuta am demontat furtunul de pe gura turbinei si m-am uitat daca are joc. Pare ok. Am facut rost de smirglu, sticla, scotch bright. Am citit ca este bine sa se schimbe furtunasul (teava) de la ulei si un o-ring.

Acestea se pot cumpara separat? Aveti cumva o lista si coduri cu piesele care trebuie inlocuite la o curatare cu care ma pot duce la un magazin de profil?

Actuatorul de pe turbina vine si el schimbat, daca vad ca este cu probleme? Daca se inlocuieste tija se regleaza manual existand o regula de montaj sau nu am nici o sansa manuala?

Multumesc.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

salut.

Oare cum testez actuatorul de la turbina?

L-am dat jos, daca trag de tija revine, dar trebuie tras destul de tare. Membrana trebuie sa fie asa?

Multumesc.

In rest numai belele. Turbina era asa de intepenita incat abia s-a despicat in doua. S-a rupt si un surub cand am dat jos vanele. Altul s-a deformat. Habar nu am unde gasesc suruburi pentru inlocuire.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am si eu o problema cu turbina noua montata cam de un an,si intra in limp mode pe la 4000-4200 rpm, ma intreb daca este posibil sa se depuna mizeria intr-un timp asa de scurt, e drept ca circul mai mult prin oras, dar de cand am schimbat turbina umblu mai turat, cateodata chiar fara mila, dar fara a ajunge pe rosu.

Si mai am o intrebare, am observat sub farul din dreapta pe la imbinarea tubului din plastic care are legatura cu EGR ca este mizerabil cu urme de ulei, presupun ca poate pierde presiune pe acolo, cum as putea sa strang acea imbinare sa fiu sigur ca nu pierde presiune ?

Daca rezolv cu furtunele si va mai da limp atunci presupun ca va trebui sa curat turbina, scuze de prea multe intrebari deodata.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@Zozo2013 - trebuie sa aplici -0,600 mbar vacuum (eu cu gura nu am reusit, doar cu pompa de vacuum), tija va intra aprox. 2 cm inauntru si nu-i dai drumul 30 sec - 1 min sa vezi ca nu scapa; cand dai drumul la vacuum tija trebuie sa iasa afara liniar fara sa agate

@powerhorse - daca turbina e doar de un an si din cand in cand dai reprize pana la 4000 rpm, nu se poate depune calamina sa duca la limp (parerea mea); problema e probabil de acolo de unde zici si tu, pierdere de presiune la tubulatura, uleiul e un semn clar

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Revin cu problema turbinei.

Inainte de a ma apuca de lucru am citit tot ce se putea despre curatarea turbinei.

Am pregatit dinainte tot ce stiam eu: smirglu, perie dinti, scotch bright, sticla pentru "rectificare" vane, instructiuni cu poze, etc.

Cu o zi inainte am dat cu degripant.

Sigur ca nu merg toate asa una doua.

Cand am desurubat suruburile din jurul turbinei am folosit o cheie inelara, totusi unul din suruburi era asa de intepenit ca i-am stricat capul. Am dat cu o pila pana am reusit sa-l fac de 9, apoi de 8. La urma urmei si-a dat drumul.

Eu nu eram pregatit ca turbina mea sa fie asa incapatinata. Nici nu stiam exact unde trebuie sa bat, sub gulerul partii din aluminiu sau jur imprejur langa suruburile pe care le-am desfacut. Am incalzit cu flacara si cred ca cu pauzele luate mi-a luat 2 ore pana am obtinut doua bucati din turbina. Eu am tinut partea din aluminiu iar socrul meu a batut cu un dorn de marginea partii langa suruburi.

La dessurubarea celor trei suruburi care tin vanele sigur ca am reusit sa rup un surub in filet asa ca dupa ce i-am scos toate matele, m-am apucat sa scot bucata de surub si sa refiletez gaura. Tot ma gandesc cum as fi putut evita sa nu se rupa surubul, dar nu aveam cum sa ajung cu degripantul pe langa surub. In fine.

Restul a mers bine. Am curatat conform celor citite pe forum.

La imbinare am avut mici probleme pana am reusit sa intre toate la locul lor. Gaurile s-au potrivit, nu a intrat din prima calutul de la actuator in corona, dar sper sa fie totul ok.

Cum am mai scris nu stiu cat de flexibil trebuie sa fie actuatorul, dar pot sa spun ca trebuie sa fie vacumul destul de tare ca sa reuseasca sa traga tija actuatorului ca lumea.

Am atasat doua poze ( before si after ). Intre nu prea aveam timp, nici nu eram foarte relaxat.

Luni sper sa ajung inapoi in service sa vad cum se comporta dupa curatare.

Practic nu ma astept sa fie mai silentios, deoarece limp mode cu "positive deviation" nu cred ca avea de a face cu sunetul.

Dar vom vedea...

post-69500-0-97035300-1301775414_thumb.j

post-69500-0-79266000-1301775426_thumb.j

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Referitor la actuator, cum am spus si mai devreme, eu cu gura am reusit sa trag tija in jos doar cativa mm (5 - 6) dar cu pompa manuala de vacuum la -600 mbar (cat aplica ECU la kick-down) tija a intrat aproximativ 2 cm fara probleme (am incercat pe un actuator nou, la unul mai vechi probabil intra ceva mai mult tija si cand tragi aerul cu gura).

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cum as putea sa fac acea imbinare sa inchida mai bine?

Interesant este ca si celelalte imbinari au acel joc,ex. cel de la EGR, dar, nu prezinta urme de mizerie/ulei.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Are cineva posibilitatea sa testeze un actuator in Timisoara (cu o masina de vacum)?

sau chiar si o turbina pe un banc de test?

Multumesc.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am sa raspund tot eu la intrebarea mea si pentru altii care au probleme asemanatoare, am rezolvat problema cu gasket teflon,(din ala care se pune la etansarea filetelor pe conducte)am scos simeringul si am pus doua randuri de gasket sub ea, marind astfel circumferinta simeringului,urmeaza sa treaca ceva timp sa pot vedea rezultatele.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

Am fost si eu la niste baieti in Oradea sa-mi curete Turbo, ca-mi intra in Limp-Mode cand ajungeam la 3000 rpm. Atasez niste poze cu geometria si rotorul. Geometria mi-au schimbat-o baietii dar din pacate rotor nu au avut :(. credeti ca afecteaza serios performantele suflantei faptul ca paletele sunt putin ciupite :)?

post-78748-0-51476500-1303111726_thumb.j

post-78748-0-83100400-1303111730_thumb.j

post-78748-0-74891000-1303111735_thumb.j

post-78748-0-31532000-1303111747_thumb.j

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

e cam grav . nu cred ca o sa te mai tina mult turbina .

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Afecteaza chiar foarte serios. Miezul turbinei acum e complet dezechilibrat, rezultand forte de forfecare mult mai mari pe ax, care se poate rupe in orice moment. Schimba cat mai repede miezul cu unul nou echilibrat, pana atunci menajeaza cat poti masina, ca daca se rupe axul, poti avea cheltuieli mult mai mari.

Modificat de asap03
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

gasesc sa iau doar miezul nou de undeva? sau trebuie sa iau o turbina completa second?una noua parca e prea scumpa :).

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Se gaseste si miezul complet (cu tot cu lagare) si separat doar axul cu rotorul de pe evacuare (corp comun). Daca inlocuiesti doar axul, se poate si asa, dar nu ai garantia ca ansamblul va fi echilibrat, dupa mine e chestie de noroc. Scapi mai ieftin, dar nu ai garantie ca va tine mult.

Verifica si jocul axului inainte sa te decizi, daca e mare parerea mea e sa iei tot miezul pt. ca oricum atunci trebuie sa inlocuiesti si ax si lagare. Rotorul compresor il poti tine pe cel vechi daca nu are pale indoite/rupte.

La turbinele second iar e chestie de noroc. Vezi ce termen de garantie ai pe asa ceva.

Unde gasesti asa ceva. Ia legatura cu cipos sau altii care vand turbine pe forum in primul rand. Cauta pe net, eu am gasit un site din UK care vinde miez si au aparat de echilibrat profi. La nivel de zvon am auzit ca s-ar aduce si din Ungaria...

Modificat de asap03
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cred ca merg pe varianta unei turbine noi, diferenta de pret intre una reconditionata si una noua nu e foarte mare, si parca faptul ca e noua imi da mai multa incredere.

Sunt foarte curios daca o sa simt ceva diferenta de performanta cu turbina noua :), abia astept. Multumiri pentru sfaturi.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

acum o saptamana am reusit si eu in sfarsit sa imi curat turbina,timp de lucru 7 ore care a inclus si scoaterea unui surub rupt din cele 3 cu imbus la geometrie,s-a desfacut nesperat de usor decat am ciocanit-o putin cu o cheie,ca si sfat pt altii care au probleme cu geometria si au inclinatii catre mecanica nu va mai chinuiti cu ele asa ,este floare la ureche,toate piesele sunt montate intr-o anumita logica si nu ai cum sa le montezi gresit,acum trage de rupe ,multa bafta celor care se pregatesc de asa ceva,,,si era sa uit surubul acela l-am desfacut dupa indicatiile date de sotie asa ca e bine sa le ai prin preajma,cel putin pentru zgomotul de fond :D

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

Am schimbat si eu turbina cu una noua de la cipos, sincer nu prea simt diferenta la performante, dar macar stau mai linistit.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Care e comportamentul normal a tije actuatorului? La pornire sa traga tija sus si sa-i dea drumu cate un pic in functie de turatie, sau tija e la fel la relanti ca si cu motorul oprit si cu cat creste turatia actuatorul trage tija?

Modificat de ikks
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am schimbat si eu turbina cu una noua de la cipos, sincer nu prea simt diferenta la performante, dar macar stau mai linistit.

Iti intra in limp mode si cu turbina noua? Daca nu, ar trebui sa simti ceva performanta mai multa cand accelerezi pana in 4000 rpm.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!