Jump to content

Curatarea Turbinei - Motoare Tdi


WRC
 Share

Postare recomandată

Cum se verifica daca e dus actuatorul de la turbo? Am tras cu gura si nu tine depresiune in el. Cred ca e crapata membrana din el. L-am pus si pe vacuum si am vazut ca totusi lucreaza. Poate sa imi spune cineva un pret pentru actuator?! (motor ASZ 130Cp) Am desfacut si turbina dar suruburile s-au cam mancat de la rugina si as vrea sa le schimb. Unde as putea gasi niste suruburi la fel? Alta problema ar fi ca una din pale de la partea de evacuare e putin ciobita. Prezinta un risc major acest lucru?

Modificat de Danyelu
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu stie nimeni despre actuator? Astept un raspuns urgent ca stau cu masina desfacuta si nu stiu ce sa fac

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Daca e crapata membrana in actuator tija se misca foarte putin sau deloc.

Uita-te cand aplici vacuum daca face o cursa de un centimetru si ceva (aproape 2 cm cred ca ar trebui sa faca) si daca sta tija in pozitia aia. Asta poti vedea si daca pornesti motorul si il lasi la relantiu, tija trebuie sa fie trasa pana la surubul de stop de pe turbina si sa stea acolo.

Pentru o diagnosticare mai precisa fa un log in mers si posteaza in topicul dedicat. De asemenea uita-te cu vag-com daca ai vreo eroare stocata in motor.

P.S. inteleg ca turbina e data jos de pe masina?

Modificat de asap03
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Problema e ca nu pornesc motorul pentru ca la mine turbina e cu tot cu galeria de evacuare si cred ca ma asurzeste daca il pornesc. L-am probat pe vacumul de la masina unui prieten si am vazut ca lucreaza. Masina intra in limp mode pe la 120-130 si spre surprinderea mea cand am desfacut turbina am vazut ca nu e foarte murdara. De aici am ajuns la concluzia ca ar fi actuatorul. O sa incerc sa il contactez pe cipos

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu e murdara dar pote sa aiba portini unde geometria variabila agata si iti intra in limp mod, fa u log in mers .bafta

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am vorbit cu Cipos si a zis ca actuatorul e dus pentru ca nu are voie sa scape aer cand tragi din el. Deci clar era membrana sparta si daca il scuturam se auzea de parca avea nisip in el. Am cumparat altul si intradevar asta tine depresiune in el. Tija de la geometrie agata foarte putin dar acum dupa ce am curatat-o nu mai agata deloc. Maine o montez si sper sa revin cat de curand cu un log.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am montat turbina, masina tragea destul de bine, nu mai intra in limp mode doar ca a aparut o problema si anume ca pierde ulei pe la imbinarea presata (cred) dintre piesa de fonta si cea de aluminiu si scoate fum alb. Si inainte pierdea ulei dar nu asa tare ca acum incat sa picure. Cat despre fum sunt aproape sigur ca e tot de la pierderea de ulei pentru ca am desfacut din nou si am vazut ulei ars depus pe palele turbinei la partea de evacuare. Turbina am desfacut-o incingand-o cu un arzator pe gaz si ma gandesc ca poate are ceva garnituri pe acolo care s-au ars. Astept niste pareri. Multumesc

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...

La motorul AXR, 101 CP, 1896 cm3, PD, e pe VW Golf 4, se poate demonta numai turbina singura, de pe masina, sau este obligatoriu demontarea ei impreuna cu galeria de evacure ?

In cazul in care trebuie demontata impreuna cu galeria de evacuare, se poate demonta aceasta fara demontarea geleriei de admisie sau nu ?

Nu stiu daca ma turbina KKK sau Garret; difera cumva metoda de demontare la cele 2 tipuri ?

Mentionez ca am acces la un garaj cu groapa si pot lucra si pe dedesubt.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu are nici o garnitura acolo, e uzat axul ce jocuri avea axul si cum?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...
MasinaPoporului

@Danyelu gandestete ca turbina ajunge la o temperatura mult mai mare decat cea provocata de tine cu lampa de gaz. Nu ai afectat nimic de pe acolo.

@Remus66 La motorul tau se da cu tot cu galeria de evacuare. Altfel nu ai cum sa separi corpul turbinei de galeria de evacuare. Referitor la galeria de admisie teoretic se poate scoate si pe dedesupt fara sa scoti galeria de admisie dar s-ar putea sa te incurce o planetara si trebuie sa o dai si pe ea jos. Cred ca Cipos e cel mai in masura sa iti raspunda. Eu pana acum toate turbinele le-am scos pe deasupra. Cel mai bine dai si galeria de admisie si o cureti. Se scoate destul de usor(are 6 cu cap de imbus).

Modificat de MasinaPoporului
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...

Salut fratzilor!!!!As vrea sa ma sfatuitzi intr-un fel si pe mine caci am un passat din 2001 130CP 1.9TDI 220000km si de vreo 3 luni cand plec la munca dimineatza pintra-IV-a la 2600 sau 2800 sau a-V-a... imi scade din putere nu se mai accelereaza si daca ii iau contactu si il pun din nou nu mai are nimik k si cum nu sar fii intamplat nimik. Azi am fost la un mecanic cu el si i-am zis ce mi se intampla si a zis ca trebuie curatzat sau schimbat turbo dar mai bine schimbac caci daca mi-l curatza nu imi garanteazaca ca o sa functioneze mult timp...poate sa ma tzina 1 luna. 2.....sau 5 ani.Acum e diferentza de pretz ..curatzat:400

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

400 EURO curatat?????????????????

cu 400 EURO schimbi tot interioru turbinei

eventual 400 lei pentru curatat mai merge

toate cele bune

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

batarflayomida, cu 400 de euro cel mai probabil iti iei turbina noua. Vorbeste cu Cipos

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@batarflayomida La preturile care e vehiculezi vino in Bucuresti la cipos si pana termina treaba mergi si la un spa si la masaj erotic eventual si tot mai ramai cu destui bani.

Gasesti baieti priceputi si pe la tine acolo de exemplu MasinaPoporului.

Modificat de divinewind
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

iti recomand sa iei legatura cu Iulian si Radu (masinapoporului si radural). Personal am curatat turbo asta vara la ei; am fost si inca sunt super multumit de rezultat si de pretul platit pentru operatiune. In plus, am mai recomandat catorva prieteni care, de asemenea, nu au avut niciun fel de probleme :icon_thumright:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 4 weeks later...

cine stie sa regleze turbine??? imi baga prea mult si ma da in nas

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Geometria poate fi blocata , fa un log sa fi sigur de ceea ce spui si dc e tot asa poti verifica cum lucreaza vanele , desfaci actuatorul si misti cu mana de ghidajul de la vane, ele trebuie sa lucreze usor si sa nu se blocheze, dc se blocheaza sau sunt blocate trebuie curatata.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

turbina a fost curatata in noiembrie 2010 ..si tot asa facea si inainte.....am facut un log in mers si baga prea mult....persoana care a desfacut turbina a spus ca el nu a umblat la regaj ..

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Se poate ca problema sa fie de la actuator, daca e gripat degeaba cureti turbo. El tine deschis cand ar trbeui sa fie inchis si invers, in sensul ca are cursa mai scurta.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

verifica actuatorul sa lucreze normal si dc este bine schimba supapa n75

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

clapeta de la actuator lucreaza foarte usor....si supapa n75 nu cred ca are rost sa o schimb daca nu mi`a dat nici o eroare cand am pus VAG COM versiunea 10.6

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Atunci care e explicatia? zi tu problema

La pasatul meu din 2001 automat cand a cazut supapa nu a dat nici o eroare pe vag cat nici pe vas, dar de tras nu mai tragea deloc nici in turatii mici si nici in turatii mari

Cred ca u e un efort prea mare sa iei unul imprumut de la cineva cateva ore sa vezi ce si cum

Bafta

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Va salut pe toti,va felicit pentru interesul si contributia voastra pe forum...MULTI OAMENI ATI AJUTAT PRIN DISCUTIILE VOASTRE.

Ma numesc Flavius, din Alba Iulia, sunt la inceput pe forum, dar am citit tot ce se putea citi despre LIMP MODE/TURBINA.

Posed un Audi A4 B6 1,9 tdi pd, motor AWX, an 2002 si am urm

simptome:

1. masina merge OK, trage bine pana ia limp mode la 110-120 km/h.

De 1 luna a inceput sa ia limp mode, mai rar la inceput, acum aproape de fiecare data cand ajung la 120 km/h aprox. Bineinteles ca daca opresc motorul in mers sau stationare si il repornesc totul e ok.

2. se aude un zgomot ciudat/harsait la decelerare, cand schimb viteza si accelerare in plaja de turatii 1500-2000 mai putin. Se aude si pe loc, la decelerare, dupa ce o turez pe loc, dar e mai slab zgomotul.

3. fum alb scoate destul de putin (normal, cred), consum de ulei NU AM,700-800 GRAME intRE schimburi, e normal zic eu. Fum negru sau albastru NU AM.

Am studiat forumul de la A la Z....

-am verificat DEBITMETRUL - OK, am scos mufa si merge mult mai rau, deci e OK

-la INTERCOOLER nu e nici urma de ulei, nu e sarit niciun colier

-furtune sparte, crapate, coliere slabite pe tubulatura de vacuum n-am vazut

-EGR cred ca e OK, e putin ulei, dar e normal din ce am citit

-TIJA DE LA ACTUATOR functioneaza, se misca mai greu cand e motorul oprit, dar se misca cam 1 cm. Cand pornesc motorul se ridica la maxim sus, pe masura ce accelerez, coboara catre turbina progresiv, fara sa agate, cand las acceleratia iar urca. Cred ca asa e normal. Am scos furtunul ce intra in actuator dinspre valva N75 cu motorul pornit la relanti si am vazut ca este vacuum si il mentine vacuumul.

CE NU STIU SA VERIFIC ESTE VALVA N75

Ar mai ramane aceasta valva si Geometria Turbinei, axul acesteia nu l-am verificat.

Marea mea doleanta este sa ma ajutati cu pareri cam care ar putea fi cauza, sa imi recomandati un forumist bun din zona ALBA IULIEI care sa-mi faca un log in mers si un service sau cineva serios in vederea demontarii/curatirii turbinei, refacerea planeitatii daca in urma logului se constata ca e necesara curatarea turbinei sau altceva (N75, etc)

PS: Am citit mult posturile lui CIPOS, mi-am dat seama ca e un baiat super profesionist si super de treaba, toata lumea il recomanda dar e in BUCURESTI. Oare in zona ALBA nu este vreun CIPOS? Multumesc mult si va rog sa ma ajutati.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!