Jump to content

intrebare motor 1200


lemn
 Share

Postare recomandată

Salut.

Am si eu o intrebare. Cat de fiabil este un motor de 1200, adica cat timp trebuie sa stai cu capul in motor ca sa-ti mearga bine?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

in primul rand s-au produs asa de multe broscute (cea mai vanduta din lume, daca tin io minte peste 21 mil), cu motoare de capacitati diverse... cred ca acest tip de motor este cel mai rezistent si fiabil din lume

in al doilea rand, nu stai deloc cu capul in motor, ca nu ai loc... poate sa-ti bagi mana sau piciorul...

in al treilea rand, orice motor trebuie desfacut, constatate piesele "neconforme", schimbate/adaptate, reasamblat motorul...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Stai Niqule....seamana a intrebare de om care habar n-are....poate a gasit un 1200 de vanzare si vrea sa stie daca merita

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Bai mie intrebarea mi se pare chiar de bun simtz... adica omu' vrea sa shtie dinainte in ce se baga. Parerea mea e: daca nu scoate fum, nu bate, nu se incinge, are putere, nu are joc axial, se poate presupune ca e intr-o stare bunicica si ca nu va pune probleme in viitorul apropiat.... Fiabilitatea acestor motoare e destul de buna, dar daca motorul e deja "halit", cam mananca bani..... Considerabil mai multzi decat unul de Dacie, sa zicem.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

in functie de starea de uzura a motorului si de posibilitatile proprietarului anterior, reparatia unui asemenea agregat variaza de la o simpla segmentare si pana la rectificarea arborelui, borstangarea carterului, instalarea de cuzineti noi in cota de reparatie (palier, biela, axa came- de regula cota standard), rectificarea ghidurilor si supapelor din cele doua chiulase, schimbarea garniturilor, a simeringului, a setului motor, sau chiar poti lua decizia ca motorul respectiv, datorita uzurilor mult prea mari nu jusitifica banii bagati in el fata de ce ofera ca performanta (cu exceptia cazurilor in care datorita vechimii si originalitatii masinii e bine sa pastrezi motorul ei original pentru a nu-i scadea valoarea) si se impune o inlocuire cu un model mai nou sau mai mare ca cilindree...

dau un exemplu (din memorie) despre cat a costat reparatia motorului meu de 1200 in decursul anului 2001-2002

- cuzineti (800.000 + 300.000 + 350.000)

- simering (200.000)

- garnituri (350.000)

- segmenti (300.000) - confectionati pe uzura pistoanelor;

- majorat gaura bolt pistoane + bolturi majorate + bucse biela - 700.000

- borstanguit carter - 1.000.000

- elemente aprindere - peste 1.000.000 (fise, bujii, capac, rotor, platina, condensator)

- manopera generala motor - 3.000.000

si altele, mai mult sau mai putin marunte

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Exact. Depinde de motor si de starea lui. Poa' sa fie un 1200 brici si sa te coste doar sa schimbi uleiul, sau un 1600 brici si sa coste la fel ....sau pe dos

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut.

Multumesc pentru raspunsuri. Eu intradevar nu ma prea pricep,

sau mai bine zis nu ma pricep la motoare si tot ce stiu se

rezuma la ce am citit pe forum si pe site-urile voastre. Idea e

ca ma gandeam serios sa-mi cumpar o broscuta. Bineinteles ca toti

prietenii mei imi zic ca o sa am numai probleme, ca o sa stau cu

ea numai in servis etc. Si acuma incerc sa ma documentez, sa nu iau

teapa. M-am gandit ca motorul e cel mai important (cu o pata de rugina

mai merge, pana o repari, dar cu un motor stricat...) si de acea va

cer si eu sfatul, cum sa imi dau seama daca un motor e in stare buna

de functionare sau nu (in particular un motor de 1200cc (din cauza consumului,

intentionez sa folosesc masina destul de des).

Cu cat explicati mai simplu, cu atat mai bine.Si scuze ca va bazai cu

intrebari de genul asta.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

daca ai gasit una anume :) ...trebuie sa verifici concordanta datelor din acte cu ce ai pe masina, sa verifici si corespondenta serilor cu datele fabricii... si recomandat e sa aiba carte de identitate + numere noi :ok:

ideal sa ai langa tine un broscar :)

M-am gandit ca motorul e cel mai important (cu o pata de rugina

mai merge, pana o repari, dar cu un motor stricat...) si de acea va

cer si eu sfatul, cum sa imi dau seama daca un motor e in stare buna

de functionare sau nu (in particular un motor de 1200cc (din cauza consumului, intentionez sa folosesc masina destul de des).

trebuie sa faci niste ture cu masina :ok: , sa asculti zgomotele :shock: , sa vezi daca se supraincinge :) ... daca pare in regula.. te apuci sa desfaci motorul...bla bla.... consum mic.. mai greu... da' se poate ajunge la un 9-10l/100km in oras... :)

oricum trebuie vazute si suspensiile :) ... tablaria e cea mai simpla treaba de rezolvat :)

Cu cat explicati mai simplu, cu atat mai bine

cu cat sunt mai detaliate intrebarile cu atat e mai usor de explicat :salut:

PS: bun venit pe forum :salut: si speram ca devii broscar :ok:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

M-am gandit ca motorul e cel mai important (cu o pata de rugina

mai merge, pana o repari, dar cu un motor stricat...)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pian una alta, Bun venit !!! Si sa ne creasca rindurile !!!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

... si , daca stau sa ma gindesc mai bine ... sunt lucruri d care nu poti sa-ti dai seama, decit cind o desfaci ... Ni consumul de combustibil di ulei (mai ales) nu e relevant pe moment. De asta iti dai seama in timp. Apoi ma e si volant (poate sa aiba dintii dusi) ... si multe chestii. Nu vreau sa te sperii !!! Cel mai bine e sa ai un broscar, cind o cumperi, si sa fi hotarit, mai ales, sa investesti in primul rind suflet, in ea.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

coane tipatescule, moncher, da stiu ca combati bine, bibicule!

stiti vorba ceea "si curva si fata mare nu se poate :salut: " :) asa ca e normal ca anumite "vicii ascunse" (asa se cheama ele dpdv juridic) sa iti scape in mod obiectiv, ca doar nu ai ochiu lu Supermanu... si in fond cumperi pe riscul tau, o masina la mana a doua, fara garantie...

as putea adauga si eu ceva : mai bine o coaja tapana si un motor dus decat o coaja "coapta" si ceva motor pe ea (ca motor tut oricum nu vei vedea), asa repari doar o chestie majora, nu doua...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

in particular un motor de 1200cc (din cauza consumului,
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

asta ar fi o treaba: "stiti, vi-o cumpar daca ma lasati sa va desfac motorul in bucati si daca se prezinta ok si se mai poate repara, o iau!"

Cute...BUT WROOOONG!!!

"... dar platiti si manopera ca v-am desfacut motoru' " :ok:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Da, ziceam si eu si ma gindeam la problemele care le-am avut. Asa e cu masinutele astea ...

... exista vreo procedura standard sa verifici sumar motorul atunci cind o cumperi ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

prima e trasul de fulie spre tine (cu masina scoasa din viteza, evident) pentru a vedea cum se prezinta jocul axial

a doua - uitatul pe sub motor si identificat zonele de "hemoragie"

a treia - scos bujiile si identificat optic cum au lucrat

pe urma - rulat la relanti si in sarcina, vazut ce fum scoate, zgomote anormale (rateuri, batai etc)

daca ai si niscaiva scule, poti sa ii masori si compresia pe fiecare cilindru (compresmetru), avansul, unghiul dwell (asa vezi cat de dereglat mergea)

etc. etc.

pana la urma proprietarul te va lua la goana ca ii strici "deal-ul"... :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

prima e trasul de fulie spre tine (cu masina scoasa din viteza, evident) pentru a vedea cum se prezinta jocul axial

a doua - uitatul pe sub motor si identificat zonele de "hemoragie"

a treia - scos bujiile si identificat optic cum au lucrat

pe urma - rulat la relanti si in sarcina, vazut ce fum scoate, zgomote anormale (rateuri, batai etc)

daca ai si niscaiva scule, poti sa ii masori si compresia pe fiecare cilindru (compresmetru), avansul, unghiul dwell (asa vezi cat de dereglat mergea)

etc. etc.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

daca ai si niscaiva scule, poti sa ii masori si compresia pe fiecare cilindru (compresmetru), avansul, unghiul dwell (asa vezi cat de dereglat mergea)

etc. etc.

... si eventual verifici si unghiul la roti ! :) :) :) :) :) :) :salut: :salut: :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

radule, ridica-te...uite-te un pic in spate...asa... vezi piciorul meu care vine vertiginos spre dosul tau? :salut: acum ia loc... multumesc :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Acum, lasand gluma la o parte, e un joc de ruleta cumparatul oricarei masini vechi, indiferent ca are 2 sau 40 ani. Tot ce a zis Mike, sau altcineva inainte, sunt motive de negociere a pretului, nu de a nu cumpara o masina. Pentru mine doar manareala de acte sau serii e un motiv serios pentru a nu cumpara o masina. Restul e rezolvabil.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

:ok: :) 8)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Multumesc mult pentru sfaturi. Inca nu am pus ochiul pe nimic concret, dar caut in continuare. Daca cineva vede ceva ineteresant sa nu ezite sa dea un semn (dau o bere). :)

Thanks.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Este una pe autovit, albastra din 68, cere 1200 E, cica are amortizoare noi,saboti noi, este pe alternator, tinichigeria facuta parca acum 2 ani, disc de ambreiaj schimbat, dar este de vanzare cam de mult timp

succes la cautari.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!