Jump to content

Electroventilatoare - detalii privind functionarea si verificarea lor


eugen_ok
 Share

Postare recomandată

Pai Cosmin a zis ca a facut strap in mufa termocuplei, cea cu 3 pini langa ventilator, adica cea de pe radiator, si ventilatoare merg pe ambele trepte, deci ele sunt ok plus si modulul de relee J293 pare a fi ok. Eu zic sa verifice totusi si presiunea in instalatie fiindca din cate stiu toate modulele J293 sunt legate si la senzorul de presiune G65, deci si al lui, si nu vad de ce la compresoarele cu ambreiaj ar lucra ventilatoarele de nebune daca freonul nu are presiune, adica e rece.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

cosminbrejea

ventilatoarele mergeau intotdeauna pe treapta 1 cand cuplam clima. o sa incerc weekendul asta sa verific releul conform procedurii de am gasit o aici

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

marius1982.11

Asta ce spui tu e valabil la cele cu electrovalva, la cele cu ambreiaj pleaca ventilatoarele odata cu cuplarea AC.

nu prea pleaca deodata cu pornirea climei, merg asa cum a spus Sergiu.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Te contrazic aici, si pe tine si pe el. LA cele cu ambreiaj, cum este G4, pleaca la cuplarea AC, chiar daca tu scoti mufa de la compresor si acesta nu functioneaza, deci nu are treaba cu cresterea presiunii. la cele cu electrovalva, este corect modul de functionare descris de Sergiu.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

marius1982.11

Eu am cu ambreiaj. o fi ceva special al a mea? chiar aseara am folosit clima. Nu pornesc, decat dupa vreo 30s, apoi se opresc, si tot asa, erau 21 de grade afara.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

cosminbrejea

deci ar putea fi de vina releul de sub baterie? 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu am cu ambreiaj. o fi ceva special al a mea? chiar aseara am folosit clima. Nu pornesc, decat dupa vreo 30s, apoi se opresc, si tot asa, erau 21 de grade afara.

DA ai o defectiune.

Cumva pornesc direct pe treapa 2? si nu pe tr 1?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

marius1982.11

Nu stiu pe care treapta pornesc, nu se invart prea tare oricum si pornesc ambele deodata.

Asa a fost de cand am masina, de aceea ma gandesc ca e normal sa fie asa. Nu am avut nicio problema cu clima, doar ceva huruit la relanti la motorasul din habitaclu (cred, ca inca nu i-am dat de cap).

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Scoate mufa de la termoculpa, fa strap intre pini si vezi daca merg fara contact. daca nu pornesc, oricum ai face strap intre cei 3 pini, atunci ai treapta 1 defecta la ambele sau o siguranta de pe baterie arsa.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

nu mai stiu ce sa ii fac. daca fac strap intre pini merge treapta 1 fara contact. dar cand pornesc clima nu merge. am masurat releul ala si pare ok. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

PAre sau este OK?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 6 months later...

daca ma poate ajuta si pe mine cineva, la un golf 4  1.6 benzina akl . Am o prolema ciudata ,dupa ce parcurg distante relativ scurte in oras ,dupa ce opresc contactul ,ventilatorul radiatorului continua sa mearga  chiar si zece minute nu se opreste decat daca scot siguranta ventilatorului de pe tabloul de sigurante de pe baterie,dar in acest timp cat ventilatorul merge nu mai am deloc curent la masina ca si cum ceva ar fi in scurt, dupa ce scot siguranta si ventilatorul se opreste am iarasi curent , pe tester iese mereu alte erori banuiesc ca di cauza socului de curent erori diferite ,poate fi termocupla ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

da, poate sa fie si de la termocupla - scoate-i mufa si vezi daca se opresc.

 

daca da si daca temperatura motorului este ok, nu este mai mare decat temperatura normala de functionare, atunci schimba termocupla.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 7 months later...

Salutare baieti,

As vrea sa stiu unde este situata siguranta pentru treapta 1 a electroventilatoarelor.

Ale mele nu pornesc decat direct pe treapta 2. 

Tin sa mentionez ca am schimbat releul de sub baterie situat pe lonjeron si un bulb de temperatura situat undeva intre baterie si motor.

Merci.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...
Ascunseanu Marin
On 8/13/2016 at 9:54 AM, razvicul said:

Salutare baieti,

As vrea sa stiu unde este situata siguranta pentru treapta 1 a electroventilatoarelor.

Ale mele nu pornesc decat direct pe treapta 2. 

Tin sa mentionez ca am schimbat releul de sub baterie situat pe lonjeron si un bulb de temperatura situat undeva intre baterie si motor.

Merci.

siguranta pentru tr 1 este in interiorul motorasului electroventilatorului in zona carbunilor

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Siguranta se afla in acel tablou de pe baterie,este o sigutanta de tabla,in interiorul motorasului de afla o rezistenta pt trapta 1.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...

salut

revin cu intrebarea...unde este siguranta pt trepta 1 la electrobventilatorul mare...???

mi s a spus la service ca il porneste direct pe treapta 2....si ca nu merge pe treapta 1. Mi a spus ca trebuie schimbat ,

poate este de la altceva problema, nu vreau sa dau 350 ron asa...sa il schimp si poate este de la o siguranta

poate sa fie si de la altceva daca nu pleaca pe treapta 1??? sau trebuie schimbat ??

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

si faca siguratnta este ok?? si nu porneste pe treapta 1 ventilatorul mare

de la ce mai poate sa fie?

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Buna ziua,

La masina mea, Golf 4, 1.6 16v, 2002, motor BCB, am urmatoarea problema:

- imediat ce pun cheia in contact (in pozitia in care se aprind senzorii de bord), ambele electroventilatoare pornesc la turatie maxima. Pe tester nu a dat si nu da nici un fel de eroare

Am inlocuit releul de comanda al electroventilatoarelor, si sonda de temperatura a apei, insa fara succes.

Ceva idei ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

verifica alimentarile releului, masa si semnalele ce le primeste. Problema ta nu se rezolva cu testerul.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

Buna baieti am si eu un Golf 4 Alh si mi se arde siguranta din tabloul de siguranta de pe acumlator siguranta nr 1 de pe poza de 50 A

Cind se arde siguranta totul functioneaza nu observ ca numai functioneaza ceva

Ma puteti ajuta si pe mine care ar fi problema

15218276_1042660675855925_391780370_n.jpg

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 weeks later...

Revin cu solutia: cu ajutorul lui Al Bundy, am rezolvat problema ventilatoarelor.

Era o defectiune  a releului de comanda a ventilatoarelor, dar care se manifesta intermitent - uneori mergea perfect, alteori nu. Mi-a ars 2 sigurante releul respectiv pana i-am gasit problema. Am schimbat cu un produs ieftin dar nou, fabricant "Topran", 1 an garantie, 200 lei. Am schimbat cu ajutorul lui Cristi si 2 mufe (una sparta, alta crapata).

Acum electroventilatoarele functioneaza corect, atat pe t1 cat si pe t2.

Numai bine,

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!