Jump to content

Electroventilatoare - detalii privind functionarea si verificarea lor


eugen_ok
 Share

Postare recomandată

mie mi-a fiert de 2 ori 130 grade si becul rosu aprins.Mergeau ventilatoarele la maxim,dar ce sa raceasca daca nu intra apa in motor??ma costat toata distractia 380 lei=1 termostat af,6 litri de antigel g12+,flansa termostat om,termostat om,in conditiile in care lucrez in domeniu si stiam ca sa schimba si flansa :blah_: .Incearca sa iti iei pe original termostatul si o sa te coste in jur de 100lei.Mai intai fa proba cu termostatul scos,dar ai grija ca nu o sa iti porneasca ventilatoarele pt ca nu o sa iti creasca apa mai mult de 85-90 grade.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

incercati sa folositi mult frana de motor, se raceste mai eficient motorul :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 months later...

Buna seara am tot citit pe aici de probleme cu elctroventilatoarele astea ale golfului si nu prea stiu ce sa mai cred ...am un golf 4 , 1.6 16 valve edition 2001 ......acum cateva zile m-a lasat electroventilatorul de la radiator ....era inert nu mai pornea nici cu clima nici cu nimic ...temp a a ajuns pe la 120 in seara cu pricina...a doua zi ...cu ,clima pornita ....am ajuns intr-un final la service ..mentionez ca imi mergea doar ventilatorul de clima....dupa mai multe incercari ..am constat ca nu mai merge ....mecanicul l-a pus pe direct si tot nu a mers ..am decis sa il schimb .... afacere 400 de ron ..l-am schimbat cu unul ....am mers sa iau masina de la service ..merge ventilatorul de la radiator fara prob.....(fara clima pornita ) fiind mai frig afara am dat drumul la caldura in drum spre casa ...la un mom dat am inchis-o ...motorul iar s-a incalzit pe la 100 - 110 imi arata in comp de bord...am tras pe dreapta ..am pornit clima si mergea .numai atunci cand pornesc clima porneste si ventilatorul de la radiator..l-am sunat repede pe mecanic ...m-am intors la service ...si acum mi-a zis ca e de la releu mai precis de la nu stiu ce sonda parca care nu declanseaza electroventilatorul la temp corecta ...fratilor ajutati-ma cu un sfat macar daca tot dau atatia bani sa si mearga asta-i tot ce imi doresc ..va multumesc si astept parerile voastre aici pe forum

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Termocupla banuiesc ca a zis....poate sa fie de vina.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Termocupla nu trece prin releu, decat pentru treapta 2, asa ca nu pot fi ambele defecte. Fa testukl de verificare al ventilatoarelor cu strap in termocupla, si verifica sigurantekle de pe baterie daca nu merg ambele ventilatoare. Pe treapta 1 trebuie sa mearga fara contact pus. daca pleaca ventilatoarele cand faci strap in termocupla, atunci termocupla e vinovata.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

maine dimineata merg iar la service..sa vad care e problema ...promit ca revin cu info referitor la prob si solutionarea acesteia ...va multumesc oricum mult pentru sfaturile prompte si pertinente sa aveti o seara buna

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

revin cu vesti bune ..se pare ca de la termostat era prob ...mai precis era crapat tot....a costat si asta dar nah bine macar ca acum avem racire ...salutare tuturor numai bine....si va multumesc pentru sfaturi o seara cat mai buna

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 6 months later...

Salut colegi forumisti,

Va expun si eu problema mea...poate ma ajutati cu o parere.

De ceva timp nu-mi mai functioneaza AC. Apas butonelul din bord...se aprinde beculetul de pe el...dar nu se intampla nimic. Primul gand a fost ca mi s-a dus compresorul... Apoi am mai citit aici pe forum...si hai sa ma apuc sa verific si eu electroventilatoarele. Ce am descoperit in urma verificarii: cu strap la termocupla...pe oricare din pozitii...nu-mi pleaca deloc ventilatoarele. Intrebare: sa fie de vina atunci fun controlerul de sub baterie?! Am inteles de aici ca tot el ar comanda si AC, nu?! Sau am inteles gresit :) ?!

A...si sa nu uit...informatie importanta....pana acum...chiar si cand a fost cald afara...nu am avut probleme sa-mi creasca temperatura...acul de la indicator sta agatat la 90 grade.

Ceva idei colegi...ca vine caldura...si e grava situatia fara AC :(

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

PE treapta 2 trebuia sa ai contactul pus sa plece ventilatoarele.

fa test direct pentru ventilatoare, le alimentezi de pe baterie si vezi daca merg ambele trepte.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut Cristi,

Astazi am reusit sa fac testul pentru ventilatoare...ca a tot plouat zilele astea...:(

Le-am legat direct la baterie cum ai spus....si merg ambele ventilatoare...pe ambele trepte.

Asa ca problema nu este de la ele se pare...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Siguranta de la ele e OK ?

.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

MERCI CRISTI!!!!

Stiam ca ma pot baza pe indicatiile tale (am fost la tine...te stiu si ca om...asa ca nu vorbesc in van)!! :icon_thumleft:

Verificasem sigurantele si inainte...electric vorbesc. Nu erau intrerupte...si nici acum nu sunt.

DAR....zic...hai sa incerc sa le scot pe toate din soclul lor...sa ma uit si la piciorusele lor! Si....STUPOARE....cum te uiti din fata masinii la baterie...siguranta ultima din stanga (parca aceasta este raspunzatoare de AC) facea contact imperfect la unul din picioruse...drept urmare...se si vede in soclu ca la acel piciorus s-a cam topit plasticul. Am miscat de ea...am pornit aerul...si merge...dar face contact imperfect...se vede si se si aude ca ventilatoare au intreruperi!!

Asa ca...am descoperit vinovatul pentru nefunctionarea AC.

Cat de curand va trebui sa schimb acea piesa (am vazut ca are codul 1J0 937 550 - battery fuse box terminal).

Asa ca aviz amatorilor care au probleme la electroventilatoare sau nu le mai merge AC: verificati sigurantele de pe baterie...nu numai din punct de vedere electric...ci si al contactului la nivelul picioruselor.

Din cauza unui amarat de contact imperfect se puteau duce electroventilatoarele....care stim toti cat costa!!!

Multumesc inca odata celor care "au inventat" acest forum....si colegilor care, fara sa aibe nimic de castigat, ne ofera informatii corecte si valoroase...care ne scutesc de bani aruncati aiurea pe la diferiti mecanici...care mai de care mai "priceputi"!!

:salut:

Modificat de adimar
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

F l o r i n

Ca idee - e destul de scump, blocul de sigurante de pe baterie - OEM.

Acolo se strica foarte multe blocuri, datorita consumului mare de curent si contactului imperfect.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu e chiar asa scump, dar din cauza lui risti un incendiu la bord.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

F l o r i n

Sigur ca da. Undeva la 250 lei...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...

Pana la urma a resit sa desfaca cineva ventilatorul mare de pe G5 ?

Imi puteti da niste sfaturi cum sa il desfac?

De unde pot sa procur carbuni?(banuiesc ca sunt dusi).

merci.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

marius1982.11

vezi ca aici se vorbeste de G4 :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 9 months later...

Salutare, va rog mult sa ma ajutati si pe mine cu un sfat, o parere, o opinie. Am citit pe tot internetul inclusiv forumul acesta pana la capat, si nu am gasit ceva asemanator la problemuta mea. Posed o Skoda Octavia 1, 1.9 tdi 90 CP, cu climatronic. Acum aproximativ 1 an, ventilatorul mare pentru lichidul de racire sa descentrat, atingea foarte putin difuzorul de aer de la radiator. Lam dat jos, si constat ca bucsa din spatele motorului era foarte uzata, si asftel rotorul avea joc maricel. Am facut la strung alta bucsa, am pus ventilatorul direct pe baterie pentru al verifica, si mergea perfect ambele trepte de viteza. Lam montat pe masina, am turat motorul 15 minute, si surpriza, ventilatorul mare nu a pornit, decat cel mic de aer condionat. Am zis asta e, oricum apa nu a depasit 90 grade nici cand am facut Trasfagarasanul. Bun, acuma sa contnui cu problema mea: niste pareri de la alte persoane banuiau ca ar fi releul, si ar fi trebuit verificat, decat ca acum 3 zile cand ridic capota pentru verificari saptamanale, constat ca ventilatorul statea intro parte, dau sa il rotesc si mergea foarte greu. Il demontez, desfac capacul din spate al motorasului, si surpriza mare mare mare: absolut totul in el era ars, cu tot cu litele de pe rotor, plastic si ce mai era inauntru. bucsele din fata si din spate ale motorului sunt intregi, rotorul are axul descentrat, iar firul cu mufa este neatins, nici o urma de topire. Am luat 3 fire cu un bec de la stop de frana si am facut urmatoarele pentru a scoate din calcul releul: primul fir lam bagat in corespondentul masa de la masina, al doilea si al treilea leam bagat in celelalte 2 gauri libere, echivalentul la treapta 1 si 2 al ventilatorului. Am tinut motorul turat destul astfel incat cu clima oprita a inceput sa mearga ventilatorul mic, atunci am conectat pe rand: masa + bec + primul fir din mufa mama, se aprindea. Apoi masa + bec + al doilea fir din mufa mama, becul se aprindea. in momentul cand ventilatorul mic sa oprit, si becul sa stins de pe ambele pozitii. In speranta ca ati inteles exact ce am descris eu aici, intrebarea finala: ESTE NORMAL CA IN MOMENTUL IN CARE VENTILATORUL MIC MERGE PENTRU A RACI LICHIDUL DE RACIRE, SA MEARGA SIMULTAN AMBELE TREPTE DE VITEZA LA VENTILATORUL MARE? Banuiala mea de necunoscator, este ca releul, comanda ambele trepte in acelasi timp, si posibil daia sa se fi ars ventilatorul, as vrea sa deslusesc aceasta problema, din teama de a cumpara un electroventilator nou si sa patesc la fel. Va multumesc pentru momentul de rabdare in citirea mini romanului meu, si astept raspunsuri de la dvs. Numai bine

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

ventilatorukl mic este de asemenea cu 2 trepte?

functioneaza pe ambele?

postul in care se explica cum verifici l-ai citit?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

ventilatorul mic este de asemenea cu 2 trepte de viteza, verificate, merg ambele. Am scos din calcul releul cu testul meu, dar nu sunt sigur daca ar trebuii sa mearga ambele faze in acelasi timp la ventilatorul mare. Multumesc anticipat

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

NU trebuie sa mearga ambele trepte odata. Chiar si in blocurile de masura de pe clima cu VCDS se vede ca la cuoplarea tr 2 se decupleaza tr 1.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 6 months later...

Azi am demontat mufa de la ventilatorul mare golf 4 pd si am alimetato la baterie sa vad daca merge doar pe doi pini daca este alimenta porneste ventilatorul, unul pare mort , mufa de la termocupla nu am reusit sa o scot, e intepenita . Am o intrebare daca e arsa prima treapta de vitaza la electroventilator si motorul se supraicalzeste trece pe treapta a doua ?

Modificat de liviuplaton
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Da, trece pe treapta 2 daca motorul continua sa se incalzeasca.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 4 months later...

Salutare! As dori o parere daca se poate. Am un Golf 5 1.9 TDI 105CP 2005 si am o "mica" problema. Acum cateva zile cand am facut un drum spre Bucuresti am observat ca in trafic, bara  la bara, mi-a crescut temperatura la motor la aproape 110grade. Am tras pe dreapta, am deschis capota si am observat ca nu cuplase nici un ventilator. Am facut proba si cu AC pornit la maxim pe 17grade si nu pleaca nici un ventilator. Am verificat absolut toate sigurantele posibile, toate sunt ok. Precizez ca pana a ajunge in bucuresti nu am avut probleme cu temperatura, avand ventilatie naturala in mers. Nu cred ca ar fi o problema cu termostatul deoarece daca acesta nu ar fi functionat imi crestea temperatura imediat, iar daca ar fi ramas pe deschis mi-ar fi crescut foarte greu apa mai ales ca am luat-o la sfarsitul lui februarie. Ramane sa verific astazi daca ventilatoarele functioneaza pe cele 2 trepte cu mufa de la termocupla si cu alimentarea ventilatoarelor direct la baterie. Astept pareri si o sa revin cu mesaj dupa ce fac verificarile. Multumesc.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 months later...

Salut. Am si EU o problema cu electroventilatoarele. Am observat ca ele nu fumctionau deloc. Am tinut masina la relanti, am accelerat crezand ca in felul acesta ori vor pornii ventilatoarele ori acu care indica temperatura din bord va indica mai mult de 90 grade.(nici ventilatoarele nu au pornit, dar nici temperatura nu a crescut)

am scos aces mufa cu trei pini, iar cand unesc pinul 1 cu 2 imi merge doar ventilatorul mic, iar cand unesc pinul 2 cu 3 porneste doar ventilatorul mare.

care ar putea problema? Sa fie acel releu de sub baterie defect?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!