Jump to content

Electroventilatoare - detalii privind functionarea si verificarea lor


eugen_ok
 Share

Postare recomandată

am si io o intrebare legat de ventilatoare,cind pornesc clima,imi porneste numai un ventilator cel mic,m-am uitat la siguranta de pe baterie si ie totul ok.am incercat sa bat in el dar nu vrea sa faca nimic.cu mina se invirte deci nu ie blocat.este o siguranta numai pentru el?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

marianu aceasi problema am avuto si eu.Cand pornesti clima trebuie sa porneasca ambele ventilatoare.Dar cand se incalzeste apa pornesc ambele ventilaroare sau tot cel mic?Verificai carbunii la ventilatorul mare.Eu am fost nevoit sa il schimb.Mult succes

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

azi am desfacut ventilatorul cel mare si nu mai are perii.o sa caut sa ii pun perii.noroc ca nu ie altceva la el.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

ar mai putea fi vreo problema de la releul de sub baterie? am facut o proba la mufa termocuplei, cu contactul pus, si au pornit ambele trepte

Atunci releul de sub lonjeron e OK.

Termocupla comanda pornirea ventilatoarelor dar si AC-ul.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

poate e o intrebare stupida , dar incerc , e posibil sa nu cupleze compresorul de ac din cauza ca termocupla e defecta ? ventilatoarele nu le-am vazut niciodata sa functioneze , doar cand am scos mufa de pe termocupla si am facut legatura intre pinii din mufa

Modificat de mese_adi
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Asa cum scrie si mai sus, e posibil.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

mersi mult :icon_thumright:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 9 months later...

Salut ! Am observat ca im scartie ventilatorul mare, daca il rotesc cu mana in sens invers nu scartie. L-am demontat de pe masina dar nu am nici o idee cum il pot desface sau daca se poate unge ceva pe acolo. Masina este Octavia 1 Tdi

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

daca poti scoate elicea,spray degripant la ax si se rezolva..sau putin ulei de motor.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

'NU se poate scoate elicea de pe ax. Solutie: inlocuirea electroventilatorului.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 5 weeks later...

salutare , am si eu o problema cu Aerul Conditionat (climatronic)

problema mea este ca nu mai merge deloc ...nu stiu din ce cauza.

am schimbat filtrele de ulei, motorina, aer, polen si un furtun (care banuiesc ca este de vacum)....

In tot acest timp am lucrat fara baterie pe masina...

M-am prins abia a doua zi ca nu mai merge AC-ul... am verificat toate mufele de pe langa filtre si furtun, toate sigurantele din bord si pare a fi totul OK.

Sigurantele de pe baterie vizual par a fi OK.

Aveti vreo idee? un sfat ce sa mai verific...

Multumesc anticipat,

George

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am rezolvat problema... am schimbat una bucata siguranta pozitionata pe baterie... si este ca nou...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 4 weeks later...

Problema mea se prezinta in felul urmator: cu AC-ul oprit, ventilatoarele nu merg decat pe treapta 1 si, ca urmare, pe caldurile astea apa trece usor de 90 de grade pe bord. Ca sa ajunga inapoi la 90 de grade, trebuie neaparat sa pornesc AC-ul. Mai mult, cu AC-ul pornit ventilatoarele merg si pe treapta 2, insa daca opresc AC-ul nu mai functioneaza decat pe treapta 1. :blink:

Mentionez ca abia am schimbat termostatul si senzorul G62 (de vreo 2 luni). Aveti idee de ce nu functioneaza ventilatoarele pe treapta 2, decat cu AC-ul pornit ? Multumesc.:(

Modificat de Deadly
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Verifica termoswitch-ul de pe radiator.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@Deadly..daca ai schimbat termostatul fara a schimba si carcasa lui,problema ta e posibil sa fie din cauza carcasei.Sunt patit si stiu ce zik.Stiam ca se schimba si carcasa dar nu am facutoo,si mi-a fiert iar apa.Cand ai schimbat termostatul aveai probleme cu el?ti-a fiert apa?Problema consta in faptul ca daca ti-a fiert apa..carcasa termostatului se ovalizeaza nu nu mai permite termostatului sa lucreze corect.Postez poze cu termostatul meu nou care nu a mers nici 60 minute si cu carcasa veche sparta.SCUZE MODERATORILOR DE OFTOPIC DAR POATE SUNT DE AJUTOR INFORMATIILE DATE DE MINE....Pozele;flansa termostat cu o bucatica lipsa in ea,termostat nou mesterit dupa 60 minute,termostatul masinii facut tandari.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Lui ii fierbe apa deoarece nu ii racesc ventilatoarele. Mai verifica si sigurantele de pe baterie.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Aveam probleme cu termostatul cand l-am schimbat, insa la mine nu fierbea apa. Era blocat pe deschis al meu si de aceea l-am schimbat. L-am schimbat cu unul WAHLER, care a venit cu acea carcasa de plastic pe care o vad la tine in poze (daca despre aceea este vorba). :huh:

@hremus, am sa verific termoswitch-ul. Nu se duce mult peste 90 de grade apa. Daca normal este sa stea exact intre cifrele "9" si "0", la mine se duce pe cifra "0". Deci nu creste prea mult, daca m-am facut inteles. Si asta se intampla doar cand este foarte cald afara si doar in oras. La drum intins nu se misca de pe "90". :(

Modificat de Deadly
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

si verifica cu vagcom pe engine, si instruments temperatura, poate e decalibrat acul.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am facut si asta. Imi cer scuze, dar am uitat sa mentionez ca mie imi pornesc ventilatoarele pe treapta 1 la 98-99 de grade si nu la 92 cum ar fi normal, din cate am citit pe acest topic. :blink:

Poate este de ajutor si aceasta informatie. Din moment ce mie nu-mi pleaca pe treapta 2 ventilatoarele, nu prea cred ca este decalibrat acul. Dar am sa verific si asta, ca am Vag-Com. Multumesc. :(

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

atunci e foarte ok daca ai schimbat si flansa termostatului si e bine ca ai scos o eventuala cauza din ecuatie :)

ite cateva date despre sistemul de racire la bora ta;Sistem de răcire

Presiunea sistemului de răcire (presiune de deschidere capac răcitor)

1,40 - 1,60 bar

Termostatul se deschide la temperatura

84

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am fost la masina si am facut iarasi un test. REPET, abia la 98 de grade pleaca treapta 1 la ventilatoare, se raceste apa pana la 95 de grade, dupa care se opresc ventilatoarele. :blink:

Am sa verific mai amanuntit, ca sa vad exact daca de la termoswitch este problema. :(

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Verifica termoswitch-ul de pe radiator. Are 3 pini. Pin 2 e alimentarea cu 12V , pin 1 e treapta I direct catre ventilatoare si pin 3 e trapta II prin relul de sub baterie.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Revin cu noutati. Sper sa nu gresesc, insa se pare ca la mine problemele sunt de la termostat, desi abia l-am schimbat de vreo 2 luni. :blink:

Din cate am inteles, furtunul de la radiator (cel din dreapta sus, cum va uitati din fata masinii) ar trebui sa fie doar cald bine (adica sa poti pune mana pe el), pe cand la mine pur si simplu frige. Am tinut vreo 2 secunde degetele pe el si m-am fript cam nasol. :(

Deci, cred ca termostatul nu deschide complet. Sper ca nu spun vreo prostie, insa daca cumva gresesc va rog sa ma contraziceti. Multumesc. :)

Modificat de Deadly
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

deci am avut dreptate.. ;) Scoate termostatul si mergi 1..2 zile fara el.Vezi daca mai ai probleme.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Da, ai avut dreptate. :icon_thumright:

Am sa-l scot, pana imi cumpar altul, ca sa nu mai am probleme. Totusi, e nasol ca a picat asa de repede.

Am facut un drum sambata prin niste serpentine si dupa ce am terminat de urcat, pur si simplu am vazut cum trece apa de 90 de grade. Insa de data asta a fost mai nasol, ca a trecut mai mult decat de obicei. Cand am vazut ca se apropie de a doua linie dupa 90, am tras pe dreapta si a trebuit sa astept vreo 5 minute (cu AC pornit) ca sa revina inapoi la 90. :vaidecapulmeu:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!