Jump to content

Electroventilatoare - detalii privind functionarea si verificarea lor


eugen_ok
 Share

Postare recomandată

salut am si eu o intrebare la ce temperatura pornesc electroventilatoarele la un golf 4 1.9 tdi de 101 cp

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Aceeasi nelamurire o am si eu ... odata mi s-a dus apa umpic peste 90 si cand am deschis kpota nu pornisera... daca dau drumu la AC pornesc amandoua... cum imi dau seama daca termocupla functioneaza ???

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Acelasi lucru l-am observat si eu, si anume:

si la 8 dimineata la -2 gr si dupa amiaza la 12 grade, cu motorul cald, la 90 gr de mai bine de 15 min, cu clima pornita (manual sau auto) merg ambele ventilatoare (si cel mare de pe racire si cel mic de pe clima), cum dau pe ECON se opresc amandoua :lol: Este normal ?

Modificat de BogdanS
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Da , este normal,

in primele doua cazuri porneste aerul conditionat si automat pornesc ventilatoarele,

pe ECON functioneaza numai aeroterma

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pe ECON o fi functionand doar aeroterma, dar daca motorul era cald si ventilatorul mare (cel de pe racirea antigelului/apei) mergea cand clima era pornita, de ce cand dau pe ECON (si e normal sa se opreasca ventilatorul mic de pe clima) se opreste si cel mare de pe racire ? Ca doar motorul e in continuare cald ... nu ??? :lol: Care e logica ?

LE: stiam ca pe clima e comandat doar ventilatorul mic, cel mare e comandat de temp lichidului de racire... nu asa e? adica daca motorul are nevoie de racire, cel mare se invarte si daca clima e oprita...

Modificat de BogdanS
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

La fel se intampla si la mee... eram la ct ma urc in masina dupa plaja si plec la cineva ... erau 40 grade afara si am dat drumu la AC... au pornit aman2 ventilatoare iar cand am ajuns la medgidia la 40 km si am oprit AC-ul si am deschis kpota ventilatoarele se opreau ... nu am idee care e faza

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

acelasi lucru am observat si eu , dar nu mi-am facut griji. banuiesc ca e normal. O sa ma interesez la un service. :ceuameni:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cred ca cel mai sigur mod de verificare este sa scoateti senzorul si sa-l masurati sa vedeti ce rezistenta va da la diferite temperaturi (temperaturi masurate intr-un vas cu apa cu un termometru in paralel).

Daca vreti sa faceti exeprimentul va dau si valorile rezistentei.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 7 months later...

e normal apa sa stea numai la 90? adica in 400 de km a stat la 90

si putin sub...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

E foarte normal sa stea la 90. Daca nu sta numai acolo trebuie sa verifici daca termocupla functioneaza corect.

Bafta !

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pe ECON o fi functionand doar aeroterma, dar daca motorul era cald si ventilatorul mare (cel de pe racirea antigelului/apei) mergea cand clima era pornita, de ce cand dau pe ECON (si e normal sa se opreasca ventilatorul mic de pe clima) se opreste si cel mare de pe racire ? Ca doar motorul e in continuare cald ... nu ??? :icon_thumright: Care e logica ?

LE: stiam ca pe clima e comandat doar ventilatorul mic, cel mare e comandat de temp lichidului de racire... nu asa e? adica daca motorul are nevoie de racire, cel mare se invarte si daca clima e oprita...

Poate e arsa una din treptele electroventilatorului mare. Asa am patit eu. Aveam prima treapta arsa la ventilator, mergea doar in treapta a 2-a. L-am schimbat si totul a fost ok (aprox. 750 ron).

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Administrator

Functionarea corecta a ventilatoarelor :

- Cu motorul pornit si AC oprit avem :

Termoswitch F18----------------------------V7-----------------------V35

temperatura lichid racire -----------ventilator mare---------ventilator mic

intre 84 si 91 grade C----------------------Off------------------------Off

intre 92 si 97 grade C ------------------turatia 1---------------------turatia 1

intre 98 si 105 grade C -----------------turatia 2---------------------turatia 2

- Cu motorul pornit si AC pornit avem:

Termoswitch F18-------------------------F129 senzor-----------------V7-----------------------V35

temperatura lichid racire -------------- Presiune AC -----------ventilator mare---------ventilator mic

intre 91 si 98 grade C ---------------------------sub 16 bari ------------turatia 1------------------turatia 1

intre 99 si 105 grade C -------------------------sub 16 bari ------------turatia 2 -----------------turatia 1

intre 91 si 98 grade C --------------------------peste 16 bari -----------turatia 1------------------turatia 2

intre 99 si 105 grade C -------------------------peste 16 bari -----------turatia 2------------------turatia 2

Presiunea in instalatia de AC este intre 2 si 32 bari .

Daca presiunea in instalatia de AC este sub 2 bari nu pornesc ventilatoarele si daca presiunea in instalatia de AC depaseste 32 bari , intra protectia si se opreste compresorul .

Termostatul OEM de pe instalatia de racire incepe deschiderea la 80 grade C si este maxim deschis la 105 grade C . Extensia ( deschiderea ) este de aproximativ 7 mm .

Conform specificatiilor , antigelul din instalatie nu trebuie sa depaseasca 60 % .

Verificarea turatiei ventilatoarelor :

- pe radiator , in partea dreapta ( cand priviti din fata masinii ) , undeva aproape de baza este localizat termoswitch-ul F18 . Scoateti mufa din el . Mufa are 3 pini , dispusi in triunghi .

- pentru turatia 1 : Aceasta operatiune ar trebui ( teoretic ) sa fie posibila si cu contactul luat . Faceti punte intre pinul 1 si pinul 2 si ambele ventilatoare ( V7 si V35 ) trebuie sa porneasca in turatia 1 .

- pentru turatia 2 : Pentru turatia a 2-a trebuie neaparat pus contactul . Apoi faceti punte intre pinul 2 si pinul 3 si ambele ventilatoare ( V7 si V35 ) trebuie sa porneasca in turatia 2 .

Aceasta este mufa de la F18 :

post-7729-1189873394_thumb.jpg

LE : In toate documentele si prescriptiile Vw am vazut ca in instalatia de racire se face referire si la o asanumita "After-Run Coolant pump -V51" , localizata undeva langa "oil cooler" . Exista asa ceva ? Daca da , la ce motoare ?

Modificat de aryes13
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ne-a inchis gura dl. Aryes. Bravo, bravo, bine documentat.

On Topic: Am vorbit cu tehnicianul de la mine de la serviciu si intr-adevar exista acea pompa de racire V51 situata langa racirorul de ulei insa nu la toate modelele (exact cum ai presupus) partea proasta este ca nu a stiut sa imi spuna exact la ce modele exista si la care nu. Cred ca revin maine cu detalii de la serviciu.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Administrator

Dupa cate am inteles eu , "After-Run Coolant pump -V51" , si "oil cooler-ul" s-ar parea ca exista la motoarele de la V6 in sus .

Dar nu-s sigur , asa ca de-aia am pus intrebarea ... :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Acum stiu de ce m-am inscris pe forum. Multumesc Aryes13 si sper sa nu am probleme cu ventilatoarele.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salve,

La mine nu porneste in nici un fel ventilatorul mic. Azi la service cand am schimbat filtre si ulei a observat mecanicul.

Este grav? Trebuie schimbat de urgenta cel mic? Sau mai poate astepta....pana fac rost de bani de unul nou?

Cam cat este unul?

Multumesc de raspunsuri.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

cel mic e pentru AC.daca nu ai nevoie de AC poate sa mai astepte.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...
cel mic e pentru AC.daca nu ai nevoie de AC poate sa mai astepte.

Scuze, am scris eu gresit....cel mare din dreptul soferului nu l-am vazut pornit niciodata. Cand motorul e rece si pornesc clima, unii zic ca ar trebui sa porneasca ambele. E corect? La mine cel din dreptul soferului sta oprit....De cand am masina, de un an si ceva....nu mi s-a ridicat niciodata temperatura mai mult de 90, indiferent de temperatura sau forja. Mentionez ca am mers cu clima tot timpul.

Sa fie defect? El e cam plin de praf....spre deosebire de cel de la clima...care e curat:).

Modificat de Danny M.
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Administrator

Indiferent ca e motorul rece sau cald , la pornirea AC ambele ventilatoare trebuie sa functioneze .

Asa e normal si corect .

Daca dai o pagina in urma pe acest topic , o sa vezi si turatiile la care trebuie sa functioneze , alaturi de alte date referitoare la functionarea ventilatoarelor .

Daca unul din ele nu-ti functioneaza , atunci ai o problema .

Intra aici si-ai sa te lamuresti cum sta treaba cu ventilatoarele . :rolleyes:

Modificat de aryes13
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@aryes : spuneai in postul 15 ca daca presiunea in instalatia de AC este sub 2bar atunci nu pornesc ventilatoarele......cred ca te referai numai la ventialatorul mic.....cel de clima, cel mare trebuie sa lucreze daca este cazul ....nu-i asa ? eu stiu ca am o scapare pe undeva prin instalatie, si AC-ul nu imi merge, dar din cate stiu pe ventilatorul mare, la nevoie ma pot baza.....chiar daca nu merge AC-ul....corecteaza-ma daca gresesc

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Administrator

- Cu motorul pornit si AC oprit avem :

Termoswitch F18----------------------------V7-----------------------V35

temperatura lichid racire -----------ventilator mare---------ventilator mic

intre 84 si 91 grade C----------------------Off------------------------Off

intre 92 si 97 grade C ------------------turatia 1---------------------turatia 1

intre 98 si 105 grade C -----------------turatia 2---------------------turatia 2

Dupa cum vezi , nu este nicaieri vreo referire la presiunea din instalatia de AC .

Chestia cu "daca presiunea in instalatia de AC este sub 2 bari nu pornesc ventilatoarele" este valabila cand avem motorul pornit si AC pornit . V7 functioneaza intotdeauna doar pe baza informatiei furnizate de termoswitch-ului F18 asa cum e descris cateva randuri mai sus . V7 functioneaza independent de V35 atata timp cat AC este oprit ( nu functioneaza ) .

Doar atunci cand porneste AC , V7 isi "leaga" functionarea si de V35 , dar chiar si atunci turatiile sale ( 1 sau 2 ) sunt dictate tot de F18 .

Sper sa ma fi facut inteles ... :cheers:

Modificat de aryes13
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

eu mi-am schimbat de curand termocupla, cum pot sa stiu daca acum ventilatoarele vor porni daca temperatura motorului creste mai mult decat trebuie ? se poate testa in vreun fel?(fara VAG-COM) nu am reusit sa incalzesc motoul mai mult de 90 de cand am schimbat termocupla.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Administrator

Termocupla = F18 ?

Asa pe masina montat nu se poate verifica decat (poate) cu VagCom .

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!