Jump to content

T3 - Adaptari specifice


B20JGG
 Share

Postare recomandată

Salutare

Arata super Camperul tau,asa ceva mi-am dorit (altceva gen autorulota Ford,Mercedes e.t.c. sunt de la 10000 euro in sus la second).Ai rezolvat toate problemele de tinichigerie?

Ceva poze cu interiorul poti sa pui?

Nu am mai vazut pe T3 o cocoasa asa mare la camper,am vazut la marfa(nu proveneau din campere,nu aveau geamuri laterale si nici pe cocoasa),iar eu am vazut T3 camper (Westfalia cred ca erau) cu plafon de fibra sau plastic care se ridica in sus pt. aerisire.

Am luat si eu o autosalvare T3 din 1984 cu gindul sa o modific in ceva pt. campare ,dar fara sa-i modific plafonul.

Pe moment am probleme mecanice cu ea,este pe benzina si am luat-o tractata ,chipurile avind doar manta de viteza rupta,dar era si volant sparta in doua,setul ambreiaj care era pus de nou era facut varza dupa vreo 10 km.....in fine asta este si cine stie de ce mai dau??????

Motorul meu este de 1913 benzina ,racit cu apa cutie cu 4 trepte desi a vut cu 5 trepte ,dar se pare ca acolo unde a zacut masina cam un an si ceva ,""la un mecanic"" iau schimbat cutia(pina sa cumpar masina)

Bafta si ne mai tinem la "curent" cu una alta.

GABI NEAGU

Modificat de gabyneagu
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cred ca transporterul ideal este varianta denumita generic 16"syncro, pentru cei ce nu stiu despre ce este vorba, e un T3 produs in serie relativ mica, cred ca in principal pentru armata germana , este syncro,cu diferential blocabil si fata si spate, a fost echipat cu jante de 16" din fabrica , si de asemenea are niste intarituri la structura de rezistenta(ca si cum ar fi avut nevoie?!).

Pe masina asta eu as monta un motor 1,9TDI de 90CP, (exista pe internet documentatie suficienta pentru a face asta), apoi ar avea nevoie de o cutie de viteze modificata sa faca fata noului motor , adica inlocuit R&P actual cu raport de 4.83 cu r&p de la o cutie automata cu raportl de 4.09 sau chiar 3,74.La modificarile astea ar mai fi nevoie de un ambreiaj heavy duty.Apoi as mai adouga o servodirectie(mie sincer imi cam lipseste), si eventual oglinzi electrice si incalzite (disponibile pe ebay dar cam scumpe).Ar mai fi de montat si un aer conditionat dar atunci chiar ca ar fi masina perfecta!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Hai s-o luam pe rand...

Gaby, cu tinichigeria e cam de nota 8.5 pt ca desi a fost luata la bani marunti si facuta toata (m-a costat cu totul aproape 60 mil) a fost facuta cu autogenul si pe alocuri sunt ceva valuri, in plus mai trebuia sa-i dau jos si cocoasa ca are ceva rugina sub cheder in prtea de sus la haion dar se duceau mult prea sus costurile... A facut el ceva reparatii p-acolo dar sunt siugur ca mai e rugina...

Cand l-am luat eram sigur ca e camper original, dupa ce l-am desfacut nu mai sunt asa sigur... dupa cum sunt facute gaurile pentru accesoriile tipice camperelor (cu dalta) nu cred ca a fost camper de la inceput... Ca o particularitate masina a fost adusa in tara pe vremea lui ceasca si a apartinut Cineromu-lui, are si statie de amplificare pe ea cu megafon ca politia... Cel de la care am luat-o sustine ca a fost folosita de Sergiu Nicolaescu dar n-am nici o dovada in acest sens... Motorul a fost refacut la 100 si ceva de mii de Cinerom in Germania, am factura si cert de garantie, a costat (parca) 3000 si ceva de marci...

Despre plafon, si mie mi-a placut la inceput dar acum cred ca e o belea, e f. greu si f. mare, rezulta un tangaj f. pronuntat si o frana aerodinamica f. puternica, daca mai bate si vantul ai pus-o, daca as putea alege as lua cu ochii inchisi una cu acoperis pliabil...

Interiorul e la fel ca orice Westfalia (mai exact Joker) in plus are un boiler de apa calda dar care nu stiu daca functioneaza... Voi face poze la interior cand va fi ceva demn de pozat ca acuma e desfacut totul p-acolo asteapta sa fie refacute... Daca vrei poti ne putem intalni sa o vezi...

Din fericire am gasit un mecanic f. bun care are si o gramada de piese la preturi acceptabile, daca ai nevoie da-mi un mesaj privat cu nr de tel si te pun in legatura cu el...

Evident ca varianta Syncro este ideala iar motorul cu cat este mai puternic cu atat mai bine, una peste alta sunt de acord cu tine Fozy dar oare merita sa bagi atatia bani in ea? Pana acum am ajuns cam la 4000 de e cu ea (inclusiv pretul de achizitie) probabil ca ma mai costa 1000 amenajarea interioara (sunt cam pretentios vreau si dus si wc inauntru)... daca mai fac si ce zici tu ajunge sa coste cat nu face, oricum nu mi-ar da nimeni pe el 4000 E... la 6000 E deja pot sa iau un microbuz ca lumea si cu inca 2-3000 il transform in camper...

Am posibilitatea sa-i pun un motor 1.7 TD (sunt mai rarute dar au fost montate pe busuri) la 1200 E cu tot cu montaj. Stau si ma gandesc daca merita.... Practic eu voi folosi masina asta asta f. putin, l-as schimba doar daca n-ar mai merge motorul meu de a carui fiabilitate sincer ma indoiesc... dar mai vedem... A, si cred ca o sa-i pun servo... Dar deocamdata mi-a expirat ITP-ul si imi trbuie cauciucuri asa ca servo mai asteapta...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Coupe, sint absolut de acord cu tine ca exista o limita la care trebuie sa te opresti la capitolul investitii intr-o masina de categoria asta. Am invatat-o pe pielea mea, am facut investitii serioase in masina mea ,unele sint vizibile, cum ar fi cauciucuri, baterie noua , parbriz nou,altele nu: ambreiaj nou, turbosuflanta noua, etrieri frina noi, iar faptul ca la vanzare am cerut cu 1500 de euro mai mult decit media pe piata o face greu vandabila.

Dar oricum eu vorbeam la modul ipotetic, la noi in tara cred ca sint putine masini syncro, si cu atit mai putine 16".

Referitor la motorizare, daca tot trebuie sa schimbi motorul fa-o cu motorul de golf III , de 1,9TD. Volumul de muna este similar , e usor de facut, poate o sa te coste 2-300 euro in plus dar o sa fii foarte multumit de rezultat. Am avut busuri cu 1.6TD de 70Cp, cu 1,6 D 50CP, 1,9 benzina cu 78CP ,dar nici una nu a fost la fel de buna ca 1,9 TD 75 CP.(pe benzina ar fi fost OK dar consuma 15 la suta, ceea ce era destul de greu de dus)

Motorul de golf III se potriveste la fix in locul motorului original diesel, mai ai de facut niste modificari la evacuare si asta e tot.

Dar iata ca va propun o modificare/adougare destul de spectaculoasa:

Putesti sa mariti puterea motorului TD de pe bus la cca. 80-85 CP, adougind un intercooler.

personal am cumparat de la dezmembrari un intercooler de alfa romeo care a intrat perfect in cutia lampii spate dreapta, i-am montat un ventilator de VW caruia i-am mai scurtat paletii ca sa intre in cutia cu pricina, si am confectionat din tabla galvanizarta niste tuburi care sa faca legatura intre radiator si galeria de admisie si radiator si iesirea din turbo.Ventilatorul l-am comandat cu o sonda de presiune ulei de 0.3 bari, astfel incit la o crestere a presiunii peste 0,3 bari pornea ventilatorul pentru a raci suplimentar intercoolerul.

In documentele pe care le-am gasit pe internet se mai descria o modalitate de a creste presiunea generata de turbina de la valoarea standard de 0,6-0.7 bar la 1 bar, folosind un regulator de presiune pentru a controla wastegate-ul de pe turbo. Mie mi-a fost teama sa fac asta, dar am crescut presiuna l cca. 0.85 bar , comandind waste-gate-ul cu un furtunas conectat cu un y la aneroidul pompei de injectie in loc sa fie conectat local la iesirea din turbo

O alta modificare necesara este diminuarea volumului rezidual al pompei de injectie, astfel incit sa creasca cantitatea de motorina injectata, si uite asa obtii citiva caluti foarte valorosi pe masina asta.

Bineinteles ca intercoolerul se poate adouga si pe motorul 1,6TD, am citit pe net de un neamt care a dus motorul pina la 100 CP

Daca ar fi sa fac din nou operatia asta, as face urmatoare lucruri: as confectina tuburile din aluminiu, pentru ca cele din tabla de otel erau destul de zgomotoase, eventual le-as izola fonic, as cauta un ventilator mai bun pentru dimensiunile disponibile, cel cu palele taiate nu era prea eficient( as monta un motor electric si o elice de aeromodel, pentru ca sint dimensionate pentru randament maxim din punct de vedere al fluxului de aer)

De asemenea importante sint racordurile de cauciuc necesare pentru a racorda tuburile la turbo si intercooler, eu am folosit ce am gasit prin magazinele de la noi adica niste racorduri folosite la radiatorul de Raba, dar care nu rezista la temeratura,si dupa citeva luni au fisurat. Ideale sint tuburile de cauciuc siliconic, se folosesc la tuning , au aparut relativ recent si la noi, dar sint extraordinar de scumpe , cca. 20-40 eur pentru o bucata de furtun cu dia de 50 mm lung de 15 cm. In cazul nefericit in care un furtun cedeaza in plina sarcina, aerul comprimat scapa brusc ceea ce face ca turbina sa treaca brusc la un regim te turatie extraordinar de mare si care de obicei ii este fatal.

O sa revin cu idei legate de imbunatatirea busurilor T3.

Toate bune!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Buna

Confectionare canapea spate extensibila pentru T25/T3. Ma poate ajuta cineva cu o schema/schita, stiu eu, sfaturi, link-uri, foto, orice. Am un T25, pt. marfa si vreau sa-i fac o canapea extensibila in spate, cum e la modelele camper. Poate are cineva de vanzare, sa nu ma mai chinui sa o fac de noua. Mai greu ar fi lada aia de jos, ma gandesc. Sistemul metalic de extensie l-am cumparat(e de la canapelele tip mobila) dar mai sunt multe de facut. Orice alte idei si sfaturi legate de amenajarea interioara de tip camper m-ar ajuta foarte mult(masa, dulapioare,etc). Va multumesc.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Fozy... de 2 zile ma tot straduiesc sa-ti raspund dar nu stiu ce, m-ai dat pe spate... esti foarte tare frate... e boala grea la tine acolo... Tot ce pot spune e... Jos palaria !!!

Bafta!

Krook daca doresti poti veni sa vezi cum e facuta bancheta de pe busul meu, poate te inspira. Mai incearca si un tel la 0722.944.846 Dl Draghici a dezmembrat o gramada de T3-uri si s-ar putea sa aiba...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Multumesc, dar sunt din Suceava.O sa sun la nr dat de tine, poate cand vin dupa marfa in Buc trec pe la dl respectiv.Multumesc inca odata.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Coupe, acum sint in tratamente, stii tu chestiile obisnuite : dusuri reci, socuri electrice, pilule , o eventuala lobotomie ca sa iasa bus-urile T3 din cap si drept urmare am vandut bunatatea mea de microbus........ma cam busesc lacrimile cind imi aduc aminte :huh:

Bebevw , Felicitari pentru motorizarea alesa , sa ne tii si pe noi la curent cum merge adaptarea motorului 1,9 TDI,da-ne detalii, personal cred ca e motorul perfect pentru T3, daca cumva nu stiai gasesti tot ce vrei legat de aceasta adaptare pe un grup de discutii de pe yahoo : TDI-conversions. Toate bune

Modificat de fozy
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 months later...

Am facut o combinatie fericita si camperul verde de mai sus e pe cale sa primeasca un motor 1.6 TD cu cutie in 5 trepte. Stie cineva care este masa maxima autorizata de tractare cu dispozitiv de franare trecuta in talon pt T3 cu motor 1.6 TD ? Mai clar cat scrie in talon ca poate sa traga dupa el. Multumesc.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 months later...

Care e distanta intre prezoane la T3 ?

Exista astfel de capace pt T3 ?

Multumesc.

post-9546-1201722829_thumb.jpg

Modificat de WNS
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu exista asa ceva cum vrei tu la T3 . Sunt numai capace de metal aproape la fel cu cele de broasca (cele de T3 sunt un pic mai groase). Dar poti monta de broasca fara probleme cum am facut eu . Succes

post-8269-1201850878_thumb.jpg

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...
ALEXANDRU1959

va salut...am si eu o intrebare..cum intru la TDI Conversion grup pe yahoo?...care e adresa...astept si eu un raspuns daca stie cineva...multumesc !

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru cei interesati s-au nevoie de mobilier camping pt Vw Transporter T2 si/sau T3(provenienta dezmembrari)cunosc personal peun detinator de mobilier (frigider+ aragaz+chiuveta,mobiler suspendat,e.t.c.)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...
cristian merca

Pt. T3:

Remorcabil cu dispozitiv de franare-1200 kg

Remorcabil fara dispozitiv de franare-600 kg

T3-ul meu a suferit doua schimburi de motor in carte, de la 1913 cc benzina la 1588 cc diesel (intr-un final) dar sarcinile pe care le-am scris mai sus au ramas aceleasi la toate tipurile de motor pe care le-am avut !

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

cristian merca

In cartea si talonul de la T3 meu cu motor benzina 1913 cm,racire cu apa,tipul DG,original si este trecut asa :

Remorcabil cu dispozitiv de franare-1500 kg

Remorcabil fara dispozitiv de franare-600 kg

Depinde de motorului,am inteles ca este inca un motor cu capacit. 1913,racit cu apa(original),dar alt tip(nu DG)

Poate acela l-ai avut tu pe masina

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

M-ar interesa pe mine un frigider (depinde de dimensiuni si pret). Iar daca pretul este bun, iau tot mobilierul.

Gaby, poti afla pretul, please?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 4 weeks later...
cristian merca

@gabyneagu

in C.I. la motorul pe care ,,l-am avut'' scrie ca a fost tip DH. Bun... dar ce mi se pare interesant este de ce au ramas la fel sarcinile ? (cand la tine sunt altele) la RAR de ce tin cont? caroseria mea e la fel cu a ta, frana e la fel, daca se tine cont de motor... de ce nu s-au modificat dupa schimbarea motorului???

Modificat de cristian merca
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

cristian merca

@coupe

Felicitari, arata bine camperul, poate prindem ocazia sa ne facem cu mana pe drum (catre vreo locatie :icon_thumright: )

asa e al meu

post-19877-1209297363_thumb.jpg

post-19877-1209297454_thumb.jpg

Modificat de cristian merca
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@gabyneagu

in C.I. la motorul pe care ,,l-am avut'' scrie ca a fost tip DH. Bun... dar ce mi se pare interesant este de ce au ramas la fel sarcinile ? (cand la tine sunt altele) la RAR de ce tin cont? caroseria mea e la fel cu a ta, frana e la fel, daca se tine cont de motor... de ce nu s-au modificat dupa schimbarea motorului???

Cred ca este vorba si de puterea dezvoltata de motor(am ainteles ca DG are ceva mai multi cai putere ca DH),cred ca si de aici deriva acele caracteristici.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 weeks later...
cristian merca

Repet, si cu motorul de 1913 cmc (benzina) tot aceeasi sarcina era la remorcabil, ca si acum la 1588cmc (motorina).

Inainte pe benzina avea 80 CP, iar acum am 37 CP.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

cristian merca

Si ca sa intaresc opinia mea cu privire la ceea ce fac cei de la RAR (adica dupa pofta inimii) va mai dau un exemplu : am si un Golf II, care are motorul JP de 1588 cmc (clasicul 1.6 simplu), inainte de securizarea C.I. avea :

Remoc. cu disp. de fran.- 850 kg

Remorc. fara disp. de fran.- 480 kg.

Dupa securizarea CI, (ACELASI MOTOR!!!) apare:

Remoc. cu disp. de fran.- 800 kg

Remorc. fara disp. de fran.- 400 kg.

Cam interesant nu ? poate s-or fi gandit ei "profesorii" ca am cam uzat motorul si sa nu ma chinui cu remorcatul, nu ???

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 months later...

Revenon a nos moutons,

Incep sa-mi revin din depresia cauzata de trauma provocata de RAR si de cheltuiala pt schimbarea motorului de pe bz pe diesel, ma ajuta faptul ca masinaria se misca surprinzator de bine...

As avea nevoie de niste maruntisuri care s-au pierdut in timpul schimbarii motorului, cum ar fi:

1. Busonul de ulei (cel de sus de la alimentare), pt motorul de tip JX - am unul de la alt motor diesel dar e mai mare, daca are cineva nevoie il dau moka -

2. Suportul pentru filtrul de aer, am fost surprins sa constat ca acum sta liber si se sprijina intre caroserie si niste furtune pe care le freaca...

3. Un electrician priceput care sa-mi puna la punct instalatia electrica pt ca acum e complet aiurea...

4. Un mecanic priceput care sa-mi puna la punct instalatia de incalzire pt ca acum baga cald tot timpul. Solutia mea a fost sa obstructionez furtunul care aduce apa calda la aeroterma, ceea ce nu e in regula...

Acestea fiind zise imi fac curaj sa ies cu ea macar un weekend...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut

Pe partea electrica daca vrei ti le fac eu,singura problema este la mine timpul si caldura.Garantez ceea ce fac, si o fac de ani buni(electrica auto si chiar ceea de "casa"220 volti).Din ce-mi amintesc eu stai destul de departe de mine(eu in Crangasi),vorbim la un telefon si vedem ce si cum.Tel 0766 712 464 GABI

Modificat de gabyneagu
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Multumesc Gaby, vorbim la tel, mai peste 2 sapt sa-mi revin dupa concediu. Probabil co o sa-ti aduc masina si o sa o las la tine ca sunt multe de facut. Inclusiv la instalatia de 220 :)

Mai adaug la lista de mai sus

4. presuletul de cauciuc de pe treapta din dreapta

Cand mai imi amintesc mai scriu...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 4 weeks later...

salut baietii...nu vreau sa va poluez topicul...nare careva dintre cei care va-ti schimbat motoarele,o aprindere?ma intereseaza de pe un 1.6 benzina...poate un pm...scz

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!