Jump to content

Bujii incandescente (glow plugs) - probleme


eugend
 Share

Postare recomandată

Help, bujie incandescentă ruptă, Cunoașteți pe cineva care o poate scoate (extragă) fără să dea chiulasa jos. Mulțumesc anticipat.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

sunt - cauta pe Google - nu stiu daca avem pe cineva pe forum, care te poate ajuta.

sau - a doua varianta - las-o asa si cand o sa desfaci cu alta ocazie, remediezi si problema asta.

Modificat de F l o r i n
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Exista si variante de kit-uri de extractie de cumparat, daca esti mai indeminatic merita. Cu cit lasi o bujie nefunctionala mai mult  timp cu atit va fi mai greu de extras. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

kit-ul de extractie, experienta si mana.... cam asta ai nevoie - si daca intrunesti toate aceste conditii, tot exista riscul sa se finalizeze prost.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

E la aprecierea fiecaruia cit de "dibaci " este. Pe youtube sunt filmulete de prezentare cum se utilizeaza sculele. Daca ai avantajul unei pozitii facile de lucru cu bujiile pe partea dinspre radiatoare, procentele de reusita cresc foarte mult. Eu am stat pe ginduri destul de mult cind aveam un Peugeot 207 HDI si bujiile nici nu le puteam vedea fiind pe partea parbrizului. Am ales atunci sa le schimb pt ca aveam una arsa, dar am fost atent sa nu le rup pentru a nu da jos motorul ca altfel nu ar fi fost posibil sa extrag vreuna rupta.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 4 months later...

nu ai cum sa fii atent sa nu rupi o bujie. ori se desface, ori se rupe. Bujia se desurubeaza ca orice surub. Daca cedeaza varful ( cel mai des) nu ai cum sa simti. 

E loterie.

Si nu dai jos motorul, exista multe metode pana sa ajungi la demontarea chiulasei ( dar 1.4 HDi si 1.6 HDi chiar sunt renumite pentru problemele cu bujiile... )

Modificat de andrei_221
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

producatorul specifica si cuplu de rupere la bujie, poti sa incerci sa o desfaci cu o dinamometrica setata sub cuplul respectiv si daca nu vrea, regim usor de  ulei si degripant cateva zile poate porneste

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

problema e ca nu se infiltreaza degripantul spre varful bujiei, de cele mai multe ori....

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Se desfac mai usor cu motorul fierbinte. Nu trage tare de ele, la bunul simt.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Vă salut!  Sunt deținătorul unui Golf V Plus "05 1.6 FSI  la care doresc să-i schimb bujiile, dar nu stiu exact care sunt mai bune, ce marcă, ce model.  Dacă se poate un sfat,o idee... Vă mulțumesc!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

Pentru încercări aveți grijă că nu toate modelele de bujii se alimentează la 12V.  Sunt destule cu tensiuni reduse și alimentate de pe baterie se ard instant. Pentru mine soluția cea mai bună de desfăcut, e motorul încălzit la 90 de grade care dilata filetele.Riscurile sunt mult mai mari la cele arse de mult timp și blocate de calamină.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

Asta e solutia:motor caldut nu neaparat cald si o cheie cu actionare 1/4-patrat mic.Daca se opune eu folosesc  CRC 5-56 ca degripant .Merge si cu lichid de frana.Daca a plecat si se opune dupa o jumatate de tura strangeti si desfaceti iar ,ca la filetare cu filiera,dus intors pana se desfileteaza de tot,nu fortati deloc.

In prima faza eu le verific cu becul,care nu aprinde becul o scot si o verific direct cu firul la baterie.

Insa marea problema este cine a umblat in zona ultima data.Daca sunt ale ei ,de fabrica si stranse la cuplu nu vor fi probleme,daca au fost schimbate iar  mecanicul a strans prea tare si a mai pus si ceva vaselina....aia e.Exista o vaselina speciala dar foarte scumpa,tot de la Beru,personal nu dau cu nimic pe filet sau con.

Am schimbat chiar azi la a mea bujiile,toate 4 arse si nu aveam nici cea mai mica atentionare decat o pornire mai lunga nitel si fum alburiu....sunt tare curios cum va porni dimineata.Am crapat si bara aia cu fisele in cateva locuri,am reusit sa o remontez pe pozitie si am izolat crapaturile cu banda izolatoare-oare o fi compromisa?am uitat sa verific cand era demontata iar acum nu mai risc sa o scot iar.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

exista pasta ceramica, cu asta se da pe bujie. beru are vaselina siliconica pentru fise sau bobine de inductie la bujii de benzinare...

 Si se gripeaza si bujiile de fabrica destul de des, calamina nu are legatura cu cuplul la care au fost stranse. 

Modificat de andrei_221
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

https://www.autolux.ro/vaselina-beru-la-bujie-incandescenta-10-g-vbl18378/

Despre asta vorbeam,mi se pare exagerat de scumpa 60 ron 10g. Am avut trei dieseluri pana acum ,la toate am schimbat bujii care erau ale lor ,de fabrica dupa data fabricatiei si nu am avut probleme.Calamina nu trece de con,daca nu sunt stranse nebuneste si nu se pune vaselina ordinara pe con sau filet nu vor fi probleme.

Modificat de vali zak
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Avand in vedere ca alea 10g iti ajung la 5 schimburi de bujii, nu e mult. Asta inseamna poate si 15 ani.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

eu am pus de la permatex anti seize lubricant prin 2008, nici de atunci nu le-am desfacut ca sa-mi dau cu parerea(nu s-au ars).

Modificat de marius1982.11
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

On 6/1/2017 at 17:18, vali zak a scris:

Asta e solutia:motor caldut nu neaparat cald si o cheie cu actionare 1/4-patrat mic.Daca se opune eu folosesc  CRC 5-56 ca degripant .Merge si cu lichid de frana.Daca a plecat si se opune dupa o jumatate de tura strangeti si desfaceti iar ,ca la filetare cu filiera,dus intors pana se desfileteaza de tot,nu fortati deloc.

In prima faza eu le verific cu becul,care nu aprinde becul o scot si o verific direct cu firul la baterie.

Insa marea problema este cine a umblat in zona ultima data.Daca sunt ale ei ,de fabrica si stranse la cuplu nu vor fi probleme,daca au fost schimbate iar  mecanicul a strans prea tare si a mai pus si ceva vaselina....aia e.Exista o vaselina speciala dar foarte scumpa,tot de la Beru,personal nu dau cu nimic pe filet sau con.

Am schimbat chiar azi la a mea bujiile,toate 4 arse si nu aveam nici cea mai mica atentionare decat o pornire mai lunga nitel si fum alburiu....sunt tare curios cum va porni dimineata.Am crapat si bara aia cu fisele in cateva locuri,am reusit sa o remontez pe pozitie si am izolat crapaturile cu banda izolatoare-oare o fi compromisa?am uitat sa verific cand era demontata iar acum nu mai risc sa o scot iar.

Eu am rezolvat asa problema cu fisele mi leam facut eu

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 months later...

Salut 

Am și eu o problema rampa buji incandescente a crăpat la fiecare bujie cum se poate înlocui.?

 

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Se scoate ce a veche si se pune alta noua cu firele aferente pana in mufa de conexiune.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

Poate sa fie din cauza asta pornirea grea la rece?

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...

Există vreo posibilitate sa scada impedanța la bujii pe măsură ce îmbătrânesc? Le-am măsurat ieri pe toate și au 1.2 ohm, mai puțin a 4a care are 2ohm. Scula de măsurat nu e musai de soi. Din ce știu eu, ar trebui sa aibe 4 ohm. Nu aruncați cu pietre că sunt offline. Aici sunt toți deținătorii de 1.6 care este confundat adesea cu 2.0, care 2.0 știe să spună la diagnoza dacă este vreo bujie arsă in timp ce 1.6 nu. De 2 zile merg anume cu o mufă scoasă de pe bujie sa vad dacă da eroare și nu. Probabil sunt legate în paralel ca la vechiul PD și până nu se ard toate nu dă eroare.

În timp ce 2.0 da eroare dacă e arsă doar una.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • GabiB77 changed the title to Golf 6/Jetta - Probleme bujii incandescente

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!