Jump to content

Bujii incandescente (glow plugs) - probleme


eugend
 Share

Postare recomandată

4 minute în urmă, pyk a scris:

Unde se afla releului de bujii .am demontat unul de lângă baterie ,ăla este?

 

Da , ala este.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Golf 5 an 2005 77kw

Unde este relaxata 458? Nu îl găsește la releie.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Spre norocul meu a pornit ,doar atunci când a venit căldură  (soarele)pe masina. Atunci a început să se aprindă martorul de bujie și motor și se auzea cum cuplează  și decupleaza un releu .

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Vezi in aria de prestari servicii. Functie de locatia ta poti apela la oricare coleg.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Buna seara. Imi poate spune cineva unde este amplasat releul pentru bujiile incandescente la Skoda Octavia II, 1.9 TDI, motor BXE, an 2008? Multumesc mult.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu sunt sigur, dar o fi tot sub tabloul de sigurante de la motor ca la Golf 5, Touran, etc.

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

Buna seara.

Pentru ca am observat ca imi porneste masina greu si foarte greu (mai ales in cateva dimineti cand temperatura a fost aproximativ -6 grade) am decis ca trebuie schimbate bujiile  crezand ca sunt arse. Eram aproape decis sa cumpar altele fara sa le mai masor la service . Ma bazam pe 2 indicii:

-  masina porneste foarte greu in diminetile reci (se chinuie dar porneste de la prima cheie)

- dupa ce pun cheia in contact si se sting toti martorii din bord, nu se aprinde deloc martorul pentri bujii care trebuie sa ramana aprins cateva secunde pana se incing bujiile

Totusi am fost inspirat sa merg la service sa le masor si apoi se le schimb daca erau arse. Bineinteles bujiile sunt toate 3 bune dar totusi problema nu a fost rezolvata si nici nu a fost depistata vreo alta defectiune care ar fi cauza pentru pornirea grea in zilele reci.

Am asistat la verificarile electricianului si va pot detalia :

1. verificat toate sigurantele si erau toate in regula

2. verificat rele - este si el in regula

3. decuplat senzorul de temperatura de pe motor - moment in care au inceput sa lucreze bujiile ( pus contact, stins toti martorii din bord si apoi s-a aprins martorul spirala pentru bujii...a stat aprins cateva secunde apoi s-a stins)

Electricianul a mai intalnit acelasi fenomen dar pe care nu l-a putut rezolva (a inlocuit acel senzor cu unul nou dar nu s-a remediat problema bujiilor). Practic a spus ca nu garanteaza  rezolvarea problemei daca voi inlocui acel senzor. 

O alta varianta ar fi sa scot mufa de la acel senzor (sa imi functioneze bujiile dar sa nu imi mai indice temperatura apei din motor la sistemul de racire)

Mentionez ca alte erori nu am in bord si nici nu am facut vreo scanare suplimentara pentru depistarrea altor erori in calculator.

Am decis sa las mufa conectata la senzor dar probabil ca la prima zi mai geroasa va trebui deconectat pentru a putea porni masina. 

Practic acum la fel ca si inainte, desi bujiile nu sunt arse, pornirea se face doar prin compresie fara utilizarea bujiilor, caz in care iarna nu va mai porni masina.

Inca ceva, am observat ca rampa cu fisele  care intra in bujii sunt  foarte crapate si uzate (sa fie asta cauza? n-as crede ... ar fi stiut si electricianul cred). Maine voi atasa poza cu cablurile crapate si uzate.

Sper pana atunci sa gasesc defectiunea.

Am citit toate paginile pe acest subiect dar nu am gasit un fenomen similar cu al meu.

Astept opiniile voastre (scuze pentru postarea lunga dar am scris mult tocmai sa cuprind toate amanuntele).

 

Modificat de 80 MRC
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Daca e senzorul de vina se poate vedea cu VCDS-ul dimineata cat arata temperatura. Se mai poate ajusta din VCDS si timpul de actionare a bujiilor, sa stea mai mult sau mai putin aprinse.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

schimba G62-ul. Cumpara Hella sau original. Nu este asa scump, in jurul la 100 lei.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pe diagnozase vede temperatura raportata de senzor pe engine. Lafel si timpul in secunde care ar trebui sa stea pornite. Masori pe fisele lor daca vine tensiune,  se poate si cu un bec daca nu ai multimetru.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

In vcds apar toate fazele de request ptr bujii....urmareste aceste lucruri si vezi cu un aparat de masura daca sunt alimentate la contact(nu porni motorul)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cu ce îl ajuta pe el? Cu senzorul mufat, nu comanda bujiile. Cu mufa scoasa la senzor, acestea lucrează. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Esti sigur de acest lucru ?

Ai verificat tu sau te bazezi pe o constatare facuta de altcineva?!

Daca stii ce si cum,problema este resolvata...?

Intai se verifica daca la punere de contact apare request pentru  glow...daca apare trebuie sa ai tensiune la bujii.

Nu apare request...atunci verifici ce temp vede ecu.

Apare request dar nu ai tensiune verifici cablaj siguranta si releu.

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

On 12/13/2018 at 10:07 PM, 80 MRC said:

decuplat senzorul de temperatura de pe motor - moment in care au inceput sa lucreze bujiile

Citește mai sus.... Ei au făcut verificările. Cum ajungi tu la concluzia ca trebuie verificat cablaj și releu... Când ei le-au văzut deja mergând..... Doar povestim pe aici. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Sincer nu ma incred in constatarile altora...daca vrei detalii in privat despre inlocuit motor degeaba dupa verificare in service,esti invitatul meu.

Au vazut bujiile mergand...dar ele tot nu merg.

Logica?

 

Modificat de vlahdacoroman
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu contest astfel de întâmplări, dar colegul nostru a fost de fata și a văzut ca au funcționat. De aceea sunt de părere sa post soluții - cazul lui întâi sa schimbe senzorul... Și vedem după aia dacă nu merg..... Și nu sa o luam de la capăt.... 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Primul lucru este sa inlocuiasca senzorul....asta daca verificarile confirma acest lucru.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 11 months later...

Motor 2.0TDI 140cp - 16v. 

O sa incerc sa fiu cat mai scurt si concis sa intelegeti cu ce problema ma confrunt:

Imi apare pe testerul vag-com urmatoarele erori:

P0671 Cylinder 1 Glow Plug Circuit Malfunction

P0672 Cylinder 2 Glow Plug Circuit Malfunction

P0673 Cylinder 3 Glow Plug Circuit Malfunction

P0674 Cylinder 4 Glow Plug Circuit Malfunction

 

Pe tester Bosch imi da : 1795, 1797, 1799, 1801 - Glow Time Failure

 

Am schimbat bujii + releu, si eroarea reparare la fiecare pornire.

Azi dimineata la -4 grade masina a pornit un pic mai greu, tinand contactul mai lung vreo 4 secunde.Alte simptome ciudate nu sunt. Martorul de preincalzire bujii se aprinde tot timpul fix 4-5 secunde, dupa care se stinge.

Mai exista cumva ceva releu temporizator sau ceva senzor care poate sa fie defect?

Modificat de alexr86
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Despre ce mașina este vorba, ce an, ce cod motor? 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am mutat aici discuţia fiind deja deschis un topic despre bujii.

Cauze pot fi destule

1966189981_ERORIBUJII.jpg.06b26a859379c1fff72a29f13660b408.jpg

La acest motor (presupun că este ceva gen BKD, BMM, BMN) bujiile sunt comandate de un modul (nu ştiu dacă la ăsta te referi când ai zis că ai schimbat releul) care primeşte două alimentări prin două siguranţe (una pe + permanent şi una la + cu contactul pus) şi este comandat de ECU în funcţie de temperatura lichidului de răcire. Verifică la rece, înainte de a porni motorul, doar cu contactul pus ce temperatură ai la lichidul de răcire pe Engine.

Pentru alte verificări ai nevoie de un multimetru şi să ne spui codul motorului pentru a pune aici o schemă după care să verifici.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Multumesc pentru raspunsuri!

Este vb despre un Mitsubishi Outlander II cu motor VAG 2.0 TDI 140cp 16v(2 axe cu came) cod motor BSY(cred ca e identic cu BKD). Am schimbat releul de comanda(l-am luat second hand) + bujiile. Bateria pare ok, l-am masurat, sta undeva la 12.9v. Fum nu scoate la relanti dimineata, doar porneste un pic mai greu sub 0 grade(la prima cheie dar trebuie tinut contactul mai lung).

038907281b-0281003032-releu-bujii-vw-passat-b6-b0f54418475585cee3-0-0-0-0-0.jpg

Modificat de alexr86
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Temperatura lichidului de racire este aproximativ la fel cu temperatura de afara inainte sa pornesc motorul. Referitor la modul, am pus mai sus o poza. Cele doua sigurante de care vorbesti unde se gasesc?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • GabiB77 changed the title to Golf 6/Jetta - Probleme bujii incandescente

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!