Jump to content

Franare - probleme


nelro
 Share

Postare recomandată

mario zaccaria

Eu am schimbat discurile, placutele pe fata pt ca imi dardaia la franare, rotile le-am echilibrat, si problema a disparut, DAR acum dupa 3000 de km simt iarasi ceva trepidatii in volan dar slabe. Mecanicul mi-a spus ca ar fi jantele, dar nu stiu ce sa zic.O sa le schimb cu cele din spate si mai vad.

Sau or fi cauciucurile de vina???

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Alex_G4 ce spui tu acolo e foarte grav. Despre care suruburi vorbesti, despre cele care prind flexibil etrierul in suportul etrierului sau cele care prind suportul etrierului pe fuzeta??? Etrierul e NORMAL sa se miste stanga dreapta (lateral) Intrebarea de 10 puncte e CE PROBLEME spui tu ca ai la fuzeta?

mario , la tine pot fi toate : pietricele in roti chiar, noroi pe jane, jante deformate, un surub in cauciuc chiar..

Modificat de I_am_Stealth
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

De circa 2 saptamani se manifesta si la mine simptomul de "dardaire" a volanului la franare, cu atat mai puternic cu cat frana este apasata mai energic.

Interesant este faptul ca eu am schimbat discurile acum cca 10.000km fata+spate si placute fata+spate

O sa incerc sa o rezolv la ElcarGid. Va tin la curent...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Alex_G4 ce spui tu acolo e foarte grav. Despre care suruburi vorbesti, despre cele care prind flexibil etrierul in suportul etrierului sau cele care prind suportul etrierului pe fuzeta??? Etrierul e NORMAL sa se miste stanga dreapta (lateral) Intrebarea de 10 puncte e CE PROBLEME spui tu ca ai la fuzeta?

mario , la tine pot fi toate : pietricele in roti chiar, noroi pe jane, jante deformate, un surub in cauciuc chiar..

sunt doua suruburi pe care le desfaci si etrierul iese ca sa poti schimba discurile. Am gasit o fuzeta si o iau ieftin in 100 lei mie nu mi se pare normal pentru ca in stanga etrierul e fix iar pe partea care imi fac probleme discurile joaca... am inteles ca exista si u n kit de reparatie la etrier dar in ce consta?

Se potrivesc etrierii de la un golf mai vechi ? ( eu am ESP el Are decat ABS si e din 99 si e si benzina GTI)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 weeks later...

salutare...

Va rog, ajutati si masina mea :)

De ieri (asa cred) are ceva simptome ciudate, si anume:

cand este oprita (motorul stins si stationat de cateva ore), si apas pe pedala de frana, se simte ca prinde foaaaaarte sus (cursa foarte mica), si trebuie apasat foarte serios pe pedala ca intr-adevar frana sa aiba eficienta. Cum mi-am dat seama? Pai a trebuit sa parchez masina intr-o panta, am intrat in masina, am scos din viteza, si masina a inceput sa se deplaseze. Instinctiv am apasat pe frana, pedala era foarte sus, si frana nu prindea. De fapt ea prindea, dar trebuia apasat sanatos pe pedala.

Aceeasi problema am simtit-o si daca: Dupa ce am oprit motorul (initial pedala se comporta ca si atunci cand motorul este pornit), dau cateva pedale de frana, si progresiv pedala iara se intareste (intarit in limbajul meu = prinde foaaarte sus).

Nu am nici un martor aprins in bord;

Nivelul lichidului de frana este peste jumatatea min-max

Placutele de pe fata sunt cam uzate, dar nu am martor aprins in bord.

Im mers nu am observat nici o anomalie in functionarea franei (am testat-o destul de serios, sa nu ma trezesc cu probleme in trafic).

A mai patit cineva asa ceva? Voi ce parari aveti?

Dau o bere dupa ce rezolv ...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

:)

Glumesti, nu ?

Tocmai ai constatat cum e sa nu ai servo-frana ci doar frana clasica. Ai absolut 0 probleme. Asa trebuie sa mearga cand motorul e oprit si nu exista vacuum in tulumba de servo.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu ai ce rezolva. Asta este comportamentul normal al servo franei. Imediat dupa ce opresti motorul mai este ceva vacum in servo, dar dupa 1-2 pedale acesta se duce si ramai cu frana fara servo.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

da, ma gandeam si eu, ca fara vacuum, nu exista servofrana, dar ce m-a nelinistit este faptul ca nu am mai avut senzatia asta cu masina oprita. Si masina o am de mai bine de un an, ... sa fie oare doar o coincidenta?

E normal ca dupa ce opresc motorul si dau 1-2 pedale sa piarda imediat vacumuu? Asa de repede?

... scuzati-ma daca am intrebat aberatii, dar mai bine sa ma fac de ras decat sa am probleme la frana ...

Modificat de john_otto
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu am garajul putin in panta. De fiecare data cand scot masina din garaj o las sa "curga" afara. Abia dupa ce inchid totul si ajung toti membri familiei :vaidecapulmeu: pornesc motorul si plecam. Asa ca e normal sa stiu cum este.

Si, nu stiu daca ai observat, dar si volanul se misca foarte greu cu motorul oprit. Tot din lipsa servo.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Daca vrei sa fii linistit incearca si cu alte masini si o sa vezi acelasi comportament descris de tine. Nu ai nici o problema.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Sa inteleg ca si la voi, dupa ce masina a stationat cateva ore, la prima apasare a pedalei de frana ea este “teapana”. Mie mi se pare ca se apasa maxim 2 cm, dupa care opune rezistenta foarte mare.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Da, da, da, nu iti mai face griji ca e normal comportamentul. Citeste cum functioneaza servo si vei vedea de ce face asta. Sper sa nu deschizi urmatorul topic ca ai observat ca si volanul se misca mai greu :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

ok, mersi .... Probabil ca am deschis un topic pe baza unei idei puerile, dar era ciudat ca numai dupa un am am avut de a face cu frana "normala" la masina mea, si imi era teama sa nu am probleme tehnice, chiar daca teoretic stiam de consecintele "servo in context motor oprit".

Am citit si cartea masinii, dar cand iti faci griji te gandesti numa la ce e mai rau.

Mersi mult baieti ...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

am mai sunat in stanga si dreapta, si am auzit si pareri de genul: "chiar daca masina a stationat o perioada, pt prima pedala mai trebuie sa fie rezerva de vacuum, altfel ai pierderi". asa sa fie oare?

Modificat de john_otto
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Hai frate ca ti s-a spus. Servo frana este activa decat atunci cand motorul este pornit. Cand acest este oprit. mai ai 1-2 posibilitati de franare (dupa care frana servo "moare"). NU iti fa griji ca asa este la orice maisna cu servo. Dupa risipirea vacuumului, se trece la frana mecanica, la fel ca la 1310 (dacia) :rolleyes:.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

ok, dilema mea era daca e normal ca vacumuu sa se piarda asa de repede. Dupa ce a stat maisna vreo 3 4 ore eu nu mai am "dreptul" la nici o apasare cu servo, ce sa mai zic de 1-2 sanse cum ziceai tu "fightere".

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

asa cum au spus colegii mei nimic anormal..iar pierderea de vacuum se realizeaza foarte repede ..nu e nimic calculat..ai avea probleme daca cu motorul pornit s-ar comporta astfel...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Masina zici ca o ai de un an. Ce masina ai condus inainte daca ai condus, ca pana si amaratele de Dacii au frana servo ....... no offense

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

post-10294-1189714214_thumb.jpgPlease reed :( Modificat de Inginerul
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

am fost cu masina in service, si ghici ce mi-a spus .... (contrar parerilor voastre). Nu stiu ce garnitura din tulumba de vacuum este crapata si din cauza ei se pierde mai repede decat ar fi normal vacuumul atunci cand motorul este oprit.

DA, stai linistit ca manualul a fost primul lucru pe care am pus mana.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

pai daca ar fi garnitura crapata atunci nu ai avea pedala nici cand merge motorul

ai pierde vacum tot timpul

Modificat de gokey
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

..... Nu stiu ce garnitura din tulumba de vacuum este crapata si din cauza ei ......

Crapata este garnitura de la buzunarul tau si din cauza ei iti curg banii din el in buzunarul mecanicului de la service care are garnitura buna la buzunar. :rolleyes:

Daca iti functioneaza frana normal cand merge motorul, nu ai de ce sa schimbi nimic. Circuli cu motorul oprit? Nu ai altceva mai bun de facut cu banii? Sincer nu inteleg ce te face "sa schimbi" cand totul e normal.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!