Jump to content

Franare - probleme


nelro
 Share

Postare recomandată

Gabi la tine pocnitura s-a auzit sigur de la roata din fata aseara in parc asa ca nu cred sa fie bucsele spate problema.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@ DragonBallz; Imi spui si mie te rog cat au costat bucsele(stg-drt), si cat a costat si manopera.. Trebuie data jos puntea, sau poate fi schimbat aproape pe loc?

Da trebuie data putea jos, nu poti sa iei ca punct de referinta cat am platit eu pt operatiunea asta (am dat extrem de mult)

am platit cam 1.2 mil bucsele (nu stiu exact ca am luat mai multe piese) si vreo 4 mil manopera.(tot ce am schimbat eu si cu toata manopera au fot vreo 16 mil)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

ho ho ho aham, fff mult. Eu am inteles ca bucsele costa cativa lei(da corect cativa lei, adica pana in 10 Ron, 100 mii lei vechi bucata) si ma asteptam sa fie manopera vreo 30 lei adica totul sa incapa in 50 lei. Asa am auzit de la altii, ca cica ar fi o operatiune fffoarte ieftina si rentabila. Mersi de raspuns oricum.

p.s. dupa postul 10. Eu vorbesc 100% de puntea spate si bucsele spate.

Modificat de TitvsCaivs
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

pai poate respectivi vorbeau de bucsele bara stabilizatoare (la astea da ai exact preturile astea: respectiv 20 ron perechea si 30 ron montatul...dar asta e pe fata.

Pe spate trebuie data puntea jos!

dar si la astea..iti recomand sa cumperi bucsele originale de la reprezentanta ..asta daca nu vrei sa le schimbi din 2 in 2 luni

Modificat de DragonBallz
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...

am si eu o problema un golf 4 tdi merge super dar de la un timp am probleme cu franarea cand calc frana si la viteze mici pedala de frana face ca si cum ar intra abs-ul:(( am schimbat placutele si tot

a mai patit cineva ceva ca sincer nu stiu ce sa ii fac ar mai fi o chestie sa chimb discurile de frana dar ma gandeam ca poate are cineva o solutie mai ieftina:) :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Administrator
Publicat (modificat)

Din ce spui s-ar parea ca ai unul din discurile de frana ovalizat si alta solutie in afara schimbarii nu ai .

Problema s-a mai discutat aici .

Data viitoare foloseste search inainte de a posta . Asta daca nu vrei sa ai probleme cu moderatorii . :)

Modificat de aryes13
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

verifica planeitatea discurilor si daca sunt putin strambe si au inca grosime suficienta incearca sa le indrepti la un strung

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

sry ca nu am dat search sunt si eu nou si va luati de mine:( :icon_cool: sper sa nu fie discurile ca am inteles ca sunt scumpicele :Driver: o sa ma duc zilele astea la amimotors sa vad ce si cum multumesc oricum pt informatii si inca odata sry pt topic:( :rolleyes:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

OVIDEOS Alba

etrierii franelor au cate doua suruburi cu care sunt prinsi de brat. Misca cu mana de ei sa nu cumva sa fie slabit vre-un surub...la mine asa a fost si era mai sa schimb discul :icon_cool:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

am schimbat pneurile si le-am echilibrat fara sa merg in prealabil cativa km cu ele ca sa se aseze....ca urmare s-au asezat in mers si dupa echilibrare....deci s-au dezechilibrat si la franare trepida masina rau...

am reechilibrrat si este ok ..nu mai trepideaza la franare..

asta a fost la mine.....sper sa nu ai discul de franare ovalizat ..

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

am schimbat pneurile si le-am echilibrat fara sa merg in prealabil cativa km cu ele ca sa se aseze....ca urmare s-au asezat in mers si dupa echilibrare....deci s-au dezechilibrat si la franare trepida masina rau...

am reechilibrrat si este ok ..nu mai trepideaza la franare..

asta a fost la mine.....sper sa nu ai discul de franare ovalizat ..

La dezechilibrarea cauciucurilor trebuia sa simti trepidatii serioase si in volan la viteze mari (peste 90-100 km/h).

r_dragon verifica daca ai trepidatiile in volan la viteza mare, daca nu s-ar putea sa nu se fi asezat dupa forma discului placutele noi de frana sau si mai grav ceea ce spuneau colegii de pe forum, sa ai discurile de frana strambe. Oricum mai asteapta cativa km pana ti se aseaza noile placute de frana.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

r_dragon e pistonas blocat sau nu au asezat bine etrierul . si uzeaza discul neuniform. Eu am schimbat 3 seturi de discuri de frana ca sa imi dau seama (1 zimermann si 2 LUCAS) Am facut totul ca la carte 200 km fara frane bruste , discuri noi placute noi , dar degeaba daca nu ai meserias care stie in ce isi baga urechile , Sfatul meu este daca gasesti un mecanic bun sa nu il pierzi pentru ca la noi Nu cred ca ai sa gasesti foarte multi mecanici !

Spor la lucru

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...

am si eu o intrebare sa presupunem ca etrierul joaca( se balangane mai ales la gropi zici ca dai cu tabla de ceva si simteam si in volan) se poate uza neuniform discul incat sa produca ovalizare?? .... Luni am schimbat suruburile de la etrier am fost la strung ca s-a dus filetul din fuzeta..... si acuma vad ca nu mai joaca.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

dupa aprox 30.000km cu discuri ATE power disc (cu santuri pe ele) am avut surpriza ca s-au ovalizat...dardait in volan si in toata masina...ok am zis asta e....garantie...si am decis sa pun zimmermann perforate

dupa aprox 1000 km am avut surpriza ca masina franeaza in hopuri...sesizabil numai la franare constanta si nu brusca...acum garantia le mananca si pe astea...

nu stiu ce sa mai zic si de discurile astea sport...pe de alta parte la alt golf montate aceleasi discuri are aprox aceasi 1000km si nu au nimik...doar ghinion?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

:) Scuze, dar cind pui placute noi, tre sa impingi inapoi pistonasele,prin insurubare? Nu e suficient, doar impins inapoi fara insurubat?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pistonasele etrierelor spate trebuie presate si rotite in acelasi timp, sau mai bine zis rotite si presate. Au un mecanism acolo caruia inca nu i-am dat de cap. Banuiesc ca are legatura cu frana de mana. Pistonasele etrierelor de pe fata se pot presa cu un mox mai sanatos:) Am testat eu :)

Pentru spate am reusit sa fabric o presa care roteste si preseaza in acelasi timp. Poate va fac o poza :)

Modificat de Inginerul
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Si daca nu le rotesti ce se intampla !? Banuiesc ca au niste striatii la exterior :-?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu banuiesc ca nu mai intra placutele daca nu infiletezi. In momentul cand se tocesc cu 1 mm zi ca se desfileteaza cu 1 mm si cum placuta are ceva grosime cred ca acea grosime trebuie data inapoi. Banuiesc , nu stiu sigur ...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Inginerule, astept poze cu acea presa, ca tre sa ma pregatesc de schimb placute. MULTUMESC.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...

buna seara...am si eu o nelamurire...

Am schimbat cam acum 3 saptamani placutele de frana pe spate...toate bune si frumoase pana azi, cand neffind la sediu a trebuit sa rog un coleg sa mute masina ca blocasem pe cineva...in fine, cand ma pornesc spre casa si ma urc in masina observ ca frana de mana era trasa foarte tare in sus (parca era in copac).

Am plecat spre casa si pe drum aud un zgomot venind din spatele masinii...(avand in vedere ca totul mergea ca uns pana atunci, am banuit ca e de la frana de mana care a fost trasa in mod exagerat)....zgomotul pare a fi un fel de harsait metalic, care incepe sa mi se auda dupa ce sunt in a 3 si incep sa iau un pic de viteza...se aseamana un pic cu zgomotul cand pleci de pe loc cu volanul tras la max intr-o parte....

M-am oprit la un service in drum spre casa, s-a uitat omuletul la el dupa ce a urcat-o pe elevator si imi zice ceva de genu ca unul din compensatoriide la roata din spate dreapta, imi este blocat si nu mai are jocul care ar fi trebuit...dupa care imi incepe sa faca morala ca nu asa se schimba placute, ca trebuie nu stiu ce preg dupa...unse...ma rog...nu prea ma pricep...si ca nu ar fi de la frana de mana, care banuiam ca ar fi blocata...

singurul lucru pe care il stiu e ca frana de mana trasa exagerat a provocat asta...daca a mai avut cineva de a face cu asa ceva sau mai stie vreun caz...va rog sa imi dati cateva sfaturi, avand in vedere ca nu prea ma pricep...

multumesc si o seara placuta in continuare

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pai verifica in primul rand daca se incalzeste un disc mai tare decat altele. Desi sincer sa fiu doar putin sa fie mai franata o roata ca se va incalzi peste masura si iti vei da seama....Nu prea cred ca are legatura cu frana de mana neaparat, insa ce ti-a zis depre placute uns, etc, nu e relevant.

Modificat de I_am_Stealth
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

verifica discurile de frana posibil sa fie ovalizate.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Misule, stiu ca am promis poza dar presa e la garajul colegului si colegul sta la cativa kilometri buni :lol:

Asa ca o sa-ti explic pe cat pot eu inteligibil ce si cum.

Cauti o tabla mai groasa cu dimensiunile aproximative: 6-8 mm grosime, 120-140 lungime, 30-40 latime

Cauti un surub si o piulita conjugata, surubul sa fie minim M12. M16 am folosit eu.

Un disc de grosime cam 3-4 mm si diametrul cam 3-4 cm. Eu l-am mai polizat cu flexul pe cel care-l gasisem ca era mai mare decat pistonasul.

Acum gauresti tabla facand o gaura mai mare decat diametrul filetului surubului. De exemplu daca surubul este M12 faci o gaura cu burghiu de 14.

Dupa care sudezi piulita centrat pe gaura. Nu trebuie exagerat de bine sudata. 2 puncte de sudura strategice sunt de ajuns. Ideal ar fi sa sudezi piulita dedesubt ca sa nu solicite sudura prea mult.

Infiletezi surubul dupa care sudezi discul de care vorbeam mai devreme fix in capul surubului si pe cat posibil surubul sa fie perfect perpendicular pe planul discului.

Mai departe au am folosit putina plastelina ca sa pot lua forma crucii de pe pistonas, apoi am sudat patru puncte de sudura pe disc si le-am polizat cu flexul cat mai aproape de forma care o luase plastelina :lol:

Daca vrei sa sudezi pe hexagon o tija care sa te ajute sa rotesti o poti face. Eu i-am sudat un cap de cricket.

Promit si o poza dar cand mai merg pe la colegul meu :lol:

Modificat de Inginerul
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

as vrea sa stiu si eu daca am probleme la o fuzeta poate sa uzeze prematur discul pe partea respectiva? gaura in care intra suruburile e praf:( si am pus suruburi mai mari dar tot are un joc mic si se cam misca etrierul. Cam cat ar costa un kit de reparatie pentru etriere? si o fuzeta aveti idee cam cat e ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!