Jump to content

Franare - probleme


nelro
 Share

Postare recomandată

clancanitul poate fi din cauza uzurii articulatiilor sau culiselor etrierilor

.tremuriciul e de la discuri...vezi de altfel sa nu ai gheata in jante.discuri ia ate,trw,zimmerman si bendix sunt bune si fa'le rodajul.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

da..nu calca bine insa in scurt timp discul care este mult mai dur decat placuta va tocii placuta. Este adevarat ca si discul va fi putin tocit acolo unde calca in clipa de fata insa prea putin ca sa vorbim de un disc stricat....daca placutele erau uzate foarte urat atunci era o problema...chiar la service mi-au spus ca daca placutele sunt uzate neuniform si arata rau ei imi recomanda sa schimb si placutele...nu a fost cazul asa ca astept sa vad urmarile....eu chiar nu cred ca va fi problema..:)

am si eu o problema asemanatoare:

la franari mai bruste imi apar vibratii in volan, si se aud si niste sunete ciudate (gen cloncanit).

Se poate sa fie de la discurile ovalizate?Daca da care discuri ?alea de pe fata sau alea de pe spate, banuiesc ca alea pe fata.

daca simti in volan si vorbim doar de posibile probleme ale discurilor ori fata ori spate, cu siguranta problema este pe puntea fata..cand se ovalizeaza discurile pe spate se simte doar atunci cand franezi in pedala...ca sa fii sigur incearca sa opresti masina cu frana de mana (insa bineinteles la o viteza mica si nu brusc :D )...si daca atunci cand masina se infraneaza nu se simt vibratii este clar ca pe spate totul este ok (adik nu sunt ovalizate pe spate)..

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

SALUT AM SI EU O PROBLEMA LA GOLFUL MEU CAND APAS PEDALA DE FRANA SE AUDE UN POCNIT TIN SA ANUNT CA PLACUTELE DE PE FATA LE-AM SCHIMBAT DAR NU SI PE CELE DIN SPATE. OARE CE AR PUTEA FI?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salutare,

Vin si eu cu o mica problema ce tine de frane.

De o luna si ceva aproape cand pun frana la viteze mici, la roata din dreapta fata se aude un zgomot ciudat. Nu stiu exact cum sa il explic un fel de harait de parca ar scoate aer..

Cu frana nu am nici cea mai mica problema, se pune perfect.. pedala merge ok.. doar zgomotul acela e deranjant si se aude doar la roata din dreapta fata.

Multumesc.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

marius1982.11

SALUT AM SI EU O PROBLEMA LA GOLFUL MEU CAND APAS PEDALA DE FRANA SE AUDE UN POCNIT TIN SA ANUNT CA PLACUTELE DE PE FATA LE-AM SCHIMBAT DAR NU SI PE CELE DIN SPATE. OARE CE AR PUTEA FI?

Nu prea cred ca e de la faptul ca ai montata doar pe fata, ai montat totul bine? de unde se aude pocnitura? pedala sau roata?

PS: ia borcanul de dulceata de pe SHIFT.10x ;)

Modificat de marius1982.11
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

pocnitura nu se aude tot timpul. si de montat mi-a montat un mecanic placutele. pocnitura parca se aude in dreptul rotii din dreapta am fost si la un service si mecanicu nu a gasit nimioc a zis ca e posibil sa se miste suportu la etrier cand si cand. si mai am o intrebare si scuze de off topic oare sonda lambda 1 se poate curata? ms mult

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

In primul rand: Nu se curata si nu se poate repara in niciun fel sonda lambda!!!

In al doilea rand, suportul de etrier la G4 nu e direct in fuzeta? Poate ti se misca etrierul. Baga levierul p-acolo si vezi daca ai ceva jocuri. Daca nu, e posibil sa ai ceva rugina stransa pe cilindru si sa agate p-acolo, caz in care vei pierde lichidul de frana si garnitura foarte curand

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

pai la varianta cu miscatul etrierului am ajuns si eu. daca se misca e vreo problema?

si mai am o intrebare si scuze de off topic imi sta aprins esp-ul si la test nu il vede de loc. mecanicu a zis sa demontez si sa curat mufele ca poate nu face contact dar nu stiu unde se afla. ma puteti ajuta cu ceva poze cu senzorul de esp si unde se afla el?

scuze inca o data de off topic da nu am gasit nimic sa ma lamureasca ms

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu banuiesc ca pocnitura ta vine de la bucsa bascula, i-a verifica !

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

marius1982.11

Incearca sa franezi brusc, apoi lent, progresiv, daca pocnitura se aude doar in momentul cand franezi brusc, e de la acea bucsa.

Poti incerca sa misti cu piciorul de roata ca si cum ai vrea sa impingi masina, sa vezi daca are joc din brat, dar cel mai sigur e sa dai jos roata si sa vezi in ce "hal" e acea bucsa.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

pocnitura apare foarte rar cand pun rana treptat si am fost si la mecanic si a suito sus pe elevator si nu a gasit nimic nu stiu ce poate fi ca in principiu si el a crezut ca este bucsa basculanta dar nu:( mai vedem cum o reactiona in continuare dar cel mai rau ma macina ca am un drum de 600 km de facut si imi e cam teama. nu stiu ce sa mai fac

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

salut !

multumesc la Al' de Sus...nu am probleme la frine..cel putin , nu in sensul posturilor de pe aici...in schimb , bolnav fiind sa nu vad becuri aprinse in plus , dar si zgomote in plus , va scriu cu o intrebare ....daca placutele sunt ok , discuri , ghidaje , etc....si totusi , FLUIERA CA TRENU' IN GARA.... ce drk de placute sa ii pun...?..are cineva sa-mi dea un sfat..?...care is alea care nu fluiera , ca ma stiu toti vecinii knd vin aks.....multam; pt un raspuns...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ce placute ai folosit la ultima schimbare?Ce marca?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

salutare, de ceva vreme (vreo 3 luni ) de fiecare data cand franez se aude asa ca un fasait de aer, insa frana merge ok? Ar trebui sa ma ingrijorez?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

in cele din urma am fost la servici si mi a zis ca e ceva burduf de la servo care ar trebui schimbat

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

burduf?poate supapa...sau cine stie ce piese mai inventeaza unii mecanici.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

.

salut !

multumesc la Al' de Sus...nu am probleme la frine..cel putin , nu in sensul posturilor de pe aici...in schimb , bolnav fiind sa nu vad becuri aprinse in plus , dar si zgomote in plus , va scriu cu o intrebare ....daca placutele sunt ok , discuri , ghidaje , etc....si totusi , FLUIERA CA TRENU' IN GARA.... ce drk de placute sa ii pun...?..are cineva sa-mi dea un sfat..?...care is alea care nu fluiera , ca ma stiu toti vecinii knd vin aks.....multam; pt un raspuns...

sfatul este sa nu te enervezi ca oricum nu rezolvi nimic...si eu aveam aceasi spaima inainte sa mi schimb placutele...le am schimbat cu unele TRW si nu scartaie deloc...acum aprox 1 luna mi am schimbat si discurile care erau cele OEM cu unele textar si de asemenea nici urma de scartait...insa am intalnit cazuri de placute si discuri f scumpe care tot au inceput sa scartaie...am un prieten care a mers la Skoda la reprezentanta si i au pus OEM care i -au scartait, a sunat la ei l-au programat iar si le-au schimbat si tot au inceput sa -i scartaie..asta este norocul sau ghinionul fiecaruia...scartait care tine de la cateva zile sau kiar pana atunci cand se tocesc de tot...eficacitatea franelor nu este pusa in pericol nici mkr 1% dar este deranjant..asa ca parerea mea aia care-ti spun sa ti iei nush ce natie de placuta ca nu scartie si ca ti garanteaza ei ca nu o sa ai probleme este pura fabulatie...de ceva vreme in lume s apus accent pe protectia mediului si s-a umblat f mult la materialele din care sunt facute placutele..parca au scos azbestul sau au scazut concentratia si au crescut restul de componente (o kestie de genul)..o placuta daca te uiti pe ea se vad acele componente metalice gen "pilitura"..si daca intr o placuta se strecoara o bucatica mai mare bineinteles ca aia cand intra in contact cu discul (fier pe fier) se aud scartaituri si pana nu se toceste nu tace...si surpriza asta o poti avea cu orice placuta ce are asa ceva in compozitie indiferent ca te costa 50 ron setul sau 500 ron..

Modificat de A..x.e.L.
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 4 months later...

Buna seara colegii!

Am mai cautat si/sau postat prin alte parti, nu stiu daca problema mea se incadreaza aici dar... poate ca da in functie de raspunsurile voastre. Va rog sa ma corectati daca stiti altceva.

Este vorba de o Octavia 1, 2003, 1.6i, are in jur de 160 mii km (sunt 90% sigur ca sunt reali). La franare brusca cand plec de pe loc sau cand am viteze pana in 20 km la ora se aude un bacanit / pocanit puternic. De ex plec din fata blocului ( de obicei e parcata cu spatele pe bordura) si cand ajunge roata spate in buza bordurii ,, pisc'' frana ca sa nu coboare roata spate brusc si se aude bonc in frana... Cand vin seara acasa, virez dreapta maxim si dau cu spatele sa o urc pe bordura si uneori la fel folosesc frana , o pisc rapid dupa ce urca bordura si se aude iar bonc. Se simte putin si in volan. Alte simptome ar fi ca acolo unde sunt mici gropi in asfalt simt in volan, cand dau de volan rapid stanga dreapta foarte violent aud un pacanit si il simt parca in axul care duce din volan in caseta (cred ca m-am exprimat corect).

Nu sunt eu mare mecanic dar in general simt ce e in neregula la o masina fiindca sunt atent la detalii, iar chestia asta mi s-a parut foarte suspecta. Initial am zis ca is dicuri ovalizate, apoi am gandit ca nu, doarece la viteze mari nu am probleme cu masina... si apoi am actionat asa:

1) am facut un drum putin spre iesirea din oras si am franat brusc de la 100 si nimic suspect

2) am rulat cu 100 si am apasat putin frana si am tinut pedala constant pe frana .. . aici am obsercat ca desi tin pedala constant pe frana , dupa o secunda 2 are tendinta sa se inmoaie, parca se apasa singura mai jos... nu stiu daca e normal sau nu.....

3) pe o portiune cu pietris - frana brusc sa vad daca functioneaza ABS-ul si functioneaza....

4) pe portiunea cu pietris la o rulare constanta cu 20 - 30 km la ora simt pietrele in volan cum ar veni...

5) am oprit masina si am tras stanga dreapta de volan - nu s-a auzit nici un zgomot ciudat gen flansa amortizor sau capat de bara, in schimb simtit un mic pacanit in volan...

6) ATENTIE : mers cu masina in lateralul unei benzinarii, rulat constant cu 10 km la ora si paralel cu benzinaria m-am oglindit in geamul benzinariei cum ar veni sa vad care e comportamentul masinii. Ei, de la 10 - 15 km la ora am inceput sa ,, pisc '' pedala de frana ( nu apasat brusc constat, doar piscat, nu stiu cum sa va explic - cum fac aia din trupele rock cu piciorul pe toba aia - gen basu si cu toba mare) si din ce am vazut eu oglindindu-ma acolo parca ROATA ramane in urma masinii cand pisc frana, ca si cum nu ar mai fi fixa pe axul ei. Nu stiu exact cum sa explic , dar atunci cand franezi stiu ca se apleaca masina spre fata, dar la mine pe langa faptul ca se apleaca masina spre fata parca roata are o miscare ciudata inspre spatele masinii , ca si cum masina o ia inaintea rotii... CIUDAT.

Precizez ca in urma altor sfaturi am procedat la inlocuirea bucselor de la brate (si nu imi pare rau deoarece oricum bucsele erau foarte invechite) insa nu a disparut problema cu ,, roata jucausa''. Va rog si alte recomandari din experienta voastra...

Va multumesc si astept pareri...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

ceva de genu am avut si eu la masina si s-a rezolvat prin schimbarea pivotilor stanga-dreapta

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Mersi de sfat si mai astept pareri... mecanicul m-a asigurat ca pivotii mai merg...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am constatat ca la etrierul dreapta spate, am manseta de protectie rupta. Am comandat la reprezentanta setul de garnituri si mi-au sosit intr-o singura cutie toate garniturile pentru partea stânga si dreapta, respectiv 2 mansete de protectie si 2 garnituri pentru piston, cele cu sectiunea patrata. Impreuna cu garniturile, in cutie am gasit un pliculet cu un lichid rosiatic. Pe pliculet scrie "Montageflüssigkeit", adica lichid pentru montaj (asamblare).

Vreau sa intreb aici pe forum unde anume trebuie sa folosesc acel lichid in procesul de inlocuire a garniturilor ? Sa ung garniturile, sa ung pistonul pe partea care intra in contact cu lichidul de frâna, sau numai pe partea ce ramâne in exteriorul etrierului, acoperita de manseta de protectie ?

Daca acest lichid, in cantitate mica intra in contact cu lichidul de frâna este o problema ?

Pe scurt, ce fac cu lichidul din pliculet ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@Bigsal: la tine se misca etrierul si de-aia iti face asa roata. Baga un levier si incearca sa-l impingi spre fata si daca se misca, inseamna ca acolo e problema. Ma gandesc ca si de la flanse mai poate sa-ti faca asa, arunca un ochi si pe-acolo.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Aveti grija ca pivotii difera intre ei(nu se pot interschimba).

Acel gel e pentru ungerea pistonasului si a axului pe care se insurubeaza.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cum procedez de fapt cu gelul respectiv ?

Ung pistonasul inainte de montare, precum si axul pe care se insurubeaza ? Mai ung si altceva ?

Ung din belsug sau numai un strat subtirel, cât sa fie de folos la asamblare, ca sa intre pistonul corect si usor la locul sau ?

Citeam undeva tot aici pe forum, insa nu-mi aduc aminte unde anume, ca inainte de montare spunea cineva ca garnitura cu sectiunea patrata sa stea cca. 30 de minute in gelul respectiv.

Este adevarat asa ceva, fiindca eu nu prea cred ca poate fi adevarata o astfel de prescriptie ?!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!