Jump to content

Franare - probleme


nelro
 Share

Postare recomandată

Astazi am fost la mecanic pentru rezolvarea problemei mentionate mai sus.

-cablul de la frana de mana functioneaza perfect, nu e ruginit, si nu se blocheaza.

- pistonasul de la etrier e curat, prima garnitura e intacta, nu a mai fost necesar sa-l desfacem.

Ce am facut, am schimbat culisele de la etrier (una era cam deformata) cost piese 25 ron.

In 15km cat am facut cu masina dupa aceasta reparatie, nu s-a mai incalzit, insa voi face un drum mai lung pentru a fi sigur ca am scapat de problema.

Atasat 2 poze cu piesele in cauza.

Multumesc.

Toate bune!

post-35366-1285095905_thumb.jpg

post-35366-1285095914_thumb.jpg

post-35366-1285095923_thumb.jpg

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Culisele etrierului spate unde le-ai gasit de cumparat ?

Se pot cumpara separat ? Ai cumva vreun cod al lor ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Culisele le-am cumparat de la un magazin de piese auto.

Se vand la set, codul lor este SP9896 TRW - 50ron/set de 4 buc, cu garniturile aferente.

Multumesc.

Toate bune!

post-35366-1285149831_thumb.jpg

Modificat de steffan
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am inteles, multumesc.

Totusi pina la urma se mai incalzeste roata sau nu ?

Altfel spus erau de vina culisele etrierului ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu, nu se mai incalzeste.

Am pus cateva frane succesive, am tras si frana de mana de cateva ori, iar mai apoi am ridicat-o pe cric sa vad daca roata se blocheaza.

Roata se misca usor, deci problema e rezolvata. :icon_thumright: Asadar, culisele noi au rezolvat problema.

Multumesc.

Toate bune!

Modificat de steffan
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...

am si eu o problema. la masina din semnatura in mers franeaza bine dar daca calc frana brusc nu este eficienta se duce sanie. pedala face cursa normala (nu se duce pana la fund) dar se intareste. la viteza mica e ok. am ratat cateva accidente la mustata. am fost la mai multe service si nu au fost 2 pareri la fel. am facut si un test de frana si este in parametri. discurile sunt originale dar au 170.000, placutele sunt originale, sunt la jumatate si au fost schimbate in 2003. cine a mai avut asemenea problema sa ma destupe si pe mine. multumesc mult

Modificat de mami
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

rectific: placutele au fost schimbate in 2006. lichidul a fost si el schimbat de 6 luni.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ce inseamna mai exact "dar se intareste" (pedala)?

Cumva se intareste la apasare la fel ca atunci cind o apesi de citeva ori dupa ce ai oprit motorul ?

Daca asta inseamna, eu iti sugerez sa verifici stutul pompei de vacuum (pompa tandem), pompa ce se afla pe chiulasa, in partea dreapta cum privesti motorul din fata masinii, cu capota ridicata.

La aceste masini, pompa de vacuum are prostul obicei de a face joc la stutul de vacuum, si atunci pierde vacuumul pe acolo, si in cazul in care aceste pierderi sunt destul de mari, poti sa nu mai ai o frina eficienta fiindca amplificatorul fortei de frinare (servo), lucreaza pe baza acestui vacuum.

Exista pe aria Passat B5 un topic detaliat pe acesta problema, unde se exemplifica si solutiile ce se pot aplica pentru remediere.

Iata link-ul, sper sa-ti foloseasca, daca aceasta este manifestarea defectului si la tine.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

intradevar se misca dr. - stg. un pic. am luat la rand toate service-urile, chiar si reprezentanta si nu aveau habar. la un service un mecanic batran stia ceva. asa ca um urmat sfaturile tale remus si m-am apucat de treaba. bizon 23,5 lei. am lasat 1,5 ore am montat tot dar nu am pornit. vad maine dimineata si va tin la curent. merci remus

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

asa era. efectul acela de a se duce sanie a disparut. multumesc de ajutor remus

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 4 weeks later...

Va salut domnilor.Am si eu o problema la masina din semnatura care a aparut de curand si anume la viteza mai mare la apasarea pedalei de frana zici ca masina se rupe in doua,si anume tremura volanul.Masina am ridicat-o pe cric si in capatul de bara nu am joc ,pivotii nu am joc.In schimb am verificat bucsa mare de la bascula care are un joc enorm si in gropi se si aude,un troncanit puternic,si parca mi se pare mie dar mai este si bucsa de la bara stabilizatoare care se aobserva vizual ca este uzata.Acum ce as vrea eu sa schimb la directie este:bucsa mare bascula,bucsa bara stabilizatoare,si bieleta antiruliu dar la aceasta bieleta cum imi pot da seama daca trebuie schimbata.Este posibil sa fie din cauza discurilor de frana sa bata la franare,dar de ce a inceput asa dintr-o odata.Bine de cand am cumparat masina acestea nu au fost schimbate.Ce sfaturi imi dati pentru a remediea problema pentru ca este suparatoare la mers chiar imi vine sa ii dau foc.Va multumesc si o zi buna :rolleyes:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut.In primul rand remediaza defectiunile de la directie(ce ai mentionat tu mai sus:bielete,bucse si tot asa).Nu de alta dar intr'un final tot ai sa le schimbi si daca bucsele(sau alte articulatii de la directie nu preiau socurile,ia ghici cine le preia:caseta,gaurile care se ovalizeaza,etc).Dupa aia vezi ce se schimba.Cu toate ca daca citesti in urma ai sa vezi ca majoritatea simptomelor de acest fel s'au trata cu schimb de discuri.Eventual vezi ca zicea MasinaPoporului ca avea un surub rupt/desfacut la etrier(unul din ei) si avea ceva probleme.Vezi si la tine.Da rotile jos,pune cheia si vezi sa fie toate stranse.Cu ocazia asta vezi si suprafata discurilor(eventual pune'ne si noua 2 poze).Daca nu e "oglinda"(curata),are asperitati...din pacate discurile sunt duse.Mai masoara'le si grosimea si vezi de asemenea buza de pe exteriorul discului(daca e mare) iar iti poti face o idee daca sunt discurile uzate.Odata cu venirea iernii,mai intra zapada pe la etrieri,iar daca garnitura de protectie nu mai face treaba,toata apa intra in etrier si acolo mai poate provoca neplaceri(cu toate ca sunt slabe sansele).Cel mai bine,primul lucru,da rotile jos si uita'te la discuri(sa aiba suprafetele curate).Numai bine!

Modificat de zebrocksky
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 weeks later...

am si eu o problema la masina din semnatura ..

am pus astazi o frana mai brusca la un semafor si am auzit o pocnitura la roti pe fata si am crezut ca e abs-ul dar sa auzit prea tare sa fie abs..

si am testat in mers ..daca apas pedala de frana pana la fund se aude o pocnitura in fata doar 1 singura data ..

daca pun frana incet nu se aude.. erori in bord nu mi-au aparut..

si mai am o eroare de mai demult dar e de la admisie ..un robinet galben.. si apare dupa 1 minut dupa ce pornesc masina.. Emissions Workshop..

..

Sarbatori fericite 4 all...

multzam fain..

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...

Tremurat franare

-echilibrat rotzi (nu este de la jante sau cauciucuri)

-schimbat bucshe (bielete, flanshe, ...etc)

-schimbat discuri si placutze fatza+spate (noi)

si tot tremura la franare cu zgomot fatza.

Las si un nr de tel. : 0762 663183

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

unghi de fuga facut

pus alte jante cu alte cauciucuri

tot la fel (tremura stanga-dreapta cu bataie pe fatza)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 4 weeks later...

Legat de trepidatii la franare atasez un "buletin tehnic" . Avand aceasta problema (trepidatii in volan la franare) am masurat cu un ceas comparator si am abatere laterala de 0.12mm cel putin la un disc fata. Conform acestui buletin atasat maximul admis este 0.05mm

Sunt convins ca multi au cautat explicatii pt acest gen de trepidatii pe franare

Solutia: cel mai curat---inlocuire discuri sau daca grosimea permite o "slefuire" (nu stiu cati au scule si au si mana)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 months later...

daca scartie cand pun frana cam cati km as mai putea merge eventual pana sa skimb placutele de frana ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

F l o r i n

Daca e scartait metalic - semn ca s-au tocit placutele, nu trebuie sa mai mergi cu ea, ca vei strica discurile.

In schimb scartaitul poate fi si de la materialul placutelor, iar acestea sa fie inca bune....+

Trebuie sa faci diferenta intre scartaitul - fier pe fier, si cel de la materialul din care sunt facute placutele

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pe langa ce a spusu F L O R I N,poti da singur roata jos si inspecta vizual placutele.Daca sunt mai subtiri de jumatate de centimetru,ai nevoie de altele.

Numai bine!

PS:Martorul din bord de obicei semnalizeaza uzura excesiva a placutelor.La unele mai "uita" sa se aprinda.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

ok . am sa ma uit sa vad. ms mult

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Legat de trepidatii la franare atasez un "buletin tehnic" . Avand aceasta problema (trepidatii in volan la franare) am masurat cu un ceas comparator si am abatere laterala de 0.12mm cel putin la un disc fata. Conform acestui buletin atasat maximul admis este 0.05mm

Sunt convins ca multi au cautat explicatii pt acest gen de trepidatii pe franare

Solutia: cel mai curat---inlocuire discuri sau daca grosimea permite o "slefuire" (nu stiu cati au scule si au si mana)

O mica si totusi importanta corectie ar fi ca, din buletinul atasat reiese ca este vorba de 0.5mm si nu de 0.05, deci permite o abatere laterala de 5 zecimi.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 months later...

O intrebare si eu :

Am avut probleme cu sistemul de franare acum ceva timp,pe autostraqda bucuresti-pitesti la o franare mai brusca pedala de frana a ramas rigida la apasare,ca opresti masina a trebuit sa apas foarte tare pe ea.Dupa acest drum am mers la mecanic care dupa o diagnoza mecanica la servo frana(masurarea cu manometrul) mi-a spus ca servo frana are o membrana rupta si pompa de vacuum peirde pe undeva vacuum,am schimbat servo frana si pompa de vacuum la indrumarea mecanicului,totul a fost ok pana acum o luna cand frana a avut acelasi simptome,dar pentru o singura data si pe o perioada f scurta,m-am intors la el a pus din nou masina pe vagcom si a dat eroarea switch brack signal....,intreabare : este posibil ca doar supapa sa fi fost defecta ? daca am schimbat cele 2 pompe si supapa este defecta de ce nu se manifesta cum s-a manifestat initial??

Masina este cea din semnatura !!

Mersi ,o zi buna in continaure !

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

singurul motiv pt care pedala de frana ramane rigida si ca sa franeze trebuie apasata cu putere,e direct legat de servofrana.Daca ai remarcat la oprirea motorului cu cat faci pedale de frana cu atat pedala devine foarte tare.Dupa 3 pedale e deja tare.Problema de de ordinul servofranei si a sistemului de furtune vacum.Trebuie luat ansamblu de furtune si derivatia lor,care intra in componenta servofranei,la puricat.Problema de identificare a defectului nu prea tine de vagcom,e problema mecanica si se depisteaza local.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Va solicit ajutorul/parerea in doua probleme:

1. la masina tatei, dupa ce ramane in garaj cateva ore cand te urci in ea si apesi frana e rigida pedala si se "inmoaie" doar dupa pornirea motorului, la mine ramane moale indiferent de cat timp sta oprita. Cum e normal ?... banuiesc ca la mine e normal, nu ? Dincolo care ar putea fi problema ?

2. trepidatii la franare, parca nu se simt in volan, dar banuiesc discuri ovalizate (discurile sunt schimbate totusi de vreo 2-3 ani). Ar mai putea fi si altceva ? Sa incerc sa fac si o echilibrare inainte ?. Am schimbat si un arc pe dreapta fata de vreo luna de zile, dar nu pot aprecia daca trepidatiile au fost si inainte de schimbarea arcului sau nu. Ar putea avea legatura ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!