Jump to content

Franare - probleme


nelro
 Share

Postare recomandată

Stie cineva ce dimensiune are surubul care leaga conducta de frina de etrierul spate ?

Sau macar diametrul lui, pasul nu este important.

As dori sa inlocuiesc garniturile etrierului spate dreapta si vreau sa fac un dop cu care sa astup conducta cita vreme sunt cu etrierul jos, pentru a minimiza pierderile de fichid si ca sa nu intre mult aer in instalatie.

Multumesc !

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu trebuie sa asptupi, trebuie doar sa fie pedala apasata cat timp faci operatiunea, aierisire oricum trebuie sa-i faci.

rokko, de 14,15 ,de flex(nu glmumesc) si presa cu 2 ghiare. Eventual pasta autoblocanta pe filet.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...

Vi s-a intimplat sa gasiti capacelele de cauciuc ale aerisitoarelor etrierelor umede cu lichid de frina ?

Eu le gasesc la mine dar numai pe cele din spate.

Le gasesc umede in interior si se vede numai daca le scot de pe aerisitor.

Si inauntrul aerisitorului gasesc urme de lichid de frina, daca bag un servetel rasucit subtire.

Dupa fiecare aerisire facuta, le suflam pe toate 4 cu pompa de roti, dar se pare ca numai cele din spate se umezesc.

In fata mereu sunt perfect uscate si capacelele si aerisitoarele in interior.

Azi le-am curatat temeinic pe cele din spate si voi urmari ce se intimpla.

Incerc sa fac o legatura intre faptul ca de cca. 1 an, de cind mi-a fost schimbat lichidul de frina "la pedala", intr-un service ce nu mai exista acum, frina este brici numai cca. 2 saptamini dupa aerisire, si apoi aleator pedala devine ceva mai lunga, in special la apasari scurte la viteza mica, iar la o a doua apasare rapida pedala se intareste semnificativ.

Oare chiar sa scape lichid pe la aerisitoare ?

S-or gasi la reprezentanta sa cumpar numai aerisitoarele ?

Ar fi suficient in cazul unei neetanseitati sa le schimb numai aerisitoarele ?

Ati mai intilnit asa ceva ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

Salutare!

Am o problema la pedala de frana si anume: cand pun frana pedala merge usor cativa centimetri iar apoi merge greu, o portiune beton. Tot am senzatia ca raman fara frane, dar ele prind ok. E vreo problema asta?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut baieti. Iata ca am o problema cu frana. Am o franare greoaie, adica, prima parte de pedala merge usor, apoi pedala e tare, si am senzatia ca nu am frana, dar, frana este daca apas pedala tare ( ca o comparatie, in Sharanul tatalui meu cu 400 kg mai greu, frana e BETON, te da prin geam afara ).

La un moment dat ma temeam ca pierd vacuum dar, am tot citit pe forum si nu stiu ce sa cred. Am vazut ca majoritatea care pierd vacuum au pedala tare dupa stationare. Ei, eu am pedala normala. Dar, azi am incercat sa vad daca pedala se intareste la apasari repetate. Si 4-5 apasari, pedala se face tare, daca tin piciorul pe ea, pedala coboara. Si in mers, si in stationare.

La franari bruste aud si simt pocnituri in pedala ( 100% nu e ABS ).

Nu-mi dau seama ce se intampla. Am o franare greoaie ( pedala tare ). Am schimbat placute fata-spate, discuri fata, comportamentul e la fel.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

lichidul de frana l-ai schimbat ?

in cartea service zice ca se schimba complet la 2 ani...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu l-am schimbat. Ceva recomandari ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ajunge 1 L pentru instalatia de lichid de frana? Ce DOT trebuie? Ce marca recomandati?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

ikks, verifica-ti stutul pompei de vacuum (pompa tandem). Daca pierzi vacuum pe la el, asa se manifesta, pedala de frina tare la actionare, in timpul mersului. Asta fiindca vacuumul pierzindu-se pe la acel stut, nu se mai acumuleaza suficient in rezervor si atunci cind apesi pedala de frina si ar trebui atunci folosit acest vacuum, nu-l mai ai, in cantitate suficienta. Exprimarea este putin atehnica, dar sper sa intelegi.

Nu are legatura cu faptul nu ai pedala tare dupa oprirea motorului. Asta inseamna ca supapa de sens de pe servofrina, functioneaza si mentine vacuumul in servofrina dupa oprirea motorului.

Tu ai o problema inainte de aceasta supapa, intre ea si stutul pompei de vacuum. de asemenea, ar putea fi si vreun alt furtun de vacuum neetans, fisurat, etc. si sa pierzi vacuum pe acolo.

Oricum stutul pompei de vacuum este o ploblema a grupului VAG, cel putin la motoarele diesel.

Pe aria Passat este un tutorial despre acest lucru, unde userul COSMIN a explicat in detaliu problema si modul de reparare cu

Bison Epoxi metal.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Da, am citit si de stut dar in ca nu am avut timp sa-l verific ca am mereu motorul ferbinte si ma frig la mana pe-acolo :rolleyes: .. abia am ajuns acasa, o sa-l verific peste vreo 2-3 ore.. Si multumesc mult pentru sfat !

Edit :

Am verificat stutul. Are joc. Il put misca usor, il pot chiar roti. O sa ma ocup de el sa vad daca se rezolva.

Modificat de ikks
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 months later...

Salut,

De o vreme am inceput sa am si eu probleme cu frana.

-la o franare mai lunga incetineste bine dar daca apesi mai tare pe ea incetineste un pik mai mult dar in nici un caz cum ar trebui

-nici daca apas brusc nu tine si nu intra nici abs , pedala tine foarte sus(nici pana la un sfert din cursa nu se duce, nici la franare mai lunga)

ce ar putea fi? Mentionez ca am pus placute de frana ceva mai ieftine si lichidul de frana are cam 3 ani (tre sa-l schimb).

masina are 58.000 la bord deci nu e foarte alergata.

Modificat de Andrei18
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salutari tuturor si ajutor daca puteti.La viteze mai mari(peste 90KM/H),la franare imi tremura volanul.Daca ar fi discurile de vina,ar trebui sa simt si in pedala,daca nu ma insel,iar la mine nu se simte nimic.Daca ar fi unul din cauciucuri,ar trebui sa simt si in oras,la mine nu se simte.De la ce ar putea fi?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Incearca sa faci o echilibrare rotilor .Aceiasi pb am avut-o si eu ca am fost la o vulcanizare care nu mi le echilibrase bine dupa schimbarea gumelor si tremura volanul cand apasam frana:)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

am si eu o intrebare la voi cum se tocesc placutele de frina se tocesc aproximativ in acelasi timp si cele de pe fata si cele de pe spate ,la mine s-au tocit cele de pe spate mult inaintea celor din fata .Le-am schimbat pe spate iar cele de pe fata erau la jumatate .

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

am si eu o problema mai serioasa cu frana stanga din fata. La inlocuirea placutelor de frana cand am scos roata si aam demontat pistonasul acela cu placutele, mi-a cazut pt ca surubul care tinea discul de frana avea capul forfecat. dedesubt este poza fara discul de frana dsc00075td.jpg

iar din aceasta cauza unul dintre suruburile care tinea placutele de frana si acel piston sau cum se numeste s-a uzat, si nu mai tine. dsc00074rk.jpg

dsc00077vh.jpg

acuma eu as fi curios ce as putea face.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu are nici o legatura forfecarea surubului care fixeaza discul pe butuc cu deteriorarea filetului boltului de etrier.

Ce-i de facut ? Se poate remedia situatia in urmatoarele moduri:

- Incarcare cu sudura a fuzetei in zona filetului deteriorat, refacut alezajul si refiletare la cota, dar nu-ti recomand pentru ca apar tensiuni in material care pot duce la fisuri iar in plus este foarte greu de determinat dupa incarcarea cu sudura centrul alezajului.

- Marirea alezajului si refiletare la urmatoarea cota dar asta inseamna fabricarea pe strung a unui alt bolt cu filet la noua cota.

- Folosirea unui dispozitiv care se numeste Heli-coil, metoda pe care de altfel ti-o si recomand ca fiind cea mai buna. Acest heli-coil este folosit pentru repararea filetelor in service-urile serioase si consta intr-o piesa ce seamana cu un arc, fiecare corespunzand unui diametru de filet si care se monteaza cu ajutorul unui tarod special cu filet conjugat cu care se refileteaza alezajul inaintea montarii heli-coil

- Mai poti incerca sa cauti alta fuzeta la dezmembrari, lucru pe care nu ti-l recomand pentru ca s-ar putea sa te lovesti de aceeasi problema. In plus s-ar putea ca rulmentul sa fie foarte uzat, butucul sa fie stramb, s.a.m.d..

Your choice. Bafta !

LE.

Pe viitor, contra ruginii si pentru o demontare mai usoara, iti recomand sa folosesti, chiar si pe filete, un spray cu cupru special pentru componente ale sistemului de franare si care este rezistent la temperaturi inalte, spray care se gaseste in majoritatea magazinelor de piese auto.

Modificat de Inginerul
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

eu am ramas fara capetele de la acel surub ( care tine discul ) la ambele roti fata

acum am putin disconfort cand pun roata si prezoanele, dar in rest, nimic; merg asa de cel putin 50.000 km ( de cand am observat)

mi se pare ca asta ar fi singurul rol al surubului aceluia, da a tine discul pe chestia aia in care infiletam prezoanele ( cum i-o fi zicand)

mecanicul meu zice ca sunt tipuri de masini care nici nu au surubul acela, din constructie.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

foarte interesanta acea metoda cu Heli-Coli, incerc sa vad daca gasesc in apropiere asa ceva, sau pe internet. Si eu m-am gandit la marirea alezajului si refiletare la urmatoarea cota asta insemnand ca refac boltul la strung. oi vedea care dintre cele doua o voi face. Si cu acel surub care tine discul de frana? cam ce as putea face? sa-i dau o gaura, si sa-l refiletez?

ms pt raspuns Inginerule

captain slow desigur ca la schimbarea rotilor e un pic de discomfort, insa eu ma gandeam ca nu a ajutat acest lucru la deteriorarea acelui buson?

Modificat de Bolgar Dezso
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@captain slow. Se numeste butuc, chestia aia in care infiletezi tu prezoanele, si intr-adevar, singurul rol al surubului este acela de a retine discul fixat pe butuc pana la strangerea prezoanelor.

@BD. Exista extractor de suburi ale caror cap s-a rupt. Se gaureste cam 2-3 mm dupa care se introduce extractorul si se scoate ceea ce a ramas din surub.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

ca idee, la Passat B5, acel surub nu exista. Este adevarat, e un pic mai dificil la montarea rotii, daca ai deranjat discul de pe pozitie.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 weeks later...

Salutare, postez si eu o problema asemenatoare cu a unui coleg de forum pe la inceputul acestui topic, dar care nu a primit un raspuns.

Am schimbat de vreo 1000km, placutele si discurile de frana fata-spate cu unele TRW luat de la volksman. De atunci am mai schimbat si pneurile fata cu 2 noi care au fost echilibrate, deasemnea stiu de la o verificare mai veche ca ar trebui schimbate (dar nu urgeny) bucsele punte spate.

Problema este: la franare apare cateodata o vibratie in volan, nu in pedala. Dar nu este regulata, uneori apare, uneori nu, uneori apare la franare de la viteza mare, uneori de la viteza mica. Am mai observat, atunci cand nu vibreaza nimic, se mai intampla sa simt la franare o miscare fata-spate a masiniii, ca si cum nu ar tine frana continuu, sau ca si cum as avea o remorca care ma tot ciocane in spate.

Parerea mea este ca daca erau discurile ovalizate trebuia sa vibreze la fiecare franare, nu? Daca e de la bucsele puntii spate ar trebui sa aud si ceva scartaieli, pocnituri la gropi, dar nu aud nimic. Am suspectat si echilibrarea rotilor la viteze de 120km/h nu se simt vibratii, ci doar la franare.

Aveti idee ce se intampla?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

gabyte00 si la mine se simte acea vibratie in volan, dar doar la viteza mai mare, la viteza de pana in 90km/h nu se simte, doar mai incolo. Am inteles ca asta ar fi din cauza discurilor de frana si ca nu se simte neaparat si la viteza mica. La mine de ex cand am viteza mica, gen 30km/h si franez f usor, franarea se face parca in hopuri, nu ii ceva lin. Eu discurile le-am schimbat de vreo un an jumate si m-am cam mirat si eu cand am sesizat problema asta asa de repede. Eu suspectez totusi ca ceva din fabricatie ii baiul la mine si ca va trebui sa le schimb totusi inca o data.

O zi buna.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Va salut.

Problema mea e urmatoarea:

roata spate dreapta se incalzeste excesiv. Categoric e din cauza ca placutele freaca pe disc, dar intrebarea mea e din ce cauza freaca, si cum de a aparut din senin fara ca sa se mai manifeste si inainte?

Roata nu e blocata, doar merge infranata.

Din ce am citit pana acum, cauza ar putea fi pistonasul murdar, cablul de frana blocat sau suportii pe care culiseaza etrierul murdari. Mai pot fi si alte cauze?

Ce imi recomandati?

Multumesc.

Toate bune!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Iti recomand sa iei la rand prin eliminare cauzele enumerate de tine si ar cam trebui sa scapi de problema.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

cristi_xtr - la mine se simte si la viteza mica, dar doar uneori si asta ma nedumereste pt. va daca ar fi discurile ovalizate ar trebui sa se simta tot timpul. Sapt. viitoare caut un service care poate sa verifice discurile, am auzit ca Augsburg ar putea sa faca asta.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!