Jump to content

Franare - probleme


nelro
 Share

Postare recomandată

:icon_redface: Birba, unde ai gasit garnituri pentru etrier si cit au costat ?

Se gasesc cumva seturi de reparatie la dealer ? Daca da ce au in componenta ?

Se demonteaza greu un pistonas al unui etrier spate ? Stiu ca trebuie sa aiba ceva diferit fata de cel din fata datorita mecanismului frinei de mina. La remontare exista ceva trick-uri ?

M-ar bate gindul sa le inlocuiesc si eu la mine, asa preventiv, dupa cca. 6 ani ma tem sa nu fi inceput un fenomen de imbatrinire, dar nu as dori decit garnituri de la dealer :blink: .

Multumesc anticipat.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am gasit la un magazin oarecare in Ploiesti de piese vw,au costat 55 de lei parca asta difera in functie de modelu de etrier,cu toate ca eu am luat pentru alt model dar s-au potrivit.pistonasul se desface usor si garniturile tot usor se schimba,cel mai bine zic sa faci operatia asta la un service.m-a costat toata treaba asta parca 20 de lei

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Sincer nu stiu ce placute sint ca sint cele pe spate acolo se aude tiuitura,cele de pe fata leam schimbat ....acelea dev pe spate nu au senzori,dar mam uitat la ele si ar mai merge......sa fie altceva?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Sunt placutele mai slabe calitativ. Intamplarea a facut sa iti scartaie doar la franarea in mers inapoi. Daca nu te deranjeaza, lasa-le. Daca nu, pune altele. Greu de zis ce sa cumperi ca sa nu scartaie, in afara de cele OEM.

Pot fi ieftine si sa nu scartaie sau pot fi scumpe si sa apara acest fenomen. :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

M-ar bate gindul sa le inlocuiesc si eu la mine, asa preventiv, dupa cca. 6 ani ma tem sa nu fi inceput un fenomen de imbatrinire,

A,tu n-ai de lucru si vrei sa-ti faci :huh: ,doar lichidul se schimba preventiv,nu-ti recomand deloc sa schimbi garniturile din etrier fara sa ai probleme.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...

Dragilor, am o problema. Am schimbat discurile in urma cu 2000 de km pe motiv de ovalizare si nu uzura. Impreuna cu placutele, bineinteles. Toate bune si frumoase, pana acum 2-3 zile, cand bataile in pedala si volan au inceput sa apara din nou. Care ar puta fi cauza la aceste batai? Ce ar putea produce ovalizarea discurilor noi? Trecem peste diferentele de temperatura si apa, socuri mecanice sau alte alea, care mi-s cunscute si stiu ca nu s-au intamplat . . .

Modificat de liviuxp2000
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut,

masina despre care va voi povesti este VW Golf 4 Variant, 1,9 TDI, PD motor AXR, serie caroserie WVWZZZ1JZ5W006943.

In iulie anul trecut am schimbat lichidul de frina intr-un service unde nu au avut aparatul acela special si au schimbat lichidul prin apasare pe pedala de frina, vasul raminind la un moment-dat gol. Nu s-a efectuat aerisirea pompei ABS cu Vag-com-ul. Lichidul nou a fost marca ATE, DOT 4.

Totusi frina a fost in regula cca. 10 zile, dupa care am observat o ineficienta la frinare atunci cind masina se deplasa incet, gen manevra in parcare. Am reclamt situatia la service si am mai fost o data sa se mai faca o aerisire. Nu a iesit aer, frina a fost excelenta cca. 10 zile apoi a aparut iar fenomenul de ineficacitate.

Pedala are intotdeauna aceeasi cursa, doar ca atunci cind este ineficace frineaza brusc la asfirsitul cursei.

Intre timp, am mai purjat de 2 ori sistemul de frinare, fara sa iasa aer si am aplicat cu vag-com-ul procedura de aerisire a pompei ABS, de mai jos,

Procedure for Bleeding the ABS Brake Pump on VW Golf, GTI, Jetta, and Audi TT:

[select]

[03 - ABS Brakes]

[basic Settings - 04]

Group 001

[Go!]

This will trigger the ABS pump to turn on for about 10 seconds. You should hear the fairly loud pump clicking during this time.

Click the [Done, Go Back] button and you're all set.

de citeva ori.

De fiecare data dupa ce aplicam acesta procedura frina era timp de o saptamina perfecta, apoi aparea iar acel fenomen, deranjant numai la viteza mica, prin oras.

Tot incercind sa trag o concluzie, am observat in ultima luna, mai ales cind este mai frig afara, ca la viteza mica, apas pedala, masina nu frineaza mai deloc, apoi deodata te lipeste cu capul de geam, adica nu are acea frinare progresiva, ce creste odata cu apasarea pe pedala. Daca la semafor de ex. tin apasat puternic piciorul pe pedala, urmatoarele citeva frinari sunt in regula dupa aceea aparind iar fenomenul suparator.

Discurile si placutele de frina sunt in limitele de uzura admise de catre constructor.

Zilele trecute am facut legatura cu faptul ca acelasi lucru l-am patit la Dacia Supernova dupa ce am scos pistoanele etrierelor din etrier pentru a le curata preventiv. La Dacia am rezolvat prin inlocuirea garniturilor etrierilor. garnituri ce isi marisera diametrul si stringeau asa de tare pistonul incit acesta nu mai impingea placutele de frina decit daca apasai tare frina.

Se poate intimpla si la VW asa ceva si daca da se poate remedia cumva, se pot gasi kituri de reparatie sau garnituri de calitate ? Ceva preturi ?

De-acum sunt inclinat tot mai mult sa cred ca s-au umflat garniturile etrierilor si pistoanele nu se misca lejer, de aceea la o apasare moderata nu am frina eficace, iar la o apasare mai tare frineaza brusc.

A mai patit cineva asa ceva ?

P.S. Oare ar putea sa fie cumva acest fenomen generat de mizeria ce s-ar putea aduna la ertier in zona pistonasului ?

Modificat de Remus66
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

ai simtit vreodata pedala tare?ca ma gandesc ca poate la viteze mici nu baga destul vacuum in servofrana.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu, pedala nu a fost niciodata tare, ba chiar am reparat asta-vara stutul pompei de vacuum, dar nu pentru ca as fi simtit vreo anomalie ci numai pentru ca aflasem ca se misca in locasul sau.

La apasare pedala este normala, servo lucreaza normal, doar ca la viteze mai mici cind nu trebuie sa apesi pedala repede ci oarecum treptat, pentru a obtine o frinare progresiva, masina nu se frineaza treptat, desi apesi pe pedala, apoi deodata, destul de brusc te "da cu nasul de parbriz" ca si cum de-abia atunci pistoanele apasa tare pe placute.

In afara orasului nu observ fenomenul fiindca la viteze mari apas mult mai repede pedala si dealtfel circul destul de rar in afara orasului si amintirile se mai estompeaza.

Repet ca acelasi si fenomen l-am avut la Dacia Supernova pe la 60.000 km, tot dupa schimbarea lichidului de frina si dupa vreun an de cautari si deductii am ajuns la garniturile pistonaselor, care se marisera mult in diametru si stringeau tare pistonul. Inlocuirea acestiora a condus la obtinerea frinarii line ca atunci cind Dacia era noua.

Nu-mi vine sa cred ca acest fenomen s-ar putea repeta si la VW (masina are cca. 185.000 km.).

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

am si eu o problema cu franarea...la prima pedala am frana insa daca apas de 2 ori pedala devine rigida iar frana prinde prea putin,asta daca apas cu forta!mentionez k si in cazul in care las masina sa mearga la relanti cativa zeci de metri,daca apas pedala a devenit rigida!stiti care ar putea fi problema?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cind pedala devine rigida, inseamna ca nu ai destul vacuum la servofrina.

De cele mai multe ori, din ceea ce am citit eu aici pe forum, vinovat de aceasta este stutul pompei tandem.

Acesta face joc si vacuumul se pierde pe linga el, nemaifiind asigurat un debit suficient de mare pentru apasari repetate ale pedalei de frina.

In alta ordine de idei mai pot fi scapari de vacuum si pe traseu (furtunas spart, crapat) dupa acest stut al pompei tandem, dar traseul este scurt si sepoate verifica repede.

Ar fi bine de verificat si racordul prin care se cupleaza traseul de vacuum la servofrina.

Pentru stutul pompei tandem citeste atent aici :

http://vwforum.ro/index.php?showtopic=11549&hl=

Am si eu aici citeva posturi si citind aici am avut curaj sa demontez pompa de pe masina si sa o repar la stut.

Pozitia la Golf este mai buna ca la Passat si se poate incerca repararea pe loc farea demontarea pompei.

Daca o dai jos pune-i garnitura dintre ea si chiulasa noua, altfel cred ca va curge.

Bafta !

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

MasinaPoporului

Eu stiam ca pentru aerisirea sistemului de franare se intra pe [03 - ABS Brakes] la Output Test si se face la fiecare roata in parte. :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am rezolvat aseara in sfirsit la service-ul "La-service".

Intr-adevar, dupa cum banuiam si eu, aveam aer mult in unitatea ABS/ESP ramas de asta vara de cind la un alt service mi s-a inlocuit lichidul de frina printr-o metoda improprie, pompind cu pedala pina cind s-a golit vasul pompei si a intrat aer pe circuit. Orice incercare ulterioara a acelor mecanici nu a reusit sa elimine aerul din instalatie.

Aseara s-a procedat la aerisirea pompei ABS cu vag-com, urmata de aerisire clasica cu pedala la toate cele 6 conducte ale modulului ABS/ESP (aici a iesit la un moment-dat aer ca la Vulcanii Noroiosi) si la final la fiecare etrier.

Incepind de aseara am iarasi frina adevarate !

La inlocuirea lichidului de frina cu metoda pedalei, in timpul executarii operatiei de inlocuire a acestuia, nu lasati niciodata sa scada nivelul in vasul pompei de frina mai jos de marcajul de minimum si nu veti avea probleme! Altfel o sa patiti ca mine.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

marius1982.11

Cand zici ca ti-au aierisit modului abs la cele 6 tevi, au desfacut stuturile alea de pe modul si pe acolo a iesit aerul??

post-34985-1268329241_thumb.jpg

post-34985-1268329241_thumb.jpg

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Da, pe acolo dar nu au desfacut complet conductele, ci numai slabeau niplurile acestora, cite unul pe rind in timp ce pedala era tinuta apasata de catre un ajutor. La slabirea niplului, odata cu ceva lichid ieseau si bule de aer. In timp ce pe la niplu, iesea lichid + aer, pedala se ducea la fund. Cind pedala ajungea complet la fund, se stringea niplul si se relua operatia, pina cind pe la nici o conducta (niplu) nu a mai iesit decit lichid curat fara bule.

Intre aceste reprize de aerisire, se mai aplica si o aerisire ABS/ESP cu Vag-com asa cum am scris mai sus.

http://www.ross-tech.com/vag-com/cars/absbleeding.html

Apoi a urmat o purjare a etrierilor, si la cei de pe spate la ambele roti a mai iesit si pe acolo aer.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

marius1982.11

La tine nu vajaia cand lasai ambreiajul in frana de motor, pt ca la mine cu asta m-am trezit dupa inlocuirea lichidului si din pacate am ramas fara lichil la un moment dat in borcan(nasol moment).

Ambreiajul nu l-am aierisit pompand pedala de ambreiaj ci doar slabind niplul de la cilindrul ala., cred ca am sa iau alt litru de lichis si repet operatiunea cum zici tu ca ti-au facut pt ca am constatat ca atunci cand ii fac testul de abs pe vag-com prinde mai bine, dar doar o perioada scurta.

In orice caz , nu ma plang deloc ca nu ar prinde bine frana, dar daca se poate mai bine,de ce nuplus ca vajaie ambreiajul cand il las,dar doar in frana de motor, altfel nu ,ciudatenie :scratch:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Interesant este ca si eu pateam la fel dupa ce faceam testul de abs pe vag-com prindea mai bine, dar doar o perioada scurta, de maximum o saptamina de zile. Apoi pedala se relaxa si la prima apasare devenea ineficienta. Abia la a doua apasare simteam ca frineaza bine. Nu-mi explic cum sta aerul acolo in ABS ca sa creeze un astfel de fenomen !

In schimb la ITP facut pe cinstite, s-a crucit operatorul de ce frine bune aveam si eu banuiam ca au aer !!!!

Daca ai ramas fara lichid in borcan, cu siguranta ai aer in instalatie, mai precis in ABS. Si documentatia VW spune ca daca ai ramas fara lichid in vas (de ex. din cauza unei neetanseitati), la aerisirea instalatiei de frinare, trebuie aerisita obligatoriu cu Vag-com (ei spun cu VAS-ul), pompa de ABS.

De curiozitate inainte de a face o noua aerisire citeste cu VAG-com presiunea de pe senzorul G 201 (sper sa nu gresesc) astfel, numai procedura scrisa ingrosat:

Brake Pressure Sensor 1 (G201)

Prerequisites:

System voltage at least 12.0 V.

[select]

[03 - Brake Electronics]

[Coding-II - 11]

Enter 40168, to enable the basic setting.

[Do it!]

[basic Settings - 04]

Group 066

[Go!]

Activate the Basic Setting.

[ON/OFF/Next]

After a successful basic setting, field 2 should say "OK".

[Done, Go Back]

To make sure the basic setting was succesful, check the sensor again.

[Measuring Blocks - 08]

Group 005

[Go!]

Check field 1, the value has to be between -7.0 and +7.0 bar.

[Done, Go Back]

[Close Controller, Go Back - 06]

Apasa pedala de frina cit poti de tare (cu motorul oprit cred) si citeste valoarea. La mine cu aer in instalatie cu greu ajungea la 70 de bari (daca apasam moderat nu trecea de 27 de bari), iar acum oscileaza intre 122-124 de bari.

Intreaga procedura este cea de calibrare a senzorului G 201, necesara spune VW dupa aerisirea sistemului de frinare. La mine n-a a vrut sa se calibreze, spune de la inceput ca este O.K. Poate ca nu este nevoie de fiecare data si se indica aceasta procedura cu caracter preventiv.

Este interesant insa de citit valoarea afisata la grupul 005 in Measuring Blocks - 08.

Citeste apoi valoarea dupa ce reusesti sa elimini aerul din instalatie si compar-o cu cea initiala.

Aerisirea pompei ABS o faci ca aici, si urmezi indicatiile din cimpurile ce apar.

O sa trebuiasca sa apesi pedala si sa o tii apasata, dai NEXT si va functiona pompa cca. 10 secunde, nu iei piciorul de pe pedala in acest timp, apoi apesi pedala de 10 ori si gata.

Mai aerisesti pe la cele 6 conducte, mai faci o procedura, pina cind nu mai iese aer. La final dai o tura si pe la roti.

Ca sa ai acces la conducte, dai jos cutia filtrului de aer si neaparat sa fixezi bine cheia pe niplu inainte de a-l desface sau stringe fiindca pozitia nu este tocmai comoda si poti rotunji colturile partii hexagonale a niplului.

http://www.ross-tech.com/vag-com/cars/absbleeding.html

La mine ambreiajul nu s-a manifestat nicicum, a fost normal, aici lucrurile nu sunt complicate.

Si cum ai facut tu, adica desfaci purja si lasi cca 250 ml. sa se scurga liber prin cadere este in regula doar ca dureaza mai mult, sau faci cu pedala, dar ai grija sa ajuti mereu pedala de ambreiaj sa vina complet inapoi, eventual cu mina.

Daca mai ai nelamuriri mai intreba-ma, macar sa pot sa te ajut pe tine sau pe oricare alt coleg sa nu treaca prin ce am trecut eu.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

salut!

si eu intampin o problema la franare,si anume pedala de frana s-a lasat(tine foarte jos) si franeaza ceva mai slab ca inainte

problema a intervenit dupa ce am schimbat in service un rulment spate,biele de directie si bucse bascula)

la schimbarea rulmentului s-a demoontat etrierul,s-a impins putin pistonul)...

am mers vreo 40km in oras,dar problema nu a disparut

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Daca pentru inlocuirea rulmentului, atunci cind s-a demontat etrierul nu s-a desfacut racordul flexibil si nici purja etrierului pentru un motiv oarecare, de ex. atunci cind a fost impins putin inapoi pistonul, atunci nu exista nici o cauza pentru care sistemul sa fi luat aer. Iar aer in sistemul de frinare nu intra asa tam-nesam !

Eu banuiesc ca la tine motivul pentru care frina tine acum mai jos, consta in faptul ca dupa demontarea discului de frina, a placutelor si a etrierului, dupa remonatre acestea au nevoie de ceva timp pentru a se pasui inapoi unele cu altele.

Cred ca la tine placutele stau cumva mai departe (nu mult) de discul de frina si atunci cind frinezi, pedala are o cursa mai lunga (tine mai jos) pentru ca trebuie sa impinga pistonul un drum mai lung.

Chiar as fi de parere ca frina nu este mai slaba ci doar ai aceasta senzatie cauzata de cursa mai lunga a pedalei de frina.

Mai mergi asa cu ea 100-200 de km. si in mod normal ar trebui sa dispara fenomenul.

Daca in schimb au desfacut cumva sistemul de frinare catre atmosfera, sau au defectat vreo garnitura a etrierului, fara sa observe probabil, atunci lucrurile se schimba, dar trebuie sa ne spui mai multe.

Oricum eu cred ca prima varianta este mult mai plauzubila.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...

La un etrier spate se poate inlocui numai manseta de protectie fara a demonta pistonul din etrier, ca sa nu intre aer in instalatie ?

Am constatat in asta-seara, ca mecanicul atunci cind a inlocuit placutele de frina nu a aranjat frumos acest manson la unul dintre etrierii spate si acesta a stat rasucit si in contact cu placuta de frina s-a gaurit in vreo 2 locuri.

Din fericire in spatele mansonului pistonasul este curat inca.

As vrea sa inlocuiesc grabnic acest manson dar daca s-ar putea fara a pierde lichid si apoi sa fie nevoie de aerisire.

Va multumesc anticipat !

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

salutare tuturor! imi rescriu si aici problema , am mai scris pe un topic legat de probleme franare si nu mi-a raspuns nimeni. problema mea este urmatoarea: acum 2 saptamani mi-am schimbat discurile fata si placutele. toate bune si frumoase , entuziasmul meu era maxim deoarce nu imi mai vibra volanul iar frana devenise mult mai eficienta. dupa 1000 de km efectuati in conditii de franre mai excesiva a inceput sa se auda la roata stanga fata un troncanit atunci cand franez la viteza mica ,dupa care au inceput sa scartie si discurile ,ca la vechea dacie , parca e locomotiva . am fost la un service ,au curatat ei placutele acolo , pe o placuta era o portiune de metal si cica asta acesta ar fi fost motivul , a mers cateva ore dupa care a reaparut acel troncanit. am descfacut si eu roata si chiar nu pot sa-mi dau seama care sa fie problema...mentionez ca am montat discuri brembo simple iar placute am luat bosch ....de la autokarma.multumesc,

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Determina intai cam de pe unde vine troncanitul:

-suspenzi roata si o invarti, daca huruie = rulment dus, la fel daca are joc in plan vertical

- fixezi partea de planetara dinspre cutie cu o cheie franceza si pui pe cineva sa tina cat mai fix (pt. asta trebuie pusa masina pe canal) iar tu misti de roata stanga dreapta, poate sa aiba un joc mic dar in nici un caz joc mare sau troncanit. daca se aud zgomote suspecte poate fi de vina planetara, iar in cazul asta ar trebui sa troncane si la viraje mai stranse

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

am verificat roata , nu e nimic altceva ,trancanitul se audea doar atunci cand franez de la 30 de km/h in jos. vreau sa desfac eu etrierii pe fata si sa schimb placutele spate , puteti sa-mi spuneti de ce chei am nevoie ? multumesc

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!