Jump to content

Franare - probleme


nelro
 Share

Postare recomandată

Nu-mi vine sa cred ca tu nu ai auzit cati colegi au probleme cu echilibratul rotilor si ca au fost nevoiti sa mearga in mai multe locuri pana au rezolvat problema

eu is patit si iti zic ca nu am simtit decat cand am iesit din tara si am mers pe drumuri adevarate, am fost nevoit sa echilibrez din nou in Ungaria.

am mai patit la un drum de Bucuresti cand abia pe autoulita noastra care ii cat de cat uniforma, am simtit ca vibreaza la accelerare si am echilibrat din nou

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu cand ies de la ei ii dau viteza putin ,sa ma asigur ca totul e ok, nu s-a intamplat sa nu fie, nush ce sa zic. La inesirea din TM e bun drumul.

La voi cum se face echilibratul?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

exact ca la voi si ca-n alta parte...se vede nu ai fost prin zona sau iti inchipui ca dormim in scorburi :ceuameni:

Cum iti explici fenomenul ca am avut o pana in Bucuresti si a trebuit echilibrat din nou si tot prost s-a facut, de gresit oriunde se poate si aparate proaste sant pe tot locul la fel si oameni nepriceputi.

cert ii ca vibratile la accelerare se datoreaza echilibrarii proaste

Modificat de adi_bm
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salutare tuturor, problema cu dardaitul volanului la franare o am si eu, am schimbat placutele si discurile de frana pe fata si pentru o perioada de 1000 de km a disparut, dar acum a reaparut, discurile din fata sant bune ca si placutele nu au sant nici acea buza functioneaza bine, pe spate insa nu am schimbat discurile si nici placutele de frana, e drept acel dardait nu mai e asa de puternic dar totusi a reaparut. E posibil sa fie din cauza placutelor si discurilor din spate???? mai pot exista si alti factori?? amortizoarele sant bune pe partea de directie nu e nici o problema, cauciucuri noi dunlop sp 1 sport fata spate, echilibrare buna, unghiuri bune, lichid frana la nivel, abs lucreaza normal, totul se intampla doar cand franez, apare acel tremurat. scuze pentru aceasta lunga descriere dar am vrut sa elimin potentialii factori, Multumesc mult!!!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Din cate stiu eu despre sistemul de franare si o gandire logica,rezulta ca discurile sau una dintre discuri (fata sau spate) are o bataie cea ce poate fi din mai multe cazuri, 1- s-au ovalizat in timp,prin incalzirea repetata si urmata de o racire brusca,(dar nu neaparat trebuie sa fie brusca)

2- montaj incorect,nu a fost curatat corespunzator fuseta(eu am curatat totul cu un disc de sarma prins intr-o masina de gaurit,iar depunerile mai groase le-am batut cu o surubelnita pana la luciu metalic)

Eventual mai poti verifica dupa ce dai jos etrierele,sa invarti discurile si sa te uiti din partea de sus intre suport etrier si disc daca se vede vreo bataie,dar cel mai corect lucru ar fi sa te duci la un service si sa puna pe ele ceasul comparator sau daca poti face rost de la cineva,dupa aceasta operatie va trebui sa afli care e problema si te va scuti de alte lucrari sau cheltuieli.

Modificat de powerhorse
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Din cate stiu eu despre sistemul de franare si o gandire logica,rezulta ca discurile sau una dintre discuri (fata sau spate) are o bataie cea ce poate fi din mai multe cazuri, 1- s-au ovalizat in timp,prin incalzirea repetata si urmata de o racire brusca,(dar nu neaparat trebuie sa fie brusca)

2- montaj incorect,nu a fost curatat corespunzator fuseta(eu am curatat totul cu un disc de sarma prins intr-o masina de gaurit,iar depunerile mai groase le-am batut cu o surubelnita pana la luciu metalic)

Eventual mai poti verifica dupa ce dai jos etrierele,sa invarti discurile si sa te uiti din partea de sus intre suport etrier si disc daca se vede vreo bataie,dar cel mai corect lucru ar fi sa te duci la un service si sa puna pe ele ceasul comparator sau daca poti face rost de la cineva,dupa aceasta operatie va trebui sa afli care e problema si te va scuti de alte lucrari sau cheltuieli.

Am sa schimb saptamana asta discurile si placutele pe spate sa vad ce se intampla! ideea este ca frane puternice nu am pus, masina nu a fost spalata deloc ( arata putin a cocina :(), ideea este totusi ca nu circul in Romania cu ea acesti km au fost facuti numai pe autostrada ( scuze daca nu e relevant ). sper sa fie din discurile din spate si placute, am sa revin.

Multumesc mult!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

problema cu discurile am avut-o si eu , cand franam mai brusc imi vibrau mainile asfel incat imi venea sa le i-au de pe volan. acum incerc sa nu mai folosesc frana excesiv in conditii de umiditate ,cei de la service mi-au spus ca acesta ar fi motivul principal al ovalizarii discurilor.acum e viata!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am verificat franele ieri.

Pe fata sant perfect echibrate dar pe spate am un dezechibru.

Cum se pot echilibra franele de pe spate?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Prin aerisire si inlocuire lichid. Cati ani are lichidul. Dupa 2 ani, datorita faptului ca lichidul de frana e hidrofil, picaturi de apa sau vapori se omogenizeaza in lichidul de frana(condens pe capac posibil) iar in timp de la franari bruste si incingerea etrierilor moleculele de apa se disociaza, adica aerul din apa devine bule de aer ce se traduc intr-o elasticitate a pedalei, sau in cazul tau dezechilibru intre roti, adica elasticitate mai mare sau mai mica la o roata decat la alta. De aia se schimba lichidul la maxim 2 ani, sau macar se aeriseste. ;)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Prin aerisire si inlocuire lichid. Cati ani are lichidul. Dupa 2 ani, datorita faptului ca lichidul de frana e hidrofil, picaturi de apa sau vapori se omogenizeaza in lichidul de frana(condens pe capac posibil) iar in timp de la franari bruste si incingerea etrierilor moleculele de apa se disociaza, adica aerul din apa devine bule de aer ce se traduc intr-o elasticitate a pedalei, sau in cazul tau dezechilibru intre roti, adica elasticitate mai mare sau mai mica la o roata decat la alta. De aia se schimba lichidul la maxim 2 ani, sau macar se aeriseste. :vaidecapulmeu:

Scuze de ceea ce voi scrie mai jos dar, au am masina de foarte mult timp adica cam 2 ani jumate si am facuti cam 150000 in acesti ani, in special in afara tarii adik pe autostrada unde se intampla destul de des sa rupi franele in doua, acel lichid de frana care se cheama DOT 4 nu a fost schimbat nici de proprietar am vazut cartea de revizii si nici de mine, nici aerisit, nici nimic, doar calcat frana la maxim, cred ca asta e o mare poveste a producatorilor de lichid de frana, deoarece stiu ca se fabrica la masini destul de scumpe, au contracte cu marile firme sa noteze in carte, si tot asa si noi dam banii si ne dam de ceasul mortii ca are 2 ani , ca stai sa vezi ca e de la lichid. ASTEA DUPA PAREREA MEA SANT POVESTI NEMURITOARE ( semnez si sustin ). Este strict parerea mea, dar astept si reversul medaliei.

Si referitor la problema colegului cred ca o aerisire buna ar fi cheia solutiilor.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cand o sa trebuiasca sa schimbi garniturile din pompa si nu vei gasi, deci vei lua pompa cu totul, dar si acum tot rece ma va lasa faptul ca sustii ce sustii tu. Nu sunt comerciant, iar limita de 2 ani are si ea un rost(unii fac mai multi sau mai putini km), iar ce am scris anterior este probat si vazut cu ochisorii mei verzi. Neschimbat la timp lichidul se face negru si asta din cauza garniturilor mancate. Asa ca sustine tu in continuare ce iti doreste sufletul, dar nu fa recomandari care pot afecta buzunarul sau sanatatea altora. 1 litru de lichid de frana e pana intr-un milion. O pompa de frana...vreo 9 milioane. Prefer in 18 ani sa schimb lichidul la 2 ani, decat 1 pompa sau alte minuni...masina cu totul de la o frana prea tarzie. De asemenea un schimb e impus si de verificarea anterioara a coloritului. Eu am cu el 2 ani si 6 luni, dar e ca lacrima, insa in primavara il schimb.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Hmmm, nu o lua ca pe un afront personal, sa ma fac inteles poate nu ai inteles logica acelui mesaj, este strict parerea mea si o opinie in acelasi timp, pompa de frana de ce s-ar strica??? in cel mai rau caz se duc garniturile, pompele sant facute din oteluri speciale care rezista la presiune, iar problema nu se pune cum o pui tu, viata e mult mai scumpa dar nici nu merita sa cheltui bani pe lucruri pe care le poti verifica in prealabil. Na fiecare le stie pe a lui, eu doar faceam conversatie.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 weeks later...

am si eu urmatoarea problema cu franarea:azi am fost sa schimb placutele de frana pe spate si dupa 2 ore sa zicem ca au reusit sa le schimbe deoarece erau etrierii blocati,ca sa deblocheze un etrier a trebuit sa-l de-a jos si sa-l curete.dupa ce le-au montat si au aerisit etrieru am observat ca nu mai tine frana ca inainte.mecanicu a spus sa mai merg cu ea cateva zile ca poate isi mai revine ca acum am pedala de frana elastica.credeti ca sunt sanse sa-si revina sau trebuia aierisita din nou?si o garnitura care vine peste pistonul etrierului pe afara gasesc sa cumpar ca este cam imbatranita

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

SIGUR nu isi va reveni. Mai trebuie aerisit pana ai frana beton din prima.

Mansonul acela de protectie se gaseste la set de garnituri pentru etrier.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Administrator

Pana se "aseaza" placutele noi pe discuri mai trebuie ceva km. In afara de aerisire.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ai aerisit TOT circuitul? Inclusiv fata si ambreiaj?

Cum zice si Razvan, pana se aseaza placutele franele ti se vor parea ineficiente pe spate.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

faza e ca nu mai tine frana la sfert acuma tine cam la jumate,da sa tina la sfert dar parca scapa si tine la jumate,trebuie sa aierisesc tot circuitul acuma?si ce dot are lichidul de frana ca s-ar putea sa trebuiasca sa completez

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

aerisesti tot circuitul, ca totul se afla sub presiune, inclusiv la ambreiaj.

e preferbil sa se faca cu comanda prin vag-com catre fiecare roata.Dar lichidul de frina se afla in garantie, adica are peste doi ani in instalatie?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salutare! Am si eu o nelamurire referitor la scartaitul franei. Anume, se aude doar cand o apas foarte putin (fin de tot) si dispare la o apasare mai energica, iar in schimb ma aleg cu scartait si dupa incetarea franarii, la rulaj normal, evident nu permanent dar deseori. Asta dupa ce am inlocuit toate discurile si placutele cam acum 3000-4000km iar fenomenul a aparut relativ repede si am tot sperat sa fie cauzat de nevoia ca placutele sa se "aseze" pe discuri.

Ce sa fie? Placute prea dure? Pe langa disconfort pot genera probleme suplimentare?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

ce dot are lichidul de frana ca s-ar putea sa trebuiasca sa completez

DOT 4. :)

Ludovic, pot fi placutele de calitate proasta sau garnituri la etrieri umflate. In cazul in care sunt placute slabe calitativ, te alegi doar cu disconfortul. Daca sunt umflate garniturile, iti va uza prematur placutele si ti le va nenoroci (se vor intari prin arderea repetata si nu vor mai frana eficient).

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

am observat acuma ca se incalzeste foarte rau discul de pe partea dreapta spate,cand am schimbat placutele mi-a zis mecanicu ca era blocat pistonasul a reusit el sa-l deblocheze cat de cat si azi cand a vb cu el a spus sa ma duc sa caut alt etrier.se mai poate face ceva la asta?si eventual daca stiti un pret pentru etrier

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Se demonteaza etrierul de pe disc, se scoate pistonasul, se curata de eventualele depuneri, se unge usor cu putin lichid de frana sa circule mai usor, se pun garnituri noi si se baga totul la loc.

Pretul unui etrier nou este cam 150 de euro la reprezentanta. :icon_thumright:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

am rezolvat cu etrierul,l-am curatat i-am pusgarnituri noi si acuma merge si am aierisit si toate franele ca sa am pedala de frana ca inainte

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...

Salut,am si eu o problema cu frinarea dar numai atunci cind dau inapoi.....adica cind dau masina cu spatele (marsarier),si cind frinez mi se aude un fluerat f enervant ,dar numai la mers inapoi si numai atunci cind apas mai tare frina....ce poate fi?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!