Jump to content

Franare - probleme


nelro
 Share

Postare recomandată

tare asta cu zgariatu cuilui pe beton :) scz de offtopic da nu puteam sa ma abtin ;) si ca sa fiu on-topic, e ABS-u masinii :P

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pawell ce simti tu in pedala de frana se numeste ABS . AntiBlocking System. In functie de aderenta pe care o au rotile, ABS-ul intra mai repede sau mai tarziu

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...

Bună ziua,

Am şi eu o problemă la Vw-ul meu, Bora 1,9 TDI, motor ALH şi anume:

Atunci c

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu cred ca se pote repara , can se duce se sparge membran din ea cel mai bine e sa o duci8 la un servis ca sa fi sigur, poti sa gasesti una la dezmenbrari , bafta.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

nu se prea pot repara dar mai intai verifica fiecare inbinare a furtunaselor sunt mai mult ca sigur ca e vreo unu spart sau nu etanseaza bine , cand se duce pompa deja la o frana mai puternica aprope de capatul cursei nu mai tine ,cel mai bine ar fi sa schimbi toate furtunasele mai intai !!,

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Administrator
dar mai intai verifica fiecare inbinare a furtunaselor sunt mai mult ca sigur ca e vreo unu spart sau nu etanseaza bine

Daca vreunul din furtunase ar fi spart atunci :

- Pedala devine moale (nu elastica) , se duce "la fund" si nu tine frana .

- Pierde lichid si lucrul asta se vede .

Parerea mea e ca ori pompa servo este defecta ori are aer pe instalatie .

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Din căte ştiu eu nu se face aerisire la sistemul de fr

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

aries 13 eu ma refream la furtunele de vacum (cele subtiri ca de retur de injector) si la pomapa de vacum , in acele furtune nu exista lichid doar aer ,daca vreun furtunas e spart nu mai exista destul vacum pe instalatie iar pedela de frana sa intareste ,sau daca pompa de vacum nu mai face destula presiune la fel e tare pedala

la fel s eintampla si cand apesi frana cu motorul oprit ai 2-3 pedala dupa care se intareste nu mai exista asistare !

iar despre aerist se aerisesc franele sunt aerisitoare la roti ,iar ca procedura masina sus pe rampa unu in masina

ala din masina face pedala la frana (2-3 ) dupa carae tine pedala apasata la fund in timp de cel de sub masina da drumu la aerisitor ,lasa putin sa curga lichid dupa care strange la loc ,cel din masina incepe iar sa faca pedale (si se repaeat procedeul de cateva ori la fiecare raoata in timpul asta tot se completeaza cu lichid sa nu ramana vasul fara ca atunci trage iar aer.

ps cand cel de sub masina da drumul la aerisitor lasa sa curga lichid si pana strange la loc cel de sus tine pedala la fund !dupa aceia incepe sa faca iar pedale !

Modificat de vw-raz-van
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 months later...

Ieri mi s-a intamplat o chestie ciudata ...eram cu 130 km/h si cand am franat mai brusc am simtit o vibratie in volan(mai pe romanesc simteam ca imi tremura volanul)...ceea ce am observat e ca se intampla doar la viteze de peste 100 km/h...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Administrator

Cauze posibile :

- discuri de frana ovalizate;

- rotile (jantele) proaste, adica ori foarte descentrate ori au greutati diferite;

- placute de frana proaste sau schimbate tarziu care au mancat discurile neuniform.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Sau .. placute .. noi? Daca le-ai schimbat poate nu s-au uniformizat bine.

Modificat de Sergiu.B.
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Si mie imi face la fel ,la viteze mari tremura volanul atunci cind frinez puternic mentionez ca am schimbat placute frina +discuri frina fata ,placute frina spate le-am luat de la volkspart. Oricum am sa verific si echilibrarea rotilor la drumurile noastre ....ce sa mai vorbim

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Si mie mi-a tremurat o perioada dupa ce am schimbat placutele ... am pus niste frane d-alea mai lungi si mai bruste, pana a inceput sa-mi miroasa a seminte prajite :)) (cu ocazia asta mai testezi si tu abs-ul din cand in cand :lol: ) si acum s-au "asezat" :P Vorba aia ... nu cautati sa aruncati cu bani .. mai asteptati putin .. si daca problema persista sau chiar se agraveaza .. cautati rezolvare .. pana atunci .. drum cat mai liber si spor la condus :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

ok va multumesc pentru raspunsuri...

faza e ca am luat masina de abia o luna jumate...si nu i-am facut o verificare completa...oricum la cat des merg eu cu 130(foarte rar) cred ca mai poate astepta...in iulie anu viitor trebuie sa-i fac itp si ma gandesc ca atunci sa fac o revizie totala...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 7 months later...

Buna seara!

am mai intrebat si pe un alt topic,insa nu mi-a raspuns nimeni si nu prea mai am incredere in service-uri de asta vreau o parere de la voi mai intai.

problema sta in felul urmator:aud un fasait in dreptul pedalei de frana care inceteaza atunci cand o apas.Uneori se aude mai tare,alteori aproape deloc.

In afara de servofrana defecta mai poate fi vreun furtun in dreptul pedalei de frana care sa fie impuscat?pentru ca mi-e groaza sa schimb servofrana pt un furtun

PS:franele functioneaza ireprosabil,nu pierd lichid de frana,cu motorul pornit pot sa fac cate pedala pana mi se face rau ca pedala nu mi se intareste.

multumiri

Modificat de copanu
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cum adica auzi un fasait in dreptul pedalei de frana ? Permanent cat motorul e pornit ? Sau cum ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

da,cand motorul este pornit,si o perioada scurta dupa ce il opresc.daca apas frana cand inceteaza fasaitul cu motorul opri,pedalala este tare.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cred ca ti s-a spart membrana de la servofrana, iar fasaitul se aude din cauza gaurii pe unde pierde vidul

un prieten a patit tot asa si cica i-a ajuns acolo ulei care i-a distrus membrana.

verifica si traseul de la pompa de vid la servo, poate iti scapa furtunul undeva sau o garnitura.

Modificat de adi_bm
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 months later...

sal

Am si eu o problema cu franarea, atunci cand trag frana de mana o las 5 min apoi dau sa o eliberez dar o roata din spate imi ramen putzin franata din ce cauza? imi ramane cablu de frana blocat, sa il schimb sau sa il ung ceva sa mearga mai usor ?

i sa mai intamplat cuiva??

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cablul ramane blocat de cele mai multe ori si trebuie schimbat deoarece "teaca" prin care trece cablul rugineste si se macina(se strange cand tragi frana de mana) si nu mai poate sa destinda cablul de frana cand este eliberat.Daca nu ai bani sa il schimbi poti sa cauti zona in care s-a adunat rugina si sa pui un distantier care sa fie de aceeasi lungime cu portiunea ruginita si astfel rezolvi problema.Cu aceasta problema m-am confruntat si eu si fara sa imi dau seama am curatat rugina de acolo si cand eliberam frana de mana cablul nu mai revenea complet si astfel mergeam cu roata infranata si am pus o bucata de tub de otel(boltul de la o balama de portiera de opel-despicat pe lung ca sa pot trece cablul prin el) avand aceeasi lungime cu partea distrusa de rugina si am rezolvat problema simplu si ieftin.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 5 weeks later...
Pompa de frana ? Ai lichid ? Abs-ul poate-ti face figuri. Se aprinde ceva in bord ?

Salut,am un golf 4 si imi sta aprins tot timpul martorul de la ABS si ESP. ABS-UL nu functioneaza.Frina functioneaza normal.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...

Salut,am si eu o problema asemanatoare :in accelerare incepand cu 110km/h imi tremura volanul usor si la 130 face mai rau,si cand franez la fel imi tremura volanul dar si pedala de frana.Pe fata am discuri+placute aproape noi (7000km)si toate cauciucurile noi.Rotile le-am echilibrat de doua ori si de fiecare data la rotile fata n-au fost diferente ,in spate au fost diferente de 15gr.de plumb. Este posibil sa vibreze volanul si in accelerare din cauza discurilor spate,in cazul in care ar fi ovalizate?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

problema ta (la accelerare)ii tot din echilibrat, am fost si eu la din astia care tot pun plumb pe roata pana "ti-o umple" si tot nu-i in regula, putini stiu s-o faca corect din pacate.

iti dau un sfat, cand vezi ca incepe la echilibrat si ala in loc sa dea jos tot plumbul vechi, incepe sa mai lipeasca pe unde are loc spunei s-o lase balta si cauta pe altu :rolleyes:

discurile spate nu au nimic cu vibratia in accelerare!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu cand am fost la echilibrat am vazut, e cam greu sa gresesti ceva cu aparatul ala pe care pun ei roata, iti arata exact unde si cat sa pui, nush pe altundeva cum se face, manual?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!