Jump to content

Amortizoare


razvanT
 Share

Postare recomandată

Pana acum am folosit 3 perechi de amortizoare Sachs. Desi nu sunt prea multumit de ele, si de cat de mult tin, m-am obisnuit cu ele... :)

Pe mine ma tin in jur de 1-2 ani. Pe de alta parte acum am niste arcuri tari si joase de la www.ultimate-suspension.com achizitionate din Franta, care normal ar trebui folosite cu amortizoare groase....(prea scumpe pt. mine) asa ca de un an le folosesc cu amortizoare Sachs ( gaz cu ulei) de astea cu (1,2 mil. lei bucata. (aprox.)) si inca mai tin.

Pe de alta parte de trei ani am pus pe spate niste amortizoare pe ulei AL-KO (nemtesti) si inca mai tin (surprinzator).

Parerea mea e ca firma KONI e super buna dar si scumpa in comparatie cu alti concurenti din vest. De exemplu belgienii de la APEX cred eu ca sunt super dar mai greu e de ajuns acolo....

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 5 months later...
mariusjurcau

Si eu am pus amortizoare AL-KO pe gaz si sunt foarte multumit de ele am deja 40000 km cu ele si inca se comporte super bine, celelalte imi pareau cam scumpe.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 weeks later...

eu acum sunt la a 3-a masina personala, un golf v, si pana acum la opel si ford pe care le-am avut, dupa ce am schimbat amortizoarele a fost totul destul de ok, dar parca nu mai era aceeasi amortizare ca si cu cele originale, parca cele schimbate erau o idee mai spabute.sa fie doar o impresie de a mea, sau orice amortizor nou de pe piata le 'bate' pe cele originale tinand cont ca au totusi un anumit grad de uzura?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...

am montat acum amortizoare noi, sportive cu tot cu arcuri si pana acum sunt super multumit de ele, stabilitate mult mai buna, aspect imbunatatit, alte senzatii acum pe viraje, sa vedem cum vor sta si peste vreo 50.000 km.

:)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...

Salut

Eu am pus pe spate amortizoare AL-KO GAS si as vrea sa aflu niste pareri,mentionez ca nu am dispus de un buget ridicat :( .Ma-m uitat si pe net dar nu prea am gasit opinii sau pareri.

Va multumesc pt pareri si astept cu interes parerile voastre.

O zi buna tuturor.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cunosc pe cineva care foloseste AL-KO,inainte avand Monroe pe un G4 hatch TDI-PD.E mai multumit de AL-KO,spunand ca e mai rigida si implicit mai stabila.In rest,diferenta de pret a mai fost un factor decisiv.

Modificat de zebrocksky
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Alko sunt facute numai in Germania,sunt amortizoare medii dar isi justifica fiecare ban cheltuit cu procurarea lor.Sa nu te astepti la ele sa faca minuni si sa tina o viata.Repet pe banii dati pe ele sunt foarte ok si surprinzator de bine lucrate si ambalate si produc pt o gama fosrte variata de modele de masini.La un g4 1400 un cost estimativ pe fata 200lei bucata si cele normale si cele cu amortizare marita.Kayaba cunt 250 lei bucata.A NU SE FACE CONFUZIE CU ALKA TOT NEMTESTI CARE SUNT ALT LUCRU SI PROASTE CALITATIV

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

ca tot suntem la capitolul "producatori",ce se aude despre "Strobdampfer" sau ceva de genul?Bune/scumpe/rezistente? :scratch: Din cate am auzit,intre LipGas si cele mai sus mentionate,nu ar fi mare diferenta.

Modificat de zebrocksky
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Strobdampfer,nu am auzit in viata mea. :huh:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 4 weeks later...

Inseamna ca ori am citit eu numai o bucata din ce scria pe cutie,ori nu au avut imaginatie cand au denumit produsul :))

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am vazut ca majoritatea vorbesc urat de Sachs, dar sunt masini de peste 10 ani cu amortizoare sachs originale deci...... sachs supertouring si advantage (oem) sunt slabe deoarece unele serii sunt facute in turcia, spania ......... ca si bilstein B4 in Sibiu.

Gamele de varf sunt facute la mama lor. Sachs Performance Rosii originale pt Audi A4 2002 costa in jur de 1000euro (doar amortizoarele) iar un amortizor simplu sachs este 200lei deci.....................

Audi S3, S4,S6 ....... , BMW M3, M5 toate aste modele sunt echipate cu sachs performance rosii, asa ca nu sunt chiar slabe :) .

KW, Weitec si alte balarii sunt niste ieftineli artizanale (exceptand CO ) nu au nici o treaba cu Sachs rosii.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 5 months later...
Alexandru Armencea

Salut...daca ma poate ajuta cineva cu o parere...am o bora 1.9tdi 2001 ajm si o data la 6 luni, max 1 an se duc amortizoarele pe spate si bucsele de la puntea spate. Masina adusa din Germania avea amortizoare diferite deoarece era folosita cu rulota. Prima oara cand au fost schimbate amortizoarele alea mi-au si confirmat la service ca nu sunt amortizoare obisnuite, dar probelma nu era de acolo ci de la bucsele de la punte. Problema e ca iar trebuie sa schimb amortizoarele si nu stiu ce sa mai pun ca sa nu se ma duca asa repede..gasesc ceva special cum erau cele "pt rulota"? si daca nu, la problema mea ce ar fi mai indicat - sport sau standard?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 years later...

salut,

are cineva ceva informatii despre amortizoarele bilstein?am inteles ca sunt nemtesti(se produc si la noi la siibu,cu tehnologie germana).

cum sunt?cum se comporta?durabilitate?

vreau sa le schimb pe puntea fata.Mecanicul mi-a recomanda bilstein sau kayaba,cu mici diferente de pret(190 ron bilstein si 225 ron kayaba).

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Mai exista si Monroe la pret bun, Eu am pus fata + spate. Le am deja de un an si sunt ok. Sunt fabricate in Cehia + Polonia.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu am luat din gama Original despre care Monroe zice ca imita pe cele OEM, ceea ce dupa parerea mea pare adevarat. Desi si cele de pe fata sunt cu gaz iar OEM mi se pare ca erau doar ulei, ideea e ca nu sunt dure si se tine mult mai bine pe curbe fata de cele originale.

 

Oricum eu vroiam sa fie cu gaz si cele de pe fata fiindca se prelungeste viata supapelor din amortizor, acestea uzandu-se accentuat cand uleiul e aerat deoarece bulele de aer la trecerea prin supape produc uzura mai mare. de asemenea nu le scade eficienta in exploatare din cauza aerului captiv in ulei ce se comporta ca un arc (perna de aer). In acelasi timp nu am dorit o masina rigida fiindca drumurile sunt proaste, tin si la masina dar si imi place confortul.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 7 months later...

intrebare: pot sa pun amortizoare heavy duty pe un passat b7 2.0 tdi cr 103 kw an 2011

si care nu are din dotare vre un fel de optine de drumuri grele...rele....etc ?
 

si altceva, intre SACHS, MONROE si KAYABA .... o parere pertinenta m-ar ajuta in alegere.

multumesc

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Vad ca topicul asta e mort.

Eu am pus in final kayaba excel G pe fata si flanse swag. 

Momentan, dupa 1000km :) sunt ok. Sunt curios cat or sa tina.

Au trecut cu brio peste primul damb mai serios de la intrare in Budapesta.

Masina se simte mai stabila.

 

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

intre Kyb (astea banuiesc ca sunt Kayaba?!) si Bilstein ce ar fi de ales? Sau alt producator mai de buget...alte variante convenabile ca pret ptr mine ar mai fi Monroe si AL-KO. de fapt cam toate cele 4 variante fiind pe la acelasi pret, diferente de ~10-15 lei.

Intreb pentru amortizoare spate. Se strica/uzeaza si flansele pe spate? E bine sa le schimb si pe ele?

Modificat de bossake
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Depinde cum vrei sa fie tinuta de drum, comfortabila sau dinamica ?! Daca vrei comfortabile alege KYB ulei ,daca vrei dinamice alege Monroe Reflex gaz/ulei fata si ulei spate.De Bilstein B4 cand am intrebat la service ,mi-au zis ca au avut probleme in garantie si le-au dat retur si nu mi le recomanda.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 6 months later...

Salut!

A mai reconditionat cineva amortizoare?  Rezultatele sunt ok? La masina din semnatura, cele pe fata sunt cam moi si ma gandeam la varianta asta, sunt originale si parca nu as da original pe aftermarket...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 year later...

Salut. Trebuie sa schimb si eu amortizoarele spate. Echiparea (banuiesc ca originala) a fost Sachs (modelul din poza ). Stie cinava daca gasesc pe undeva acelasi model, ca am cautat pe la cateva magazine si nu gasesc nici macar ca exista acel cod.  As dori acelasi model, pentru ca masina are 200 000 km, si daca sunt originale, au tinut ceva, chiar daca a mers pe drumurile din Germania. M-au cam speriat discutiile de pe aici cu amortizoare care tin 30-40 000 de km.  Ultimele 2 caractere din cod sunt literele TM

997.JPG

Modificat de Cristi 78
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru Sachs nu exista decat 2 coduri-310 950 (ulei) si 312 617 (gas).Recomandarea  mea ar fi sa le schimbi si pe fata daca masina are 200 000 km chiar daca sunt facuti in Germania.Doar nu crezi ca masina aia a levitat.Daca vrei un amortizor moale alege ulei daca vrei ceva mai ferma alege gas.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ca si calitate sachs performance (eticheta rosie) e mai bun decat sachs clasic. Nu pune Kyb sau Monroe.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!