Jump to content
Sign in to follow this  
razvanT

Amortizoare

Recommended Posts

tzucul

pai incearca la eurotim aia de langa fabrica de bere ca aia erau importatori monroe!

Share this post


Link to post
Share on other sites
AB-33-WOB

ce aud eu de la lume e ca monroe ar fi cele mai nashpa amortizoare de pe piatza, ca si gabriel de altfel....incearca la augsburg daca avetzi asha ceva....

Share this post


Link to post
Share on other sites
Cod3r

Asa am auzit si eu ca Monroe sunt numai turcisme in tara si sunt foarte proaste.

Cele originale cica ar fi bune, dar nu ai de unde sa stii ce iei :)

Mai bine te feresti de Monroe, e mai sanatos :)

Share this post


Link to post
Share on other sites
andREI

Foarte interesant topicul dar rugamintea mea ar fi sa dam si niste motivatii. Eu am avut Sachs pe masina si au tinut mult si bine dar m-am gandit sa schimb un pic firma si mi-am pus pe spate Monroe... am deja 4 luni si sunt ca noi. Am fost la munte pe niste drumuri.... am dat in gropi, le-am abuzat ca un detinut in celula caruia i s-a bagat o gagica buna dupa 2-3 luni de stat singur...

Am 2 ani garantie si nu par a fi turcizme... Ca posesor de Monroe pot zice ca sunt bune. Am sa le schimb si pe cele de pe fata tot cu Monroe. Aud tot vorbe proaste despre Sachs si ma mir. E adevarat ca Sachs-urile care le-am avut eu erau originale 100%.

Share this post


Link to post
Share on other sites
stefison

eu mi-am schimbat amortizoarele pe spate. mi-am pus Boge. sa vad cum se manifesta. m-a costat 2.450.000 un amortizor, la care s-a adaugat pretulde 650.000 costul unei flanse. baiatul din service mi-a spus ca daca nu schimb si flansa nu poate oferi garantie la amortizor. ma rog... am inghitit-o.

pentru inceput mi se pare ca sunt nitel mai zgomotoase (pocnet) decat cele originale in anumite gropi, nu in toate.

nu stiu ce poate fi... aveti idee?

in rest masina sta bine in curbe.

Share this post


Link to post
Share on other sites
adici
... mi-am pus pe spate Monroe... am deja 4 luni si sunt ca noi.

.

Cati Km ai cu ele?

Share this post


Link to post
Share on other sites
andREI

vreo 2500 km

Share this post


Link to post
Share on other sites
adici
vreo 2500 km

sigur doar 2.500? Dupa doar 2500 e normal sa fie ca si noi.

Share this post


Link to post
Share on other sites
andREI

Pai probabil ca am scris prea devreme... M-am uitat in jurnalul masinii (tin un asa document in format Excel) si intr-adevar cam atatia km sunt de atunci... Sa mai astept si postez atunci.

Share this post


Link to post
Share on other sites
fuscobal

Ok, acum ca am rezolvat franele, trebuie sa trec si la suspensii. Din ce am citit pe aici se vorbeste numai de Sachs, Monroe, Boge sau Koni. Dintre astea pe forumul Briskoda mai apar koni dar nu se vorbeste prea bine despre ele ( foarte multe au cedat pe circuit). variantele mele din punct de vedere sportivitate, fiabilitate, comfort ar fi 3 : KW, H&R si Eibach !

Din cate se pare in ce priveste arcurile, cele mai bune ar fi Eibach iar la amortizoare e discutabil. La fiecare dintre acesti 3 producatori exista 2 tipuri de suspensii : Fixe la aprox. 500E si reglabile la aprox. 1000E. Din e-mailul trimis la H&R am aflat ca cele fixe sunt mai comfortabile dar ceva mai putin sportive(mai moi) decat cele reglabile ! In ce priveste fiabilitatea se spune ca ar fi la fel ! Din cauza diferentai mari de pret, pe mine m-ar interesa cele fixe !

Intrabarea ar fi daca are cineva sau a auzit de vreuna din cele 3. Intr-o paralela, care sta mai bine la comfort, care la sportivitate si care la fiabilitate ?

Share this post


Link to post
Share on other sites
strepSils

man eu am KW-uri fixe si is multumit de ele. Au facut doi ani in septembrie si n-am avut probleme cu ele. Sunt al draq de rigide si ma surprind mereu cand ies din Bucuresti, la curbe, cat de bine le abordeaza. Daca ash mai avea si 2 stressbars...

Share this post


Link to post
Share on other sites
voinea

@fuscobal > nu uita si de Weitec ( www.weitec.de ) sunt ok si au pretul foarte bun.

Share this post


Link to post
Share on other sites
fuscobal

Am vorbit cu cei de la H&R si mi-au recomandat oamenii ce sa iau pentru sportivitate si comfort dar care sa tina seama si de drumurile proaste : amortizoare H&R Cup-Kit si arcuri de 35 mm ! Suspensia Cup-Kit coboara prea mult ( 60mm fata) ! De asemenea, te-au recomandat pe tine, Voinea. Imi poti face o oferta te rog pe PM pentru tot ce importi tu ?(H&R, Weitec...). In principiu ma intereseaza o suspensie fixa care sa coboare garda cu 30-40mm (daca se poate mai mult in spate decat in fata), sa fie suficient de sportiva ( in prezent atunci cand masina e incarcata imi ating gumele pe spate > noua suspensie care va micsora si mai mult distanta dintre guma si aripa va trebui sa fie destul de tare ca sa compenseze treba asta) dar sa fie si comfortabila. Din ce am citit pana acum, compromisul cel mai bun sportivitate/comfort ar fi la Eibach Pro-Kit cu pro-damper. H&R sunt ceva mai sportive dar si mai incomfortabile !

Share this post


Link to post
Share on other sites
fuscobal

BTW, cine produce amortizoarele si arcurile de serie de pe Octavia ? Stie cineva ceva de 'spring rates' sau rebound la amortizoare ?

Share this post


Link to post
Share on other sites
adici

salut,

are cineva informatii despre bilstein?

Share this post


Link to post
Share on other sites
adici

salut,

am gasit urmatoarele oferte pt amortizoare (preturile sunt pt 2fata+2spate ):

sachs : model super touring (ulei) - 8.600.000 -3 ani garantie

bilstein : Model B4 gaz 7.200.000 2 ani garantie sau 7.950.000 3 ani garantie (au luna asta o promotie de 3+1)

Monroe :model Reflex gaz + ulei 9.300.000 3 ani garantie

cred ca si bilstein sunt gaz cu ulei.

Problema mea e ca nu stiu ce sa aleg intre aceste modele. Diferentele de pret nu sunt enorme si nu vreau sa ma zgarcesc la 2 milioane si apoi sa imi para rau, asa ca niste sugestii pt a ma ajuta sa decid care sa le cumpar ar fi bine venite.

Deoarce nu stiu care e diferenta dintre ele, care ar fi mai bune sau nu as inclina sa le iau pe cele mai ieftine.

Stiti cumva site-uri cu reviews pt amortizoare?

Multumesc,

Numa bine

Share this post


Link to post
Share on other sites
AB-33-WOB

pai cred ca de luat in calcul sunt bilstein si sachs , de monroe am auzit numai lucruri rele. bilstain sunt facute la noi, mai bine zis asamblate.....eu ash alege ceva intre primele doua, eu vroiam sa iau sachs heavy duty....intre timp am ajuns la power tech high performance....

Share this post


Link to post
Share on other sites
Fanatic

De astea am auzit din mai multe parti ca ar fi bune

http://www.kyb.com/

In schimb de Sachs am auzit ca nu ar mai fi ce erau odata :salut:

Share this post


Link to post
Share on other sites
alexrosiu

Eu am Bilstein cam de 1 an si sunt foarte multumit de comportamentul masinii.

Share this post


Link to post
Share on other sites
adici

Si eu oscilez intre Bilstein si sachs, dar e greu sa iau o decizie.

Eu am Bilstein cam de 1 an si sunt foarte multumit de comportamentul masinii.

Alex: ce model ai? cam cati km ai cu ele? sta bine in curbe?

Share this post


Link to post
Share on other sites
boby_77

Si eu oscilez intre Bilstein si sachs, dar e greu sa iau o decizie.

Pt. Adici : Ti-ai luat cumva amortizoare?

Daca da imi spui , te rog, de unde, la ce pret si cum se comporta?

Si eu trebuie sa-mi schimb amortizoarele pe spate si nu stiu ce sa aleg.

Sunt tentat sa iau Monroe Reflex (2.200.000/bucata de la Eurotim) si sa-mi iau la promotie 3+1, dar am auzit lucruri negative despre Monroe.

Boby

Share this post


Link to post
Share on other sites
adici

Salut,

grea decizie

Eu am luat bilstein pe gaz, asa ca ma cam scutur :eek: , dar sta mult mai bine curbe.

Si eu am prins oferta 3+1 si am dat 7,5 mil +- ceva nu mai tin minte, dar a trebuit sa imi platesc manopera pt montaj.

daca nu vrei pe gaz ia sachs sau boge.

vezi si topicul http://vwforum.ro/index.php?s...201entry53201

Share this post


Link to post
Share on other sites
Fanatic

Stiam de ceva vreme ca ar fi momentul sa schimb amortizoarele dar cand azi cei care trebuiau sa-mi faca geometria mi-au zis ca-s prastie am hotarat ca e momentul.

Masina pe care o am nu are valente sportive, desi eu abuzez de ea din plin. Masina o conduc in proportie de 90% in oras.

Ce amortizoare imi recomandati ?

Gaz, ulei sau gaz+ulei ? Cele cu gaz cred totusi ca ar fi prea rigide.

Ce marca ?

Bilstein, Sachs (desi am o mare retinere), Monroe (aud si aici pareri pro si contra), Koni, Kyb sau Weitec ?

Edited by Fanatic

Share this post


Link to post
Share on other sites
Fanatic

Chiar asa nici o recomandare ?

Vreau si eu sa le cumpar sapt viitoare si nu stiu spre ce marca sa ma orientez :banghead:

Share this post


Link to post
Share on other sites
Fanatic

Hmm... nu gasesc butonu de edit ;)

Azi am primit o oferta de la heba

5,2 mil/bucata fata Koni Special (probabil si o reducere de 15%) deci cam 4,4 mil

3,4 mil/bucata spate Koni Special (abia la sf lui aprilie le pot aduce sau daca tin eu mortis le aduc ei cu DHL ~ cost suplimentar cam 150euro).

Din ce am inteles sunt pe ulei. Mi se pare destul de scumpicel, cu tot cu flanse ma duce la 20 de mil ;)

Unde gasesc amortizoare Monroe la un pret mai bun? Daca puteti sa-mi dati un nr de telefon v-as fi recunoscator.

Acum astept si o oferta de Weitec de la Voinea ;)

Monroe Reflex

2,6 mil/bucata fata

2,2 mil/bucata spate

Edited by Fanatic

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...

Important Information

Acest site folosește cookie-uri. Continuarea navigării reprezintă acceptul dvs. pentru această folosință. Pentru mai multe detalii privind gestionarea preferințelor privind cookie-uri, vedeți Politica de utillizare cookie-uri