Jump to content

EGR - probleme


botze
 Share

Postare recomandată

va salut, dragi colegi! Astazi, dimineata, am comis-o!!

 

Trebuia sa plec pana la Brasov cu masina in cauza ( passat 1.9 TDI-PD AVF ), cand am pornit-o in garaj motorul a inceput sa balbaie haotic (de speriat, chiar). Desi a mai facut cateodata moftul asta, astazi a fost cu totul altceva, era un balans fff agitat al motorului, parca mergea in 3... Fum foarte mult, de toate culorile pe rand : negru, albastru, alb....... 

 

Am deschis capota si am scos furtunul de la EGR (cel de sus care intra in ciuperca), s-a ameliorat incet incet "balansoarul" insa fumul tot era prezent la evacuare, in relanti...

Am decis sa nu plec cu masina si am mers cu altcineva sa rezolv treaba.

Seara cand am ajuns inapoi, in jurul orei 20:00 am dat jos EGR si am ramas tampit cand am vazut super mega murdarie pe interior, inclusiv pe acel pistonas care culiseaza in urma vacuum-ului. Dupa nenumarate incercari de curatare cu tot felul de spray-uri din dotare, printre care si WD-40, vizual era curat insa la "testul cu gura" (am tras din furtunas incercand sa creez un mic vacuum), pistonasul din interior abia misca...

L-am montat totusi inapoi, la fel. Fum fffff mult si mers total neregulat. Cum scot furtunul, merge ok dar tot da fum. Cum il bag inapoi, incepe sa "moara".

 

Am facut din vcds acel duty cycle al EGR-ului, moment in care motorul incepe efectiv sa crantane " crank crank " si se opreste.

 

 

Ce sa-i fac ? trebuie alt EGR? Vreun patit sa imi spuna cu ce sa incep?...

 

 

multumesc!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salutare, nu ma pricep, dar simptomele de pornit si mers in 3 si balbaiala la ralanti le recunosc si eu, la mine se aude cum clantane la ralanti o supapa ceva care face ON-OFF, insa nu unde e valva de shut-off ci undeva in spatele busonului de ulei .

Eu am AXR si am inteles ca e mai complicat sistemul EGR la acest motor, e posibil sa mai aiba vreo valva pe langa cea din corpul ala din stanga unde intra furtunul ala gros ?

Am fost la cineva care se pricepe si a scos un furtunas de vacuum care vine din grupul de electrovalve si normal ca nu mai facea, a verificat daca tine vacuum capsula aia si a zis ca e ok, asadar problema e in alta parte a zis ca sau electrovalva s-a stricat, sau e in alta parte vreo problema de comanda ECU-ul sa inchida si sa deschida de nebun la ralanti.

Culmea ca in momentul cand incepi sa mergi normal nu se mai simte nimic, doar la ralanti se simte ca merge foarte prost ...

 

http://workshop-manuals.com/volkswagen/golf-mk4/power_unit/4-cylinder_diesel_engine_with_unit_injector/exhaust_turbocharger_g-charger/charge_air_system_with_turbocharger/vacuum_hose_schematic_diagram/engine_codes_arl_asz_axr/

 

Acuma vad din schema ca citez: valva cu nr 2 ar fi la AXR ptr On engine code AXR for exhaust gas recirculation cooler -N345- asadar intr-adevar la motorul meu e ceva mai complicat acest sistem EGR in sensul ca nu doar baga gazele arse in admisie mai are si un cooler, banuiesc ca o fi pe apa ?

Are cineva o schema a sistemului EGR de la AXR ?

 

http://workshop-manuals.com/volkswagen/golf-mk4/power_unit/4-cylinder_diesel_engine_with_unit_injector/exhaust_system/exhaust_gas_recirculation_system/removing_and_installing_parts_of_exhaust_gas_recirculation_system/engine_code_axr/

 

Imi raspund tot eu si cu schema (ce bun e siteul asta !) se pare ca la AXR gazele arse pot fi reintroduse in admisie mai fierbinti prin EGR-ul clasic, sau pot fi racite printr-un cooler si apoi reintroduse, cred ca motorul asta are elemente de EURO4 de asta e mai complicat sistemul EGR ...

Modificat de bbogdanmircea
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Părerea mea este că dacă EGR este curăţat, perfect funcţional, nu sunt scăpări de vacuum, electrovalva ce comandă vacuum-ul este ok, atunci problema nu este la EGR.

Coolerul are rolul de a răci gazele care se recirculă şi cu ocazia asta se încălzeşte mai repede lichidul de răcire.Nu prea cred că aveţi ce umbla la el dacă nu vă dispare lichid de răcire (se întâmplă să mai crape şi atunci scapă lichid de răcire pe admisie). Dacă ar fi înfundat s-ar recircula mai  puţine gaze dar nu ar fi probleme, dovadă că dacă anulaţi EGR motorul funcţionează ok.

Încercaţi să faceţi un BS pe grupul 003 cu EGR în funcţiune şi puneţi logul aici. Probabil nu o să reuşiţi pt că se va opri motorul. În cazul ăsta faceţi un log în Measuring blocks pe canalul 003, turaţi voi motorul la 1400 şi cu o seringă faceţi vacuum să treceţi EGR pe on.

În rest EGR -ul ăsta funcţionează ca toate celelate doar că are cooler şi clapeta de shutoff este acţionată electronic şi nu pe vacuum.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

lupo_bv m-am mai uitat pe scheme si dintre motoarele puse pe Golf 4 cel putin, doar AXR acel cooler in plus si acea clapeta comanda prin vacuum in plus care poate sa comande daca gazele de evacuare sa treaca prin cooler sau nu.

La celelalte motoare intre evacuare si valva EGR de langa cea shutoff este o simpla teava si atat .

Sper sa gasesc pe cineva priceput disponibil sa-l dea jos si sa-l curete, am asa o impresie ca probabil e infundat acel cooler, si poate ca acea valva ori ca e inchisa ori ca e deschisa gazele nu se mai racesc prin el si poate de asta da comanda de nebun ECU ca nu vede nici o schimbare.

Poate mai sunt alti colegi cu EGR din asta mai complicat si vin cu o idee.

Modificat de bbogdanmircea
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am intalnit la un prieten acest sistem tampit, zic eu, tot la un AXR. La el pierdea antigelvazand cu ochii. A schimbat garnitura de chiulasa si degeaba. A anulat acel cooler si totul a revenit la normal. Acel cooler are o clapeta comandata prin vacuum. Demonteaza teava de recirculare ce duce de la EGR la acel cooler si vezi cum se prezinta acolo. Daca e murdar, jos cu el si curatat. Grija mare la suruburi. E ceva de munca pe acolo dar se rezolva. Bafta.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Aha, o sa caut pe cineva priceput sa faca operatiunea, sau de schimbat cu unul nou - oare cat costa ?

Interesanta chestia cu pierderea de antigel, am avut foarte rar ce e drept cate un warning de coolant low, dar era o scadere foarte mica si n-am bagat niciodata de seama prea mult.

Totusi cum se poate verifica daca scapa antigel? sunt ceva semne urme specifice pe care le lasa antigelul sau de exemplu daca ajunge antigel in admisie produce vreun fum mai specific sau ceva ?

 

Am mai sapat pe net si am gasit acest SSP de la 2.0 TDI BKD care se pare ca are acelasi EGR ca si la AXR.

 

http://www.volkspage.net/technik/ssp/ssp/SSP_316.pdf

 

Si dupa cum zice si din explicatie, pana la 50 de grade coolerul e inchis astfel se incalzeste catalizatorul mai rapid, apoi dupa 50 de grade se deschide coolerul.

 

post-37536-0-43049500-1413341228_thumb.j

 

Asadar as trage o concluzie ca sau temperatura e aiurea vazuta, ceea ce nu cred insa, sau e vreo problema legata de catalizator, sau e electrovalva stricata.

Trebuie de verificat daca ECU chiar trimite comanda aia ON-OFF la ralanti, aveti idee daca se poate vedea ce comanda trimite la EGR cooler flap din VCDS ?

 

Modificat de bbogdanmircea
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

buna seara.la masina mea cand egr ul isi face ciclul la ralanti ,turbo imi intra dupa 2000rot pe min,in treapta 1 si 2.egr ul e verificat si inchide si deschide bine.imi poate explica cineva cand tre sa se inchida egr ul?pt ca la mine se inchide poate mat tarziu si masina e greoaie in treapta 1 si 2.cateodata se nimereste ca egr ul sa fie inchis si masina merge f bine.in 1 si 2a ,egr ul meu are saiba cu gaura mica.merci mult

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut...

in teorie...din ce am mai citit eu despre EGR el are 3 faze...

1-cand pornesti masina...la relanti el este deschis

2-daca lasi masina mai mult de 2...3 minute fara sa apesi acceleratia implicit sa pleci cu ea incepe sa faca cicluri inchis deschis...nu intreba la cate secunde se fac ciclurile astea ca nimeni nu a stiut sa zica...:)

3-in mers...el este deschis pana in 2000Rpm...dupa 2000Rpm el este inchis...

Cam asta ar fi teoria...:)

 Acum...la tine ar fi bine sa verifici cum stai cu vacuum-ul...ca daca este slab...folosindul-l atat N18 cat si N75...ajunge mai repede la N18 si poate nu mai este suficient si pentru N75 sa functioneze corect...

Eu de exemplu am anulat linia de vacuum de la N18 si masina merge cat de cat ok...nu se mai simte asa greoaie cum zici tu in treptele 1 si 2...

Probabil ca stii ca N18 este electrovalva de control al EGR-ului si N75 este electrovalva de control a turbinei...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

merci,pt raspuns...daca se nimereste ca la un semafor ,egr ul sa fie inchis masina pleaca bine.la mine inchide pe la 2500rpm .deci am vacuum,daca aveam vacuum putin atunci nu avea forta sa deschia egr ul si masina ar fi tras mai bine....asta e parerea mea....eu am bloc de valve....am observat ca egr ul face cicluri cam la 3 minute...merci

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pai asta e ciudat...la semafor tu esti la relanti...unde ar trebui sa fii in faza 1...adica deschis...nu are cum se se nimereasca inchis...decat daca nu primeste o comanda gresita sau tija lui agata si ramane blocata corect? cam asta spune logica...

Cel mai simplu faci un log in mers...si acolo pornind de la 1700Rpm pana la 4000Rpm observi ce se intampla cu EGR-ul si cu turbo...care deschide...care inchide...cand si etc....

Modificat de Lawrentzyu_86
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Laurentiu,  la relanti EGR ul se deschide dupa un anumit timp, cred ca e vorba de 3 minute daca nu ma insel, deci cand te opresti la semafor EGR ul trebuie sa fie inchis, apoi dupa un anumit timp de functionare la relanti EGR incepe sa deschida, deci nu sta nici deschis continuu  deschide si inchide in anumite intervale.

 

De aceea cand EGR ul nu functioneaza corect, egal din ce motiv,  una dintre simptome este un relantiu neregulat.

 

Ptr verificarea corecta a EGR ului se incepe cu BS 003.

 

 

 

Modificat de Rune
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

LA pornirea motorului, egr este deschis, se inchide (nu de tot, face cicluri scurte) dupa 2 min de functionare la ralanti,

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@Al - daca atunci cand face ciclurile alea la ralanti, motorul tremura si fluctueaza si turatia in ritm cu acele cicluri, asta ce o fi insemnand ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut am gasit din greseala un filmulet pe youtube, un motor tdi care face exact cum face si al meu la ralanti, parca ar merge in 3.

E de la EGR sau e altceva mai grav ?

Culmea ca dispare la mers normal, consumul e tot acelasi dar la ralanti vibreaza destul de tare si ma enerveaza la culme.

 

https://www.youtube.com/watch?v=BTCOYq7UNG8

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

care este rolul capsulei de vacum de pe racitorul de gaze la motorul de 2 litri de pe audi a4 blb?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Probabil iti controleaza circularea gazelor de esapament prin racitor si astfel iti incalzeste antigelul.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

posibil...deci atunci cand motirul functioneaza in relanti nu are vacum pe furtunas. intreb de rolul lui ptr ca zilele trecute am avut de lucru la acest motor deoarece scotea fum in exces si foarte negru si nu tragea deloc. facut teste in mers si pe loc si rezulta o circulare prea mare de gaze arse, semn ca de vina ar fi egr-u care era nou-nout. l-am demontat si am gasit posibila problema a lui. adica acel banut de pe ax care este oblic nu etansa si scapa gaze in admisie si masina mergea numai cu gaze arse de aici si fumul in excess si lipsa de putere. dupa aceea am montat totul la loc si am scos mufa de la egr dar era aceeasi problema, urmatorul pas a fost sa fac o garnitura dintr-o tabla si sa o obturez gazele de evacuare , dar masina lua limp cu mufa de la egr bagata, si ultima etapa pe care am facut-o a fost sa scot mufa de la egr si sa las gazele obturate, dar in pofida acestui lucru edc-u 16 a aprins martorul motor, dar masina merge si trage foarte bine.

de aceea ma gandesc, poate acea supapa mai inchidea si ea gazele de evacuare inainte de a ajunge la intrarea in egr. supapa tine vacum

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 4 months later...

Salutare . EGR-ul meu a murit și m-am decis să-l anulez. Știe cineva cum pot șterge definitiv eroarea apărută in bord (emission workshop)?

Modificat de Bariccade
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Doar prin modificarea softului (eliminare EGR din soft).

In concluzie, poate mai bine faci rost de un alt EGR. E in jur de 100E unul nou.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Modificarea soft-ului cu ce se face?bănuiesc că nu se folosește VCDS-ul pentru operația asta..

Modificat de Bariccade
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut la toti membrii, am si eu o problema cu un vw passat b6 2.0 tdi cod motor BKP 180.000 km. Mi'a aparut si mie sarma in bord si dupa 2 mi de ture imi intra greu [ ceva de genu nu intra turbo], iar daca o tin turata dupa 2.500 de ture dispare si daca merg cu ea turata nu imi intra martoru. Am fost cu ea pe tester si spunea ca supapa n18 e blocata sau ceva de genu dar cand o stergeam eroarea totul revenea la normal. Mentionez ca nu am avut probleme cu ea pana a nu ma duce sa spal masina inclusiv motoru. M.am uitat la furtune la senzori, am dat cu feonu pe ei si in interior la mufe am crezut ca a intrat apa dar nimic. Sa fie EGR de vina? M.am uitat si la ala iar clapeta actiona normal dar oricum azi o sa desfac EGR sa il curat si supapele.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Problema s.a remediat. A fost de la debilmetru de aer.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Laurentiu Utiu

"Debitmetru". Nu debilmetru.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!