Jump to content

EGR - probleme


botze
 Share

Postare recomandată

Greu de raspuns....Dar daca vrei sa ai cat mai putina recirculare  trebuie sa folosesti motorul mereu accelerat( la accelerare EGR inchis)  si peste 3000 rpm deoarece peste 3000 rpm  EGR e din nou inchis, si asa ai scapat de grija recircularii.

 

Esential ptr turbo cu geometria variabila  este sincronizarea dintre volumul de gaze si unghiul de cadere, al jetului de gaze pe paletii turbinei.

 

Teoria parghiei  te poate ajuma sa intelegi mecanismul geometriei variabile, deci cu cat parghia este mai lunga cu atat ai nevoie de mai putina forta si cu cat parghia este mai scurta cu atat ai nevoie de mai multa forta.

 

De aceea unghiul de cadere al jetului de gaze pe paletii turbinei este esential, de aceea reglajul turboului este destul simplu dar dificil si Garrett recomanda cu strictete sa nu umbli

 

 

 

La ce te referi turbo ON/OFF ?

 

Basic Setings 011

Modificat de Rune
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

Ce legatura poate sa aiba EGR OFF asupra consumului? Dupa logica mea consumul si gramele de motorina sunt injectate in motor dupa harta driver wish. Am vazut ca mai multa lume zicea ca dupa blocare EGR consumul urca, desi stilul de condus ramane la fel(cel putin asa afirma). Personal nu vad vreo legatura de consum, nu e un motor pe benzina incat sa reduca 'throttle losses' sau sa ajute in cazul detonatiilor si al avansului marit. In special la condusul start/stop prin oras consumul cu EGR off am observat ca a cam sarit.

Modificat de meMyselfAndI
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...
  • 2 weeks later...

am anulat egr-ul de vreo 2 ani si nu a crescut consumul deloc,nu mai am lag la turbina iar de fum in spate la wot nici atat.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 weeks later...
Laurentiu_LWR

Revin si eu...masina este moarta sub 2000 rpm cu egr activ...cu el anulat merge cat de cat ok...

Banuiam insuficienta de vacuum...aveam niste pierderi si credeam ca nu mai ramane si pentru egr sa mai deschida/inchida...

Am rezolvat pierderile si dar EGR-ul tot nu merge...

Am inseriat un vacuumetru si vad ca se intampla ceva foarte ciudat cu comanda...

Se observa cum doar pisc putin acceleratia si o ia razna...si cand iau picioru de pe accreleratie falfaie ceva in filtru de aer...

Ce parere aveti?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pune vacuumetru în punctul 2 din schema de pe celălalt topic, apoi scoţi furtunaşele de la cele 3 valve şi de la rezervorul de vacuum pe care le astupi cu nişte şurubelele (vezi să intre forţat). În situaţia asta dacă mai face figuri vacuumetrul nu are unde să mai fie problema decât la pompa tandem. Dacă şi în situaţia asta se aude fâlfâitul în filtrul de aer atunci el nu are legătură cu circuitele de vacuum.

În cazul fericit când după anularea asta vacuum-ul stă constant şi nu fâlfâie nimic în filtrul de aer, conectezi valvele una câte una, unde apar problemele aia este de vină.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Laurentiu_LWR

Pune vacuumetru în punctul 2 din schema de pe celălalt topic, apoi scoţi furtunaşele de la cele 3 valve şi de la rezervorul de vacuum pe care le astupi cu nişte şurubelele (vezi să intre forţat). În situaţia asta dacă mai face figuri vacuumetrul nu are unde să mai fie problema decât la pompa tandem.

In felul asta verific furtunasele daca sunt bune corect?

Le-am verificat de n ori si sunt ok...imi va arata pe ceas putin peste -0.8...

conectezi valvele una câte una, unde apar problemele aia este de vină.

Care este logica?

Ce ai vazut in filmulet se intampla dupa N18...este ceasul pus intre N18 si EGR...deci daca ceasul este conectat in punctul 2...inainte de valva practic...nu influenteaza ceasul cu nimic...nu crezi?

Explica si mie la ce te gandesti...sa ne intelegem mai bine...ca nu cred ca influenteaza cu nimic valoarea ceasului pus in punctul 2 daca bagi valvele:)

Masina falfaie doar cu egr-ul functional...daca ii pui surub in varful furtunasului care vine de la N18 nu mai face...

Deci se intampla ceva ca deschide/inchide EGR-ul haotic..parerea mea...

.Am incercat alt N18 si la fel face...iar problema asta o am de cand e EGR-ul nou... 

Modificat de Lawrentzyu_86
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Laure si al meu EGR deschide haotic. Am avut 3 EGR si cu toate facea la fel. Am schimbat si N18 si tot la fel. La mine face cand e incins motorul. Se aude cum cupleaza si decupleaza EGR repetat, ia pauza, accelerez putin iar face.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu mă gândeam că ai pus furtunaşele greşit ci la faptul  poate una din valve scapă vacuum-ul către filtrul de aer. Procedând cum am spus eu practic izolezi pompa tandem  şi vezi dacă pierderea de vacuum când accelerezi nu este cumva chiar de la ea.

Mă rog, nu-mi mai aminteam toate încercările pe care le-ai făcut, este foarte ciudată problema.

 

@Planetara

Nu te-ai uitat de curiozitate în vagcom dacă atunci când face ciclurile de închis/deschis valoarea de la EGR rămâne fixă?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Hmmm. Din cate tin minte valoarea ramane fixa.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Laurentiu_LWR

Am inteles ce ai vrut sa zici...am zis ca sunt ok adica nu sunt fisurate/crapate...

poate una din valve scapă vacuum-ul către filtrul de aer

Asta inseamna ca daca astup furtunasul care intra in filtrul de aer vacuum-ul creste nu?

Ce se intampla in clip eu nu as numi-o pierdere de vacuum...ci mai de graba comanda aiurea...deoarece...la intrarea in N18 ai -0,6...la iesire -0.3...asta controlata de N18...

In momentul in care apesi acceleratia o ia razna comanda...asta vad eu...

Ma gandesc sa nu fie ceva electronic...cine comanda N18?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Stai că mi-au picat fisele. Aşa cum ai pus tu ceasul comparator comportamentul este normal: când accelerezi N18 închide vacuum-ul către EGR. Mi-am amintit că asta am observat la mine (la mine EGR este poziţionat astfel îdacă este capota ridicată, văd cum se mişcă axul EGR): când accelerez pe loc se mişcă axul în sensul închiderii. Nu am studiat amănunţit problema, dar sunt aproape convins că N18 primeşte comandă de la ECU  să facă aşa ceva. Pentru a verifica asta este nevoie de osciloscop pentru a verifica factorul de umplere al semnalului pe care-l primeşte valva (cred că o să fac un adaptor la laptop pentru asta)

Deci, dacă vrei să verifici vacuum-ul trebuie să pui ceasul în altă parte unde să nu fie influenţat de funcţionarea valvelor.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Laurentiu_LWR

Pai asta este si ideea...eu nu am vrut sa verific vacuum-ul din instalatie...am vrut sa vad ce comanda primeste EGR-ul...poate ma prind de ce nu merge cu el activ....

Si daca te uiti atent la clip...ai sa vezi ca intr-adevar...cand apesi acc inchide...dar dupa aia la fractiune de secunda iar deschide...adica are niste cicluri inchis deschis haotice...cel putin asa mi se par mie...doar ca trebuie sa te uiti la clip de mai multe ori...cu castile in urechi sa auzi turatia motorului...si fallfaitul ala il vezi si pe ceas...daca te uiti atent la ac...

O sa incerc sa pun ceasul dupa N18...sa vad daca la fel face...Ma gandesc sa nu fie din EGR...tija blocata...arcul prea tare...etc

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

M-am prins, nu prea mi se par normale ciclurile alea.

Cred că ar trebui să filmezi astfel încât să se vadă şi vacuumetrul şi pistonaşul de la EGR să vedem şi cum reacţionează  acesta.

Mai face EGR ciclurile alea de închis/deschis la ralanti?

Faza derutantă este de ce nu trage la peste 2000 rpm dacă N18 taie vacuumul pe acceleraţie (mai puţină importanţă ar avea în situaţia asta ce se întâmplă când se eliberează pedala de acceleraţie).

Fă nişte loguri pe 3,10,11  şi în Basic settings pe 03 şi 11 poate ne dăm seama de acolo.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Laurentiu_LWR

Ciclurile alea nu le-am vazut sa le faca...probabil nu am stat mai mult la relanti sa treaca alea 2..3 minute...

Masina trage peste 2000...e moarta...se comporta ca si cum e in limp pana in 2000rpm...practic in treapta 1 daca vrei sa accelerezi de la 0 liniar la 2000 se blocheaza...nu urca mai mult...dar daca iei picioru de pe acceleratie si o iei de la capat...rupe asfaltu..

O sa incerc cu prima ocazie sa fac niste log-uri si BS-uri...dar te anunt de pe acum ca pe 03 nu o sa pot :))

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

eu vreau sa scot din ecuatie n18, adica sa ii anulez furtunasele de vacum din el si sa se duca direct spre n75!cine ma ajuta cu o schema modificata?stima

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Păi e simplu: scoţi furtunaşul de vacuum care intră în el şi pui un şurubel să nu piardă vacuum.

Sau elimini T-eul în care vine furtunaşul de la N18

 

post-40889-0-32278500-1406465759_thumb.j

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

AM FACUT ASTA SI MASINA NU MAI TRAGEA,AM ANULAT T-UL CARE PLEACA DIRECT DE LA POMPA TANDEM.DIN N18 PLEACA UN FURTUN SPRE ACEL ROBINET CARE INCHIDE SI DESCHIDE ANTIGELUL PT RACIRE MOTORINA PE FILTRU,UNUL PLEACA SPRE EGR IAR CELALALT SE DUCE INTR-O BIFURCATIE(UNA IN FILTRUL DE AER IAR CEALALTA SPRE N75)SPUNE UNDE SA ANULEZ?PE CARE VINE VACUUM SPRE N18 SA IL ANULEZ?MULTUMESC

Modificat de vw4life
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Laurentiu_LWR

Cel mai ok pentru tine este sa scoti furtunasul si sa il astupi cu un surub...

Este clar ca anularea intregului circuit te depaseste...pentru ca nu este ca in schema...mai ai pe traseu si robinetul acele de care ziceai si sa nu dai in altele...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Fă cum am desenat mai sus cu şurub. Acum nu ştiu cum este la tine, am presupus că este ca în schemă, şi nu am spus să anulezi totul după T-eu. Fă cu şurub, cel mai simplu.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Colegule,iti spun sigur ca nu ma depaseste problema circuitului si in materie de tdi ma descurc foarte bine dar anularea creaza un overboost pe partea de vacum a n75 si de-asta am intrebat aici ca poate cineva afacut asta adica sa dea direct pe n75 vacum sa elimine n18 din ecuatie.acel robinet deschide antigelul pe incalzitorul filtrului de motorina dar el se poate bloca pe deschis cu un soricel fara probleme.referitor la desen....ai pus surub acolo,dar nu trebuie sa astup si intrarea in n18 fiindca totusi are corespondenta cu n75?

Modificat de vw4life
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

AM REZOLVAT PROBLEMA,TRAGE MAI BINE CU VACUM DEVIAT DOAR SPRE N75.MULTUMESC COLEGILOR PT SPRIJIN

Modificat de vw4life
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

Buna ziua ! Am cumparat acum un an jumatate un polo din 2001,999 cc,pana acum nu am avut nici cea mai mica problema cu motorul. acum o saptamana am facut un drum cam de 400 de km si cand sa ajung la destinatie masina a inceput sa nu mai traga.Merge foarte greu...nu mai are forta deloc si scoate un sunet ciudat la toba. daca ma puteti ajuta va rog astept sfaturi :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

În primul rând de unde ai dedus tu că este EGR de vină de ai postat aici.

În al doilea rând aici se vorbeşte despre EGR  de pe diesel.

Vezi că este arie pentru Polo şi pentru benzinare

Fă o diagnoză mai întâi pentru că este greu de ghicit şi apoi postează într-un topic corespunzător problemei.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   1 membru

    • ciucuatm
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!