Jump to content

EGR - probleme


botze
 Share

Postare recomandată

A folosit cineva 028131547B? Ar fi o solutie mai eleganta de semi-anulare EGR din ce am citit...

Vezi aici

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut,

 

Am dezmembrat, din curiozitate, un EGR, primit de la un coleg caruia i s-a schimbat la un service.

 

Membrana era functionala, tinea vacuum.

 

 

Atasez pozele.

 

post-6841-0-14632200-1399553587_thumb.jp

post-6841-0-01283200-1399553594_thumb.jp

post-6841-0-76454200-1399553601_thumb.jp

post-6841-0-85141900-1399553605_thumb.jp

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Revin la problema mea...nu mi-a raspuns nimeni deci am cumparat EGR-ul care la motorul meu vine cu tot cu racitor. E numai pe original si l-am gasit cel mai ieftin la 1200 ron. La pretul asta se mai adauga 200 ron niste garnituri si colierul de la filtrul de particule iar manopera ajunge la 533 ron. Toate astea pt ca pierdea gaze pe la clapetul de la EGR. Cand citesc ca altii l-au anulat imi vine sa ma sinucid...trebuia sau nu sa fac reparatia?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ai iesit relativ ieftin, daca aveai 1,6 tdi cel mai ieftin EGR il gaseai la minim 15 mil + ce mai trebuia pe acolo. Doar ca la Jetta 5 cica se dau rotile jos ca sa se umble la egr.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Asa mi s-a spus si mie, se da puntea fata jos, filtru particule, tot... daca il anulam de tot nu ieseam mai ieftin?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Unii zic ca da. Iti trebuia un kit special (vazut si eu pe youtube), dar nu sunt complet elucidat cu functionarea ulterioara a motorului in parametri ok.

Cochetam si eu cu anularea EGR-ului la tractorul din dotare, insa am abandonat ideea, mai ales ca fac destul de multe drumuri scurte.

Modificat de Lucian M
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Laurentiu_LWR

Cred ca se trateaza la comun o problema care se imparte in 2...EGR de generatie noua si EGR de generatie veche...

Un EGR de generatie veche...il poti anula foarte usor...cu acel kit din filmulet...pe cand la voi...nu cred ca este chiar asa simplu...im primul rand va veti alege cu un check engine in bord nu?:)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Si in clip a zis omul ca i-a aparut martorul dupa 12 mile.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

la EURO IV si V e cam greu sa anulezi EGR

La EURO 3 e mai usor.

Modificat de andrei_221
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut, la un passat din 2004 motor de 2.0 tdi, am schimbat acuma 3 luni conducta de metal de la galerie la egr, fiindca sa crepat exact unde e partea cu acel "burduf", iar dupa 3 luni sa crapat iarasi. Ce credeti ca poate fi ? conducta care am achizitionat-o e originala, se poate sa fie defect de fabricatie ? multumesc

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

mai degraba nu e montata corect.

 

Conducta schimbata era noua sau din dezmembrari?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Asta e piesa care am schimbat-o. Intr-adevar afuma dar in continuare nu sunt convins ca merita atâția bani, undeva la 2000 ron cu manopera.

post-22909-0-34759800-1400336657_thumb.j

post-22909-0-56053900-1400336788_thumb.j

Modificat de stammi
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut .La masina mea un golf 4 axr ma chinuie  un vajait de ceva vreme,am verificat toate furtunele,turbo e schimbata recent,dar vajaitul il aveam si cu vechea turbina ...am observat la capsula egr chiar sub ea un orificiu cat intra un surub mic scurgeri de ulei..e posibil sa fie membrana din egr sparta?si de aici zgomotul de vajait mornait?Daca e membrana sparta influenteaza cu ceva ,scade puterea masinii?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am încercat azi sa imi schimb egr si primul surub am încercat sa il desfac si cred ca am ovalizat surubul. Ce soluții am sa il desfac?post-19256-14008341478537_thumb.jpg

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut,il bati putin cu un ciocan mai mic in cap,si incerci cu o dalta mai mica sa-l desfaci.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@Stammi, trebuia sa incerci cu o sudura in inox.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

ai mai multe optiuni.

 

1. cauti un Torx ( imbus cu colturi) de dimensiunie potrivita sa intre fortat acolo, il bati cu un ciocanel pe urma il fortezi cu clichetul

2.  cauti asa ceva http://www.dx.com/p/rt-rt-q05-damaged-bolt-screw-extractor-remover-black-silver-multi-colored-5-pcs-297306

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cand am incercat sa desfac egr am gasit furtunul de la supapa crepat. Am taiat bucata rupta si am sters eroarea si culmea acuma nu mai apare eroare . Se pare ca furtunul era problema .

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

meMyselfAndI

In final la ce concluzie se ajunge, lasam EGR pe masini sau nu ? :D

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu sunt pentru a lasa. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

meMyselfAndI

E evident si aici pe forum si pe toate site-urile cu discutii de gen, ca exista o gramada de contradictii.

Unele pareri ca ajuta pentru o combustie mai buna, alte pareri ca e strict doar pro-nox desi un lucru e cert ca startul injectiei, n75-ul si alte multe mape, sunt calibrate pentru EGR on. A incercat cineva sa blocheze EGR din soft dupa care sa compenseze avansul si deschiderea vanelor turbo in acea zona ?

Ce e cel mai aiurea => EGR produce soot care cu siguranta scad eficienta admisiei, m-am ingrozit cand am dat-o jos, cat carbon e acolo.

Facand niste teste scurte am observat ca +2grade si o deschidere mai mare cu 15% aduc o economie mai buna, insa se poate simti ceva lag la acceleratie.

Modificat de meMyselfAndI
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Si eu sunt ptr pastrarea EGR ului in functiune, dar reglarea ratei de recirculare la minim.

 

Rata recircularii este date de 2 parametri:

 

1, deschiderea valvei EGR  ce se poate defini prin valoarea N18

2. presiunea gazelor de esapament ce intra in recirculare.

 

La punctul 1 nu e prea mult de facut deoarece  modificare se poate face numai din soft, la punctul 2  se poate insa face ceva regland geometria turbo in asa fel incat sa obtii o diferenta minimala intre presiunea gazelor de esapament ( intre motor si turbo) si presiunea aerului compresat ce intra in motor.

Cu cat tija este reglata mai scurt cu atat vanele sunt mai inchise respectiv presiunea gazelor este mai mare decat ce a aerului compresat, si cu cat tija este reglata mai lung cu atat diferenta de presiune este mai mica.

Altfel spus cu cat tija este reglata mai scurt cu atat rata recircularii este mai mare ( depuneri excesive) si cu cat tija este reglata mai lung rata recircularii scade.

Mai mult reglarea tijei prea scurt  mai are un alt dezavantaj si anume datorita presiunii ridicate intre motor si turbo, evacuarea gazelor  arse nu se mai face corect, deci o parte din gazele arse nu pot fi evacuate corect datorita presiunii mari din galerie si raman in cilindri influentand negativ calitatea exploziei.

Deci cu alte cuvinte o tija reglate prea scurt influenteaza negativ motorul  de 2 ori, pe o parte creste rata recircularii si  pe alta impiedica evacuarea corecta a gazelor arse.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

meMyselfAndI

Foarte buna si foarte avizata explicatia, bajbaiam de mai demult ceva logica si legatura intre VNT si EGR, pana cand am studiat mai mult problema EGR si nu doar la suprafata (ca baga gaze arse, murdareste, etc si alte explicatii simple date de mecanici incompetenti)

Are sens deoarece daca vanele turbo sunt inchise(cum sunt setate in mapa N75 pe zona EGR), creeaza presiune maxima pentru recirculare, dar aceasta recirculare nemaifacandu-se(EGR blocat fizic), intrebarea mea este : acele gaze de back-pressure , nu pleaca afara pe evacuare adica pe calea minimei-rezistente? VNT-ul le capteaza in mare parte in turbina ?

Te referi la lungire tija la modul fizic sau ajustare mapa N75 ? Daca se lungeste tija fizic cred ca nu o sa mai poata face turbina presiune cand e nevoie in full load, corect ? Eu pun in discutie metoda optima si anume by software. Esti pentru pastrarea EGR la rata minima din soft, sau o blocare totala din soft ?

Daca se ajusteaza mapa N75 pe area EGR(lungire tija => mai putin vacuum), nu pot aparea probleme de too low boost? Vanele nefiind atat de inchise, probabil nu pot crea presiunea necesara daca nu folosesc gazele de evacuare eficient.

Eu ma gandeam la blocarea EGR atat fizica, cat si din soft + ajustare N75 prin lungirea ei in zona EGR, adica deschidere mai mare a vanelor, pentru a evita back-pressure.

Modificat de meMyselfAndI
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Este gresit daca iti imaginezi vanele perfect inchise in pozitia turbo OFF.

 

Vanele in pozitia Turbo OFF au o anumita deschidere, acesta deschidere este data de reglajul surubuluiM3 cu contrapiulita.

 

Incerca sa  analizezi de se intampla cu un furtun de apa daca il strangi la capat sau daca il lasi liber, deci la un anumit debit de apa daca stringi furtunul preiunea in furtun v-a creste si jetul de apa va sari mai departe deci v-a avea o putere mai mare, ei daca dai drumul la furtun presiunea in furtun scade precum se  jetul de apa nu mai sare asa de departe.

 

Ei bine turbo cu geometria variabila functioneaza pe acelasi principiu.

 

"intrebarea mea este : acele gaze de back-pressure , nu pleaca afara pe evacuare adica pe calea minimei-rezistente?"

 

Daca analizezi corect vei vedea ca orificiul  tubului ce duce gazele spre EGR este inainte de turbo pe galeria motorului.

 

Eu sunt contra oricarei modificari din soft!

 

Reglajul geometriei se face mecanic, din surubul limitator si din lungimea tijei!  surubul limitator iti da valoarea mica 950-980 mbar  si lungimea tijei  valoarea mare 1130-1160mbar, si aici este foarte important ca diferenta dintre aceste 2 valori sa fie la motor rece de 150 mbar si la motor cald 180 mbar.

 

Deschiderea mai mare a vanelor iti aduce o marire a laagului, dar si o scadere a ratei de recirculare, acum trebuie sa gasesti optimul intre putere si rezistenta in timp.

 

Deci ptr mine un turbo reglat corect  ceea ce ofera o recirculare minima suna cam asa, turbo OFF= 950-960 mbar, Turbo ON 1130-1160mbar, direrenta la rece 150 mbar, diferenta la cald 180 mbar , overboostul  la turbo sa nu depareasca 100 mbar si sa nu fie urmat de un underboost.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

meMyselfAndI

Ca si concluzie directa, blocarea EGR duce la o driveabilitate mai buna sau mai rea? In mod normal mai multe gaze pe turbo = spin up mai rapid cu posibil overboost, desi pe turatii mici cam greu de crezut ca se ajunge acolo. La ce te referi turbo ON/OFF ?

Modificat de meMyselfAndI
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!