Jump to content

EGR - probleme


botze
 Share

Postare recomandată

Laurentiu_LWR

Scartaitul este la actuatorul de la turbo...

Cand fac BS incearca sa ajunga la 1400...ajunge...cu greu...dupa care moare motoru...la interval de cateva secunde...

Dar daca zici ca e ok sa mearga in trepte...il las in pace...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

marius1982.11

daca scartaie are putina calamina insa nu ar trebui sa opreasca motorul.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

e mann la batranete inteleg mai greu....

 

Asa de la distanta este greu sa reperez de unde vine , dar daca apare la turbo este un loc unde multe turbouri , care fac putini km , o iau in freza, si anume acolo unde parghia geometriei variabile intra in turbo.

 E datorita condesului se poate forma ceva umezeala acolo , si e fonta cu otel  deci ambele ruginesc cat ai zice peste ( incerca sa iti imaginezi un disc de frana)  de aceea da de jur imprejurul parghiei , acolo unde intra in turbo cu vaselina de cupru  sau cu o alta vaselina ce rezista la temperaturi inalte de peste 1000 °C , atentie daca folosesti ulei sau vaselina normala, ori un alt produs de ungere ce nu rezista la temperatura, se poate arde /coxa si blocheaza  parghia!!

 

In prima postare tu vorbesti de EGR???  si nu de turbo  asa ca incerca sa iti revii.

 

BS  se face si la EGR 003  si la Turbo 011   adica se testeaza actuatoarele!!    ptr a vedea daca fac cursa  deschis/inchis

 

Parghia geometriei si  tija actuatorului trebuie sa merga lin/continuu, daca merge in  trepte  ai ori o problema cu vacuumul  ori e geometria ce agata.

Modificat de Rune
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Laurentiu_LWR

Sa fiu mai clar...deci in primul post...am spus ca actuatorul de la turbo scartaie putin la inceput de cursa...miscare...etc

Dupa care m-am mutatat la EGR...am demontat furtunul mare...de aer sa vad tija din EGR...si am conectat un furtun la vacuum si am tras sa vad cum lucreaza tija...si aceasta se misca in trepte...nu se misca lin...

Tija de la EGR nu scartaie...de scartait am zis ca scartaie actuatorul de la turbina exact la inceput...cand tragi putin aer...

E ok asa?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Acum e perfect  am ajuns acasa si e mai liniste.

 

Cum am spus da cu niste vaselina de cupru de jur imprejur, si daca nu se calmeaza atunci te poti gandi si la ce zice marius si  scartiutul vine atunci de la interior este camamina care se depune in capul vanelor  dar in acest caz fara demontare si curatre nu scapi....

Modificat de Rune
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu cred că tija de la EGR nu trebuie să meargă în hopuri. Am pe aici prin casă EGR ul vechi (schimbat din prostie din cauza furtunului de vacuum) şi am testat din curiozitate. Deşi nu l-am curăţat niciodată nu merge în hopuri atunci când trag aer, iar când eliberez furtunul valva se duce cu putere înapoi.

Faptul că N18 lucrează în impulsuri nu are legătură cu mişcatul tijei EGR în hopuri.

Valva N18 primeşte curent în impulsuri ca să poată doza mai precis cantitatea de vacuum. În funcţie de cât de dese sunt impulsurile şi de durata diferă factorul de umplere (valoarea medie a semnalului) şi prin urmare valva stă mai mult sau mai puţin deshisă. Având în vedere că impulsurile sunt de ordinul milisecundelor nici un sistem mecanic nu le poate urmări din cauza inerţiei (nici măcar acul instrumentului de măsură care este foarte uşor, valva EGR nici atât).

Cred că o curăţare a EGR ar rezolva problema mersului sacadat. Dar oricum trebuie căutată cauza opririi motorului pt. că nu prea este normală şi nu cred că-şi are originea în mersul EGR-ului (decât poate dacă clapeta de shut off nu rămâne şi ea blocată într-o anumită poziţie).

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Laurentiu_LWR

Lupo...Egr-ul pot spune ca este oarecum nou...adica l-am schimbat anul trecut si de atunci au fost niste probleme si l-am anulat direct prin astuparea furtunului de vacuum...deci practic de nou nu l-am folosit :))

Si mie imi pare ciudat ca merge asa in "trepte" tija...si imi pare ca e nevoie de cam mult vacuum sa se miste...e cam "tare" membrana sau arcul ala...

EGR-ul este Vahler...dar imi pare cam prost facut...mai exact prost calibrat...arcul sau membrana cam tari...se poate asa ceva?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Acum faza cu mersul în hopuri este cam relativ (depinde de plămâni :10[1]: ), s-ar putea să fie numai o impresie că este aşa pentru că într-adevăr arcul ăla este destul de tare şi la mine şi trebuie destul vacuum să fie acţionat (în sistemul de pe maşină chiar dacă pare slab vacuum-ul acesta se acumulează constant şi devine destul de puternic, la noi cu gura cam greu să facem asta). Practic sistemul de pe maşină rămâne depresurizat aproape permanent în afara  situaţiei că se pierde pe undeva pe la furtunuri, ştuţ pompă, valve N18 etc.

Dacă este cum zici atunci nu cred să fie problemă la EGR în sine, Vahler sunt destul de buni la chestii din astea cu valve şi arcuri (am termostat de la ei de câţiva ani şi merge bine-merci fără probleme).

Probleme presupun că ai avut înaite de schimbarea EGR că altfel mă gândesc că nu-l schimbai. Oricum este o treabă sensibilă aici cu EGR. După ce am schimbat tot ce se putea, nu a mers maşina bine decât după ce am curăţat şi galeria de admisie şi chiar şi aşa iarna asta am mers cu el anulat pt că începuse să facă figuri şi să crească consumul. De vreo lună-două am pus totul la loc şi merge brici, zici că nu a avut niciodată nimic.

Când se opreşte, când faci BS pe 03 sau pe 11?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Laurentiu_LWR

Cand fac pe 03...atunci moare...pe 11 trece testul cu brio...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Laurentiu_LWR

de acord...si cum aflu valorile daca nu pot face BS?daca nu apuc sa inregistrez ca moare :(

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Şi cu EGR anulat moare când faci BS?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Laurentiu_LWR

Sincer nu am incercat...m-am gandit ca fiind anulat...ce rost are...ce sa testeze?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Asta cam aşa este, eram curios dacă are vreo manifestare şi dacă creşte liniar turaţia.

Dacă moare motorul când EGR este pe ON şi mai şi scoate fum negru, atunci pare a fi un extraflux de gaze recirculate. Dacă din punct de vedere al valvelor, vacuumului totul este ok atunci cauze posibile care-mi vin în minte ar mai fi: amestec incorect, deci prea multe gaze evacuate sau vreo obstrucţie pe evacuare.

În mers cum se manifestă maşina? Mă refer la liniaritatea mersului motorului, putere, fum, consum.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Laurentiu_LWR

Dacă moare motorul când EGR este pe ON şi mai şi scoate fum negru, atunci pare a fi un extraflux de gaze recirculate. 

 

Exact asa se manifesta...fum mult negru cant trece pe on si moare motoru...

In mers masina merge mai neregulat asa...cand trage...cand nu trage...de multe ori se blocheaza turatia adica nu urca mai sus...si atunci schimb treapta si isi revine...

Daca crezi ca ii dai de cap...Brasovul nu e asa departe...:D

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Problema nu este distanţa ci faptul că nu prea am experienţă cu reparaţiile, am mai meşterit eu câte ceva pe la a mea dar cam atât. La sfaturi sunt pionier fruntaş :D .

Revenind la situaţie, exact aşa făcea a mea: când acceleram în a 2-a canci putere, se schimba sunetul motorului şi scotea fum negru, iar turaţia parcă rămânea înţepenită până îşi dădea drumul cu un şut. Îţi dai seamna ce înseamnă asta în Braşov, patria sensurilor giratorii, am luat claxoane de m-am plictisit.

Problema cred că-ţi este cunoscută de aici

Chestia este că nu ştiu dacă şi la tine este aceeaşi rezolvare din cauza unei particularităţi a motorului meu: la mine gazele din EGR intră direct în compartimentul unde sunt supapele (deci dincolo de găurile alea din admisie) pe când la tine intră în acelaşi timp cu aerul admis. Prin urmare o parţială obturare a admisiei are efecte diferite: la mine provoacă un extraflux de gaze evacuate pe când la tine nu. În schimb la motorul tău acest lucru poate provoca o limitare a puterii dar nu aşa în hopuri (dacă în BS pe canalul 3, cu EGR anulat dacă ar fi ceva anomalii în creşterea turaţiei, ar putea fi un indiciu, de asta te întrebasem, nu sunt însă sigur).

Acum nu ştiu pe unde ai putea să depărtezi puţin evacuarea astfel încât să iasă gazele înainte de catalizator să vezi dacă mai moare motorul în BS.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Laurentiu fa urmatorul test

Scoate furtunele de la actuatorul egr si de la actuatorul valvei shut off, pune vcds ul pe masina si da drumul la BS 03, motorul nu are de ce sa se opreasca, apoi cu un vacuumetru masoara ce se intampla la ambele furtune.

Furtunul care arata o diferenta de vacuum intre 50 si 450 de mbar il cuplezi la egr, celalant furtun sa nu cuplat nicaeri inca, si sa spui daca tot se opreste motorul?

La turbo de ce nu faci un log BS 011, sau un log in mers.

Si inca ceva ma intereseaza valoarea vacuum la pompa tandem si la actuatorul turbo ambele cand motorul este la relanti.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Laurentiu_LWR

Am tot cautat vacuum metru si nu am gasit...dar...daca scot ambele furtune...nu am cum sa le inversez...daca la asta te gandesti...cel de la shutt off este subtire si cel de la EGR e gros...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

 In spate am mai multe la care ma gandesc dar hai sa incepem sa eliminam una dupa alta, poate gasim ceva.

 

Un alt lucru de incercat ar fi  fa BS 003  cu furtunele scoase, apoi cand EGR   are un ciclu deschis in VCDS  trage cu un furtun cu gura  de actuatorul EGR ului in asa fel sa deschida valva, si ma intereseaza daca  se opreste sau nu motorul.

 

Ca sa ai  o recirculare asa masiva incat sa opreasca mototul  ar trebuie sa ai si o presiune iesita din comun intre  relanti  si 1400 rpm, deoarece vine impins de presiunea din turbo spre egr  nu e ca la SDI  ca se inchide clapa inainte de  valva EGR  ca sa traga gaze.

 

Si daca ai o asa dereglare masiva de presiune  asta  se vede mai mult ca sigur  daca faci un BS 011   sa vedem ce face turbo.

 

Eu am o presimtire ca la tine cand  vine comanda sa deschida valva EGR  primeste ceva vacuum si  valva shutt off    si astfel  recircularea este mult mai mare decat necesar si de aceea  motorul moare.

 

LA modelele mai nou  valva  shut off are 2 functii  una fiind oprirea motorului  si alta fiind  marirea ratei recircularii ( deci im principiu ca la SDI).

 

DEci tu ai presiune in admisie  si presiune inainte de turbo, de unde pleaca tubul egr,  deci presiunea inainte de turbo trebuie sa fie mult mai mare  decat cea din admisie ptr a impinge atatea gaze incat sa opreasca motorul.

 

Lupo  a spus ceva  interesant  poate  este ceva obturat   si ast ar fi un motiv.

Modificat de Rune
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Laurentiu_LWR

Cred ca ii dam de cap...eu mai demult am facut un test...cu motorul pornit...am scos furtunul gros de aer si cel de vacuum din EGR si am incercat sa conectez vacuumul sa vad daca deschide EGR ul...

In momentul ala au inceput sa iasa gaze in exces...in asa hal incat motorul nu reusea sa le traga pe toate...mai ieseau si pe afara...

Acum plec la munca dar cand ma intorc vin cu un filmulet sa vedeti si voi....

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Mult mai interesant decat un filmulet ar fi un Log  BS 011   deoarece daca presiunea in pozitia Turbo OFF   este foarte scazuta ( motiv  reglarea gresita a surubului limitator normal ea trebuie sa fie undeva intre 950-980 mbar)   adica ceva in jurul la 900  asta semnifica ca in tubulatuara turbo ai depresiune, si ain acest moment este absolut normal ca la deschiderea EGR ului, datorita depresiunii  rata de recirculare este mai mare decat necesar si motorul moare.

 

Deci in acest caz nu este o problema de furtune puse gresit  sau mai stiu eu ce defectiuni la instalatia de vacuum ci este pur si simplu o problema cauzata de un turbo reglat gresit

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Egr ul deschide la relanti!!!  dar prima data  dupa 3 minute dupa pornire apoi face cicluri inchis deschis, dar nu intreba  care este intervalul intre cicluri  ca nu stiu., si acesta este primul  loc unde  cauti  sa vezi daca e o problema  MAF/ EGR  daca stai la relati si te uiti la canalul 003  poti urmari   EGR ul ce face Inchis /deschis casuta 4 ,  4%=inchis

 

E cand EGR ul este inchis Maf ul masurat  casuta 3  trebuie sa arate 450 mg/str, cand EGR ul deschide  MAF ul tre sa arate  250mg/str   abateri de la aceste valori indica  o defectiune la MAF EGR Tubulatura.

 

Deci fara tub  motorul nu se opreste  dar daca ii pui tubul   ce se intampla??

 

Si nu uita  sa faci un log BS 011  sa vedem ce e la turbo, cum e reglat.

Modificat de Rune
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

EGR imediat dupa pornire este deschis si se inchide dupa 2 min de functionare la ralanti.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!