Jump to content

EGR - probleme


botze
 Share

Postare recomandată

Readuc puţin în actualitate subiectul anulării EGR-ului:

dejavantaje-> se incalzeste putin mai greu motorul

Asta e o chestie pe care nu am putut să o înţeleg niciodată!

Am un ASV cu EGR anulat fizic cu o flanşă pe ţeava ce vine dinspre evacuare şi redus la maximum din soft cu VagCom. De 15.000km nu am observat nici o diferenţă în timpul necesar încălzirii motorului atât iarna cât şi vara comparativ cu vremea când aveam EGR on. Menţionez că motorul nu are nici acel sistem auxiliar pentru încălzirea forţată a lichidului de racire până la 60 grd (acele 3 bujii incadescente poziţionate pe taseul scurt de răcire).

Această încălzire uşor mai greoaie a motorului acuzată de mulţi după anularea EGR' date=' nu are nici o explicaţie "ştinţifică", să zic aşa.

[u']Necesitatea EGR: La MAC, EGR a apărut din motive de poluare: reducerea emisiilor de NOx.

Funcţionare: supapa EGR reintroduce pe admisie o parte din gazele de evacuare, diluând astfel aerul admis, de unde rezultă o reducere a temperaturii din camera de ardere. Se diminuează astfel emisiile de NOx. (NOx ia naştere la temperaturi mari în CA în timpul procesului de aredere!)

DAR, (pentru că există şi un "dar"), asemenea celorlalte metode/sisteme/dispozitive pentru depoluare în cazul MAI (catalizator, filtru de particule, AdBlue, etc.), şi EGR face mai mult rău decât bine. Cf unor teste efectuate peste ocean, cu EGR, un TDi cu pompa rotativă, va avea emisii de PM (particule, funingine) şi CO2 mai mari ! Iar pe acesta din urmă (gaz cu efect de seră, răspunzător şi el de încălzirea planetară, alături de: vapori de apă, metan CH4, aerosoli, ozon O3) ne chinuim acum să-l reducem.

DECI, EGR este parţial responsabil pentru afumarea turbinei la regimuri de sarcină parţiale şi la mersul subturat - regimuri de funcţionare a TDi-ului pe care le întâlnim des în metropolele noastre congestionate.

Am menţionat mai sus efectele negative ale EGR la TDi non-PD.

În cazul TDi-PD, EGR-ul are adiţional un sistem de răcire a gazelor ce urmează a fi introduse în admisie. Diferenţele emisiilor de PM şi CO2 cu EGR on/off nu sînt aşa de mari, dar tot există!

consuma cam cu 0.5 l mai mult

Consumul mai mare poate fi un rezultat direct al arderii mai violente - la temperatură mai mare şi cu front de presiune mai mare.

castigi cativa caluti

Căluţi nu ştiu dacă într-adevăr se câştigă. 1-2cp sînt insesizabili pentru un şofer de rând.

Ce am observat eu' date=' în schimb, este un răspuns uşor mai bun al motorului la turaţii medii şi sarcini parţiale.

Toate EGR-urile cu comandă vacuumatică şi care nu au control electronic după, se pot anula fără probleme!

Acolo unde există sesizor de temperatură pe admisie după EGR, e discutabil.

Un exemplu ar fi Ford Focus mk1 1.8 TDCi (115cp), unde, cu EGR scos din funcţie motorul nu mai merge cum trebuie.

[b']ATENŢIE însă! Cu EGR anulat, nivelul emisiilor de NOx, va fi cu de 2 până la 4 ori mai MARE !!!

NOx este dăunător pentru om şi mediu. NOx este mai periculos decât CO (monoxid de carbon)! 100ppm de NOx inhalate timp de 1 oră, vor produce leziuni interne !

Numai bine!

Dar adevărata provocare vine pentru catalizator. Şi aici vine şi dilema mea. Cu EGR anulat (mecanic şi din ECU), nu vom da mai mult de lucru catalizatorului? La un moment dat (câteva zeci de mii de km), oare elementul ceramic nu va ceda??

Nu sînt lifetime nici catalizatoarele astea. Durata medie de viaţă, în scopul respectării nivelului de emisii şi a normelor normelor de poluare, pentru Euro3 este de 80000-100000km sau 5 ani. Pentru comparativ: euro4 100000-120000km sau 5 ani, euro5 160000km.

Asta înseamnă că orice motor euro3 după 100000km Nu va mai fii euro3!

Marea majoritatea 1.9TDi sînt sigur peste acest prag de rulaj sau vechime.

Din ce ştiu eu, pe orice MAI Euro3, catalizatorul este unul pe 3 căi.

1. Reduce oxidul de azot în oxigen şi azot: 2NOx → xO2 + N2

2. Oxidează monoxidul de carbon şi produce CO2: 2CO + O2 → 2CO2

3. Oxidează hidrocarburile (fracţii nearse sau parţial arse) şi produce CO2 şi apă (asta e apa ce o vedem picurând din toba de eşapament-în special la MAS): CxH2x+2 + [(3x+1)/2]O2 → xCO2 + (x+1)H2O

[o mică paranteză: ia uite cum cel mai utilizat catalizator, cel pe 3căi, nu este chiar aşa bun: în 2 din 3 reacţii produce CO2!!! <-- CO2 pe care acum ne chinuim să-l reducem...]

La fel, din câte cunosc eu, catalizatorul pentru MAC EURO3 (1.9 TDi-urile în cauză) este unul pe 2-căi. NU reduce NOx la fel ca la MAS.

Doar pe MAC EURO5 există SCR (Selective Catalytic Reduction).

Nu sînt sigur însă.

CORECTŢI-MĂ dacă greşesc. Şi dacă pe TDi e catalizator pe 3căi, aştept reacţii la întrebările de mai sus.

Mesajul din quote este scris de mine pe alt forum şi preluat aici.

Numai bine!

Modificat de Predator
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 4 months later...

Am si eu o problema cu EGR-ul la masina din semnatura. Scartaia f tare de la 1400 pana la 3000 de turatii. Am anulat senzorul de vacuum de langa egrpost-53694-0-65193200-1311683247_thumb.j si ulterior scartaia doar cand schimbam treapta de vitesa de la 1 la 2. Dupa o luna de mers fara senzorul de vacuum imi scartie la orice treapta de viteza de la 1400-2000 de turatii si la 3000. Din cauza acestuia sa mi se aprinda si martorul Esp dupa vreo 20 de min? Mentionez ca Egr-ul este curatat cu 1 an in urma. Ce pot sa-i fac?

Modificat de 86 BRB
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

De cateva zile ma confrunt si eu cu "probabil" problema Egr-ului la masina din semnatura.

M-am tot uitat pe topicurile pe care se discuta aceasta problema si nu prea am gasit un raspuns clar in afara celui de la postul 551 dar poate nu este totusi acelasi lucru si poate este vre-un coleg care imi poate da si mie un sfat.

Mi s-a aprins martorul motor in bord si pe computeru de bord mi-a aparut mesajul: EMISION WORKSHOP.

Dupa o scanare cu vag-com am gasit eroarea:

001025 - EGR System: Insufficient Flow

P0401 - 000 - -

Freeze Frame:

Fault Status: 01110000

Fault Priority: 0

Fault Frequency: 1

Mileage: 121110 km

Time Indication: 0

Date: 2000.00.00

Time: 14:48:24

Freeze Frame:

RPM: 1659 /min

Speed: 27.0 km/h

Load: 16.1 %

Duty Cycle: 14.6 %

Duty Cycle: 100.2 %

Mass Air / Rev.: 220.0 mg/str

Mass Air / Rev.: 485.0 mg/str

Am sters-o si a doua zi mi-a aparut la loc.

Am facut un log si am observat ca valoarea EXHAUST GAS RECIRCULAT (actual) este ceva mai mare (415.0 mg/str) decat normal iar EXHAUST GAS RECIRC DUTY CYCLE este de 15% sub valoarea normala (20-75%).

Este posibil ca sa fie EGR-ul vinovatul?

Precizez ca am desfacut furtunul cel gros care intra in Egr si am observat putin ulei la gura lui, iar clapeta din Egr nu mi s-a parut sa fie prea murdara.

post-72156-0-07701200-1312353599_thumb.j

Modificat de bogdan6g
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ti-e sparta membrana din actuatorul EGR-ului. Incerca sa faci vacuum la actuatorul EGR-ului, cu motorul oprit. Daca nu reusesti (sau nu tine vacuumul macar 1 minut), aia e. Din log pot sa-ti spun 90% ca aia e problema.

Modificat de asap03
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am rezolvat problema cu scartaitul la EGR. Actuatorul EGR nu inchidea bine. Am rezovat problema prin curatarea acestuia.

Modificat de 86 BRB
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@bogdan6g - verifica numai la valoarea recomandata maf air si cat ai tu, aproape dublu, din cauza ca este fisurata membrana aia. alt egr si nu mai apare robinetul galben.

:)

Modificat de ondin
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am verificat si se pare ca a cedat membrana deoarece nu mai tine presiune. Am avut posibilitatea sa compar cu EGR -ul unui alt vw si am observat diferenta. asa ca va trebui sa-l schimb.

Acum imi pun broblema daca membrana a fost sparta dintr-o anumita cauza (sau a cedat datorita rezisteintei mai slabe a ei).

Am sa revin cu mai multe detalii dupa ce voi schimba RGR-ul.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

A cedat din cauza vaporilor de ulei. Din pacate nu prea poti remedia problema. Va trebui sa te multumesti cu inlocuirea lui si gata.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

e cam impropriu spus EGR piesei respective,mai degraba senzor de presiune.Stai linistit e chestie generala cam toate pica dupa un anumit numar de km ;)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Stiu ca poate multi nu sunt deacord dar eu am trait pe pielea mea, curatarea EGR ului cu spray de frane duce la distrugerea membranei, deaceea daca vreti sa curatati EGR folositi spray ptr curatarea cuptorului si apa. problema cea mai mare la EGR este ca in timp bucsa pe care culiseaza axul supapei devine mai mare si asta duce la pierderii presiunii, si respectiv aparitia uleiului in exteriorul EGR pe la cele 2 gauri.Din punctul meu de vedere EGR trace la consumabile si se schimba periodic la fel ca un cauciuc sau placute de frana.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Sal...observ dupa mai multe cautari ca la acelasi tip de motor ai avut aceeasi problama ca si mine(pt asap03). Mie momentan nu trage masina ,scoate ceva fum, consuma...si in urma cu ceva timp in momentul opririi motorului se auzea un ,,sisiit,, de la distribuitorul de vacuum care dura 3-4 secunde care acum nu se mai aude de loc(membrana dusa???)...Odata fiind la pt RAR auzind sunetul respectiv mecanicul imi zice ca mi se duce distribuitorul de vacuum...nu am posibilitate de VAG com si as dori sa stiu daca distribuitorul respectiv e problema...la tine cum sa manifestat in mers...

Modificat de dac_ian
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Daca desfiintez si eu EGR cu un surub pe furtunas????...la motoarele aceste mai noi BXE 2008 exista acest distribuitor, si inca ceva daca este defect distribuitorul(membrana) are legatura si cu celelalte chestii pe care le face: servo, ambreiaj... sau vorbesc aiurea. Spun asta pentru ca am scos mufa care conecteaza toate furtunasele si am mers asa si am observat intarirea pedalei de frana dupa cativa km...

Modificat de dac_ian
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

... sau vorbesc aiurea.
Vorbesti aiurea.

1. Daca vei anula EGR-ul prin introducerea unui surub, bila, ce vrei tu - vei avea automat eroare de engine workshop pe bord.

2. Nu te juca sa lasi vreun furtunas de vacuum pe-afara ca ramai fara frana si faci vreo boacana.

3. Ce intelegi tu prin distribuitor de vacuum? Mecanicul ala de la RAR ma intreb ce lucreaza acolo - e cumva la facturare?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Da stiu , ca am probat si fara toate furtunasele...care intra intr-un distribuitor de vacuum, sau cum vrei sa-i zici, asa e la mine. Oricum nu mai fac nimic si nu ma mai duc la nici un mecanic pana nu-mi cumpar un VCDS si fac o scanare si o pun aici...se pare ca acest forum ii mai tare ca multe service-uri...

Astept o parere totusi de la asap03 cu acelasi tip de motor si aceeasi problema posibila cu distribuitorul sau cum vrei sa-i ziceti de vacuum...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

eu unu inca nu am reusit sa rezolv problema (schimbat EGR), totusi saptamana asta sper sa reusesc

Ca si probleme, nu am observat nimic special in afara consumului care mi se pare putin mai mare si scoate ceva fum la pornire.

Ce parere aveti despte EGR Wahler? merita sa-l iau pe asta sau PIERBURG?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Bogdane eu cred ca important este ca EGR ul sa fie etans, ca ECU nu poate citi numele fabricantului. Important este sa schimbi si garniturile care le desfaci la demontarea EGR ului pentru ca numai asa poti garanta etansietatea piesei, o etansare proasta duce implicit la depuneri de funingine, ulei in admisie si vei ajunge din nou la EGR infundat. Daciane gandurile tale sunt bune, sa ai un VCDS nu e rau, dar nu uita un lucru ca acest VCDS nu face decat sa iti dea o informatie, cateodata greu de interpretat, etc dar iti garantez ca un singur lucru nu poate face acest VCDS si anume sa schimbe piesa uzata. Asa ca inainte de a cumpara un VCDS cauta un mecanic priceput si de incredere cred ca ajuta mai mult in cazul tau. Zi buna baieti!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am montat eu Wahler pe G5. Merge fara probleme. Originalul era tot Wahler.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@dac_ian

Da, ar cam fi nevoie de un VCDS pt. identificarea problemei. Ti s-a aprins martorul galben ca un robinet in bord? Prin distribuitorul ala de vacuum se comanda si turbina si EGR (plus actuatorul de la racitorul de gaze). Un log in mers n-ar strica din moment ce ai si pierdere de putere si fum.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Beculetul s-a aprins doar duap ce am scos furtunasul...si s-a stins dupa ce l-am bagat la loc...totusi la tine cand s-a defectat ,,distribuitorul,, de vacuum cum s-a manifestat

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

dac_ian hai ca te ajut eu cu vagul

Da-mi un telefon si vedem cum facem

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Beculetul s-a aprins doar duap ce am scos furtunasul...si s-a stins dupa ce l-am bagat la loc...totusi la tine cand s-a defectat ,,distribuitorul,, de vacuum cum s-a manifestat

Cred ca am mai scris, blocul de supape (distribuitorul) bazaia foarte tare, era o problema electrica nu de vacuum (daca pierde vacuum cred ca sasaie) Nu era dus complet, dar dupa ce l-am schimbat s-a imbunatatit putin comportamentul masinii la WOT. Acum ca l-am schimbat nu mai bazaie deloc.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

mersi pop cristian dar nu sunt in oras...sunt de ceva timp in barcelona si de aceea nu pot apela la mecanicul meu... :icon_thumright: ...

si la mine fasaie cand presc motorul, eram curios daca afecteaza si franele sau servo... :blink: oricum la sfarsitul lunii am programare la un mecanic cat de cat...are vag so o sa'l rog sa-mi salveze treaba si mai vb...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 months later...

e normal sa creasca valoarea maf la relantiu dein cauza ca se intorc gaze din motor iar maful suplimenteaza aer aseara am facut tester si aveam ca tine 250 mg/r dupa un timp la relantiu

Si eu am acest zgomot de membrana dar se pare ca este totusi o pierdere de vacuum, pe tester totul este OK.

curatarea EGR nu a rezolvat nimic - dupa 10 zile pe gaura dinspre motor a reaparut uleiul. :icon_thumright:

si eu am aceeasi problema cu egr-ul la un passat cod avf si anume ca (ma iertati)partaie membrana de deasuptra egr-ului fara eroare fara nimic in bord pe tester

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

MAF nu suplimenteaza nimic el doar masoara. SI e normal, ca , dupa inchiderea EGR cantitatea de aer care trece prin debitmetru sa fie mai mare.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

am anulat egr cu un dop de tabla la conducta ce vine de la evacuare si sa aprins becul cu eroare de engine workshop. daca scot dopul de tabla se va stinge martorul luminos sau este nevoie de vag.mersi.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!