Jump to content

EGR - probleme


botze
 Share

Postare recomandată

Buna ziua.Acum cateva zile am curatat si eu EGR-ul la masina din semnatura.Intr-adevar era un mare strat de calamina.Ce m-a determinat sa umblu la EGR,a fost aprinderea acelui martor de pe bord "robinet galben".Problema mea cea care nu ma lasa sa dorm noptile,este urmatoarea:DACA TRAG IN MINE AER PE ACEL ORIFICIU TREBUIE SA SE MISTE ACEEA SUPAPA(AX) din corpul EGR?Pun mai jos o poza cu aceea supapa(ax).As fii tare interesat de o explicatiie,precum functionarea acelui EGR.Multumesc anticipat.

post-53712-1252047199_thumb.jpg

Modificat de invatacel
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Functionarea EGR-ului e simpla:pana undeva in 2000rpm el sta deschis pt a se recircula gazele din motor si nu a fi scapate in atmosfera(ratiuni de poluare).Atunci cand motorul are peste 2000rpm,implicit este in cuplu,are nevoie de aer,nu gaze,asa ca EGR-ul se inchide,permitand aerului de afara sa intre in motor,acelasi lucru se intampla si cand mergi in frana de motor,adica iei piciorul de pe acceleratie,EGR-ul deschizandu-se din nou;nu ai suficienta forta in plamani sa faci vaccum cu gura,cel putin nu la EGR-ul meu.

Modificat de mcornel
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Multumesc mcornel,chiar acum fusei la masina,pornii motorul si ma uitai la aceea supapa si nu culiseaza deloc in sus sau in jos.Tu ai incercat la EGR-ul tau sa tragi aer pe acel stut,si nu s-a miscat aceea supapa(ax)?

Modificat de invatacel
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

daca expiri puternic, poti sa il misti, cel putin eu am reusit fara probleme; am reusit din cauza ca nu sint fumator?!?!? :lol:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Multumesc mcornel,chiar acum fusei la masina,pornii motorul si ma uitai la aceea supapa si nu culiseaza deloc in sus sau in jos.Tu ai incercat la EGR-ul tau sa tragi aer pe acel stut,si nu s-a miscat aceea supapa(ax)?

Ca sa-ti dai seama daca ai sau nu forta in plamani,pune degetul in mijlocul furtunului care vine in valva EGR si vezi ce forta are vaccumul exercitat pe furtunas,in felul acesta verifici daca ai si vaccum.Eu am un tip vechi de EGR,nu-i pe clapeta,e pe pistonas.De altfel eu am anulat EGR-ul.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Multumesc ionutctn pt linkuri.am pus degetul in capul acelui furtun si am vacum.Puternic asa nu este,deci fiind fumator sau nu cred caci noi oameni,am putea sa miscam acel ax din EGR tragand aer cu gura.Cu motorul pornit m-am uitat ieri sa vad daca se misca(culiseaza) acel ax si nimic.nu vrea nici cu slujbe.EGR-ul de curatat l-am curatat,nu mai ramaine decat aceea membrana care cred ca e sparta.Stie cineva cum se desface,a mai umblat cineva acolo ca eu ma gandesc sa o dau jos si sa o lipesc cu vreo solutie,caci de cumparat un EGR nou e 380 RON original si mi se pare cam scump.Va astept in continuare cu solutii.MULT DE AJUTOR ESTE FORUMUl ASTA !

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

DAca membrana e sparta nu ai ce-i face.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Sigur e membrana sparta.eu sper totusi sa o lipesc intr-un fel,dar........ :angry: sau in cel mai rau caz tre sa ma scarpin putin la "pozanar".

:biggrin: N-ai masina ti-e necaz

Ai masina ai necaz!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

mcornel, daca ai decuplat EGR puteai sa-ti dai seama singur ca EGR-ul din poza lui invatacel nu functioneaza. Se vede clar din faptul ca acolo e ulei cu calamina, nu funingine arsa si uscata, ceea ce indica o functionare la temp. relativ scazuta peste care a venit si cata ulei de la carter. Exact asa arata la mine cand am curatat-o, si dupa vre-un an de zile dupa curatare arata ca noua, absolut nimic depus, putin ulei doar.Si la mine e decuplata din soft.

Invatacel, acolo nu era catusi de putin gatuire, sunt cateva exemple pe net unde ai sa vezi niste masterpiece-uri de toata frumusetea.

Modificat de marius1982.11
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Funcţionarea incorectă a EGR poate avea ca efect şi opritul b

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

DA.

Clapeta de obturare a admisiei nu functioneaza in acest caz. Am patit si eu. Zici ca sta sa pice motorul din caroserie la oprirea lui.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Are legatura. In momentul in care pe clapeta sau in EGR se depune mizerie, clapeta nu mai inchide perfect iar la oprire da un "balbait". Incearca la masina ta si inchide clapeta din tija, rezultatul o sa fie oprirea motorului. Erau mai multe poze si un pdf. cu descrierea fluxului de aer al EGR-ului.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

singura legatura pe care o vad eu intre cele doua e ca fac corp comun. atita tot.

post-1792-1252567625_thumb.jpg

Modificat de DragosR
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Desi ma "contram" nitel cu Cosmin(pe alte canale :P ), imi dau si eu cu presupusul :P . Eu vad ca o posibilitate: clapeta de aer sa lucreze dar, daca valva EGR nu inchide, motorul va trage aer de pe evacuare. ;)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut xxnelu!

Eu am schimbat EGR tocmai din cauza acestui fapt, si anume balbaitul. Nu aveam nicio urma de ulei, si crede-ma ca exista legatura intre cele doua, cauta pdf. din acest topic si o sa iti dai seama de legatura.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

unde e legatura dintre clapeta si supapa egr?

Sant in acelasi corp, pe acelasi traseu. Ce nu e bine?

Nu legatura dintre ele conteaza ci efectele fiecareia in caz de nefunctionare.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

in #401 am spus ca sint in acelasi corp; e vb de functionarea EGR si clapeta ;) si cine e vinovat pt oprirea defectuoasa

Modificat de DragosR
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu cand spun EGR inteleg TOT ce contine, inclusiv clapeta, fiind niste componente inseparabile fizic. ;)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut xxnelu!

Eu am schimbat EGR tocmai din cauza acestui fapt, si anume balbaitul. Nu aveam nicio urma de ulei, si crede-ma ca exista legatura intre cele doua, cauta pdf. din acest topic si o sa iti dai seama de legatura.

Faptul ca sunt situate in acelasi corp stiu si nu eu am intrebat de legatura dintre cele doua :) . Eu neavand motor diesel, nu am demontat ca sa vad unde se acumuleaza "mizeria". Tot ce am spus, a fost doar o ipoteza. Daca mizeria se aduna intre EGR si clapeta, atunci, da, este posibil ca depunerile sa impiedice inchiderea completa clapetei de aer. Eu am spus doar ca, sa nu existe posibilitatea ca EGR sa ramana blocat pe deschis, caz in care, teoretic, motorul ar trage aer de pe evacuare chiar cu clapeta de aer inchisa.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Mamăă, ce s-au adunat posturile aici de azi noapte p

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu am curatat EGR-ul dar sunetul ala de balta nu a disparut. Cantitatea de depuneri in interiorul EGR-ului era mica ( masina e din semnatura si are 128000 km). Dupa 2 saptamani si 3000 km imi apare o lumina de avertizare (sta aprins ) - gaze de evacuare. Am sunat la un mecanic si zice ca e de la sonda lambda.

A mai patit cineva asa ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

ce motor??? tdi 101? abia alea de 140 de cai au sonda pe tdi

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Supapa EGR ramane in 99.9%din cazuri pe inchis. Clapeta de oprire chiar daca are ceva mizerie, tot inchide si motorul se va opri lin.

Am desfacut un EGR de la un motor de 2.0 170hp si nu avea depuneri, in schimb in corpul electronic era plin de ulei, motorasul electric statea in ulei si de aici cele 2 erori: insuficient flow si open or short to ground. Dar este diferit fata de vechiul egr pe vacuum. S-au desfacut componentele, s-au curatat si acum lucreaza bine, fara erori.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!