Jump to content

EGR - probleme


botze
 Share

Postare recomandată

Stie cineva daca exista posibilitatea ca aceasta valva EGR sa ramana blocata pe pozitia deschis ?

Ca eu am facut o testare si imi indica in dreptul EGR o valoare de 95 permanent - si la relanti si turata peste 2000 rot, cu motorul cald.

PS: stie cineva unde se pot gasi interfete pentru diagnoza care se pot conecta prin bluetooth la un PDA ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 weeks later...

Salut tuturor..In primul rand vreau sa va spun ca masina in cauza este cea din semnatura, opel vectra C din 2002..dar am vb cu cativa oameni si toti mi-au spus ca egr face acelasi lucru indiferent de marca.. Pana acum un an am avut un vw..asa ca sa nu va fie cu suparare ca va intreb despre Opel, mai ales ca nu stiu unde sa mai apelez. Problema e in felul urmator, mi-a aparut pe ecranul masinii o cheitza..m-am dus la dibas la opel am pus-o pe tester..valva egr stricata, trebuie inlocuita, 20 de milioane in cap. Am mers apoi la altcineva cu tester de Opel, dar care nu era reprezentanta, ca m-am gandit ca or fi aia de la reprezentanta prea jepcari..in fine si aceia au zis la fel, valva egr trebuie schimbata. Am citit pe forum ca multi dintre membri si-au "anulat-o" scotandu-i mufa sau nush ce furtun..deci anulata sau stricata..tot aia e. Ceea ce pot sa va zic clar ca am vazut pana acum de cand merg cu ea asa (aprox 500 km) e ca nu mai scoate absolut deloc fum, orice i-as face...si la 4500 de ture..nu scoate gram de fum..desi masina obisnuia sa dea fum negru la turatii mari, si al doilea efect, nu mai trage ca inainte. Intrebarea este daca o stric mai rau mergand cu ea asa.. (ma refer la catalizator, poate turbina etc) si intrebarea care imi vine in cap..fumul acela care nu mai vrea sa iasa din cauza acestei valve..unde se duce? nu strica masina din moment ce ramane nescos? Multumesc tutror..si va rog, astept pareri avizate..intrucat aceasta piesa costa 20 de milioane..si chiar sunt disperat la momentul de fata, mai ales ca sunt si sarbatorile..

Modificat de ambro
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

eu zic ca poti sa circuli linistit, dar asteapta si alte pareri.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu in masina aud un bazait la mersul la relanti, indiferent ca e motorul rece sau cald, bazait care se aude pana in jur de 2000 de ture, dupa care tace brusc. Personal banuiesc ca vine din zona valvei EGR, corelat cu faptul ca nu se aude decat pana la 2000 de ture. La fel, motorul meu nu scoate gram de fum, un pic la pornire si atat. Ce pot incerca sa fac? Adica e destul de stresant bazaitul ala, mai ales cand nu am ventilatia pornita. Exista vreo metoda sa pot identifica daca bazaitul ala se datoreaza clar egr-ului? Sau e normal asa? Mentionez ca e prima masina diesel personala, cu motorizare tdi.

Si murdareste si cu ulei pe acolo minunata mea valva egr...daca se poate, va rog sa ma ajutati cu niste sfaturi/pareri. Sau poate am noroc si a mai avut cineva bazaitul asta. Multumesc si La Multi Ani tuturor colegilor!

Modificat de cosmin543
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut,

Am tot cautat dar nu am gasit pe forum un raspuns, asadar in cer scuze daca sunt offtopic. Nu ma pricep foarte tare si nu stiu cum se numeste dispozitivul cu probleme. Este cel argintiu din stanga motorului de deasupra turbinei. Pe la el am pierderi de ulei care produc disconfort murdarind totul in jur. Imi cer scuze ca sunt atat de ambiguu in exprimare dar nu stiu cum se numeste si ce rol are. Daca ma poate ajuta cineva v-as fi recunoscator. Sper ca pozele sa va fie de ajutor sa intelegeti mai bine ce am vrut sa zic.

PS Am uitat sa mentionez faptul ca este vorba despre un PASSAT din 98, motor AHU de 90CP. Imi cer scuze calitatea pozei dar am fost fortat sa ii micsorez marimea.

Multumesc anticipat.

11.bmp

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...

Salutare tuturor!

De cand am luat masina asta am tot avut convingerea ca, consuma cam multa motorina. Acum sunt convins de acest lucru ptr. ca am pus-o pe Vag-Com si mi-a dat urmatorul defect:

- ventil comutare racire EGR intermitent (scurt la masa) - cod 17903

Va rog mult, cine stie sa imi zica ce inseamna asta?Unde este acel ventil?Ce trebuie facut ptr. a remedia aceasta problema?

Momentan cu motorul rece consumul este de 1,3l/h dupa ce este cald ramane la 0,9-1 l/h(fara consumatori, clima, etc.)

Consumul in afara imi ia cam 6,7l/km la viteze normale, si peste 2000 turometrul.(cam 2200)

Va multumesc mult

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut,

Urmareste furtunul de vacum care intra in EGR si vezi ca ajunge intr-o valva neagra (sau gri) in care intra mai multe furtune. Nu stiu exact ce motor ai, dar langa asta mai sunt inca una sau 2 valve ( comanda turbinei si a clapetei shut-off ). Verifica valva respectiva cu un ohmetru ( in Autodata sunt date valorile rezistentei interne). Daca este arsa ( in scurt) trebuie schimbata valva acee, daca nu, ferifica firele sa nu fie in scurt.

Nu ar trebui sa fie ceva complicat de rezolvat, dar mai inainte de toate sterge eroarea sa vezi daca nu cumva a ramas stocata acolo (pending code). Daca dispare la stergere si nu mai apare dupa ce pornesti motorul, atunci nu ai nimic de facut , decat sa astepti sa vezi daca nu reapare in caz ca este un defect intermitent ( fir dezizolat, care la vibratii intra in scurt)

Modificat de laudi
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am desfacut azi EGR-ul, l-am curatat cu decarburol,nu era f murdar, dar vad ca, consumul la relanti cu apa pe 90 grade, este tot de 1,0 l/h ceea ce mi se pare f mult .Am inteles ca ar trebui sa fie cam de 0,4-0,5 l/h la un motor de acesta de 74 kw, 101 CP P.D.Acum ce sa mai verific ca sa vad de unde e acest consum mare?Am uitat sa va spun ca nu am incercat deloc sa ridic supapa din scaunul ei, si nu sunt convins ca se deschide.Acum cum pot sa o verific daca lucreaza, cu motorul pornit?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

sa nu fie din distributie.... era un topic pe aici...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Avansul la PD se regleaza automat. Oricum nu o sa ai niciodata 0.4-0.5 la ATD sau AXR asta e consum de relanti la ALH sau ASV.La tine realist e pe la 0.6-0.7 la relanti.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu am ASV si foarte rar si pentru putin timp vad 0.5 l /h consum la relanti. Fara A/C, fara ventilator, fara CD.

0.4 nu am vazut niciodata!

Cel mai des am 0.6 l /h sau 0.7 l /h daca e ceva consumator on.

Modificat de Predator
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

La mine cu ALH am 0.5l/h cam tot timpul fara AC dar coboara si la 0.4l/h.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Deci motor AXR rece -- 1,2-1,3 l/h iar dupa ce ajunge apa la 90 grade fara nici un consumator consumul este de 1,0 l/h cand in mod normal ar trebui sa fie 0,6-0,7

La drum intins, consum aprox. 6,8 l/100 km.E normal?Mentionez ca il tin cam la 2300 turatii/minut, cu viteze 90-120km/h.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Deci motor AXR rece -- 1,2-1,3 l/h iar dupa ce ajunge apa la 90 grade fara nici un consumator consumul este de 1,0 l/h cand in mod normal ar trebui sa fie 0,6-0,7

La drum intins, consum aprox. 6,8 l/100 km.E normal?Mentionez ca il tin cam la 2300 turatii/minut, cu viteze 90-120km/h.

cum stai cu injectoarele...merg toate bine???

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Da, injectoarele lucreaza, am fost la tester cu ea, si a zis ca injectaorele sunt OK, doar ca , cantitatea de motorina injectata este cam mare, iar aerul la admisie este in proportie prea mica(ceva de genul 70%), turbo lucreaza OK, debitmetrul la fel( azi l-am inlocuit cu altul de la alta masina si ...aceeasi situatie consum instantaneu la relanti stand pe loc cu motorul la 90* este 1,0 l/h).Nu stiu unde sa ma mai uit dar am convingerea ca problema este legata de aer.Eu nu am auto data , dar pe vag com mi-a iesit ---ventil comutare racire EGR intermitent sau scurt la masa cod 17903, poate cineva care are auto data sa verifice ce inseamna asta?Si apropo de auto data , de unde as putea si eu sa fac rost de acest soft?

Multumesc mult.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Azi am anulat furtunelu` care comanda desachiderea EGR, am observat ca parca, parca trage mai bine la turatie redusa, consumul ........................pina fac mai multi KM.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Totu` e ok, dupa ce am anulat comanda la egr. Nu a crescut consumul cu nimic, motorul trage mai bine. Acu` intreb, afecteaza turbo cu ceva , daca circul in continuare cu egr anulat?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

fratilor eu recent miam luat un Ford Focus TDDI de 90cp si eroarea la tester este de EGR, de fapt apar 2. ideea este ca din pompa de vacuum ies 2 furtune, in EGR intra o mufa cu 3 fire, si intra sau iese un furtun subtire care se duce la maf, map? DECI SA INTELEG CA trebuie SA SCOT UN FURTUN DE LA VACUUM , sau de la egr? am uitat sa spun ca manifestariel sunt lipsa de putere si nu mai are vlaga de la inceput la demaraj. imi cer scuze de offtopic.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

S-ar putea sa fiu off topic dar am nevoie de un mic ajutor de la cineva cu ETKA. Codul de la un EGR de AVF este 038131501AQ iar la un ARL este 038131501AT, intrebarea era se potrivesc cele doua? Stiu ca codul 038131501AT este cel nou cel vechi era 038131501A si ma gandesc ca aceeasi situatie sa fie si la avf, adica sa se mai fi atasat o litera si astfel sa para diferenta intre cele doua coduri.

Multumesc.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...

salutare,am si eu o problema, am desfacut acel furtun de la EGR e notat pe desen si am gasit putin ulei si ceva mizerie pe el ceva gen funingine spuneti-mi va rog are ce cauta acel ulei acolo e vreo problema ? ca nu stiu de la ce sa fie . masina are 121.000 km habar n-am daca a fost curatat vreodata multumesc

post-22671-1208163198_thumb.jpg

Modificat de Cristopher
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pai nu prea are ce cauta uleiul pe acolo, dar avind in vedere ca e motor PD si e de 131 cp, e ceva normal. Problema mai mare e cind se infunda galeria de admisie cu funingine si se aduna mult ulei in intercooler, verifica pe acolo.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

da am patit-o si eu.mi-au curat acolo si merge inca chiar bine.am si facut drum de italia si merge super.simtomele sunt ca nu mai trage motorul.eu am schimbat debitmetrul si tot asa mergea pina am curat acolo la EGR.eram dincolo afara cind mi s-a intimplat asta. in italia la reprezentanta zic ca e de la motorina noastra cu aditiv.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

salutare,am si eu o problema, am desfacut acel furtun de la EGR e notat pe desen si am gasit putin ulei si ceva mizerie pe el ceva gen funingine spuneti-mi va rog are ce cauta acel ulei acolo e vreo problema ? ca nu stiu de la ce sa fie . masina are 121.000 km habar n-am daca a fost curatat vreodata multumesc

Stai linistit si nu-ti face probleme. Mai bine bucura-te, vad ca nu prea iti umezeste nici tie EGR-ul.

Si in cazul meu, exact acelasi motor si an de fabricatie, achizitionata la 59.000 km, si acuma peste 100.000 km si inca nu am probleme deloc cu EGR-ul, inca foarte uscat.

Este normal sa fie asa ceva pe acel furtun, gazele de carter ...

Modificat de sebica79
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am avut si eu clapeta egr blocata si nu a mai pornit. Am readus-o manual si a pornit. Am citit in carte: inchide aerul pe admisie dupa oprirea motorului pentru ca in motor sa nu ajunga aer si sa-l comprime, fapt care ar duce la rotirea motorului datorita compresiei mari de la diesel. Dupa oprirea motorului la cca 3 secunde clapeta se deschide, motorul fiind pregatit pentru o noua pornire.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!