Jump to content

EGR - probleme


botze
 Share

Postare recomandată

Va salut. Deranjez si eu cu o intrebare...se infunda foarte des valva unisens...am curatat-o cu 3 luni in urma si acum iar s-a infundat, iar am curatat-o. De fiecare data cand se infunda, EGR nu mai functioneaza...motorul se opreste ca la tractor cu tremurat...si restul problemelor specifice lipsei vacuumului. Nelamurirea este: pe unde anume trage atata praf...? "Stutul" de la pompa de vacuum l-am "bandajat" mai demult cu silicon ca avea un joc maricel...furtunul rigid pe care se prinde valva nu este spart...dar chiar si asa tot se infunda valva unisens... Va rog dati-mi o idee...

Modificat de fratelescris
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

   Va rog mult, am mare nevoie de ajutorul vostru. Am fost la un service si am zis sa curatam EGR-ul. Am achizitionat un flacon de substanta speciala in acest scop (de la WINNS), dupa care mecanicul a desfacut tot acel ansamblu cu valva EGR si acea pompita si a curatat toata 'piatra de acolo', folosind o surubelnita si acel spray dedicat curatarii EGR. Dupa curatara s-a montat la loc si aparent toate bune si frumoase.

  Problema a aparut dupa aprox 10 km cand, dupa 2000 rpm a inceput sa se auda un suierat chiar din zona EGR-ului. Ma intorc la service, se uita pe acolo, dar cica nu gasesc care e problema, au ferificat toate furtunasele, ba au mai dat odata EGR afara si l-au montat la loc si tot la fel face. Eu ma pregatesc sa fac peste 3000 km in curand si nu poate fi de acceptat sa raman cu sunetul ala si sa accept explicatii de genul, "EGR dvs era cam pe duca si curatarea a fost cea care ia fost fatala". In conditiile astea am zis sa merg mai sus, chiar pana la OPC.

   Mai mult, acum dupa 2 zile de la problema obserc si o pierdere vizibila de putere. Voi ce ati face in locul meu, ce ati mai verifica sau face pentru a solutiona cazul ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Verifica daca nu e sparta membrana din capsula EGR>

Iar partea cu OPC, nu ai ce sa le reclami, nu tu ai zis ca vrei curatare ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

 Membrana a fost prima suspectata si de catre ei, dar cica nu este aia. Au facut o proba si cica membrana e buna. O curatare facuta cum trebuie cu o substanta speciala pentru asa ceva, nu vad cum ar poate duce la distrugerea piesei.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

CAm orice solutie de curatat poate distruge membrana care este din cauciuc.

Modificat de Al Bundy
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Mai ales daca ai folosit Gasket and Carbon Stripper

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

salut,avand egr ramas pe deschis am  pus o garnitura oarba pana la remedierea problemei,ca si  aspect pozitiv -putere mai mare ...si cam atat ,,la negative -zgomot amplificat al turbinei la evacuare , e ok?,--se incalzeste mai greu motorul cum scria si Rune mai sus,,dar problema care ma pune pe ganduri este un miros mai pronuntat de motorina la iesirea gazelor pe esapament si parca un consum marit,toate astea au legatura cu obturarea 

revin ,dupa ce ,din 6 decembrie am anulat egr- intr adevar motorul se incalzeste putin mai greu dar in formula actuala parca nu mai am acelasi motor ci unul cu cateva zeci de cai mai mult.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

esti glumet Darin,

 

motorul nu este mai puternic deloc este acelasi motor ca atunci cand ai egr  activ, dar daca dezactivezi egr ul  care este defect normal ca v a merge mai bine.

 

Deci cu un  egr nou, functional , motorul se v-a comporta ca atunci cand ai egr dezactivat!

 

La diesel egr are rol de a scade toxicitatea gazelor , si la benzina are rol de a scade toxicitatea gazelor si de a reduce consumul de carburant,  deci suspendarea la diesel E3  aduce o incalzire  mai lenta si o poluare mai crescuta.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

glumesc,normal ,sper sa nu se fi inteles altceva -uitasem sa specific principala cauza-egr ul meu era defect.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

marius1982.11

Defect in ce sens? daca scapa vacuum, posibil sa-ti fi fost afectata comanda si la N75 de la turbo, si de aici si lipsa performantei.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salutari..deci eu in Mai anul trecut am schimbat turbina ,iar la o saptamana a cazut EGR-ul , initial vroiam sa il anulez definitiv dar pana la urma am luat altul nou..si o cam o saptamana masina a mers cu EGR-ul stricat..ori mi se parea mie..ori e adevarat..consuma mai putin pe aceasi traseu, trafic si era si mai sprintena ..e adevarat..sau mi s a parut mie ?:d


Dupa ce am pus EGR nou..parca nu mai tragea asa..si consum a crezut cu 1-2 L pe acelasi traseu 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Defect in ce sens? daca scapa vacuum, posibil sa-ti fi fost afectata comanda si la N75 de la turbo, si de aici si lipsa performantei.

ramanea deschis in orice regim de lucru

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Daca ramane deschisa, e normal sa mearga prost , ca iti intra gaze iarasi in motor. Acum, ori ai o problema la electrovalva, ori e el intepenit, si daca scoti furtunul nu rezilvi nimic.

 

@Carmella Ce zgomot se aude? Un fasait? Poate cei de la service, ti-au fisurat conducta care aduce gazele la egr. Are o zona unde e "flexibila" si daca tragi prea mult de ea risti sa o fisurezi/rupi.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

am pus garnitura plina si acum e mai mult ca perfect,nu ma deranjeaza absolut deloc faptul ca nu mai ies noxele,asa ca pt mine e un subiect inchis,seara buna.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

O întrebare din curiozitate: la mine am observat că atunci când am EGR anulat este mai zgootoasă la ralanti, mai ales după ce se încălzeşte motorul (este unul din motivele pentru care l-am făcut funcţional din nou). Tu ai observat ceva în această privinţă?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

marius1982.11

Eu am pus un ECU stoc care avea EGR activ, nu am observat decat ca sunetul turbinei nu e asa de mare, nu fluiera asa pronuntat.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

bbogdanmircea

Salutari..deci eu in Mai anul trecut am schimbat turbina ,iar la o saptamana a cazut EGR-ul , initial vroiam sa il anulez definitiv dar pana la urma am luat altul nou..si o cam o saptamana masina a mers cu EGR-ul stricat..ori mi se parea mie..ori e adevarat..consuma mai putin pe aceasi traseu, trafic si era si mai sprintena ..e adevarat..sau mi s a parut mie ? :D

Dupa ce am pus EGR nou..parca nu mai tragea asa..si consum a crezut cu 1-2 L pe acelasi traseu 

 

Though engine manufacturers have refused to release details of the effect of EGR on fuel economy, the EPA regulations of 2002 that led to the introduction of cooled EGR were associated with a 3% drop in engine efficiency, bucking a trend of a .5% a year increase.

 

Este si normal, EGR scade eficienta motorului pentru a reduce NOX, asadar e adevarat ca motorul e mai eficient fara EGR dar in acelasi timp polueaza mai mult .

 

O intrebare pentru Rune, din experienta ta, la un motor rece 1.9 TDI PD cand este pornit EGR este deschis ? Din ce stiu eu nu ar trebui sa functioneze cand motorul este rece pentru ca nu sunt conditii de formare NOX.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

O întrebare din curiozitate: la mine am observat că atunci când am EGR anulat este mai zgootoasă la ralanti, mai ales după ce se încălzeşte motorul (este unul din motivele pentru care l-am făcut funcţional din nou). Tu ai observat ceva în această privinţă?

ce am sesizat este faptul ca intr adevar la ralanti sunetul turbinei este mai pronuntat,

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

O intrebare pentru Rune, din experienta ta, la un motor rece 1.9 TDI PD cand este pornit EGR este deschis ? Din ce stiu eu nu ar trebui sa functioneze cand motorul este rece pentru ca nu sunt conditii de formare NOX.

Daca vorbim de 1.9 TDI PD E3 egr ul este inchis la pornire deoarece vacuumul deschide valva egr cu ajutorul vacuumului si o inchide cu ajutorul arcului din actuatorul egr.

Cineva a specificat pe aici ca dupa pornire daca lasi motorul la relanti dupa 3 min egr ul deschide prima data dupa care incepe sa faca cicluri deschis, inchis.

Oxizii de azot se formeaza cand cantitatea de oxigen este prea mare in aerul ce intra in motor si temperatura la ardere este prea ridicata, si aici e vorba de peste 2000 grade, acum cum influenteaza diferenta se 90 grade de la motor rece la motor cald...

Modificat de Rune
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

bbogdanmircea

E clar ca nu ma refeream la diferenta de 90 de grade de la rece la cald ... nu temperatura apei din motor influenteaza temperatura de ardere, ci regimul in care este folosit motorul de exemplu o accelerare puternica probabil ...

Cand am pus intrebarea ma refeream doar asa la o observatie din experienta care e comportamentul EGR-ului la pornire, acesta fiind controlat de catre ECU intr-un mod necunoscut noua bineinteles...

 

http://hyperphysics.phy-astr.gsu.edu/hbase/thermo/diesel.html

 

Un link interesant, daca introduci compresia si raportul lambda iti arata cam care ar fi temperatura la care ajunge amestecul si e "doar" vreo 600 de grade ... dar banuiesc ca asta ar fi la un diesel simplu, probabil ca turbina creste mult temperatura

 

Problema la diesel este ca atunci cand motorul este pornit, senzorul de NOX nu ajunge in zona de functionare asa ca nu poate masura nivelul de NOX din evacuare.

De asta eram curios cum face ECU-ul controlul EGR in acest caz, pentru ca nu stie nivelul de NOX de pe evacuare, are doar informatii despre presiunile din admisie, cantitatea de motorina injectata si cam atat ... deci e cam orb .

 

O banuiala ar fi ca ciclurile ON OFF de la EGR le face ca sa detecteze ceva schimbari in senzorul NOX, sa vada daca acesta incepe sa functioneze sau nu.

Ai idee care este intervalul de temperatura la care senzorul de NOX functioneaza ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Deci la pornire EGR este inchis.

 

Din ce stiu eu nu ar trebui sa functioneze cand motorul este rece pentru ca nu sunt conditii de formare NOX. cand te referi la conditii de formare  NOX te referi la temperatura exploziei  sau la temperatura gazelor de esapament?

 

Oxizii de Azot se formeaza cand temperatura exploziei depaseste 1800 °c si aerul ce intra in motor contine prea mult oxigen, recircularea gazelor are clar un efect asupra temperaturii gazelor  arse si in functie de norma de poluare a mortorului  temperatura gazelor de evacuare poate scade cu cateva sute de grade .

 

Daca vorbesti de 1.9TDI PD Euro 3  ai dreptate cand spui ca EDC  nu este informat de comportamentul EGR ului, dar la E 4, 5, 6 situatia se schimba complet, precum si constructia EGR ul e putin diferita de E 3

 

Aici ai  un grafic despre comportamentul EGR ul la un motor ce respecta  E4 , din pacate nu gasesc ptr E3

 

 

Poate cand pui o intrebare de acest tip este indicat sa specifici la ce tip de motor , respectiv ce norma de poluare te referi ( E 1,2,3,4,5,6)  si poate ce tip de EGR.

 

Dar hai sa ne oprim aici cu teoria deoarece nu este dorit acest tip de postari ori este considerat off-topic, daca vrei sa discuti mai departe ma poti cauta in/pe PM

Modificat de Rune
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

marius1982.11

Pai nu, astea sunt niste mape implicite, nu exista feedback, mai exact corectie lambda(senzor de NOX cum zici tu), pt motoarele D3, cum zice si Rune.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

bbogdanmircea

Merci, o sa fac un topic mai punctual si putem discuta acolo ca sa nu fie probleme, desi e legat totusi de EGR si functionarea acestuia.

Sent from my SGH-I897 using Tapatalk

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Laurentiu_LWR

Salutare...azi de plictiseala am demontata un furtunas de vacuum si l-am folosit ca prelungitor sa verific actuatorul si EGR-ul...

La actuator se misca lin...dar are un scartait exact la inceput de cursa iar EGR-ul am impresia ca merge in trepte/agata cumva tija...nu merge lin

Asa trebuie sa faca?

Daca ii fac testul ala pe BS...omoara motoru...de la asta o fi?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Da cu niste WD-40 pe la gaurile de aerisire a membranei egr.

 

scartaitul nu  intra intre normale dar miscarea putin in trepte poate fi ok deoarece N18 modifica valoarea vacuum prim impulsuri.

 

Dar cand faci BS ul se accelereaza motorul la 1400 rpm  sau sta la relanti??

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!