Jump to content

Marci de uleiuri


wabbit
 Share

Ce marca de ulei preferati?  

721 voturi

  1. 1. Ce marca de ulei preferati?

    • Castrol
      337
    • Aral
      140
    • Mobil 1
      135
    • Valvoline
      18
    • Elf
      10
    • BP
      3
    • Texaco
      6
    • Esso
      5
    • Shell
      6
    • Alta
      69


Postare recomandată

Din ce am vazut eu, DuraLube se pune in motor si dispare dupa vreo jumatate de ora de functionare, se depunde pe metal. Voi crede-ti ca daca e un piston rupt il face ? Ce intelege-ti prin "isn't broken " ? Asta prelungeste viata motorului, nu neaparat il repara, ca nu are cum sa inlocuiasca piesele. Pur si simplu il intareste si nu se pune la fiecare schimb de ulei. E ceva de genu ca iti merge 80.000 de km si pui DuraLube si iti merge 120.000km, asta inteleg eu prin el, nu ca repara motoru'. Spune-ti clar de ce nu e bun, cu argumente, nu prin "chimia nu e asa simpla". Da-ti exemple.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

http://www.authorized-amsoil-dealer-for-sy..._oil_additives/

La sfarsit e o lista de link-uri; sunt pagini de pe site-ul FTC (Fed. Trade Commission - un fel de minister al comertului SUA) ref. la aditivii de ulei. Gasesti acolo si Slick50, si DuraLube si celelalte chimicale-minune. Cu argumente.

Oricum, cel mai solid argument posibil este: daca ar exista vreo minunatie suplimentara ce se poate pune in ulei, producatorii de ulei ar fabrica-o si vinde-o in consecinta, iar producatorii de automobile ar recomanda-o (ceea ce nu fac, chiar dimpotriva).

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Din ce am vazut eu, DuraLube se pune in motor si dispare dupa vreo jumatate de ora de functionare, se depunde pe metal. Voi crede-ti ca daca e un piston rupt il face ? Ce intelege-ti prin "isn't broken " ? Asta prelungeste viata motorului, nu neaparat il repara, ca nu are cum sa inlocuiasca piesele.Pur si simplu il intareste si nu se pune la fiecare schimb de ulei. E ceva de genu ca iti merge 80.000 de km si pui DuraLube si iti merge 120.000km, asta inteleg eu prin el, nu ca repara motoru'.
Expresia pe care am folosit-o mai devreme este destul de cunoscuta oriunde in aceasta lume. Nu o lua ad litteram. In nici un caz nu am vrut sa spun ca-ti repara pistonul rupt. Poate, cel mult chiulasa :). Un motor nou (sau care nu are probleme gen pierderi de ulei) nu are nevoie de asa ceva. Ai vazut vreo recomandare a VW cu privire la asa ceva? Daca motorul este vechi si are pierderi de ulei atunci este alta treaba si oricum nu ai ce pierde.
Spune-ti clar de ce nu e bun, cu argumente, nu prin "chimia nu e asa simpla". Da-ti exemple.

Sa-mi dau exemple? :) Doresti sa-ti justific reactiile chimice care pot aparea la amestecarea uleiului cu DuraLube? Ma depaseste. Nu am facut decat sa "citez" din parerea producatorilor auto sau a uleiurilor...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

http://www.chris-longhurst.com/carbibles/a.../additives.html

Slick 50 in $20M lawsuit, loses to FTC.

Blue Corral, the manufacturers of the Slick 50 engine oil additive, have been banned by the Federal Trade Commission from making claims about reduced engine wear, increased fuel economy and lower running temperatures in it's advertising in America. The Federal Commission found the company's claims of increased performance and reduced wear were unsubstantiated, and Blue Corral has agreed to pay upwards of $20M in damages to affected customers.

Source: Max Power magazine, March 1998.

DuraLube challenged by Car&Driver, loses to FTC.

The manufacturers of the DuraLube engine additive were dealt a smack in the face by a Car & Driver Magazine report into their product. C&D tried the same tests as Consumer Reports did on ProLong, and had similar results, but in a much quicker time. The C&D engines treated with DuraLube lasted a staggering 11 seconds without oil. You do the math. The Federal Trade Commission dealt with it.....

MotorUp loses to FTC for deceptive advertising claims.

In an ongoing campaign targeting ads that tout motor oil additives with deceptive claims that they reduce engine wear or extend engine life compared to motor oil alone, the FTC has charged the seller of Motor Up Engine Treatment with making unsubstantiated and deceptive advertising claims, in violation of federal laws. Motor Up Corporation and its principal, Kyle Burns, face an administrative trial.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Asa da. Nu ma refeream la reactiile chimice de apar, da ma intreb la ce dracu' il fac daca nu e bun ? Si de ce mai costa si 1 milion ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Asa da. Nu ma refeream la reactiile chimice de apar, da ma intreb la ce dracu' il fac daca nu e bun ? Si de ce mai costa si 1 milion ?
PGV, eu nu mi-as pune asa ceva in motor atata timp cat nu am probleme cu el. Si as face asta nu pentru ca m-as teme ca nu vor ajuta prea mult ci tocmai pentru ca mi-e frica ca vor strica foarte mult. Nimeni nu poate stii ce reactii chimice pot aparea acolo, cu exceptia, poate, a producatorilor uleiurilor/auto care tocmai din acest motiv interzic acest lucru.

Nu m-ar deranja prea mult sa dau 1 mil. sa-mi iau o astfel de lotiune minune, s-o incerc si daca nu da rezultatele scontate sa renunt la ea. Asta atata timp cat nu-mi afecteaza motorul, dar daca mai mult strica decat ajuta e alta poveste... Sunt multe lucruri care par logice la prima vedere dar care se dovedesc a nu fi. Gandeste-te, spre exemplu, la amestecul G11 cu G12, GL-5 cu sincroanele mele :-(, si multe altele...

Cat despre motivul pentru care-l fac, ce tu nu ai castiga cateva milioane daca ai putea?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu stiu ce sa zic, eu folosesc aditivi de 34000 de km, alti prieteni la fel. Eu am simtit inbunatatire. Nu DuraLube folosesc, dar asta nu are importanta. BTW motorul meu are 190000 de km, a prietenilor cam la fel. Concluzii? ... ce vreti voi...

P.S.: uleiul ce-l folosesc pana anul trecut era cel mai scump (nu vreau sa zic marca, e cel ce era original cand a iesit masina din fabrica). Vroiam sa subliniez aici ca folosesc ulei de calitate, sintetic.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Lori: daca tu ai gasit un aditiv ale carui efecte pozitive le poti simti, eu personal as vrea sa stiu care este acela si care sunt beneficiile

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu stiu ce sa zic, eu folosesc aditivi de 34000 de km, alti prieteni la fel. Eu am simtit inbunatatire. Nu DuraLube folosesc, dar asta nu are importanta. BTW motorul meu are 190000 de km, a prietenilor cam la fel. Concluzii? ... ce vreti voi...

P.S.: uleiul ce-l folosesc pana anul trecut era cel mai scump (nu vreau sa zic marca, e cel ce era original cand a iesit masina din fabrica). Vroiam sa subliniez aici ca folosesc ulei de calitate, sintetic.

Inainte de a folosi aditivii respectivi ai avut ceva pierderi de ulei? La un motor mai vechi, unde unde uzura pistoanelor respectiv a cilindrilor si-a spus cuvantul cred ca ajuta un astfel de aditiv, deoarece mai astupa din neregularitati, mai ales daca ai folosit un ulei full sintetic, care este mai subtire decat cel mineral. La un motor nou/sau fara probleme eu nu as folosi (ma repet :) ) Dar, oricum, cred ca e o chestie de "gust". Nu intodeauna strica si nu intodeauna ajuta...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 weeks later...
GTI-8V-66kW

Eu am pus ESSO Ultron 5W40. Ce importanta are daca e 5W, sau 10W sau chiar 15W ??? Eu zic ca 5W sau chiar 0W e mai bun. Sau nu???

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ce importanta are daca e 5W, sau 10W sau chiar 15W
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu chiar: cifrele indica intervalul de temperatura (atentie, nu este reprezentat in grade) in care uleiul isi pastreaza proprietatile de ungere. Un 0W40 nu este mai "subtire" decat un 10W40 (presupunand ca ambele sunt sintetice), doar ca isi va pastra proprietatile la temperaturi mai joase decat acesta.

Motivul pentru care circula mitul uleiului sintetic "subtire" in motoare vechi este altul: uleiurile sintetice au proprietati de curatare mult mai bune, a.i. spalau depunerile de reziduuri de ulei mineral formate in timp in motor, care cateodata ajungeau sa aiba rol de etansare, astfel motorul incepand sa piarda ulei. Evident, vina nu este a uleiului ci a uzurilor motorului.

Ce se stie mai putin este ca ecartul de multigrad (plaja de temperatura) se obtine adaugand in ulei o serie de polimeri - cu cat mai mare ecartul, cu atat mai multi si mai variati polimeri. Acestia se "rup" in timp, ajungand reziduuri, care pot provoca probleme. Evident, si preturile cresc exponential cu largimea plajei de temperatura.

Corect este sa alegi un ulei sintetic, care sa aiba plaja de temperatura in care sa-si pastreze calitatile cat mai aproape de cea in care va functiona motorul (si acoperitoare).

Personal, cum nu vreau sa am grija unui ulei de vara respectiv a unuia de iarna folosesc cu succes 5W40 sintetic tot anul, altfel as putea folosi linistit variante gen 5W40 iarna si 15W40 vara (presupunand ca gasesc 15W40 sintetic). Si ca sa mai dau un exemplu, am folosit 10W40 sintetic intr-un motor de Lada 1200 si unul de Kadett diesel (aspirat) fara nici o problema.

Uleiurile gen 0W60 (uleiuri "de curse") sunt complet excesive pentru clima noastra si pentru motoarele intalnite uzual.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Agip 10W40 SINT 2000 full sintetic si nu am nici cea mai mica problema.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

BP Visco 5000 Full Synthetic.

Pana acum am folosit Mobil 1, am vrut sa observ o diferenta.

Este bun BP-ul, o sa mai fac un schimb cu Mobil si ma hotarasc la care raman.

Parca BP-ul este mai subtire.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

s_c multumesc... o interventie la obiect, argumentata si pe intelesul tuturor.

eu am acum Penzoil semisintetic 10W40 si e ok. La vara cand imi pun motorul in 16v cred ca merita ceva mai rafinat. Sa fie Aral sau Castrol? 5W40 sau 5W50?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu am folosit Aral sintetic (0, 5 si 10W40) la toate masinile de pana acum si n-am avut nici o problema. Nu vad de ce as schimba.

Ah, si am uitat ceva: ce este esential este sa se foloseasca un ulei care sa respecte normele recomandate de producator (API Sx, VAG xxx etc) si mentionate in cartea masinii.

Elikratos, multumesc pentru aprecieri. In ce priveste ...W50, in afara de cazul in care intentionezi sa mergi sustinut (ore) in regimuri de genul 5000rpm+ vara, nu vad de ce ai folosi asa ceva.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

GTI-8V-66kW

s_c multumim pt precizarea despre ulei.

Eu tin sa anunt ca desi am un motor mai vechi, are 150.000km (luat din germania si am primit hartie ca are 150.000 reali) nu imi consuma ulei aproape deloc. Circul mai mult prin oras si nu imi consuma ulei. Adica am facut schimbul si am deja 3000km de la schimb si nu am completat deloc. Eu zic ca e bine. Nu ?!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Agip 10W40 SINT 2000 full sintetic si nu am nici cea mai mica problema.

De cati km folosesti uleiul asta? Cum se comporta?

Eu am acum in masina acelasi ulei si cred numai din asta am avut pana acum (asa mi-a venit masina din DE).

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 weeks later...

Am eu ce am cu Castrol Racing... nu merita, totusi, sa il bag in 1.8 16v KR GTI avand in vedere ca pot sa il iau la acelasi pret cu un Aral 5W40, de exemplu???

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

imi cer scuze, este vorba despre Castrol Racing 10W60.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 weeks later...

In Germania am schimbat uleiul si filtrul la un service si desi aveau probabil toate tipurile de ulei existente in lumea asta,nici macar nu m-au intrebat,mi-au bagat Aral...

Stie neamtu ce stie...

Asa ca...merg numai pe Aral. 8)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

In Germania am schimbat uleiul si filtrul la un service si desi aveau probabil toate tipurile de ulei existente in lumea asta,nici macar nu m-au intrebat,mi-au bagat Aral...
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 4 weeks later...

@Toni: Scuze de intarziere in raspuns. Folosesc Agip de vreo 50.000 si iti spun sincer ca merge "brici". Nu ciupeste, nu fumega. Acum vreau sa fac un schimb cu Mobil 1 sa vad care e treaba dar cred ca tot pe Agip o sa raman.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

dogarel, nu-i cam mare veverita aia? cam lateste coloana cu datele despre user. Cred ca mai poti "tunde" din ea la stanga si la dreapta, ca oricum e cam pauza acolo

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!