Jump to content

Marci de uleiuri


wabbit
 Share

Ce marca de ulei preferati?  

721 voturi

  1. 1. Ce marca de ulei preferati?

    • Castrol
      337
    • Aral
      140
    • Mobil 1
      135
    • Valvoline
      18
    • Elf
      10
    • BP
      3
    • Texaco
      6
    • Esso
      5
    • Shell
      6
    • Alta
      69


Postare recomandată

eu iti recomand pentru iarna sa mergi cu un 5w40 , dar sa vezi si in cartea masinii ce zice , ca sunt anumite uleiuri facute "si" pentru motoare turbo pe benzina , daca ai garaj si temperatura interioara nu coboara sub minus 5 grade Celsius atunci poti sa mergi fara nici o problema cu 10W60 sau altceva cu o vascozitate mai mare de 5W ( prima cifra se refera la vascozitatea pentru temperatura inferioara iar cea de-a doua pentru temperatura superioara a acestor uleiuri multigrad).

Eu personal fac un numar relativ mic de kilometri pe an si nu imi permit ulei de iarna si ulei de vara asa ca merg pe un 5W40 sau 10W40 , mai aveau cei de la ELF ceva 10W50 dar nu am mai vazut . Masina mea oricum sta in garaj si acolo am iarna minim 15 grade celsius , adica la mine "iarna e ca vara" :evil:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

Am trecut de la Castol 505.01 la Liqui Moly 506.01. Nu mai bag niciodata Castol in masina, cine stie unde-i facut. Am vazut dupa 9000 km cum a fost uleiul din motor. Mai bine il schimbam mai repede :D

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pai data viitoare daca vrei incearca si Castrol....ca Castol nu cred ca e facut la mama lui. :D

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

eu iti recomand pentru iarna sa mergi cu un 5w40 , dar sa vezi si in cartea masinii ce zice , ca sunt anumite uleiuri facute "si" pentru motoare turbo pe benzina , daca ai garaj si temperatura interioara nu coboara sub minus 5 grade Celsius atunci poti sa mergi fara nici o problema cu 10W60 sau altceva cu o vascozitate mai mare de 5W ( prima cifra se refera la vascozitatea pentru temperatura inferioara iar cea de-a doua pentru temperatura superioara a acestor uleiuri multigrad).

Eu personal fac un numar relativ mic de kilometri pe an si nu imi permit ulei de iarna si ulei de vara asa ca merg pe un 5W40 sau 10W40 , mai aveau cei de la ELF ceva 10W50 dar nu am mai vazut . Masina mea oricum sta in garaj si acolo am iarna minim 15 grade celsius , adica la mine "iarna e ca vara" :)

mai baieti numarul din fata w se refera la vascozitate in general si nu conteaza iarna sau vara iar cel de al doilea numar ,de dupa w , e coeficientul de ungere de aceea primul treb sa fie cat mai mic iar al doilea cat mai mare .

astea fiind spuse nu mai dezinformati daca nu stiti.

cum poti sa spui ca prima cifra e vascozitate iarna si a doua vara;e o prostie,o aberatie

:)))))))))))))))))

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu cred ca a zis bine. Prima cifra semnifica vascozitatea la rece (w vine de la winter), iar a doua cifra vascozitatea la cald. Deci un ulei 10w 40 se comporta la rece ca un ulei monograd SAE 10 si la cald ca un ulei SAE 40.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu cred ca a zis bine. Prima cifra semnifica vascozitatea la rece (w vine de la winter), iar a doua cifra vascozitatea la cald. Deci un ulei 10w 40 se comporta la rece ca un ulei monograd SAE 10 si la cald ca un ulei SAE 40.

mai oamenilor documentati-va mai cum sa spuneti asa ceva?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

For grade, you need to look at the SAE (Society of Automotive Engineers) ratings. These describe the oil's function and viscosity standard. Viscosity means the substance and clinging properties of the lubricant. When cold, oil can become like treacle so it is important that any lube is kept as thin as possible. It's cold performance is denoted by the letter 'W', meaning 'winter'. At the other end of the scale, a scorching hot oil can be as thin as water and about as useful too. So it needs to be as thick as possible when warm. Thin when cold but thick when warm? That's where MultiGrade oil comes in. For ages, good old 20W/50 was the oil to have. But as engines progressed and tolerances decreased, a lighter, thinner oil was required, especially when cold. Thus 15W/50, 15W/40 and even 15W/30 oils are now commonplace. Synthetics can go down as far as 5W which seemed unbeatable until Castrol came up with SLX - a 0W30 formulation! 'Free flowing' just doesn't describe it! It's predominantly a workshop oil retailing at around £10 ($15) a litre, but recommended for use in places like Canada in the winter. The latest offering to this 0W30 engineering miracle comes from AMSOIL.

De pe http://www.carbibles.com/engineoil_bible.html

Modificat de KLF
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

mai oamenilor documentati-va mai cum sa spuneti asa ceva?

Are dreptate, tu ar trebui sa te documentezi.

Un 5W40 la rece se comporta ca un ulei monograd M5 si la cald ca un ulei monograd M40.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Sal.

Am de curand un Vw Golf IV motor 1.9 SDI si am o nelamurire

Am fost sa fac schimbul de ulei si mecanicul mi-a spus ca imi trebuie ulei vw 505.01 pentru ca am motor cu pompa duza

In cartea tehnica, uleiurile necesare sunt vw500.00, 502.00, sau 501.01. Ma poate lumina cineva in legatura cu tipul de ulei pe care trebuie sa-l folosesc?Este sau nu cu pompa duza? :D

Multumesc.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

aceeasi intrebare ca si @GEORGIU, cu mentiunea ca in cartea masinii la benzina sintetic e trecut 502 00 si 500 00.

eu am cumparat un havoline 5w40, pe care e scris codul 505 00.

trebuie sa-l bag poimaine in masina, asa ca daca ma lumineaza cineva ar fi super, nu de alta dar nu vreau sa bag ceva aiurea in motor.

multumesc.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Sal.

Am de curand un Vw Golf IV motor 1.9 SDI si am o nelamurire

Am fost sa fac schimbul de ulei si mecanicul mi-a spus ca imi trebuie ulei vw 505.01 pentru ca am motor cu pompa duza

In cartea tehnica, uleiurile necesare sunt vw500.00, 502.00, sau 501.01. Ma poate lumina cineva in legatura cu tipul de ulei pe care trebuie sa-l folosesc?Este sau nu cu pompa duza? :)

Multumesc.

1.9 sdi nu este pompa duza.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

Ce stiti despre marca " Total" ? Foloseste careva , ati auzit de el?

Mersi.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

E marca recomandata pentru Citroen. Dar fac si uleiuri recunoscute de VW. Ai gasit un Total 505.01?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ma mira sa vad ca cele mai multe voturi le are Castrol in ciuda faptului ca am auzit ca este un ulei cam slab (nu este 100% sintetic). De altfel si eu folosesc aceiasi marca TXT 5W40, parca VW recomanda Castrol - dar asta e posibil sa fie si o politica de marketing.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Conteaza ce ulei vrei...505.01 de la Castrol nu am pus dar de 506.01 de la Castrol poti sa-ti zic ca nu am nici o plangere. Eu nu pun Castrol din convingere ci pentru ca e cel mai usor de gasit dupa norma asta.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ce stiti despre marca " Total" ? Foloseste careva , ati auzit de el?

Mersi.

Total Fina Elf este , daca nu gresesc al-4-lea grup petrolier mondial dupa ExxonMobil, ChevronTexaco si ConocoPhillips.

Oricum, uleiurile sunt de incredere, daca respecta si normele impuse de producator poti sa le folosesti.

http://www.total.com/

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

pt golf-ul meu 1.6 gtd ce imi recomandati?i-am facut schimbul de ulei si i-am bagat Aral 5w40, din Carrefour si nu stiu daca e bine ce am luat!m-a surprins faptul ca i-am dat acum o saptamana baia de ulei sa-i etansez garnitura si am observat ca era f.subtire si negru si parca era si un pic de mizerie pe fundul baii , dupa nici 3000 km...sa trec pe altceva ?p.s. motorul are cam 40 de mii de la reparatie ...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

i-am bagat Aral 5w40, din Carrefour ......... si am observat ca era f.subtire si negru si parca era si un pic de mizerie pe fundul baii , dupa nici 3000 km...

Exact acelasi ulei l-am bagat si eu , si dupa caitva km era tot negru , toate dieselarele inegresc uleiul , nu te speria prea tare , din pacate este greu sa faci o analiza corecta a uleiului numai vizual .Schimbat la max 10 k km nu cred ca o sa fie probleme . Nici eu nu am luat Castrol pt ca mi-a fost frica de vreo facatura , pe bidonul de Aral scria ca e facut in DE. Eu zic ca Aral este peste Castrol gasit la noi . Daca ai buzunar mai generos treci pe Mobil 1 , e excelent dar costa...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Mizeria sigur nu e de la aral 5w40, ci de la uleiul dinainte, iar negreala uleiului dupa 3000 km, la fel, proabil a spalat jegul din motor. Ai trecut de la ulei mineral/semisintetic la ulei sintetic, asha-i? faptul ca uleiul e negru nu e un lucru rau, inseamana ca el isi face treaba, si aduna jegul din motor

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Mizeria sigur nu e de la aral 5w40, ci de la uleiul dinainte, iar negreala uleiului dupa 3000 km, la fel, proabil a spalat jegul din motor. Ai trecut de la ulei mineral/semisintetic la ulei sintetic, asha-i? faptul ca uleiul e negru nu e un lucru rau, inseamana ca el isi face treaba, si aduna jegul din motor

inainte a avut elf(dar nu stiu de care) ,asa mi-a spus fostul proprietar,l-am schimbat ca stiam ca elf-ul e recomandat pt motoare de turatii.. si totusi nu stiu pe care sa trec

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

.. si totusi nu stiu pe care sa trec

Sigur, masina ta a mers pe un ulei semisintetic, si eu iti recomand in continuare tot semisintetic, deci 10 W 40.

Cind a fost fabricat motorul tau sigur fabricantul nu a cerut 5 W 40.

Firma de ulei ramine la alegerea ta.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu stiu un lucru: sintetic e mai bun decat semisintetic. Si mai e o treaba, nu are nici o treaba indexul de vascozitate cu norma VW Si un ulei 10W40 si unul 0W40 pot respecta norma VW502.00. Tu alegi ce pui, dupa buzunar (0W40 e sintetic, si la temperaturi scazute, asigura o ungere mai rapida a motorului din momentul pornirii). Multi confunda indexul de vascozitate cu specificatiile de calitate a ulieurilor (API: SJ, SL, etc la benzina si CD, CF, etc la diesel sau ACEA). Ia mai luatzi si voi si cititzi aici http://www.carbibles.com/engineoil_bible.html

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

am o cunostinta care a folosit prima oara castrol la dacie si a ramas in continuare tot la castrol cu specificatia k si-a schimbat masina cu una diesel,si bineinteles si la asta tot castrol foloseste numai k si-a luat castrol dintr-un super market (nu are rost sa fac reclama) si e foarte dezamagit,si anume dupa 2000 km a inceput sa ii scada simtitor din proprietati,deci conteaza cel mai mult unde e facut decat ce firma e...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut, tocmai mi-am cumparat un passat sh din Germania si are ulei Castrol SLX III 507.00 5W30 cu specificatia VW. Masina a facut 7.000 km din aprilie pana acum, de la ultimul schimb de ulei.

Cand ar fi recomandat sa schimb uleiul? eu nu fac mai mult de 15000km pe an si oricum nu am gasit decat 505.01 deci o sa trebuiasca sa resetez si intervalul de service la computerul de bord.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!