Jump to content

Marci de uleiuri


wabbit
 Share

Ce marca de ulei preferati?  

721 voturi

  1. 1. Ce marca de ulei preferati?

    • Castrol
      337
    • Aral
      140
    • Mobil 1
      135
    • Valvoline
      18
    • Elf
      10
    • BP
      3
    • Texaco
      6
    • Esso
      5
    • Shell
      6
    • Alta
      69


Postare recomandată

am sa-mi permit sa postez "o parte" din raspunsul lui iuliu m. intru-cat consider ca comunicarea prin p,m. da locul unui chat si nu unui forum, ideea mea este sa incercam sa participam toti in mod decent la discutii impartasind informatiile si experienta de care fiecare dispune.

postul sau este putin "cenzurat", mia-m permis sa elimin aspectele "personale", lasand loc partii tehnice.

Salut,

cenzurat

Castrol-ul este in primul rand mincinos in ceea ce scrie pe bidoanele lui. Scrie direct "fully synthetic" pe hirocracatul oarecare. Molecula este aceeasi insa H(idro)C(racat)-ul nu este "pur" , deci alcatuit din molecule din acelea, 100%. Orice proces de genul asta presupune un anume grad de "succes", procentual vorbind, ceea ce nu se poate spune despre uleiurile "full PAO grupa IV" care sunt facute din molecule din acestea sintetizate "una si una", ca sa zic asa. Mi-e teama ca mai bine nu pot explica.

Dupa toate astea , procesul mai are loc si la rafinaria turceasca de la Atas (din portul Mersin), de unde uleiul de baza este adus cu cisterna si imbuteliat in Cazanesti si Voluntari.

Tot acolo este si aditivat cu pachetul de aditivi adus de asta data de la Lubrizol.

Ei bine, tot lantul asta al "slabiciunilor" duce la evidente "scaderi" in ceea ce numim "asigurarea calitatii".

Am prieteni cu firme care detin flote de van-uri care si-au facut praf axele cu came, cele care cad primele cand vine vorba de ulei slab, cu Castrol(Edge). Alte dovezi n-am.

Decat sunetul si mersul propriului meu motor cand am avut proasta inspiratie sa pun in el, "Mangatec"(greseala este intentionata).

Redline , o fi scump, daca stai sa evaluezi costurile schimbului de ulei, atunci cand faci multe zeci de mii de km pe an, insa in niciun caz "nu se consuma rapid". cenzurat

Baza poliolesterica are cele mai putine fractii volatile pe care "omul e in stare sa le scoata" dintr-un ulei. Uleiul "iese din instalatie", "nativ", 10 W-40. Imagineaza-ti cat de putin V.I. si alte rahaturi ii trebuie pentru a deveni folosibil ca 0W-40 ori 5W-40 intr-un motor modern. De asemenea baza e "curata" , deci nu mai trebuie amestecat cu esteri sau ulei mineral, pentru a "purta" pachetul de aditivi care nu poate "sta" pe "hydrocarbon".

Un asemenea ulei nu se "consuma" din cauze ce tin de compozitia lui niciodata. In niciun caz mai mult decat oricare altul de pe piata. Este mai degraba "campionul" lipsei pierderilor prin evaporare. cenzurat

Cu multumiri pentru timpul acordat cenzurat iti urez,

Drumuri cat mai bune!

referitor la cele expuse tin sa fac mici precizari.

eu personal folosesc Castrol Magnatec 5w40 in MK4-ul meu, de aproximativ 80000km. Primele probleme au apartut in iarna asta, motorul mai lent in primele minute cu mici icniri.

Am 160ooo, reali sau nu. mai bine sa nu stiu...

Bateria m-a lasat in februarie deci ar putea sa fie o cauza, la fel cum ar putea fi debimetrul sau tuburi/galeri niciodata curatate, idem motor (neaditivat) sau injectoare (poate murdare).

In acesata vara am sa ma ocup serios, ajutandu-ma de produsele de la LiquiMoly, v-om vedea ce-o iesi.

Nu consider Castrolul slab pt ca rafineaza in Turcia, daca ne uitam putim pe unde rafineaza Shell-ul (AfSud, Nigeria, Gabon, Libia, sau alti mari producatori )nu cred ca exista ulei "sincer".

Poate singurii care rafineaza in propria zona sunt Petronas, dar de cand au papat Selenia probabil ca au intrat si ei pe filiera rafinariilor nord africane.

Inclusiv LiquiMoly aduce de la diverse rafinarii si doar imbuteliaza in Germania, devenind asa 100% made in Germany.

Cat despre aditivi, Lubrizoil nu-i chiar nimeni in drum, e in top 16 al companiilor chimice la nivel mondial.

Treaba cu fully-syntethic au lamurit-o expertii in tribunal deci nu consider ca avem noi competenta tehnica s-o discutam.

Oricum, NAd-ul ii obliga pe toti sa folosesca minim 30% baze minerale, diferenta sta in restul de 70%.

Red-line-ul, eu unul nu l-am incercat, cum spuneam am mers pe MAgnatec pana acuma, am insa golfisti inraiti, ce merg lunar in pista la Alle Cave si ei m-au mintit in legatura cu consumul.

ah, inc-o ultima observatie si-nchid, oficial, Redline-ul nu este admis in motoarele VW/Audi

http://home.comcast.net/~popov1/vwoil.pdf

http://microsites.audiusa.com/ngw/09/media/downloads/pdfs/Audi_TechnicalServiceBulletin_1997-2012.pdf

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

oriunde dar sa nu fie imbuteliat/preparat in romania. :dry:

redline pe site are normele vw.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Redline, precum Rheinol nu apar in listele pdf postate mai sus, insa acest lucru nu inseamna ca nu sunt potrivite motoarelor din gama Vw/Audi.

Atat timp cat uleiul respectiv respecta norma vw ceruta, se poate folosi.

Plus ca acele liste sunt facute pt clinetii din America, unde marketingul este altul.

Personal nu sunt importiva paparii uleiului de motor atat timp cat acesta isi face treaba. Desigur, nu sunt nici pentru.

Din pacate nu prea am gasit teste de anduranta pt uleiuri, unde sa se vada cum protejeaza sau nu motorul uleiul repsectiv.

Problema nu este neaparat unde e rafinat uleiul, problema mai mare tine de locul unde se imbuteliaza, respectiv aditiveaza respectivul ulei.

Sa va spun o poveste petrecuta la noi in tara, cu consecinte din pacate negative asupra masinilor ce au folosit uleiuri privenite din respectiva rafinarie. Cel mai bun exemplu au fost problemele la axele cu came a marcii Daewoo asamblate in Craiova.

Cineva imi spunea acum cativa ani despre rafinaria din Onesti unde s-au imbuteliat pt ceva timp marci de renume pt folosirea ca ulei de prima echipare pt o gama de masini produse in Ro ( daewoo, dacia pe atunci). Problema aparea cand se aditiva uleiul brut, pentru ca una la mana se fura ca-n codru la cantitate, apoi uleiul rezultat era imbuteliat in niste butoaie f mari care zaceau cu lunile pana sa fie folosite in fabrici.

S-a constatat ca resepctviul aditiv se depunea pe fundul butoiului, iar golirea se facea printr-un buson de la suprafata, neamestecandu-se in prealabil continutul.

Asadar, masinile ce foloseau uleioul din prima jumatate a butoiului, folosea un ulei f slab aditivat, cu consecinte negative asupra motorului.

Eu de asta ma tem cand cumpar un ulei pt europa de est. Te bucuri ca folosesti marca buna, insa nu ai certitudinea ca lotul respectiv e de buna calitate.

Nu am patit-o, insa am cativa prieteni care au avut probleme cu motorul din cauza uleiului de proasta calitate din magazinele din Ro.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ulei bun..MOTUL.Spre exemplu 300V 5w40 Power Racing.Cost estimativ 150 lei conserva de 2 litri.Are o gama destul de restransa,in special pt masini sport.

post-64586-0-53676500-1339402900_thumb.j

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 4 weeks later...

Mai am de facut aproximativ 1200 km si as vrea sa schimb uleiul dar am o retinere cand vine vorba sa aleg un model anume. Nu stiu de care sa iau : motul v300 5w40 sau 5w50 sau 0w50 care ar fi mai potrivit pt Skoda 1.8t? Mersi mult

Sent from my iPhone using Tapatalk

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Doar Motul am de gand sa bag dar nu stiu care e mai recomandat sau mai eficient pentru masina. Am sa tin cont si de propunera ta pe viitor, acum sunt decis pe Motul.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu as merge pe Motul 300V 5W40.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

E bun 300v-ul,mai ales ca ai rs. ;)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Noah bun!!! atata am vrut sa aud :)) Ramane Motul 300v 5W-40.Multumesc frumos pentru recomandari.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Numai vezi ca dupa 6000 km il manaca repede, asta ca sa nu te sperii daca scade nivelul cu mult. In rest e f bun.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Multi cu motorizari ''de turatie''folosesc v300.Problema este ca e cam greu de procurat si iti vine la 145 lei flaconul de tabla la 2 litri.

Am adus pt cineva cu un bmw 1600(pregatit de curse)care participa la VTM.Respectivul e incepator in raliuri si la recomandarea multor ''specialisti'' a ales v-300 in detrimentul Castrol 10w60.

Vezi postul meu din topicul de fata #579

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

skorpyon vezi si la Tubman in Baciu, la reprezentanta Subaru eu au 300 v in stoc numai ca sunt piperati.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Il mananca repede in ce sens ? ! 1l dupa 6000km? Sau nu am inteles eu bine? Daca mananca 300 ml e ok dar mai mult e cam nasol :(

Banuiesc ca as avea de cumparat 3 cutii caci din 2 cutii nu ajunge, nu?

Modificat de skorpyon_83
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Isi pierde din proprietati (asa am citit pe undeva se poate sa ma insel), sefu are un subaru 2.5 benzina si dupa 6000 km incepe sa "dispara" mai repede.

Numai sa nu crezi ca e rau, e normal la tipul asta de ulei (parerea mea), protejeaza f bine, e de turatie etc.

Acum numai sa vezi de unde il iei, ca sa scapi mai ieftin.

Parerea mea e ca esti la limita cu 2 cutii. Numai ca nu o sa ai ce face cu 3 cutii, eventual iei 3 cutii si il flosesti si la urmatorul schimb.

Modificat de KOMODO
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pai a 3-a cutie ramane pentru completare :))

De gasit am gasit de unde pot lua la 144 ron pe bidon metalic de 2l. Eu zic ca este ok pretul.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ce ati alege pt TSI din meniul de mai jos ?

post-6094-0-90254100-1341486700_thumb.jp

Modificat de TDR
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Intradevar, uleiul de performanta e facut ca si cauciucurile de performanta :)

Sa se pape repede insa sa-si faca treaba fara cusur.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Dar acest Motul 300v 5w-40 respecta normele VW ? Am tot cautat sa vad daca le respecta dar scrie : OEM Approvals :Above existing standards. Deci? E ok au ba :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Inseamna ca indeplineste normele cu varf si indesat.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@TDR,Castrol edge 5w30 sau Mobil esp formula 5w30.Din pacate nu se mai gaseste Castrol SLX profesional 5w30(nici macar la AVIA nu mai au).

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

castrol edge professional 5w 30 i-a luat locul

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

De cand nu se mai fabrica slx-ul ca la revizia de anul trecut din august mi-au pus slx ?

Pana acum (urmeaza sa fac a 3-a revizie) vad ca nu a mancat deloc ulei masina si numai slx am pus.

Edge stiu ca puneam acum vreo 6-7 ani ..sau asta este o formula imbunatatita ?

Modificat de TDR
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

nu mai puneti castrol made in turkey... sunt inferioare si nu-si pastreaza proprietatile in timp

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!