Jump to content

Benzina: de unde, de care, de ce ?


toni
 Share

Ce benzina folositi?  

1.860 voturi

  1. 1. Ce benzina folositi?

    • Agip
      19
    • LukOil
      117
    • MOL
      361
    • Petrom
      489
    • OMV
      539
    • Shell
      14
    • Rompetrol
      382
    • altceva (specificati)
      16


Postare recomandată

Asa e. Nu putem compara benzina de la noi cu cea din afara.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

nu mă îndoiesc de calitatea produselor petroliere Lukoil, produse de Petrotel Ploiești. Problema este cu ceea ce băgăm noi în rezervoare, dacă este același lucru. Și este valabil pentru orice produs petrolier vândut pe piața internă.

 

Nu e vina rafinătorilor, ci a staţiilor: adică trebuie să te asiguri că nu pun apă în ea, că îşi curăţă periodic rezervoarele etc (De asta, moşii de azi în vremurile Răposatului Ceaşcă spuneau că trebuie să pui benzină de la aceeaşi staţie şi aceeaşi pompă, de la care a mers bine prima dată. Unele staţii aveau rezervoarele pline cu rugină şi alte gunoaie, altele mai puţin, şi câteva deloc)

 

Spre exemplu, staţia Rompetrol de la Ghencea face periodic curăţarea rezervoarelor, treabă care ia cel puţin o zi.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Păi da, dar eu te întreb altă chestie. Rafinăriile n-ar trebui să fie interesate de aceste stații de distribuție a carburantului ? Până la urmă, stațiile tot ale lor sunt și ar trebui să-i intereseze ce fel ajunge carburantul în rezervorul clientului. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu, staţiile sunt ale unor patroni francizaţi de ei. Deci ăla care ţi-a pus apă în benzină răspunde el în faţa lui ANPC, nu vine OMV sau Lukoil să îl controleze.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

franciza implica si respectarea unor standarde

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pana la urma care benzina e mai buna?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Toate. La mine e buna cea de lukoil , la altul cea de Rompetrol, la altul cea de Petrom. Depinde de masina.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

A mea reactioneaza cel mai bine la Rompetrol EfixS 98

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...

1. Petrom Top 99+ era cea mai proastă, asta însemnând că motorul la turaţii medii "fornăia" (ardea neregulat).

2. OMV Carrera 100 / MaxxMotion 100 era foarte bună înainte de 2007, de atunci a scăzut în calitate.

 

Din decembrie 2010 nu mai cumpăr nimic de la vreun Petrom sau OMV.

 

3. Rompetrol Alto 101 (înlocuită cu Efix 98) şi MOL Evo sunt cele mai bune din punctul de vedere al comportamentului motorului. După o perioadă în care a rulat numai cu Alto 101, bujiile şi-au schimbat aspectul, de la culoarea nisipului ud şi puţine depuneri la culoarea roz-cenuşiu şi fără depuneri.

4. Lukoil Ecto Sport 98 e singurul carburant de la noi conform cu norma E10 (până la 10% etanol) şi în ultimele luni are conţinut de biocarburant (etanol) >6%. E foarte posibil să nu se ridice la nivelul lui MOL Evo (care are COR minim 99), dar nici nu intră în detonaţii, nu produce depuneri şi nu crează alte probleme.

 

A fost făcut un test la Iaşi cu ceva ani în urmă, pe o Honda Accord, cu diverse tipuri de benzină de la noi, au fost măsurate avansul şi detonaţiile potrivit senzorului, cel mai bine au ieşit MOL Evo, Petrom Top 99+ şi Rompetrol Alto 101. Condiţiile s-au schimbat, adică Petrom a devenit cea mai proastă, Rompetrol a schimbat compoziţia benzinei etc şi testul nu mai e de actualitate.

 

Din motive mai complicate, Lukoil a reintrodus promoţia Ecto - în staţiile în care este ridicat steagul bleu Ecto, carburanţii Ecto Plus 95, Euroluk 95 şi Ecto Sport 98 sunt la acelaşi preţ. De vineri 11 aprilie, mai multe staţii Lukoil (Mihai Bravu, Pod Constanţa, Tudor Vladimirescu, Viilor etc) sunt în promoţie şi e posibil să fie aşa până după Paşte.

Modificat de Nautilus
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Lukoil Ecto Sport 98 poate cauza probleme datorită procentului ridicat de etanol, mai ales dacă vorbim de mașini mai vechi. Alcoolul este higroscopic, adică iubește apa din atmosferă. Și mai are, de asemenea, un caracter acid care acționează negativ asupra instalației de alimentare și motorului. Din aceste două lucruri, destul de importante dpmdv, putem trage toți concluzii asupra efectelor negative asupra mașinilor noastre. În Statele Unite, se fac demersuri împotriva benzinelor cu conținut ridicat de etanol, în principal din cauzele expuse mai sus. Acolo, principalul motiv pentru care s-a ridicat și se ridică procentul de etanol din benzină este faptul că se produce etanol la greu, mai ales din porumb. Este deci, o afacere destul de profitabilă și care aduce, teoretic, beneficii economiei naționale. Nu și mașinilor :)

 

PS: Această postare se adresează tututor benzinelor cu conținut ridicat de etanol, exemplul Lukoil fiindu-mi cel mai la îndemână și fiind expus mai sus de Nautilus.

Modificat de G.I.
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Când s-a înlocuit benzina E5 cu E10 în Germania în februarie 2011, s-a stârnit scandal din aceleaşi motive. Mai mulţi automobilişti au făcut coadă să se aprovizioneze cu benzină săracă în etanol, unul a plătit 200 de euro pentru ultimii 50 de litri dintr-o staţie.

Astfel încât producătorii de maşini au fost chestionaţi de presă asupra folosirii benzinei E10 şi au dat comunicate. VAG a declarat că motoarele pe benzină construite de ei după 1995 pot folosi în siguranţă carburant E10.

Trimis de pe al meu GT-P3110 folosind Tapatalk

Modificat de Nautilus
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Mulțumesc, SergiuD. Chiar căutam un document cu asemenea informații :) Totuși, problema higroscopicității rămâne în picioare, însă nu îmi dau seama în ce măsura un volum de 10% alcool poate influența această caracteristică în cazul benzinei.

Modificat de G.I.
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu alimentez regulat E10 si n-am simtit absolut nicio diferenta in felul in care se comporta masina, raportat la benzina Super sau Super Plus.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

După 100 de litri de Petrom Top Premium 99+, am băgat azi niște Ecto Sport 98 de la Lukoil dacă tot a fost oferta cu același preț ca benzina de 95. După primii 10 km deja a început să oscileze relanti-ul iar motorul se simte mai leneș, deși am plecat cu ideea că nu are cum să fie o benzină proastă. Deci nu cred că se poate pune problema unui efect placebo, pentru că îmi cunosc bine mașina. Concluziile le puteți trage voi.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

E foarte posibil.

Mie nu mi-a făcut niciun fel de probleme, nici acceleraţie proastă, nici "fornăit", de când au început promoţia cu Ecto 98. (Nu va ţine mult. La staţia Mihai Bravu - Mr. Bricolage s-a terminat deja.) Nici măcar în rampă, cu acceleraţia jos şi presiune turbo 1,3 bar.

În schimb Petrom Top 99+, înainte de decembrie 2010, când o mai foloseam, mi-a făcut.

Ideal ar fi ca toţi cei cu turbo să alimentăm doar cu MOL Evo, dar prin grija unui oarecare Ponta treaba asta a devenit prea costisitoare :)

Trimis de pe al meu GT-P3110 folosind Tapatalk

Modificat de Nautilus
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...

alimentez foarte rar de la LukOil, singurul motiv era ca nu imi place cum arata "baraca" dar de saptamana trecuta de cand am facut un plin masina merge foarte prost, parca am caii obositi si fara vlaga, iar pornirea e greoaie cu variatii de turatii la relanti pana se linisteste, lucruri care nu se intamplau pana acum cu OMV/RomPetrol/Petrom. deci LukOil never again 4 me.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...

Doar de la Petrom, 95. O singura data am bagat Petrom 98 din graba dar n-am simtit nici o diferenta.

 

"OMV Carrera 100 cifra sa octanica este doar de 97,6. La fel benzina de 98 nu are decat 93,7, in cel mai bun caz poate ajunge la 94. Benzina de 95 are o cifra octanica de 92 maxim... dar de regula este de 91 de fapt. Testele au fost facute pe benzina OMV, Rompetrol si Lukoil. Cele mai apropiate de adevar cifre octanice au fost la benzina Lukoil, 94,1 ptr cea de 98 si 91,8 ptr cea de 95. Cifra octanica am testat-o in laborator, dupa metodele de analiza acreditate de RENAR: ASTM D 2699-04A
La rompetrol de 98 a dat 93,8 la statia de pe mihai bravu si 93,6 la statia de la Otopeni...
Nu am testat MOL decat cea standard de 95 adica Tempo PLus.. a iesit 91,3 si 91,7.. Doua cifre pentru ca am testat din doua benzinarii diferite... probabil ca depinde de cata apa au pus unii si altii in ea la fiecare benzinarie
Asta ca sa nu pomenesc ca exista abateri de 20% la concentratiile maxime de compusi chimici din benzina pe care am analizat-o... si ca in benzina fara plumb ... tot ajunge o cantitate de 2-3% de plumb... La unele benzine aceasta este si mai mare...
Nu mai puneti efix ca nu se intampla mare lucru... Are oricum mult plumb... Ei spun ca are 5%(v/v) ceea ce ar insemna practic un 0,05% plumb intr-un litru de benzina... testele mi-au aratat insa ca are 0,934 % plumb la un litru de benzina..."

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

cine a afirmat aberatiile astea?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cineva pe un forum BMW, a facut testele in laboratorul lui.

 

"Cifra octanica am testat-o in laborator, dupa metodele de analiza acreditate de RENAR: ASTM D 2699-04A"

 

 

Eu personal nu alimentez decat la Petrom si Agip, cu LukOil am avut probleme acum cativa ani cu alta masina si de atunci ma lipsesc de benzina lor. Singura statie din care as alimenta in lipsa acestor 2, ar fi Rompetrol.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

nu-l ia nimeni in serios altfel l-ar da in judecata. :)

si petrom iti spun sigur ca e cu surprize(la mine si la altii). la agip depinde. nu au fost cumparati de mol deja?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

mircea_0072002

pot pune linistit benzina mai mare de 95 pe 1.4 16v din 2001? 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Din experienta recenta pe polo 2001 1.4 , alimentam de la Petrom sau Rompetrol, pt ca erau la indemana, cu benzina 95. Pe scurt, am avut ceva probleme cu masina, dar nimic grav. Epc si check engine in bord. Dupa prima alimentare cu benzina 100 omv am fugarit-o un pic la turatii >3000, dupa a treia alimentare cu 10 l de benzina de 100 de la OMV, mi-au disparut martorii din bord si motorul nu mai moare dupa prima sau a doua cheie din zi, chestie care se intampla aptoape zilnic.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

De un an alimentez doar la MOL, fie cu 95, fie cu EVO 99. Fara probleme. Diferenta e ca benzina de 99 o consum mai repede dar e posibil ca, din cauza ca masina trage foarte bine sunt "incurajat" sa apas tare pe pedala fiindca acceleratiile cu EVO sunt spectaculoase. E adevarat ca motorul de 1,6 8v nu e deloc pretentios cu benzina spre deosebire de 16v care e mofturos si flutura din becuri cand ii dai carburant inferior. In orice caz, pornind de la premisa ca benzina romaneasca e plina de apa si impuritati si pt ca oricum schimb uleiul (100% merg in oras) si filtrele (aer plin de praf in "metropole") la 5000 km, atunci si filtrul de benzina are acelasi ritm de inlocuire. Ma pun in locul motorului si ma gandesc ce as face eu in Sahara fara hidratare corespunzatoare si fara aparatoare de nisip la nas :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Mie mi se aprinde doar Check Engine in bord dupa cateva alimentari dar se rezolva dupa ce scot bateria cateva minute. De la Mol nu mai alimentez, cand am avut moto mi-a infundat motorul cu apa si impuritati. Carerra 100 de la OMV n-am incercat la masina, stiu ca la moto se simtea diferenta dintre 95 si 100 mai ales la plecarea de pe loc.

O sa fac full-ul cand plec in concediu cu cea de 100 de la OMV sa o desfund pe autostrada.

 

#jag

Grupul petrolier ungar MOL anunţă achiziţia celor 208 de benzinării Agip deţinute de italienii de la Eni în România, Cehia şi Slovacia, potrivit unui comunicat al MOL.

Cele 42 de staţii Agip din România vor fi rebranduite sub marca MOL, care va avea în total în România o reţea de 189 de benzinării.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!