Jump to content

Benzina: de unde, de care, de ce ?


toni
 Share

Ce benzina folositi?  

1.859 voturi

  1. 1. Ce benzina folositi?

    • Agip
      19
    • LukOil
      117
    • MOL
      361
    • Petrom
      489
    • OMV
      538
    • Shell
      14
    • Rompetrol
      382
    • altceva (specificati)
      16


Postare recomandată

E publicitate mascata la Mol Evo.

Pana la urma ce mi-a demonstrat acel test este ca masina ar merge mai bine cu Evo decat cu 95. Sunt de acord, cu mentiunea ca e vorba de 2.0TFSI. Oricum teoretic cei 7cp de pe dyno nu ai cum sa ii simti in exploatare. 

La 1.2, 1.4 diferentele sunt mult mai mici, insesizabile. 

 

Apoi diferenta de bani intre cea de 95 si Evo este mare.

 

Un test asemanator a fost facut de Fifth gear, dar folosind mai multe brand-uri (BP, Shell) si mai multe sortimente de la ei.

Modificat de The_Ego
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu alimentez cam de la mol cu 95, poate merge mai bine decat celelalte dar nu prea imi bat capul ca nu prea simt diferentele intre cele de 95, in schimb cand am alimentat cu 98 de la mol s-a simtit clar o diferenta  la demaraje, chiar si pentru motorizarea mea, parea masina mult mai usoara, daca intelegeti ce vreau sa zic...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

the_ego, omul acela e mecanic nu sofer ca noi, si au dat si numele firmei unde lucreaza.

spune clar ca softul masinii simte diferenta, nu turbo sau altceva.

 

si chiar si acel procent mic castigat se observa la orice accelerare. si se refera mecanicul la benzina aditivata in general, dand ca exemplu mol evo.

 

eu chiar daca vedeam rezultatele invers si tot puneam aditivata in continuare(rar evo mai mult omv100), nu e doar teorie, chiar simt diferenta mare.

majoritatea soferilor cheltuie zeci de milioane pe an pe benzina, macar de ar pune redline in loc de benzina aditivata, desi mi se pare un compromis aiurea.

Modificat de jag
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pe mine o sa ma scuzati daca raman in continuare la fel de sceptic dupa "articolul" acela. Mie personal, mi se pare mai mult un "infomercial" despre cat de bun e un produs al unei companii raportat la altul superior, apartinand aceleiasi firme. Inafara de faptul ca alimenteaza efectul de placebo in cazul credulilor, altceva m-as mira sa faca intr-adevar.

 

A, daca luau 4 benzine de 95 de la , sa zicem, Petrom, Lukoil, Agip si Rompetrol si 4 benzine superioare de la aceiasi, le masurau pe grupe de pret si faceau un comparativ intre clase de calitate, asa poate mai credeam ca e ceva obiectivitate.

Pentru asta, insa, ai nevoie de un organism independent de cercetare si testare, nu de Promotor, Seat si MOL :)

 

Pana la urma, insa, avand in vedere faptul ca nu alimentati din banii mei, bagati fratilor benzina de 100, ca va transforma masinile in GTR-uri :) Ca sa nu mai zic ca e si mai bine pentru motoare ;)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

daca nu ti se pare logic ce spune ala despre masini si benzina aditivata, e treaba ta. mie mi se pare logic, dar dupa cum am spus, eram sigur de alegerea mea indiferent de ce ar spune. faptul ca mai confirma si mecanici ma bucura si atat.

poate se mai gandesc macar o parte din cei care citesc.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu de cand am luat masina am alimentat doar cu benzina cu cifra octanica mare (mol 98, evo, carera 100 si 99 de la petrom). O singura data statia la care eram nu avea decat 95 si am fost nevoit sa alimentez, diferenta s a simtit chiar daca am un 1.2 tsi, parca nu simteam turbina si se comporta ca un aspirat. De atunci nu a mai vazut benzina de 95. Azi, de curiozitate, m am uitat dupa ce s a incalzit motorul la consumul la relantiu si arata 0.3 l/h cum spunea un coleg in posturile anterioare. Momentan benzina este 99 de la petrom.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

A mai avut cineva probleme luna aceasta cu benzina de 95 de la MOL de pe Bucuresti-Ploiesti (inainte de pod)?

 

Am facut plinul pe 2 feb si de atunci am o vibratie neregulata la motor (tin mana pe filtrul de aer, baraie a diesel si neregulat) si un zgomot accentuat de tacheti sau de injectoare. E posibil sa fi fost benzina contaminata cu ceva si sa treaca de filtrul de combustibil in injectoare sau ce? Am pus 30 litri de OMV 100 dar pana nu se termina din nou toata si pun din nou de 100 nu cred ca trece. Ati mai avut asemenea probleme cu benzina?

Modificat de codz
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

la omv100 am gasit specificand COM 88, la celalalte nu (am gasit decat COR). sunt curios daca e mai mare sau mai mic.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Aceea este specificația minimă. După cum se observă, în fișele de specificații ale produselor sunt date valorile min. și max., lucru absolut normal. OMV și Petrom au fișele identice, de aici putând fi trasă concluzia că vând aceiași combustibili.

Modificat de G.I.
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu pe masina din semnatura am testat 3 branduri de benzina, restul nici nu m a gandesc sa le incerc :

1) Petrom 95 - cea mai proasta si mai puturoasa, probabil cifra octanica mult sub cea declarata, s-a aprins check engine de mai multe ori ;

2) Rompetrol 95 - calitate medie, a fost o data ok, insa acum s-au prostit si ei, din 3 alimentari una este nasoala ca la Petrom;

3) MOL 95 - pana acum e ok, nu s-a aprins niciodata check engine si alimentez constant de vreun an jumate.

Masina nu are niciun defect, check-ul se datora funinginei rezultate in urma arderii combustibililor de proasta calitate. Pana acum cu MOL nu a aparul acea funingine sau daca este e in parametri normali. Va dati seama ce jeg de gaz bagam noi in masini, deoarece anul asta s-a sesizat si Uniunea Europeana si urmeaza sa ne impuna noi reguli de calitate in ceea ce privesc combustibilii de la noi din Romania.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Treaba cu Rompetrol o confirm si eu. La ultima alimentare am nimerit un combustibil de o calitate mai slabă, iar eu obisnuiesc să fac full de fiecare dată. Abia aștept să o ard și să pun altceva.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

E publicitate mascata la Mol Evo.

 

MASCATA..you say? e ditamai inscriptia pe usa masinii in prima poza...interviul e cu...Fuel Category Manager la MOL România...unde e mascata!? :))

ia du-te la un producator/importator si spune-i de aditivii in combustibil..sa vezi ce iti va raspunde..

 

 

am un 1.4 MPI nou..deci primul plin a fost la OMV, urmatoarele la Petrom. sper sa nu faca probleme..

am pus mereu 99 de la Petrom la masina din semnatura si nu am avut probleme.

Modificat de Bogdan_wrc
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

codz, daca vorbim de benzinaria Mol de pe sensul spre Bucuresti, eu alimentez de acolo ocazional, motorul nu a prezentat niciodata vreunul din simptomele precizate de tine. De obicei alimentez cu Mol 95, cam in 95% din timp, foarte rar alimentez cu Petrom 95, cu care motorul se misca clar mai prost si are mai multe detonatii, insa la drum lung se termina repede si nu ma stresez prea tare cu problema asta. Pot spune ca am aproape 200.000 km alimentati cu Mol 95, cu masina anterioara si cea actuala, nu as lua niciodata altceva in afara de Mol sau Petrom 95.

Modificat de cristian
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

 Va dati seama ce jeg de gaz bagam noi in masini, deoarece anul asta s-a sesizat si Uniunea Europeana si urmeaza sa ne impuna noi reguli de calitate in ceea ce privesc combustibilii de la noi din Romania.

unde ai citit asta? oricum, pt mai bine poti incerca omv100 sau mol evo, nu sunt bani aruncati, oricum peste 3 saptamani gazul de 95 va costa aproape cat cel de "98" acum. :D

 

sunt curios daca acest COM variaza la fel ca COR de la firma la firma.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

cristiansen077

Stie cineva de unde aduc cei de la mol benzina? Am auzit pe cineva spunand ca ei nu au rafinarii si a vazut cisterna de petrom care descarca benzina la o statie mol. Eu pun mol evo in continuare si sunt multumit.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@jag: COM (pe englezeşte MON) e cifra octanică pentru condiţii grele de utilizare. COR (RON) e cifra octanică pentru condiţii uşoare de utilizare (şosea). Producătorii europeni nu sunt obligaţi legal să publice decât COR. Astfel, Petrom Top 99+ are COR 99 şi COM 86.

Trimis de pe al meu GT-P3110 folosind Tapatalk

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

De unde ai informația legată de COM 86 pentru Petrom 99+ ? Întreb asta pentru că OMV si Petrom au clar în specificații COM minim 88 pentru Carrera 100 respectiv Top 99+.

 

http://www.petrom.com/SecurityServlet/secure?cid=1255739297711〈=ro&swa_id=597590905010.1056&swa_site=wps.vp.petromcom

Modificat de G.I.
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Stie cineva de unde aduc cei de la mol benzina? Am auzit pe cineva spunand ca ei nu au rafinarii si a vazut cisterna de petrom care descarca benzina la o statie mol. Eu pun mol evo in continuare si sunt multumit.

Petrom

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

COR  e oarecum fictiva, poate COM e mai reala(sper), n-am inteles exact. sunt curios cat e la mol evo si la efixs.

Modificat de jag
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu este nimic fictiv. Cifra Octanică Research (COR) se determină la turația de 600 rpm iar Cifra Octanică Motor se determină la turația de 900 rpm. Analiza se face efectiv pe un motor standardizat.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Și am uitat să specific, ambele sunt la fel de importante. COR ne dă practic cifra în condiții de turație scăzută, adica plaja de cuplu maxim iar COM ne dă cifra în condiții de turație ridicată, necesară în special la motoarele de turație ridicata așa cum au, de exemplu, mașinile sport sau supercar-urile.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@jag: nişte australieni au avut acces la un banc de testare (motor cu compresie variabilă şi instrumentele de măsură) şi au testat mai multe tipuri de aditiv "pentru creşterea cifrei octanice".

Înainte de aditiv au testat benzina în forma în care au cumpărat-o de la staţie şi au descoperit că are o cifră octanică superioară celei oficiale (spre exemplu, benzina de 95 de la o staţie Shell avea RON 96,2-96,8 ).

Motivul stă în adăugarea de compuşi oxigenaţi (alcooli) de către rafinării după anul 2000, faptul că benzina are >5% bio-etanol ajută (etanolul are putere calorică slabă, dar e mult mai rezistent la detonaţii ca benzina). Acum se trece progresiv la E10 (10% etanol), dar dintre rafinătorii de la noi numai Lukoil a trecut la E10 cu Ecto 98 şi nici ei nu garantează decât "are >5% biocarburant" (aşa scrie pe pompă).

Trimis de pe al meu GT-P3110 folosind Tapatalk

Modificat de Nautilus
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Mie îmi pare a fi echivalentul lui Efix 95 de la Rompetrol, cel puțin seamănă ca reclamă :) Este compusă din benzină de RC (Reformare Catalitică, o benzină de înaltă calitate si puritate) și benzină de HDS (Hidro Desulfurare). Din ce scrie în fișa tehnică, 30-60% la fiecare, înclin să cred totuși că predomină benzina de la instalația de HDS. Totuși, ei își publică atât fișa tehnică de securitate, care dă informații despre compoziția benzinei cât și fișa de calitate, lucru pe care Rompetrol nu îl face.

Ideea este în felul următor: nu mă îndoiesc de calitatea produselor petroliere Lukoil, produse de Petrotel Ploiești. Problema este cu ceea ce băgăm noi în rezervoare, dacă este același lucru. Și este valabil pentru orice produs petrolier vândut pe piața internă. La export, în schimb, vă asigur că merge marfa cea mai bună.

Modificat de G.I.
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!