Jump to content

Bloc lumini - Operatiune de schimbare


Eugen Dragan
 Share

Postare recomandată

salut deci daca am in blocul de fire care merge la buton  6 fire in partea de sus si alte 4 in partea de jos adica in unul din colturi 1 iar in coltul celalat 3 inseamna ca am firele trase?

tinand cont ca in carcasa la far sub semnalizare am 2 fire cu papuci in fiecare far bineinteles care se vede ca sunt folositi dar farurile prezente sunt astupate la becul de ceata

 mersi


salut deci sa inteleg ca daca am 6 fire in partea de sus a blocului  de fire a butonului si in unul din colturi 1 iar in coltul celalalt 3 inseamna  ca am deja firele trase tre sa schimb doar butonul

tinand cont si ca in carcasa la faruri sub semnalizare am 2 fire cu papuci care se vad ca sunt folosite

mersi

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 months later...
  • Replies 206
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

  • hremus

    31

  • Al Bundy

    27

  • hbogdan

    9

  • F l o r i n

    8

salut, am nevoie de ajutor putin...am comutator cu tot cu pozitie de faruri ceata, faruri cu lupe/becuri de ceata, problema e ca atunci cand aprind pozitia/faza mi se aprind si cele de ceata, daca trag de comutator in afara ca sa se aprinda nu se intampla nimic pe nici o pozitie, daca trag a doua oara se aprinde spatele cum e normal, poate sa fie vorba de un comutator in scurt? sau s-a confruntat cineva cu aceasi problema si i-a venit de hac cu o alta solutie decat cea a inlocuitului de comutator, si ce nu am gasit inca este: pe pinul 8 iese semnalul pentru farurile de ceata, dar acesta cu care face punte, intreb asta pentru al putea verifica prima data la rece sa fiu sigur si sa vad daca nu cumva face scurt cu alta alimentare, si o alta rugaminte este cum se desface comutatorul...asta ca sa nu ii rup urechi/prinderi si apoi sa pot sa il fac la loc doar cu picatura :P, multumesc

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Se schimba comutatorul, o sa gasesti niste contacte topite pe acolo.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

da...azi am probat cu ajutorul unui prieten comutatorul lui si merge ok, deci e clar ca s-a facut vreo punte si imi aprinde si ceata, faza cu desfacutul o sa aman pana cand o sa am altul de schimb in mana ca sa nu risc sa fiu imobil daca bulesc de tot comutatorul cel vechi. mersi

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Scoate becurile de la proiectoare pana rezolvi, sa nu se strice mai tare.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 year later...

se poate pune pe un golf 4 bloc de lumini cu obtiunea auto?adica sa ramana la faruri aprinse cand pornesc masina  si cand opresc sa se decupleze la 1min

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu exista.

 

exista la chinezi un modul care are bloc lumini cu pozitie de Auto - modelul de B6, CC si un modul separat - acela stie si de Auto si de CH/LH, etc - pretul - parca in jurul la 350 lei.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Sau varianta bloc lumini Passat CC, etc 100-150 lei si faci tu modulul de comanda care poate fi mai simplu sau mai complicat (mai ieftin/scump).

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Daca te pricepi mi se pare mai buna varianta sa il faci tu - pentru ca diferenta majora intre blocul de lumini de G4 si cel de la G5 in sus este faptul ca primul are contacte de forta, celalalt da comanda spre relee.

Eu m-as simti mai bine sa imi fac blocul de relee ce trebuie adaugat decat sa ma bazez pe un modul facut de chinezi si sa risc sa imi iasa fum de sub bord intr-o noapte pe deneu...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

mad - comanda la G5, B6 se duce in centrala electrica - de acolo pleaca mai departe, la faruri.

 

remus - e ceva de munca, plus senzor, etc... cablaj, mufe - poate iesi mai ieftin cu max.100 lei fata de varianta gata facuta - dupa care intra in teste, merge, nu merge,....

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Asa este, dar variant RPC are mai multe functii, care poate unii nu le doresc. Poate ca , daca te pricepi un pic poti sa-l faci tu asa cum vrei sa functioneze (cazul meu). Plus ca sa nu uitam ca variant china pe care o cunosc eu, are unele bug-uri. Concluzia e ca, daca nu te pricepi, si nu vrei cine stie ce, e cat de cat ok si variant china.

 

@mad_kat: si varianta china, iesirea de forta e tot prin relee.

Modificat de hremus
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

remus, sa nu uitam ca nu majoritatea userilor au cunostinte aprofundate de electronica - deci ii intereseaza un retrofit care se face mai usor, fara batai de cap.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Da, normal ca au pus ceva relee... Insa am o incredere oarba in chinezi :D

 

Asta e si unul din motivele pentru care am renuntat la blocul de lumini cromat chinezesc - care chiar daca arata bine, nu se incalzea - imi dadea un sentiment de neliniste...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 year later...

   Am vazut pe schema instalatiei de iluminat pentru Octavia 1 Tour, ca nu este nevoie de nicio siguranta suplimentara pentru conectarea proiectoarelor de ceata,

alimentarea fiind comuna si facandu-se prin +12V contact accesorii, trecut prin siguranta F36 de 15A, apoi intra in mufa Blocului de lumini (euroswitch) pe pinul 2, fir negru/alb, de sectiune considerabil mai mare (2- 2,5mm patrati) si de aici e comun si pe partea de lampi ceata spate si pentru proiectoare (acel fir trebuie sa suporte vreo 10A cand sunt pornite si proiectoarele si ceata lampi spate.). La Fabia e diferita schema? Pentru ca am citit postari in mai multe randuri : "Neaparat siguranta pe proiectoare "

Bloc lumini cu lampi ceata spate.jpg

Bloc lumini cu proiectoare fata.jpg

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...

Salut colegii! Am un golf 4 break  si umbland la stopuri am observat ca are doar un bec pe ceata. Am pus si pe dreapta bec(am dat jos bucatica aia de plastic)si functiona perfect. Nu am folosit ceata cred ca vreo jumate de an, acum cateva zile am observat ca nu merge. Trag de buton, se aprind proiectoarele, mai trag odata se aprinde martorul in bord(nu se inverzeste becul pe blocul de lumini, ca la proiectoare) dar ceata nu se aprinde. Becurile sunt bune. La care siguranta sa ma uit ca nu am vazut una speciala pentru ceata, ar putea fii blocul, vreun fir intrerupt? Mentionez ca am si carlig. Va multumesc!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu, nu merge nici unul....becurile sunt bune...le-am pus pe marsarier....

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

incearca intai cu alt bloc de lumini - daca nu merge, daca ai verificat soclurile becurilor si fac bine contact, atunci verifica cablajul.

Ce an este masina ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

ai fir gri/alb pana in bloc lumini, pin 9 - verifica-i continuitatea

vezi ca firul trece printr-o mufa T5 - pin 2 - in pillar stanga fata 

Modificat de F l o r i n
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Gata baieti, am rezolvato. Am schimbat bloc lumini, sigurate(apropo....aia pentru proiectoare e si pentru lampile spate) si la urma am dat cu nintel spray in priza de la carlig, surpriza....s-au aprins.  Acu eu imi aduc aminte ca am dat cu priza intr-un hop astavara si cred ca se trage de atunci....ori a fost doar mizerie. In fine...la multi ani la toata lumea, sanatate!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Stie cineca cum pot scoate altfel blocu de lumini din bord la un Golf 4 ??, nu prin metoda clasica prin apasarea butonului si rotire 15 grade.Nu reusesc sa il scot.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Da jos plasticele de sub volan si poti baga mina sa impingi inspre scaun,cu borna luata e mai sigur.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 years later...
On 6/8/2007 at 8:21 AM, hremus said:

La mine problema se pune asa: am faruri HELLA cu angeleyes + proiector, bloc lumini cu contact pt proiector, cunostinte in domeniu electric. Nu am clemele care vin la far si la mufa bloc lumini M-am gandit sa pun releu original VAG. Am facut rost de coduri si m-am dus la magazin sa intreb de ele. Raspunsul este

kit reparatie fir 000 979 225 - 25,00RON

kit reparatie fir 000 979 135 - 25,00RON

kit reparatie fir 000 979 227 - 25,00RON

kit reparatie fir 000 979 114 - 25,00RON

Releu 141 951 253B - 160,00RON

Soclu releu 443 937 527 80,00RON

doape la far 3B0 972 742C - 8,00RON

Conform schemei de mai sus am nevoie de 3 X 000 957 225, 2 X 3B0 972 742C, 2X 000 979 135, 1 X releu, 1 X soclu releu, 2X 00 979 227, 2X 000 979 114.

TOTAL 481,00 RON

NU-i un pic exagerat pentru a lega un intreupator la doua becuri ???

In ceea ce priveste releul o sa pun unul de dacie de faza lunga(4,5 RON + cleme max 1,00 RON). Imi mai trebuie cablu de la euroswitch si cel dela far (..... 225).

Are idee cineva unde gasesc mai ieftin ????

Poate sa imi spuna cineva care este  codul "papucului" care intra in soclul care la randul sau intra in euroswitch, si codul "papucului" care trebuie sa il leg la siguranta.

Mersi mult

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

NU le vezi in QUOTE dat de tine ?

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!