Jump to content

Bloc lumini - Operatiune de schimbare


Eugen Dragan

Recommended Posts

Salut,

Conectezi un releu pe firul care da comanda la lampile de ceata...vezi in post #26 o schema.

Link to post
Share on other sites
  • 3 months later...
  • Replies 205
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

  • hremus

    31

  • Al Bundy

    27

  • hbogdan

    9

  • F l o r i n

    8

Top Posters In This Topic

Popular Posts

in T10

NU le vezi in QUOTE dat de tine ?  

Posted Images

Salut,

Revin din nou cu aceeasi problema din postul de aici la care nimeni nu a raspuns, poate de de asta sunt norocos :

Sa rezum, am faruri de la FK cu proiector pe ele (nu aveam inainte ), fir tras pana in bord, acum merg cu un buton cu 2 pini, numai ca uneori uit sa le sting pentru ca nu exista nici o avertizare sonora sau vizuala (cel putin ziua, noaptea nu prea se intampla) :

Intrebari :

1. Cum pot sa conectez si proiectoarele astfel incat sa imi "piuie" cand scot cheia din contact si le uit aprinse : exact ca in cazul farurilor, acea atentionare daca le uiti aprinse.

2. Alta varianta dorita de mine ar fi ca proiectoarele sa le conectez cumva la euroswitch, a.i., pentru pornirea lor sa fie necesara si apasarea butonului mai sus mentionat dar si actionarea euroswitchului, pe pozitii.

Deci la care din pinii de pe euroswitch trebuie sa infig minusul venit de la releul deja montat pentru a avea proiector numai la aprinderea pozitiilor.

Multumesc,

Andrei

Edited by Ace2
Link to post
Share on other sites

Era un raspuns mai jos, prin mai, parca al lui mihaitm. S-a mai discutat si pe altundeva cum se leaga proiectoarele la euroswitch.

Nu comentez cum ai facut legaturile (cu un switch non-OEM), dar poti incerca urmatoarele:

- sa conectezi plusul care vine in switch la plusul de contact care vine in euroswitch (cand ai contactul pus, stii ca singurul beculet aprins e cel de pe euroswitch, indiferent ca ai sau nu pozitiile aprinse);

- sa conectezi plusul care vine in switch la plusul de pozitii din euroswitch;

- sa conectezi plusul care vine in switch la plusul de lampa ceata spate din euroswitch.

In primul caz, daca scoti cheia din contact se vor opri si proiectoarele, chiar daca uiti sa le opresti de la switch.

In celelalte cazuri, va bipai ori de cate ori le lasi pornite pentru ca vor fi pe traseul pozitiei/cetii.

LE. Banuiesc ca plusul de la proiectoare l-ai luat printr-un releu direct de pe baterie, printr-o siguranta, pentru ca plusul din switch nu o sa-ti duca 110W cat au proiectoarele.

Link to post
Share on other sites

am citit dar tot nu inteleg?am proiectoare originale,becul e de 35 W;intrebarile mele sunt:releul de cati A trebuie sa fie?necesita cate o siguranta pe proiector sau numai una?si de cati A si aceasta?Multumesc

Link to post
Share on other sites

Ai un alt G4 sau te referi la Transporterul tau?

Daca e vorba de T4, hai sa discutam pe aria respectiva.

Link to post
Share on other sites

LA g4 rolul releului este doar sa stinga proiectoarele pe faza lunga. Si 15A e suficienta siguranta.

Deci la care din pinii de pe euroswitch trebuie sa infig minusul venit de la releul deja montat pentru a avea proiector numai la aprinderea pozitiilor.

NU o sa mearga la nici un pin deoarece o sa ai 2 plusuri pe bobina releului.

Releul are 4 contacte , nu mai stiu numerotarea lor, dar spunem asa:

1 si 2 capetele bobinei

3 si 4 contactele principale. FAci asa:

pinul 1 il legi la euroswitch pe un pin unde ai alimentare pe pozitii

pinul 2 il duci la un pin al intrerupatorului pus de tine iar celalalt pin la masa.

pinul 3 la baterie sau la un plus permanen prin siguranta de 15A

pinul 4 la proiectoare.

Asa bobina releului nu o sa fie alimentata decat daca euroswitcul e pe pozitii. SI o sa te avertizeze.

Link to post
Share on other sites
- sa conectezi plusul care vine in switch la plusul de pozitii din euroswitch;

- sa conectezi plusul care vine in switch la plusul de lampa ceata spate din euroswitch.

.......

In celelalte cazuri, va bipai ori de cate ori le lasi pornite pentru ca vor fi pe traseul pozitiei/cetii.

Asta iti va aprinde proiectoarele cand pui pozitia, si pozitia cand pui proiectoarele(weuroswitch pe 0). Se rezolva cu 2 diode, ca sa impiedici circulatia curentilor in sens invers. Una care iese din switch-ul de proiectoare, si una care vine de la pozitii la Instrumente. Legarea o vei face inainte de instrumente si nu la euroswitch. Uite pun si o schema.

post-8948-1259826691_thumb.jpg

Edited by hremus
Link to post
Share on other sites

Sorry, nu m-am facut inteles pe deplin: e vorba ca switch-ul pentru proiectoare 'e alimentat' din plusul fie din pozitii, fie din ceata.

Si switch-ul sa nu fie alimentat de la un 12v de pe baterie sau de la un 12v prin contact.

Link to post
Share on other sites

Merge si asa, cu o conditie. La blocul de lumini, cand pui contactul pe pozitii, se alimenteaza 3 circuite: pozitii stg, pozitii dr, si iluminare interior butoane si lampi nr spate. Daca iei alimentarea switch-ului tau de pe pozitii stg/dr atunci cand vei lasa semnalizarea stg/dr (depinde unde ai legat) se va alimenta si circuitul de proiectoare, si in functie de pozitia switch-ului tau se vor aprinde sau nu proiectoarele. Singura varinata ar fi sa iei alimentarea de pe firul de iluminat interior (pin16). Nu stiu cat rezista acest contact asa ca recomand un releu intermediar, si neaparat sigurante pe ambele circuite(releu si proiectoare). Ca si dezavantaj ar fi faptul ca nu se vor stinge proiectoarele la luarea contactului, decat cand opresti pozitiile.

Link to post
Share on other sites

NU e nevoie de siguranta pe circuitul care alimenteaza bobina releului, consumul bobinei e de max 100mA.

Edited by Al Bundy
Link to post
Share on other sites

Intre baterie si contactul 3 de la releu sau intre contactul 4 releu si proiectoare.

Link to post
Share on other sites
  • 4 weeks later...

Nu am gasit un topic mai corespunzator, sper sa nu incurc prea tare moderatorii:

Se intampla ocazional, cand opresc masina dupa ce am circulat cu farurile de intalnire aprinse, sa ramana becul de pozitie din dreapta-fata aprins, dupa ce am oprit motorul si stins luminile. Acest fapt este insotit si de piuitul din bord. O data am stat 2 minute si tot am pornit si repornit masina si stins si reaprins farurile si pana la urma s-a stins si el, alteori, nu merge treaba.

( OFF: E nasol, ca si la calculator. Ai o problema careia nu-i dai de cap, chemi pe unu' care s-ar pricepe mai bine si atunci iti merge perfect calculatorul, asta se uita la tine ca esti ciudat)

Ce ar putea fi cauza?

Mentionez ca circul aproape zilnic minim 10km cu faza intalnire aprinsa. (folosesc soseaua de centura sa ajung la serviciu)

Link to post
Share on other sites

Sigur nu ramane dreapta spate aprins? Dar asta functioneaaza?

Link to post
Share on other sites

noroc! am si eu o problema cu proiectoarele ceata spate ,nu se aprind . am verficat siguranta si becurile care sunt ok . in bord imi apare martorul aprins , este posibil sa fie vreo problema de la blocul de lumini ?

Link to post
Share on other sites

sincer le-am luat la rand pe toate , nu era nici una arsa . am avut o problema cu ceva timp in urma, in momentul in care trageam de rotita sa aprind proiectoarele intensitatea farurilor scadea dupa care s-a ars siguranta si nu au mai mers nici cele de pe fata (proiectoarele). am schimbat siguranta, imi merg cele de pe fata iar spatele ....pauza

Link to post
Share on other sites

DAca se aprinde in bord atunci switchul functioneaza si becurile sunt arese.

Link to post
Share on other sites

Ia o lampa de control si verifica daca iese tensiune pe vreun pin din blocul de lumini cand pornesti proiectoarele spate. Doar asa poti elimina blocul de lumini dintre suspecti. :icon_thumleft:

Link to post
Share on other sites

@Amy: Cum zice si AlBundy, din moment ce se aprinde in bord iese curent din blocul de lumini. Problema este ori la becuri ori pe traseu, adica soclu in care intra becul,sau circuitul electric. In cazul in care si soclurile becurilor sunt ok, atunciproblema e pe circuit, ori la mufa din stalpul stg (forate putin probabil), sau in cel mai sigur in cazul in care masina are/a avut carlig, la priza de la remorca. (Intai se alimenteaza priza apoi stopurile).

Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...

Important Information

Acest site folosește cookie-uri. Continuarea navigării reprezintă acceptul dvs. pentru această folosință. Pentru mai multe detalii privind gestionarea preferințelor privind cookie-uri, vedeți Politica de utillizare cookie-uri

 Ne cerem scuze că intervenim dar credem că folosiți un plugin de ad-block. 

Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere ce sunt afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block. Ne-ar ajuta foarte mult sustinerea acestei comunitati. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante. Multumim! :)

PS: daca aveti probleme cu situl chiar si dupa ce a fost dezactivat adblocker incercati sa intrati din alt browser si discutati cu noi pe topicul Updete forum din aria acesta https://vwforum.ro/forum/20-anunturi-administrative-observatii-si-sugestii/
Exista si alte extensii (gen VPN) sau antivirus ce filtreaza traficul si pot bloca cookies. Verificati si pe acestea daca le aveti setate corect pentru vwforum.ro . Multumim

 

 

Accept